Nem aggódod túl, a nedves betét és tárcsa nagyon szépen össze tudnak rohadni. Ismerek olyan esetet, ahol az illető azzal nyert komplett tárcsa- és betétcserét, hogy lemosta az udvaron az autót, aztán elutazott, az autó meg állt két hetet. (És ez nem olyan, mint a párától keletkező felületi rozsda, amit pár fékezés vagy egy felszabályozás megold, hanem több milliméterre is bezabálhatja magát a rozsda a tárcsába.)
2-mikronost tennék bele,de sajna sehol nem jelöliik ezt.Delphinek van katalogusa ahol mikron adat is szerepel,csak ott meg szűrőt nem találtam.Tudnál ebben segiteni?
Akkor én valamit benéztem,azt hittem fordról van szó,bocsánat. Ott tényleg úgy van,PN-es volt egyik barátomnak,emlékszem az ott hullámzó víz mennyiségre és érdekes hogy úgy sem ázott be.
Köszönöm az önzetlen segitőkészségeteket..., sajnos el mulasztottuk , az utólag logikusnak látszó kontrollok elvégzését..., elvitték az Alfa GT-.., ha visszahoznák .,az ajánlásokkal kezdenénk rögtön., jobban mondva egy azonnali Fékkapcsoló cserével.Mindenképp Visszajelzek ha aktualizálodna .
Az ok egyszerű, pl ha az udvaron mosok és úgy hagyom a gépet mozdítás nélkül, másnap reggelre a betét és a tárcsa közötti felületi korrózió, oda tapasztja a betétet a tárcsához.
Fordult már elő és egy jó nagy pattanással szakadnak el egymástól a felületek.
Fagypont alatt ez ugye lehet kellemetlenebb.
A szárítás természetesen csak pár másodperces idő, az ECU ettől függetlenül lereagálja.
Amúgy ha megnézed a nepper telepeken hónapokat rohadó verdákat, elég szépen néznek ki a féktárcsák az odaverő esőtől-
Az ilyen gépeknél a szokásos jelenség az oda korrodált fékbetét lenyomat a tárcsán, ami elég nehezen tűnik el a későbbiekben.
1.4b focus II hibákat olvastam pár hete és ott írta egy tapasztalt hogy az ablakmosó cső nyomta vagy csöpögtette oda a folyadékot. Nem agyalás,de eszembe jutott.
vw , merci par ilyen gaz/fek utan be irja hibanak.
biztos.. valamennyire. :) , mert mikor lusta vagyok szetszedni egy nyeszergo feket, igy szoktam lehuzni az ugyfel altal felkent uvegesedest a betet/tarcsa komborol. )
...ettol fuggetlen meg lehet fek.kapcs baja annak az alfanak., de ugytunik a kerdezo elobb inkabb kerdez ,mint ellenoriz.
A bosch edc vezérlők ha működtetett fékpedált látnak, akkor elveszik a teljesítményt, van hogy hibakód nélkül is.(próbáld ki, nyomj rá a fékre bal lábbal menet közben - nyilván alkalmas helyen, ne forgalomban - , el fogja venni a tüzet a vezérlő.)
Ha jól rémlik, 3 volt körüli feszkót a jelszálon már működésnek vesz a vezérlő.(ezt okozhatja egy 21/5w izzóval szerelt testhiányos hátsó lámpa is).
Gyakorlati tapasztalat is volt vele, mondjuk nem pont 1.9jtd-vel.
Biztosan nem volt hozzányúlva a porlasztókhoz.Akkor lehetséges hogy tényleg ott gyűlik össze néhány csepp víz,és a kiáramló levegőtől lehet látni apró buborékokat ami pont úgy néz ki mintha szivárogna valami.
mivel azt nem írtad még egyszer sem hogy mit csinált a szerelőd rajt a hűtőtőmítővel feltöltésen kívül így nem gondolom hogy kivette a porlasztó(ka)t a helyükről, de sokan nem tudják hogy az alatta lévő tűzkarika egyszer használatos és a porlasztókat nyomatékra kell húzni.
ha így csinálják akkor nincs szivárgás, de megjegyzem gázolajat nem szokott onnan visszafújni, szóval kétlem hogy nem a csövektől szivárog le a tövéhez
Jó kérdés---,bevállalhatunk volna simán egy fék .kapcsoló cserét , vagy legalább paraméterben tesztelgetni a kapcsolót....,ugy olvastam , hogy van egy VDS kontroll rendszer , pl ABS-ASR és még egyébek felügyeletével megbizva ezen az autón...display hibajelzéssel---. Áttételesen motor ECU kommunikációval visszacsatolásban.., ilyen vonalon nyilván belejátszik a féklámpakapcsoló is.., eetleg ilyesmire gondolsz??? esetleg gyakorlati tapaszatod is volt?