Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
A második képen mit is kell nézni? A BPV-089-est? :) A másik kettő kép csak arról tanuskodik, hogy még sokáig fogja bírni. Az Ikarus jó anyagból van, csak a vakolat hullik róla. :)
Na ellátogattam... A 28-as mindössze egy évig (se) közlekedett a Szigeti úton. A Budai állomás átadásakor 1969. október 1-jén indult be a járat és 1970. szeptember 2-től már az akkori 20-as, a mai kettes vonalára került át. Az emeletes (sokkal) többet közlekedett az utobbi vonalvezetésen, mint a Szigeti úton. Ja, és ez is forrás, ha nem is olyan bővízű, mint a másik négy: PK. FOTÓ
Kezdeményezéssel nincs is semmi baj, de az gáz, hogy pont a szolgáltató nem tud arról, hogy létezik ilyen, ebből következően be sem vonták az ötletgazdák a "projektbe" a céget. És mégis, vajon ki, vagy kik találták ki az egészet? Mindezt úgy, hogy az út kezelőjét sem tájékoztatták az aktusról. Engedély kérdése? Ne is firtassuk.
Ja, és az egyeztetés az érintett (ott megálló) járatokról. Ugyebár lemaradt egy vonal és a leendő új vonalhálózat miatt is gyenge lábakon áll a tábla. Ha már a gyenge lábaknál vagyunk, akkor helyén való is a szóhasználat, arról nem is beszélve, hogy létezik egységes megjelenés is (PK. Zrt. arculati kézikönyv). Na ebbe pont nem illeszkedik bele a tábla. További probléma a könnyen rongálható műanyag keret. Ha az "lejavul", akkor jön majd a piros oszlopra bilinccsel rögzített kék utastájékoztató tábla??? Az már bucsui hangulatú lesz. :)
Tehát nem a jószándékkal van a baj. Mert ismerjük a mondást: a pokolra vezető út is jószándékkal van kikövezve!
Aki esetleg a Pécs TV-s riporthoz képest többet szeretne megtudni az emeletes buszról, az látogasson el a www.ptke.hu oldalra, azon belül a gép történelem menüpontba.
Vannak hibái a táblának, de az biztos, hogy ezzel a kis színességgel, ha nem is ilyen formában, de fel lehetne dobni az összes buszmegállót. Az nekem például nagyon tetszik benne, hogy tényleg nem a szürke vason a tábla, és szerintem az jó, hogy fent ki van írva, hogy milyen járatok is állnak meg, még ha nem is jó sorrendben és nem bővíthető módon, de az alap ötlet mindenképpen jó.
Nekem az tűnt fel, hogy ha netán át lenne alakítva a menetrend, akkor cserélni kell az egészet, mert nem biztos, hogy ki fognak férni az adott megállóból induló járatok jelzései?
Hát még nem tudni kinek a találmánya és ki helyezte(tte) ki, de az utastájékoztató lap egy (vacak) műanyagkeretes lap alatt található, amely könnyen rongálható. Hosszú élete nem lesz. Akkor viszont jön a hagyományos kékkeretes menetrendtartó. Szépen fog mutatni a piroson. :)
Milyen jól sikerült növekvő sorrendbe tenni a járatokat. Meg a 11-es rajta van, de a 31A nincs... Amúgy ezt engedélyezte a Közút? Mert szerintem ez nem KRESZ tábla... (ja hogy semminek sem tudok örülni?)
Pécs-Szombathely, Pécs-Zalaegerszeg, Pécs-Kecskemét, Pécs-Veszprém, Pécs-Ajka között közlekedő buszokra tudna valaki rendszámokat mondani? Csak azok kellenek amit a PV visz.
Egy félreértést szeretnék tisztázni. Több helyen is, nálad és a mai sajtóban is 1976 van megjelölve a forgalomból kivonás dátumaként. A helyes dátum 1977. június.
Nagy öröm ez nekem, ha egy icipicit is, de remélem hozzájárulhattam,amikor 2008 januárban elkezdtem emailokkal bombázni mindenkit az emeletes busz ügyében. Akkor úgy tudum az akkor volán vezetés megnézte, majd közölte, hogy értelmetlen. Csodás volt a képeket látni, itt is van egy csomó:
Üdv! Keresgéltem már régebben Pannon Volán topicot, de nem találtam. Mivel, a Volánbuszt rendszeresen nyomon követem, így idetaláltam:) Főként ez a nagy gépcsoda vezérelt ide engem! Büszke vagyok a Pannon Volánra, hogy ilyen követendő; dícséretes cselekedetre szánta el magát! Felénk sajnos sok ennél sokkal fiatalabb :P gépezetet dobálnak félre rohadni felújítás helyett:( (pl. 395-ösök, Union-ok). Sok sikert és kitartást ahhoz, hogy újra teljes pompájában koptassa az aszfaltot az utakon:) Remélem, hogy nem sok év telik bele és Polgáron is tiszteletét teszi majd a veterán találkozón!
Egyébként szeretném figyelmetekbe ajánlani Pannonosképeimet!
A közelmúltban utazott velem egy idős bácsi,aki egykoron dolgozott az emeletessel is. Nevét,lakhelyét tudom.Jót beszélgettünk.Sajnos az emeletesről nincs képe.Majd ha találkozom vele elújságolom neki,hogy ismét Pécsen az emeletes.
Na ezen én is megdöbbentem, mert utolsó pillanatig (érkezés előtt 10 perccel) én még azt hittem, tréleren hozzák. De majd mutatok ezt-azt, ha lesz időm végre megvágni a videót :)
"Nagy szerencse, hogy megmenekült a lángvágótól." Talán az iratmegsemmisítőre gondoltál, nem ? :)
Amúgy tudom, de sajnos nem tudom, hogy publikus-e. Annyit szerintem biztosan elmondhatok, hogy egy egyesületé, amely veterán járművekkel foglalkozik. Úgyhogy papíron nincs rossz helyen, sőt, nem túl szigorú, de bizonyos keretek közé van 'szorítva' az is, ahogy a Pannon Volán kezelheti a járművet, de mivel sem illetékes nem vagyok, sem bennfentes, hülyeséget nem akarok írni, pláne, hogy még arra sincs felhatalmazásom :)
A lényeg az, hogy -egyelőre biztosan- ugyanaz a tulaj szándéka, mint a Pannoné és sokan másoké: álljon talpra a masina és szolgálja városunk, régiónk nosztalgikus igényeit.