Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Kormi76 Creative Commons License 2022.01.02 0 0 123000

Nézd,a gyári tűrés 0.8L/1000km(a legtöbb esetben nem fogy ennyi,fele sem)......ez még az új Tipokba 2018-ig beépített EUR5-6 normás 1.416v motoroknál is így volt,konstrukciós sajátosság. 

A márkaszervizek ez alatti érték alatt nem is foglalkoznak érdemben a vevőreklamációval.

Minden benzines Fiat használttesztben megemlítik ezt a jelenséget,figyelni kell rá ennyi az egész.

 

Előzmény: Varshi (122965)
Kormi76 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 122999

Szinte minden 1.2-1.416v motor csipegeti az olajat új korától kezdve,technikai felépítése nagyon hasonló az Opel Ecotec szériájáéhoz....1000km/1-2deci a legjellemzőbb de 0,5 liter is előfordul.

Ez nem feltétlenül utal hibára,gyárilag 0,8l/1000km a tűrés.

A mindössze 2,9 literes kenőanyag tartály kicsi,a mennyiség alulméretezett,könnyű csapágyasra hajtani a gépet ha a tulajdonos 2-3ezrenként nem néz olajszintet.

Más jellemző hibája ezeknek a motoroknak nincs,elég tartósak megbízhatóak.Nem valami takarékosak de hát az olasz autó nem is arról szól.

Előzmény: amator11 (122994)
amator11 Creative Commons License 2022.01.01 0 0 122998

Köszi a válaszokat!

 

"De a 22 éves fiamnak lehet, hogy én is az 1.4 16V-t venném inkább, pláne ha első autó."

 

Ja, először a Citroen/Peugeot/Mini 150 Le-s vagy több Le-s THP motorokat nézegette, most meg a 2.0-s benzineseket, mondván az legalább gyorsul pályán.

 

Persze hiába mondom 900 ekm-el a hátam mögött heti 2-3 szori pályázással, hogy a M3-on ha tartósan tud menni 130-at akkor már szerencséje van...

Előzmény: Varshi (122997)
Varshi Creative Commons License 2022.01.01 0 0 122997

Üdv!

 

Talán a legtöbb Fiat-nál elmondható, hogy ha digit klíma van benne, akkor azt ellenőrizni kell (a terelőlapátok minden irányba működnek-e), de olyan durva hibák, mint a felemlegetett Off autók/motorok esetén, nem igazán tudnék mondani.

 

Amúgy a 120 lovas turbóst is meg szabad venni, talán annyi van vele, hogy azt biztos jobban hajtották, hiszen eleve amiatt vette valaki, illetve keményebb a futómű, meg mintha csak 5 sebességes lenne, bár ez szerintem alapvetően mindegy. Még esetleg a Fiat Linea is jó ötlet lehet, nem olyan szép, de abból is volt T-Jet, és talán "nyugodtabb családapák autója", így megkíméltebb állapotú lehet. Árakat nem néztem!

 

De a 22 éves fiamnak lehet, hogy én is az 1.4 16V-t venném inkább, pláne ha első autó.

Előzmény: amator11 (122994)
gss Creative Commons License 2022.01.01 0 0 122996

tipushibák: https://www.youtube.com/watch?v=YEXSAdYsj2c

hozzászólásokat is olvasd végig

 

+totalcar/népitélet ha olvasni akarsz még

Előzmény: amator11 (122994)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.01 0 0 122995

Üdv és BUÉK mindenkinek! 

 

Segítsetek!

A multifunkciós kijelző semmit nem mutat, csak háttér világítása van.

Mi lehet a nyűge? Egyébként minden hibátlanul működik. 

 

A múltkori tempomat "eldobás" magától megjavult. Várjak most is?

 

 

 

 

amator11 Creative Commons License 2021.12.31 0 0 122994

Sziasztok,

 

kis tanácsra lenne szükség. Fiam (22 éves) első autóját keresi. Van néhány elvárása (ennek mikéntjébe most ne menjünk bele) pl min 90+ Le, jó lenne a 6-os váltó, jó felszereltség (ajtók száma mindegy), stb.

 

Messziről jutottunk idáig (néhány hónapig még a hirhedt BMW-PSA 1,6 prince motorokkal is szemezgettünk).

 

Szóval eljutottunk a Fiat Grande/Evo Puntóig, amiket nézünk 2008/2009 utáni, benzines 1,4 erősebb változat vagy nagyobb de turbó nélküli.

 

Szóval a szokásos dolgokon kívül (élek párhuzamossága, sárvédő és ajtó rozsdamentessége, motortérben javítási nyomok, pótkerék padlólemes épsége, stb) milyen speciális dolgokra figyeljünk?

