Keresés

Részletes keresés

Kivarsonius Creative Commons License 2021.09.05 -1 2 40748

Én nem feltétlen mondanám feleslegesnek a kanyargós szakaszt. Tegyük fel az előbb leírtak (30 kétvágányú, két delta) elkészül. A Katicák (és télen a személyek) mehetnek a Csajág-Szabadbattyán szakaszon, míg a KH, Vízipók, és télen a sebesek mehetnének a 30 fele. A másik ami elméleti síkon megfogalmazódott bennem, egy tókerülő IR/személy, amivel a helyi forgalom nem a tömött Budapesti járatokra kényszerülne.

Előzmény: superconductor (40747)
superconductor Creative Commons License 2021.09.05 0 0 40747

Ez a kérdés már párszor felmerült itt. Én is úgy gondolom, hogy jó lenne, de ezt így senki nem fogja önmagában bevállalni.

Főleg a két delta a nehéz kérdés, azok nélkül viszont értelmetlen az egész. A Lepsényi a kritikusabb, mert ott csak 200-250 m sugárral lehetne megvalósítani (falurombolás nélkül).

 

Akkor lehet ennek esélye, ha a 30-ast felújítanák Fehérvártól Lepsényig. Ez a szakasz tudtommal még nem lett átépítve.

Ha akkor egyúttal kétvágányúsítják is, akkor mindenképp érdemes ezen a kerülőn legalább elgondolkodni.

 

Csak az is egy beismerése lenne annak, hogy ebben a formában hiba volt a 29-es felé drótot húzni, hiszen Csajágtól alig lenne kihasználva aztán. ha ehhez hozzáveszem, hogy Főkajárnak a 27-esen is van egy nem rosszabb megközelíthetőségű megállója, mint a 29-en... na ezt nem is folytatom, mert még a végén az jön ki, hogy a mostani pályára nincs is ott szükség.

Előzmény: Kivarsonius (40746)
Kivarsonius Creative Commons License 2021.09.05 0 0 40746

Nekem igazából az jutott eszembe ezzel kapcsolatban, hogy ha csak az alsó 9km rendbe lenne téve, már azzal gyakorlatilag lehetővé válna a tó körbevonatozása. Illetve ha esetleg kiépülne a delta Csajágra és Lepsénybe, akkor a 29-esen nyaranta minden ami nem Katica, az a 30-as fele tudna kerülni. Bár nem vagyok szakmabeli, csupán egy lelkes vasútrajongó, így nem tudom megítélni hogy az előbb leírtak mennyire megvalósíthatóak, csupán ezek jutottak eszembe a vonal alsó szakaszának bejárása közben.

zut2020 Creative Commons License 2021.09.05 0 1 40745

Szerintem nagyon jó jelölt lenne egy brit mintájú múzeumvasútra (heritage railway), de egy ekkora országban nem hiszem hogy van elég kereslet eltartani egyet. 

Előzmény: Kivarsonius (40743)
r1232 Creative Commons License 2021.09.04 -9 1 40744

mit lehetne vele kezdeni elméleti síkon?


Elbontani.

Előzmény: Kivarsonius (40743)
Kivarsonius Creative Commons License 2021.09.04 -1 3 40743

Kellemes estét mindenkinek! Elnézést kérek a részben OFF téma miatt, (és hogy mindig csak kérdezek) de a napokban nagy figyelemben részesítettem a 27-es vonalat, és arra jöttem rá, hogy nagy veszteség csak így állni hagyni. Már csak a Csajág-Lepsény szakasz felélesztése is előnyökkel járna, akár a 29-es vonal szempontjából is. A napokban ezt a szakaszt magam is bejártam, és nincs annyira vészes állapotban, a pálya nem hiányos. Az lenne a kérdésem, hogy ki hogy látja ennek a vonalnak a további sorsát, és mit lehetne vele kezdeni elméleti síkon? Mégegyszer elnézést az OFF kérdésért, de úgy vélem a 27-es sorsa erősen kihatással lenne a 29-es vonal életére is.

 

V43 - 1157 Creative Commons License 2021.09.04 0 0 40742

Ja azt elfelejtettem: Révfülöp.

Előzmény: zjakabfi (40741)
zjakabfi Creative Commons License 2021.09.04 0 0 40741

Hol?

Előzmény: V43 - 1157 (40740)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.09.04 0 0 40740

19700 késett 35 percet, csatlakozó Volánbusz megint integetve a (kb 10 utasnak) húzta el a csíkot azonnal.

traxxtoto Creative Commons License 2021.09.03 0 0 40739

Még 1 motoros, vékony talpú géppel (1008) is korán lehet lenni. 

Előzmény: General Specific (40737)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.09.03 0 0 40738

Nincs ebben semmi. Fehérvár és Kelenföld között is van kb ennyi tartalék.

