Keresés

Részletes keresés

faros1 Creative Commons License 2009.11.25 0 0 778
Jó oldalát nem látjuk.Ugyanis a busz hátulja kilóg a forgalmi sávra,történetesen egy bukkanóban.Állítólag a kivitelező(történetesen épp a háza előtt a megálló)így próbálta elérni,hogy ne zavarják nyugalmát ablaka alatt a buszt váró utasok.
Előzmény: Törölt nick (777)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.25 0 0 777
Nézd a jó oldalát! Jobb mint a Fővámtéri korlát :D
Előzmény: faros1 (776)
faros1 Creative Commons License 2009.11.25 0 0 776
Ime egy új találmány! Remélem egyedi eset marad.Szentgáloskéren megtekinthető.
via ironia Creative Commons License 2009.11.25 0 0 775
Ik-415.
Előzmény: Törölt nick (774)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.25 0 0 774
Rendszámot (típust) tud valaki?
Előzmény: Törölt nick (767)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.25 0 0 773
Azé ez tényleg kemény. Olyan messze van, hogy nem is hiszem el. ha minden igaz, akkor már Kelenföldnél jársz mikor írom ezt a hozzászólást.
Előzmény: hungeri (771)
hungeri Creative Commons License 2009.11.25 0 0 771
Hihetetlen!!!

Ami épp most történik a Keletiben, az azt gondolom történelmi pillanat! 60 perces késéssel várható a miskolci vonat. Elsőre azt tippelte az információs rendszer, hogy akkor mi 40 perces késéssel indulunk. De hamar módosították 10 percre! Hogyan lehetséges ez? Kéremszépen, a MÁV kerített egy első és kettő másodosztályú kocsit és "soron kívül" lezavarják Pécsre. Igaz, a helybiztosításnak lőttek, de van esély időben leérni!

Én, ha ebben a pillanatban nem indultunk volna el, el sem hinném, hogy ilyen megtörténhet. Magyarországon. A MÁV-START kapuin belül!
hungeri Creative Commons License 2009.11.25 0 0 768
Én azért szeretem az ilyen híreket, mert egyértelműen látszik, hogy buszt vezetni nem könnyű. Még B-s jogosítvánnyal sem... Még két év folyamatos Need for speedezés után sem...

A sok "okos" utas, meg autós meg ugat, hogy így meg úgy... Persze kivétel is van bőven. A gépjármű vezetők között is... Akik valóban alkalmatlanok autóbusz vezetésre. De az esetek (atrocitások) többségében nem a buszos vét a szabályok ellen...

Szóval itt ez a lúzer banda, "ügyesen" feltörték a buszt, majd oszlopnak mentek. Vajon hány métert sikerült haladni? 50? 25? A kérdés inkább úgy korrekt, hogy mikor jött az első kanyar :)
Előzmény: Törölt nick (767)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.25 0 0 767

http://www.bama.hu/baranya/kek-hirek-bulvar/buszt-loptak-a-szorakozo-fiuk-kabat-buktatta-le-oket-271985

 

Buszt loptak a szórakozó fiúk - kabát buktatta le őket

 

2009. november 25. 10:52 Forrás: police.hu

 

Sásd | Két fiatal lopott el hétfőn éjjel egy buszt, amelyet eredtileg azért törtek fel, hogy a kasszáját kifosszák. Az elkötött busszal oszlopnak hajtottak, de nem tudtak elmenekülni, mert egyikük elhagyott kabátja nyomra vezette a rendőröket.

 

...

via ironia Creative Commons License 2009.11.25 0 0 766
A régi útból ez a 100 méteres darab maradt meg:
itt
Előzmény: Kuvik76 (764)
via ironia Creative Commons License 2009.11.25 0 0 765
A régi szamárkúti forduló (Marx út) és a Lámpásvölgyi út "t" betűje között húz egy egyenes vonalat. Nagyjából ott húzódott a régi út.
A helyszín.
Előzmény: Kuvik76 (764)
Kuvik76 Creative Commons License 2009.11.25 0 0 764

"(a régi Marx út Szamárkút és Feketehegy közötti szakaszát aláfejtés miatt le kellett zárni)."
Az'szem nagyjából "megvan". Kb. Kispiricsizma és Borbálatelep É-i részén ment az út.