 

A válaszokat előre is köszönöm.

nemtomika Creative Commons License 2021.12.31 0 0 122993

Előzmény: Énvagyok148V (122987)
nemtomika Creative Commons License 2021.12.31 0 0 122992

118705.hsz .................

Előzmény: Tamaspunto (122989)
nemtomika Creative Commons License 2021.12.31 0 0 122991

Szia!

A kapcsolóban van két szál vezeték ami el szokott törni és ez a következmény :(

Ha van ezzel kapcsolatban tapasztalat,-bár elég kockázatos a törékeny műanyagok miatt-

szerelhető,javítható,ezermestereknek kihívás.

Keresgélj vissza  talán T.Lajos fotókkal is illusztrálta a mókolást.

Előzmény: Tamaspunto (122989)
Varshi Creative Commons License 2021.12.30 0 0 122990

Nekem Off autón akkor volt ilyen, mikor haldoklott a kapcsoló.

Előzmény: Tamaspunto (122989)
Tamaspunto Creative Commons License 2021.12.30 0 0 122989

udv ismet, meg 1 kerdesem lenne, a tompitott fenyszoro folyamatosan eg, hiaba allítom a kapcsolot a 0 allasba ugy is vilagit, mi lehet az oka, h nem engedi kikapcsolni? 2007 3 ajtos punto sport, 1.4 95 le, koszonom a valaszt

Varshi Creative Commons License 2021.12.30 0 0 122988

Na, ez fasza, végre jó hír!

 

Még egy gondolat:

>  Sok indítózás után 800-as alapjáraton kezdett járni. Most ez nincs így.

 

A Grande már régebben volt nekem, de lehet, hogy arra is igaz, hogy ahogy hidegedik az idő, elkezdi emelni az indítás utáni (alapjárati) fordulatszámot, érthetően hogy hamarabb melegedjen.Tök normális.

Ezt megszokjuk, de aztán hűl tovább az idő, és egy bizonyos hőmérséklet alatt meg (ismét) nem csinálja. Aztán meg amiatt vakarom a fejem.

Előzmény: Énvagyok148V (122987)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.30 0 0 122987

Tapasztalatok az új testkábellel: Minden jó lett egy csapásra. Már az akku pólusain is folyamatosan jelen van a 14V. A szivargyújtóban a transzmitter 13.9-14.1V közötti értékeket mutat. Az akku negatív pólusa és a motortömb között 0.02V közötti fesz. mérhető (ellenállás mindig van, csak a mértéke nagyon nem mindegy) felkapcsolt tompított világítással, anélkül 0.01V. Csont hidegen is pöccre indul és nem torpan az indítómotor.

Ezek szerint az akksi rendben van. Végül is a gyári testkábel váltóháznál lévő csatlakozása a gyenge pont, pedig megtisztogattam azt is. Szóval mindenkinek ajánlani tudom, hogy ellenőrizze először a testkábeleket és a csatlakozásokat ha BÁRMI fura dolgot tapasztal az autó olyan részeivel ahol elektromos áramra van szükség.

Előzmény: Énvagyok148V (122983)
kacagógerle Creative Commons License 2021.12.29 0 0 122986

2-3.000Ft-os bluetooth ELM-327+AlfaOBD+Androidos okosteló.

Előzmény: Énvagyok148V (122985)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.29 0 0 122985

Nem egyértelmű. Mert pl. a műszer csont hideget mutat, ellentétben azzal az esettel mikor a MAP szenzor volt hibás. Na akkor tényleg nehezen indult. Sok indítózás után 800-as alapjáraton kezdett járni. Most ez nincs így. Második indítózásra meg már minden normális. Élő adat?! Értem én, de milyen kütyüvel tudom én azt megnézni? Valami Elm327-szerű egyszerű dologgal?

Előzmény: kacagógerle (122984)
kacagógerle Creative Commons License 2021.12.28 0 0 122984

A hűtőfolyadékhőmérséklet jeladó ment tönkre. Emiatt a motorvezérlő azt látja, hogy meleg a hűtőfolyadék, ezért nem dúsítja be a keveréket a hidegindítás során, és emiatt indul nehezen(csoda hogy beindul).

Én első körben megnézném élőadatban a vízhőfokot hidegen, utána kimérném a hőgombát multiméterrel.