Előzmény: zjakabfi (40735)
General Specific Creative Commons License 2021.09.03 0 0 40737

Ezen a szakaszon, tervezett megállás nélkül - ha nem kell várni a keresztekre - akkor a menetrend 75-76 kmh sebességgel is tartható. Ha az adott mv kihasználja a 80-at, akkor ez lesz belőle.

 

Előzmény: Kcs (40733)
r1232 Creative Commons License 2021.09.03 0 0 40736

5 perccel korábban nem 6-tal, nem az indulási időhöz kell nézni az érkezést.

Előzmény: zjakabfi (40735)
zjakabfi Creative Commons License 2021.09.03 0 0 40735

Fehérvárra meg 6 perccel korábban. Ezt írta a topiktars, először én is benéztem.☺

Előzmény: V43 - 1157 (40734)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.09.03 0 0 40734

A szeptember 2-án közlekedett 19703 hajszál pontos volt, sőt, Szabadbattyánban 3 perccel korábban haladt.

Előzmény: Kcs (40733)
Kcs Creative Commons License 2021.09.02 0 0 40733

Ma a 19703 hogy tudott Almadi es Fehervar kozt hat percet verni a menetrendre? Ez elsőre nagyon soknak tűnik

nohab Creative Commons License 2021.08.31 0 5 40732

Vannak ilyen legendák, de inkább az akkori aszályos időszak volt az elsődleges ok. Az biztos, hogy 1863 végén adták át az első Sió-zsilipet és az ominózus durva vízszintcsökkenés 1866-ban volt, így persze akkor is sokan "megtalálták az összefüggést", de 1866-ban a Velencei-tó és a Fertő-tó is konkrétan kiszáradt, tehát a Sió zsilip szerepe valószínűleg elhanyagolható volt a Balaton vízszintcsökkenésében, annál is inkább, mert ennek a zsilipnek az átbocsátó képessége annyira kicsi volt, hogy az évekkel később fellépő extrém magas vízszintet alig tudta kezelni - ez utóbbi valószínűsíti az előbbit is, azaz a zsilip szerepének a csekély mivoltát a vízszintcsökkenésben. Ill. a nem nagyon fiatalok emlékezhetnek a 2003 őszi nagyon alacsony vízszintre is, amely annak ellenére következett be, hogy a Sió-zsilip akkor már több mint 3 éve zárva volt (és még két éven át úgy is maradt amíg a tó össze nem szedte magát). Egyébként  a fenti helyzet megoldására 1891-ben lett új zsilip, ami kb. hatszoros átbocsátóképességű volt az elsőhöz képest, ez amiatt is nagyon fontos volt, mert az 1880 körüli extrém magas vízszintek - többek között - a Déli Vasút pályáját is nagyon komolyan veszélyeztették.

Előzmény: Törölt nick (40730)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.31 0 1 40731

Gyál is sokszor kap egy I betűt. A No. 1 ilyen téren Homok, ahol mikor már n+1. alkalommal is visszafestették a tábla alá, hogy TITKAI, már inkább otthagyták. Még a Martfűi rémről készült filmben is látszik, amit ott is forgattak. 

Előzmény: extrémgörkoris (40717)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.31 -2 0 40730

A rossz nyelvek szerint akkoriban azért száradt ki a víz, mert a Sió csatornán sok vizet engedtek le, a villatulajdonosok fizették le a megfelelő embereket, hogy megnöveljék a telkük értékét a szárazra került szakasszal. 

 

 

Előzmény: nohab (40708)
Törölt nick Creative Commons License 2021.08.31 -1 1 40729

Főút mentén sétálni gyerekkel ill. biciklitúra szintén ilyen helyen, hát igen van ilyen is. Mellesleg azt hány tanár tudja, hogy ilyenkor egy telefon és rendőri biztosítást lehet kérni ingyen arra a szakaszra? Ahogy vasútnál is ha előre bejelentik, hogy mikor fognak jönni kiránduló osztállyal akkor különkocsit is kaphatnak ill. erősítik a járatot. Pl. tesznek a szólóban közlekedő Bzmot vonatra pótkocsit.

Előzmény: 01016-25 (40700)
rom templom Creative Commons License 2021.08.30 0 6 40728

A jegyet előző nap szoktam megvenni, a pontos létszám ismeretében. Egy kb. létszámot 1-2 héttel korábban már emailben el lehet küldeni. (És el is szoktam). Csoportnak foglalt szakasszal többnyire baj van, a legszakadtabb kocsit szokták kicetlizni diákoknak (lásd szegedi rettenet IC.)