 

"A 27-es???"

Jogos. :-)

Előzmény: via ironia (762)
Kuvik76 Creative Commons License 2009.11.25 0 0 763

"47-es:
Kossuth tér - Engel J. u. (szerpentinen!) - Szabolcsfalu (1966. május 6-tól)"

Régen "gyártottam" hasonló járatot (Uránváros-Engel J. u-Fehérhegy) az új számozásban kieső 28-as, v. 29-es számmal, saját buszmenetrend készítésekor, őrült hobbim keretében.

 

"81-es, 1987. január 1. előtt 14E (Hird - Petőfi akna)"

Ez hiányzott a régi menetrendekből. Sokat találgattam, h. a Budai állomásról 13.10-kor induló 13-as, hétfőtől szombatig miért csak 14.25-kor? indul vissza Hirdől (vasárnap 13.40-kor).

 

Az előzőhöz: dein tahl: nyújtó"h" nélkül van: dein tal (egyébként nem tudok németül).

 

És ismét buszok: A "fehércsuklósok" utolsó példánya mikor veszett ki? 19-esbe még előfordult.

Előzmény: via ironia (759)
via ironia Creative Commons License 2009.11.25 0 0 762
Néhány adalék.
1966.01.15.: lezárásra kerül a Déryné utca a 28-as számú ház pincéjének alámosása miatt.
A helyreállítás után (1966.03.15.) egyirányú lesz a Déryné utca az Ágoston tér felé.

1966.12.01: A Káposztásvölgyi út átadása, módosúlnak a pécsbányai járatok útvonalai, ill. új járatok indulnak (a régi Marx út Szamárkút és Feketehegy közötti szakaszát aláfejtés miatt le kellett zárni).

Más: a Sallai utcában soha nem volt buszközlekedés.

"45-ös Ágoston tér: A környéken (már nem emlékszem pontosan hol) '85 környékén még megvolt a megálló... és azt a 48, 49, 50-es, és a 27-es sem használta."

A 27-es???
Előzmény: Kuvik76 (761)
Kuvik76 Creative Commons License 2009.11.25 0 0 761

Érdekes! Nagyon érdekes!

Köszi a válaszokat!

"Zsolnay-gyár (a szűkebb 6-os úton még volt hely itt megállónak)"
Amíg a dombtetőn nem rendőrlámpás volt a kereszteződés, a Budai vám irányába sokáig megvolt a buszmegálló öböl.

"(ezt ma már Deindolnak írják, fogalmam sincs, miért...)"

Frízül a "dájn" szót dein-nak írják. Ha jól tudom a "dein tahl"-ból magyarosodott, jelentése: "te völgyed". Van kis-, közép-, és nagy- ... apuka mindhárom fiának jutott...

A történet a Mecsek kalauzban (is) olvasható.

 

"Kossuth tér (nem tudom, hogy került ide Zsolnay-szobor érintése nélkül)"

Hát itt csak tipp: a Geisleren, netán a Sallain (nem tudom mikortól "sétáló")

 

"Lámpásvölgy (szerintem ez is mára nem létező közúti kapcsolat)"
Ezen is töröm a fejem. Lámpásvölgy utolsó házát elhagyva, az erdőben van balra egy aszfaltos leágazásmaradvány sac/kb. Felső-gyükés-Szamárkút irányába.

 

"András-akna (ezt egy ma már nem létező úton érte el)"

A Bazsótól kellemes kis tizeniksz %-os lejtő ment. A mostani Lámpásvölgy "bejáróig" még a '90-es években is megvolt az út, aztán mindkét irányból behajtani tilos, majd a gödör bekebelezte. Persze '73-ban ('64-ben)  talán másképp ment az út. Pécsre jutva, majd előhalászom az egyik régi Mecsek térképet (elvileg pont '73-as).

