Nemrég szó volt a varrótűbe fúrt likról. Szentendrén mindenki megnézhet egy szőke hajszálat, amibe hosszába bele van fúrva egy lyuk és abba egy egész korrekt szál rózsa van dugva. Még ha mikroszkóp alatt is csinálja a koma, azért tud valamit...
Pedig hidd el, hogy működik! Az említett személy a maga mesterségének ha nem is a legtetején, de az biztos, hogy a csúcshoz igen közel tartózkodik...:)
Ha már bolhacirkuszról szól a csevegés, ha Szentendrén jártok és még nem voltatok, látogassátok meg a micro csodák múzeumát (Főtérről nyílik egy kis sikátorban, de ki van táblázva.) Kb. 3 szoba az egész múzeum, körben mikroszkópok vannak és azokon keresztül lehet megnézni a műalkotásokat. Vannak csodák!
A gumisokat is ki szoktam oktatni, hogy hol a centi?
Elvileg igazad van, de gyakorlatilag ez a szóhasználat olyan mélyen be van gyökeresedve, hogy korrigálása lehetetlen a köztudatban. És a gumis műhelyek cégtábláján, hirdetéseiben is ez fut.
Ha ELMONDOD a gumisnak a helyes kifejezést, az jó, lehet, hogy meg is fogja köszönni!
De ha KIOKTATOD ez ügyben, az nem biztos, hogy szerencsés...
Van egy órás barátom aki tud csapokat készíteni, mi több ebből él. Nem kell hozzá különösebb lézeres szerkezet, csak biztos kéz, jó szem, meg úgy 30 év gyakorlat.
Múltkor csak poénból egy normál varrótűt kettévágott, az egyik feléből kézben! köszörült egy spirálfúrót és fúrt egy fél centis zsákfuratot a másik felébe, így összeillett a kettő, és ki lehetett húzni a fúrót a lyukból. Nem tudnám utána csinálni egy 4mm-es pálcikával sem.
"Következő, gyakori, és már komolyabb problémát jelentő hibák a csap- és tengelytörések. Főleg a régi, nem ütésbiztosított óráknál a leggyakoribb hiba-okok közé tartozik, így ennek kijavítására fel kell készülni. Törött csapnál az alábbi két lehetőség közül választhatunk:
- Meghagyjuk a régi tengelyt, és a végét megfúrva új csapot készítünk
- Teljesen új tengelyt készítünk."
Ha nincs hozzá megfelelő szerszám, akkor ez ugyan olyan nehéz lehet , mint a hajó tengelyét megfúrni ! :-)
Nem. Esztergálnak ujat. Utána finoman felpolírozzák a csapokat( tengelyvégeket) hogy minél kisebb surlódással járjon az óra. A billegőt pl. kicentírozzák a pontosabb járás miatt. Pedig az pár milligrammos alkatrész. :-)
Hááát, nem tudom. Az előző órámat a Chrono AG rakta össze. A kvarc szerkezet egy szintén svájci ETA G10.211 , amit nem csak ilyen "gagyi" órákba de pl. a Tissot és az Omega egyes példányaiba is raknak. Ott a márkát és az óratokot kell megfizetni.
Természetesen a kvarcmű nem javítható, csak cserélhető. A svájci órák szervize 40 e Ft-ot mondott a szerkezetre + a javítási díj. Mivel a tok elég megviselt már (a kristályüveg karcos, ha cserélik a vízzárás már nem biztos), a krómozás is helyenként megkopott, ezért vettem egy Casio-t. Rengeteg dolgot tud(na) de alapvetően elegendő, ha nekem a pontos időt és a dátumot megmutatja...
Így már értem, ez 1 menesztőcsap szerűség volna akkor. Van pár órás ismerősöm, majd +sasolom náluk 1x. Kételyem még a következő: A reszelő az csak 1ik irányba dolgozik, a tengely a fogaskerékkel pedig oda-vissza forog. Az íj tologatásával ellentétesen kellene mozgatni a kis reszelőt. Esetleg olyan finom gyémántporos reszelő lehet ez, ami inkább csak csiszolgat ?