Egyébként a tanárok 1) mindenki másnál okosabbnak gondolják magukat (pedig nem vagyunk azok)

2) többnyire csapágyasra vannak hajtva és úgy hiányzik nekik a kirándulás szervezése, mint macskának a szentelt víz. 

Előzmény: 01016-25 (40727)
01016-25 Creative Commons License 2021.08.30 0 3 40727

Lelked rajta. Remélem sosem volt/lesz probléma.

 

Szerintem a szállást, vagy az étkezést is hamarabb elintézik. Ha nem előző nap jelzik (és nem egyterű motorvonatról van szó) általában zárnak le helyet a csoportnak. Korábban volt lehetőség mondjuk egy gyorsvonat megállítására olyan helyen, ahol amúgy áthaladna, így megúszható az átszállás. (Nem tudom, ez van-e még.) Szükség esetén plusz kocsit is szoktak besorozni. De ezekre általában rá kell készülni. Egy előző napi levél az ügyfélszolgálatnak szerintem nem fut végig a rendszeren.

Előzmény: rom templom (40725)
Vicobelo Creative Commons License 2021.08.30 0 0 40726

Az utószezoni sokkal jobb mint tavaly, max hétvégén lehet egy kicsivel hosszabb. Most a 19708/19707 naponta közlekedik tavaly csak hétvégén volt és végre nincs 3 órás lyuk este Tapolcán, van 19781 és 741 is, így most, este Tp felől óránként van vonat + 19701 is jár hétvégén, tavaly ez sem volt, annyi, hogy nincs hétvégén meg pénteken a 1976/1972/1973- as Tekergők. A téli is sokkal jobb, eddig az volt, hogy baromi sokan eljöttek a személlyel és fullon volt a két kocsi, mert a 979 túl korán 971 pedig már este volt.

Előzmény: Adamis Gusztáv (40706)
rom templom Creative Commons License 2021.08.30 0 0 40725

Természetesen előző nap szoktam automatázni. 

Előzmény: 01016-25 (40724)
01016-25 Creative Commons License 2021.08.30 -1 1 40724

Nem mondta senki, hogy el kell zarándokolni valahova. Te így készülsz rá. Ha meg van valami gond azzal a vonattal, akkor majd keresnek ők téged. Ennyi.

 

De nem aznap reggel veszed meg a jegyet, miután kiestél az állomásra 30 gyerekkel.

Előzmény: rom templom (40723)
rom templom Creative Commons License 2021.08.30 0 1 40723

Amikor automatából veszem meg az osztály jegyét, a kedvezmény szinte teljesen fedezi a 2 tanár viteldíját. +1 email az ügyfélszolgálatra, hogy milyen vonatszámmal hányan fogunk utazni...

Előzmény: 01016-25 (40722)
01016-25 Creative Commons License 2021.08.30 -1 2 40722

Persze, van bőven ellenpélda. Vannak rutinos "vén rókák", akik felkészültek, tudják mi az üresfutás, együttes elhelyezés, csoportos elszámolás. Vagy legalább tudja, hogy rá kell szánni erre is egy kis időt és telefonás/email-t ír a menetjegyirodába. Amennyire tudom, a tanítóképzőn nem szánnak erre legalább egy fél órát, pedig nem volna felesleges.

Előzmény: nidsz (40721)
nidsz Creative Commons License 2021.08.30 0 2 40721

OFF

anyum idén ment nyugdíjba mint pedagógus, de számtalan vándortábort megszervezett, jegyvásárlásostul, menetrendestül, minden flottul működött, még az emlegetett Baradla barlangi túra is, frankón megvolt az átszállás vonatról buszra és vissza is, és akkor még nem volt internet sem, meg mobiltelefon sem.

 

Ha idén meg mentünk a Balatonra akár csak egy egynapos badacsonyi túrára, akkor teljesen rám hagyatkozott menetrend-ügyileg, átszállások, Balaton 24 Duo jegy stb. hallatán szinte kétségbe esett, meg hogy hogy jutunk haza :D

ON

 

egy pár személyt meghagytam volna Füred-Tapolca között szeptember 12-ig, méghozzá a 9:55-kor Füredről indulót, meg a 16:47-kor Tapolcáról indulót.

 

Előzmény: 01016-25 (40700)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.08.30 0 2 40720

Hiányoznak a gyorsok, de van (lesz) helyettük valamivel lassabb sebes. 

Volt az a három, télen 2 pár vonat és a többi használhatatlan és elképesztően lassú valami. Nem hiszem, hogy az jobb volt. 

 

Füred és Tapolca között pedig nem hiszem hogy ugyanannyi igény lenne, mint Bp. és Füred között.

Előzmény: Adamis Gusztáv (40694)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.08.30 0 1 40719

Pont hogy nem lett kettévágva, baromságokat beszélsz.

Előzmény: Rol2142 (40687)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!