 

45-ös Ágoston tér: A környéken (már nem emlékszem pontosan hol) '85 környékén még megvolt a megálló... és azt a 48, 49, 50-es, és a 27-es sem használta.


 

Előzmény: hungeri (758)
via ironia Creative Commons License 2009.11.24 0 0 759
Here Again!

21-es, 1960. szept. 1-től 1966. május 6-ig:
Deindol - Széchenyi tér - Széchenyi akna

47-es:
Kossuth tér - Engel J. u. (szerpentinen!) - Szabolcsfalu (1966. május 6-tól)
Kossuth tér - Budai vám - Szabolcsfalu (1966. dec. 1-től)
48-as tér - Budai vám - Szabolcsfalu (1968. szept. 20-tól)
Uránváros (Újmecsekalja) - Szabolcsfalu (1969. okt. 1-től 1979. febr. 19-ig)

81-es, 1987. január 1. előtt 14E (Hird - Petőfi akna)
Előzmény: Kuvik76 (752)
hungeri Creative Commons License 2009.11.24 0 0 758
A '64-es járatok vonalvezetése:

16-os menetideje 30 perc, hossza 11,6 km. Napi négy indulás.
- Kossuth tér
- Gépipari technikum (ma 48-as tér)
- Balokány
- Zsolnay-gyár (a szűkebb 6-os úton még volt hely itt megállónak)
- Mohácsi út
- I. ker. tanács (Gyárváros)
- Budai vám
- Tulipán csárda
- Danitz puszta
- Ördögárok
- Vasasi elág. (ma ez alatt Somogy-Vasast értünk)
- Vasas vasútállomás
- Vasas Tanács (ma Somogy, templom)
- Mázsaház
- Egészségház
- Vasas II.

21-es menetideje 45 perc, hossza 14,2 km. Napi 38 indulás + betétjáratok
- Daindol (ezt ma már Deindolnak írják, fogalmam sincs, miért...)
- Istenkút
- Ürög felső
- Kereszt
- Hűvösvölgy
- Ürög alsó
- Alsóhegy
- Szigeti vám
- Játszótér (ez a Bóbita parkot jelöli, ám tudtommal fizikailag is ott volt a megálló, nem úgy, mint most)
- III. ker. Tanács (Egyetemváros után pár méterrel)
- Petőfi u.
- Kórház tér
- Kossuth tér (nem tudom, hogy került ide Zsolnay-szobor érintése nélkül)
- Ágoston tér (meglátásom szerint Mária utcán keresztül)
- Sándor u.
- Erzsébet-telep
- Szamárkút
- Lámpásvölgy (szerintem ez is mára nem létező közúti kapcsolat)
- Fekete-hegy
- András-akna (e közúti kapcsolat helyén már jó nagy gödör van :p)
- Bazsó
- Kórház
- Széchenyi-akna
A dől betűs Kossuth tér helyett visszafelé a Rózsakert megállót érintette, azaz a Kórház teret a korábban emlegetett Szent István téren keresztül érte el. Hogy a Rózsakertig a Mária utcán át jutott-e el, nem tudom, de a Mária utca alkalmatlannak tűnik kétirányú közlekedésre...

A '73-as járatok vonalvezetése:

16-os menetideje 25 perc, hossza 8 km.
A járat útvonal megegyezik a '64-essel, csak Budai Állomásról indult.
A ritkább megállókon kívül az egyetlen apró eltérés a maihoz képest a Somogy-vasasi elágazásnál volt, a régi 6-os útból egyenesen ágazott ki a somogyi út, közvetlenül a vasúti felüljáró előtt. Ennek maradványai a mai napig megvannak.

45-ös menetideje 25 perc, hossza 9,3 km. Napi négy indulás.
- Főpályaudvar
- József Attila u.
- Bajcsy-Zsilinszky u.
- Széchenyi tér
- Ágoston tér (Mária utcán keresztül!)