Előzmény: Énvagyok148V (122983)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.28 0 0 122983

Nem tudom, hogy mi de valami kerülgeti az autót.. Reggel első indításnál hosszabban kell indítózni és közben kiírja a fed comp hogy túl meleg a hűtővíz, állítsam le a motort. Lehet ennek köze esetleg az akksihoz? Korábban nálam is megvolt a nagy hidegben nem indulás, de közben a vízhőfok mérő a pirosban volt, lámpa is égett és a ventilátor is elindult (-7 fok alatt). Akkor a MAP szenzor volt a bűnös (ez vajon hogy okoz ilyen tüneteket?), CE lámpa is kijött. Most semmi más nincs a szövegen kívül, az autó egyébként hibátlanul, stabilan megy. Azért kitakarítottam a MAP szenzort biztonságképpen.

Ma tettem be egy 15 mm2 keresztmetszetű testkábelt kiegészítőnek a blokk és az akksisaru közé, de a hideg miatt már nem volt kedvem méricskélni vele a töltést.

Előzmény: Varshi (122980)
grande645 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 122982

gatula=gratula

Előzmény: grande645 (122981)
grande645 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 122981

Szia!

Gatula a géphez,jó választás volt.

A motorszámot a nem túl jól sikerült fotón láthatod.(ott ahol a teleszkópos led fénye van)

Tehát a vezérlés felőli oldalon a motorblokk sík felületén.Általában rozsdás szokott lenni az a felület,nem éppen könnyű megtalálni,lámpa,esetleg kis tükör segíthet.

Most hogy tudod hol keresgéld szerintem megtalálod!

Előzmény: Tamaspunto (122979)
Varshi Creative Commons License 2021.12.26 0 0 122980

Ha rendes a töltés és az indítózás is, és az akksi sem zuhan be pár nap után a kis kapacitást sújtó önkisülés miatt vagy indítózás közben a terheléstől (ehhez nézni kell közben), akkor én nem vennék új akksit.

 

Gondolj bele, hányan járnak 50-75%-os akksival. (Hiszen 100% csak újkorában volt. :) És az emberek 99%-a nem foglalkozik a kérdéssel.

 

Amúgy az önindító is öregszik. Minden is. Együtt már okozhatnak meglepetést. De szerintem lépésenként haladj, egy problémát szüntess csak meg egyszerre.

 

Ja, én úgy vagyok vele, hogy ha csak tehetem, 2-4 hetente télen külső töltővel maxra tölteni, lassú töltéssel. Ez fokozottan igaz a városi rövid utakra, ahol nem is tud az autó visszatölteni annyit, mint amennyi az indítózáshoz el lett használva. Ráadásul a visszatöltés árama sem teljes, hiszen megy millió fogyasztó vele párhuzamosan. 

Előzmény: Énvagyok148V (122978)
Tamaspunto Creative Commons License 2021.12.26 0 0 122979

sziasztok, nemreg vettem egy grande puntot, 1.4 16v 95 lovas, 199a6000 allitolag a motorszam, de nem talalom sehol, meg tudnatok mondani, hogy hol keressem a motoron? melyik részén? koszonom ha vki valaszt ad a kerdesemre, udv

 

 

 

Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.26 0 0 122978

Na még egy kis utózönge.. :) Szóval mégsem teljesen múltidő a dolog. Most több időm volt méricskélni, így megállapítottam, hogy a motorblokk és az akksisaru között még elvész némi elektronmennyiség, pedig gyári konfigurációjú és tiszta ott minden. Ezek szerint a váltó tetejénél lévő kötés van alulméretezve vagy a kettős funkciójú csavar alatti olajpára zavar még be (azt a csavart egyébként nem tudtam volna könnyen kivenni, feszegetni meg nem akartam). Na mindegy, fogok még csinálni egy plusz testkábelt és felcsavarozom valahová a blokkra. Kábelem van itthon, de megfelelő sarukat még kéne vadászni hozzá.

Egyébként felmerül a kérdés, hogy vajon kell-e megint akksit cserélnem (tudom, meg lehet azt is mérni a megfelelő műszerrel) vagyis az igazi kérdés az, hogy csak tökéletes akksival működhet megfelelően az indítómotor? Akkor a többi autónál, hogy van az hogy még akkor sincs ez az anomália az indítással amikor már csak nyögni tud az önindító a kevés áram miatt? (mint ahogy írtam, az enyém többnyire teljesen normális vehemenciával forgat)

Előzmény: Énvagyok148V (122971)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.26 0 0 122977

Hadd ismételjem magamat! És ezzel lezártnak tekintem a témát. "Ez egy olyan téma amiről a végtelenségig el lehet vitatkozni, de az álláspontok szemernyit sem fognak közelebb kerülni egymáshoz."