- Sándor utca
- Hajnal utca
- Bártfa utca
- Jánoskút
- Dózsa György út
- Nagymeszes
- Háromhíd
- Széchenyi-akna
A dőlt betűs rész csak oda érvényes. Visszafelé azok helyére a következő sorolandó:
- Hal tér
- Egyetem u.
- Irányi D. tér
- Márton u.

Tehát az Ágoston téri kitérőt levágták Márton utcán keresztül, továbbá a 6-oson tért vissza a városba, nem az (egyirányú) Mária utcán.

46-os menetideje 35 perc, hossza 10,7 km. Napi 39 indulás!
Széchenyi-aknáig megegyezik 45-össel.
- Kórház
- Bazsó
- András-akna (ezt egy ma már nem létező úton érte el)

Előzmény: Kuvik76 (756)
hungeri Creative Commons License 2009.11.24 0 0 757
"v.mint a 47-es a 10-es elődjének tekinthető, v. párhuzamosan futottak, csak más útvonalon a két végállomás között?"
Először is szögezzük le, hogy '73-at írunk, tehát a 6-os főközlekedési út még a mai Pellérdi út - Szigeti út - akkori Dr. Doktor Sándor u (Hungária u.) - Rákóczi út tengelyt jelentette. Ez azt jelenti, hogy a 10-es még az Építők útja után nem fordult a Tüzér utcára, tehát a 10-es útvonala (megállói) a következők voltak:

- Újmecsekalja
- Olimpia
- Mecsek Áruház
- Ipari tan. int.
- Alkony utca (ez az izraelita temető utcája)
- Megyeri út (érzésem szerint ezen fel is kanyarodott a mai 6-os út helyére)
- Petőfi u.
- József Attila u. (itt ugyebár minden bizonnyal már a mai 6-os út helyén járt, elképzelhető, hogy a Petőfin jött fel...)
- Hal tér
...
- Fehérhegy[/size1]

Míg a 47-es ettől ennyiben tért el:
[/size1]
- Újmecsekalja
...
- Alkony utca
- Egyetem utca (Ez lehet az Egyetemváros)
- Petőfi u.
- Kórház tér
- Hal tér
...
- Fehérhegy
...
- Szabolcsfalu


Tehát gyakorlatilag pont meg volt fordítva a jelenlegi 2-es, 21-es szerepe. Még két adalék:
10-es menetideje 30 perc, hossza 9,6 km volt, munkanapokon 64 indulása volt.
47-es menetideje 35 perc, hossza 11,7 km volt, munkanapokon 12 indulása volt.
Előzmény: Kuvik76 (756)
Kuvik76 Creative Commons License 2009.11.24 0 0 756

Ilyen figurák előfordulnak a vasutas topikokban (meg persze máshol) is, "építő jellegű" hozzászólásaikkal emelve a színvonalat. Szerencsére a "pályafutásuk" általában tiszavirág életű.

(Ha már "hejessirás", akkor fedvényezném az előző hsz.-om "kölekedik" szavát közlekedikre)

 

A szócséplés után pedig vissza a témához:

A felsorolt járatok estében arra is kíváncsi lennék, h. milyen útvonalon jártak, v.mint a 47-es a 10-es elődjének tekinthető, v. párhuzamosan futottak, csak más útvonalon a két végállomás között?

Előzmény: hungeri (753)
hungeri Creative Commons License 2009.11.23 0 0 753
JLZ-133 volt a nickneve egy delikvens pécsi "közlekedésbarátnak", aki kevés közösségi értéke ellenére képes volt mély nyomokat hagyni korábbi fórumos tevékenységeinkben. Egy több, mint 12.000 hozzászólásos topik szárad a szívén, a felelősség persze nem csak az övé, de a kiváltó ok egyértelműen. Elképzelhető, hogy új néven ismét "tiszteletét teszi" a fórumon, de összetéveszthetetlen stílusával (pocsék helyesírás, kioktató, okoskodó, beszólogató stílus) én már egy ideje nem találkoztam.

A viszonylatok ('64-es adatok):
- 16-os valóban Vasas II-re járt, Kossuth térről
- 21-es: Deindol - Kossuth tér - Pécsbánya, Széchenyi u.

A viszonylatok ('73-ból):
- 16-os Budai áll. - Vasas II.
- 21-es nincs
- 45-ös Főpályaudvar - Pécsbánya-akna
- 46-os Főpályaudvar - András-akna
- 47-es Újmecsekalja - Szabolcsfalu

A 81-essel kapcsolatban nem sokat találtam...
Előzmény: Kuvik76 (752)
Kuvik76 Creative Commons License 2009.11.23 0 0 752

Ismét köszönöm!

Mi a baj a JLZ-s rendszámokkal? Amikor "átnyálaztam" a topikot akkor is találkoztam a "témával"... netán van a "topiklakók" közt mondjuk: Jereváni Lázár Zotmund?:-O

Ide Barcsra is jár egy: JLZ-129 Általában ez jön Sellyéről...

 

Ezúttal kicsit visszakanyarodnék a "régi" pécsi helyijáratokhoz. Rákérdeznék a "lukakra": 

 - 16-os, már nem a 6-os elődjére gondolok, hanem előtte létezett-e. Olyasmi rémlik, h. Vasas II-re járt.

 - 21-es ??? (most Uránváros-Szabolcsfalu - erről tudok)

 - 45-ös ???  M nélkül (és nem a Főpálya'-"TALPAS" járat)

 - 46-os ???

 - 47-es ??? nem a leendő 7-es, hanem olyasmi, h. Főpálya'-Pécsszabolcs?

És zárásként az új számozásban 81-esként, majd csak "kölekedik még besorolású" Hird-Petőfi akna járatnak régen volt-e "száma"???

Előzmény: Törölt nick (703)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.22 0 0 750
Előzmény: Törölt nick (749)
MC Szasza Creative Commons License 2009.11.21 0 0 748
A Séta tér az egy ragadvány név, [...] ám nagyjából tényleg a játszótér területét foglalta magában

Leginkább a korzót foglalta magában, úgy vélem. Ott sétálnak fel-le az emberek, ugyebár. :) Ez az elnevezés "terjedt át" a tér déli részére, szerintem legalábbis ez így alakulhatott.

A másik érdekes pécsi terünk a Kórház tér, mert az viszont olyan ragadvány név, amit 'honosítottak', azaz közigazgatási név lett belőle.

Bizony így volt, mindig csodálkozva néztem a Rákóczi tér feliratot a térképeken - mert emlékem szerint utcanévtábla nem volt kinn, mivel házszám nem tartozik a térhez. A hivatalos Kórház tér pedig Pécsbányán volt, a kórháznál.

Tippem szerint egy Főpályaudvar - kacskaringó - Kürt utca kanyar akár 25 percébe is beletelhetett akár a Karosának is.

Nem volt az annyi, sokkal kisebb volt ám akkor a forgalom. Egyértelműen rövidebb volt a menetideje, mint most.
Előzmény: hungeri (746)
Kuvik76 Creative Commons License 2009.11.21 0 0 747
Ha az oda-vissza útra gondolsz, akkor azért egy kicsit erős a 25 perc. :-)
A Főpályaudvar - Kürt u. viszont belefért bőven a negyed órába - a Dzsámi után a Kodály Z. u. volt a következő megálló. Vissza irányba jött közbe az István téri megálló, plusz 2 perc. Szóval abban az időben amit én "feszegettem" az "oda irány 13-15 perc volt, vissza pedig 15-17 perc. Az őseimnél még valahol van menetrendem '85-ből (a '79-es viszont már nincs meg :-( ..grrr) onnan ki tudnám puskázni.
Az oda-vissza kacskaringós verziónál pedig az Esze T. u. még kétirányú volt, ha 15-percbe nem is fért bele egy út, a 20 percbe viszont biztosan.
Előzmény: hungeri (746)
hungeri Creative Commons License 2009.11.21 0 0 746
Jó-jó, legalább egyről beszéltünk :)

A Séta tér az egy ragadvány név, ami soha nem lett hivatalos, tehát nem jelöl közigazgatási területet, ám nagyjából tényleg a játszótér területét foglalta magában, úgyhogy ez kvázi nem is volt pontatlanság. Csak ugye a Szent István tér az már közigazgatásilag is megállja a helyét, viszont nagyobb egységet jelent, mint a Séta tér.