Előzmény: Varshi (122974)
nemtomika Creative Commons License 2021.12.23 0 0 122976

Mivel nem kell utánatölteni a két olajcsere közt,így nincs mit megmérni sem. :-)

Előzmény: Énvagyok148V (122973)
Varshi Creative Commons License 2021.12.23 0 0 122975

> Nekem ebay-ról szivergyujtóba dugható fesz és hőmérős usb 14,2-t mutat évek óta. Normális műszerrel ellenőriztem valóban annyi.

 

Nekem az kevesebbet mutat, mint akksinál mérve (logikus). De tényleg az van, amit írtál, hogy meg kell mérni több helyen is. Ezek aránylag simán kimérhető és javítható problémák. Szerencsére. :)

Előzmény: gss (122970)
Varshi Creative Commons License 2021.12.23 0 0 122974

Jajj ne, ezt a vitát már annyiszor végigcsináltam. Mindig az volt, hogy valaki bizonygatta, szerinte miért normális. És a létező legrosszabb érv a kézikönyv erre.

 

Nem az, nem "normális". Ez már a "magas" olajfogyi. Kopott motor, magas futásteljesítmény, több oka is lehet.

 

21 év alatt 5 db Fiatom volt (4 db 0 km-től) - ez itt a fórumon mind visszaolvasható -, abból 2 db 1.4-es, az egyik Grande. Egyik se evett ennyit, de még a felét se.

Mondd inkább azt, hogy "nem éri meg" költeni rá. Azt elfogadom. És nem, nem írtam azt, hogy 0. De a "minimális" meg az általad írt "Szerintem normális a  4-5dl/2Ekm" között nagyon nagy a távolság!

 

Magyarországon átlagosan évi 12-14e km-t tesznek meg az emberek. A '4-5dl/2Ekm' =2-2,5/1e. A 2-2,5 deci átlag 2,25 + a 12e-14e átlaga 13e.

2,25 × 13 = 29,25 (dl), az meg nálam 3 liter. Hát így jött ki a 3 liter.

Ha 1 liter van a MIN és MAX között, az +2 liter betöltése, csak hogy MIN-nel érj oda olajcserére. Ez horror. Kérlek, ne mondd, hogy ez "normális"!

Előzmény: Énvagyok148V (122973)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.23 0 0 122973

A gyárilag megadott felső érték 0,4 kg(!)/ 1000 km, azzal a megjegyzéssel, hogy a használat módjától függően változhat. Tehát tömeg van megadva, nem térfogat egység. Térfogatra átszámolva az kb. 0,45l/1000 km. Ez éppen kétszerese annak amit sokan(!) megfigyeltek már az 1.4-es benzinmotoroknál. Ez egy olyan téma amiről a végtelenségig el lehet vitatkozni, de az álláspontok szemernyit sem fognak közelebb kerülni egymáshoz. Az biztos, hogy nincs olyan motor ami egyáltalán nem fogyaszt olajat, meg az is biztos, hogy az olaj párolog. Tehát a "nem mérhető", meg az "egy gramm olajat sem eszik" olajfogyási adatok merő hazugságok, illetve egy esetben nem, amikor a rövid utak és "kímélő" hajtásmód miatt az olaj feldúsul üzemanyaggal. Na akkor látszólag nincs olajfogyasztás, de valójában az olaj egyre kevesebb az olajteknőben, az üzemanyag ugyanakkor meg egyre több. Nem tudom, hogy hogyan számoltad a 3 liter utántöltést. Úgy hogy a csere idejére még a maxon van a szint, vagy a max és min közötti kb 1 litert is hozzáadtad, és milyen hosszú csereperiódussal számoltál?

Előzmény: Varshi (122968)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.23 0 0 122972

Köszi a választ! Nem volt akkora a baj. Eggyel lejjebb részleteztem. :)

Előzmény: Rigo35 (122969)
Énvagyok148V Creative Commons License 2021.12.23 0 0 122971

Közben megtisztogattam az összes kontaktot ami szóba jöhet a töltésnél, beleértve az akkusarukat is, és úgy néz ki, hogy sikerült elhárítani a bajt. 14.1V  most a töltőfesz, csak alapjáraton egyszerre felkapcsolt nagyfogyasztókkal esik le, de gázadásra szépen visszamegy. Azóta nem tapasztaltam indítómotor torpanást sem. A generátornál lévő kötést nem tudom most megtisztítani, de mikor az önindítót cseréltem, akkor meglazítottam az anyát és visszahúztam, tehát javulhatott ott is a kontakt akár. Majd legközelebb le is veszem a sarut és azt is felpucolom.

Előzmény: gss (122970)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!