A másik érdekes pécsi terünk a Kórház tér, mert az viszont olyan ragadvány név, amit 'honosítottak', azaz közigazgatási név lett belőle. Eredetileg Rákóczi tér volt a neve, de a mostani Megyei Kórház miatt a szóbeszéd csak kórház térként emlegette, ami szépen beszállingózott a menetrendekbe, majd újságokba, végül a Polgármesteri Hivatalba is :) így ma már hivatalosan is Kórház tér a kórház tér.

Már csak egy dologra vagyok kíváncsi: a 30-as menetidejére. Mert amilyen útvonalakat itt most összeszedtünk, egyik-másik olyan vonalvezetést takar, ahol a mai EURO-3-as motoros, viszonylag erősnek mondható buszok is megszenvednének, ám akkor még más volt a dimenzió, mégis elmentek a kocsik. Tippem szerint egy Főpályaudvar - kacskaringó - Kürt utca kanyar akár 25 percébe is beletelhetett akár a Karosának is.
Előzmény: Kuvik76 (745)
Kuvik76 Creative Commons License 2009.11.21 0 0 745

"Ezt nem értem. Elvileg a vízlépcső meglétekor is a Pezsgőgyár előtt ment fel, nem? Annak meg nincs külön neve, az Szent István tér a legjobb tudomásom szerint."

Jogos (legalább is részben -). Én a vízlépcső "elpucolásakori", ill. utáni időszakra írtam, h. "egyenesen fel a Janusra". Megpróbálom érthetően: Ekkor már az Esze Tamás egyirányú volt (születési évemből adódóan talán nem is emlékezhetek kétirányú "feszültségmértékegységnévadó olasz fizikusára") és a Barbakántól a mostani Klimó utcán ment le a 30-as (és a 33/A), a Ferencesek templománál jutva be a (Szent) István térre. A megálló az "Apáca szállás" bejáratánál volt. Innen a Pezsgőgyár felé ment, majd később "egyenesn fel" az Úttörőház felé. Én itt emlékeztem egy külön utcanévre, de rosszul. Ez is (Szent) István tér (volt). A másik pontatlanságom, h. a Séta tér esetében a játszótérre gondoltam.

 

 

 

Előzmény: hungeri (701)
hungeri Creative Commons License 2009.11.20 0 0 744
*****

:)

(C) PK ZRT 2009 ? :)
Előzmény: Törölt nick (743)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.20 0 0 743
"Nekik 10 pont (9 és fél a Veress Endre utcai tájékoztatási mulasztás miatt :p) jár a 10-ből."

Vasárnaptól járható busszal a Veress Endre utca.
Megfelelő a tájékoztatás?
Előzmény: hungeri (740)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.20 0 0 742
"A második képhez: hogyhogy ott áll még az Intelligencs Tábla?"

Az ablakból kinéző politikust minden nap figyelmezteti arra, hogy itt valamikor busz járt. Feladatért kiált. Próbálja az illetékesek lelkiismeretét felébreszteni, hogy "én is itt vagyok", "rólam nem feladkezzetek el", "én itt szeretnék tovább állni, de nem munka nélkül". Nyilván nem csuklós, retkes, lepukkant buszokat kellene majd szolgálnia, hanem modern, csendes, nulla emissziójú járműveket.
Ha pedig nem lesz az egészből semmi, akkor mementóként fog állni tovább, így szolgálva tanulságul mindenkinek.
Előzmény: hungeri (741)
hungeri Creative Commons License 2009.11.19 0 0 741
A második képhez: hogyhogy ott áll még az Intelligencs Tábla? A feszültség alig várja már a Konzumnál, hogy áramkörrel zárják kapcsait. A másik tábla is még mindig ugyanott van, ahol két éve. Más kérdés, hogy azt jóval kevesebben láthatják :)
Előzmény: Törölt nick (739)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!