Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Nem kell ahhoz hegy, hogy kigyulladjon valami, még meleg sem. Lásd GSG-332 4 éves korában hullott ki (2002.01.18, IK 395) Kép sajna nincs róla. PK Zrt. meg szerencsétlen, hogy nála gyulladnak ki a buszok, persze ez vissza vezethető a hanyag karbantartásra is akár.
Szerinted van olyan busz, amelyik non-stop hegyet jár? Annyira vegyesek a fordák az érintett állomáson, hogy nem győz táblázni a GPS minden forduló után. A Citaro például nem is mehet 36-37-es járatba. Az hisztériakeltés (és dilettantizmus), hogy azért ég ki egy busz, mert nem bírja a hegymenetet. Az okok között csak a sokadik helyen szerepel. Főleg a Citaro esetében, amikor 15 perces pihenő után a járat 2. megállójánál, hegymenetet nélkülözve gyulladt ki.
Hát nem égett ki, de ha nem a Nádor szállónál, akkor a Hunyadi úton a Pálosok után "dobták" ki a vizet az általam nagyra becsült Ik-620-asok. A nagyon egyszerű technika nem volt "alkalmas" arra, hogy kiégjen üzemanyagfolyás vagy villamos zárlat miatt. Tehát összehasonlításuk a mai Citárokkal vagy Conektókkal olyan, mintha egy Trabant egy Mercedessel szeretne gyorsulási versenyen indulni.
Tanár Úr! A hozzászólását ugye csak viccnek szánta? :)
Szerintem felesleges felhúzni az orrunkat: ilyen buszok vannak, ezekkel kell közlekedni. Bele kell törődni, hogy ezek nem bírják a hegymenetet. Ha erre megoldás az, hogy hegymenet után síkvidékre küldjük őket (nem vagyok benne biztos, de Te sem győztél meg az ellenkezőjéről), akkor ezt kell tenni.
A Citaro 33-asba ment (és előtte is ott volt kétszer reggel) amikor leégett az Irgalmasok utcájában. Az a busz, amelyik nem bírja a hegymenetet, az nem alkalmas a közlekedésre. Nem a 60-as 70-es években vagyunk.
Lefelé minimális a motor terhelése? Fékezésnél is?
Én csak azt tudom, hogy a Citaro is hegyi vonalon volt, amikor kiégett, meg a HCL-098 is, de a Pesten, a Ferenciek terén is egy 178-as füstölt, ami valószínűleg aznap már felment párszor a Naphegy térre...
Hogy a tegnapi (?) pécsi busztűt melyik vonalon volt, azt nem tudom...
Nem kell ismerni ahhoz semmiféle fordát, hogy megállapítsuk: a hegyi vonalaknak van egy olyan sajátossága, hogy felfelé a dombnak meredek az út, viszont lefelé ugyan olyan leejtős. Ebből következik: a motor terhelése lefele irányba minimális. Pl. a 35-ös járatban visszafelé a Dömörkapunál már le is van hűlve az autóbusz motrorja, hát még mire a Főpályaudvarra ér. A felvetésed egy kicsit fájt...
persze, meg nyári melegben vizet is osztani kellene a buszoknak nem? Minden sarkon friss hideg Szentkirályi ásványvizet kellene önteni nekik a tartályba.... :-))
Nem nagyon ismerem a fordákat, de szerintem jó lenne, ha 34-35-36-37 után másfelé tenne a busz egy kanyart. Persze, nem biztos, hogy annyi idő alatt kellőképpen lehűlne a motor...
"Azért nyilván a szekszárdi vasút valamiért fontos, ha nem írták oda, hogy ezt is be akarják zárni."
Persze nyilván vmiért fontos lehet, de a felsoroltak között, szvsz van amit még fontosabb lenne megtartani. Meg persze az is nyilván való, hogy ez kacsa hír, de a végső döntés ezekből a vonalakból megszülethet meg.
"Te is tudod, hogy milyen adatok szerepelnének ezekben a táblázatokban."
Tudom há', de had legyen már egy kellemes 5 percem. :-))
Félreértés elkerülése véget, nem akarom a két települést összehasonlítani egymással, mert nem is lehet, csak kíváncsi lennék, hogy vajon mennyien használják.
Azért nyilván a szekszárdi vasút valamiért fontos, ha nem írták oda, hogy ezt is be akarják zárni.
Te is tudod, hogy milyen adatok szerepelnének ezekben a táblázatokban. Új információt max. a pontos számok nyújtanának, de te is jól tudod, hogy Szekszárdon jobb a busz, ezért többen buszoznak, Pécsett pedig fordítva van.
Attól mert megyeszékhely mehet, ez nem kizáró ok, szvsz. De ha nem megy akkor legyen rajta megfelelő vasúti szolgáltatás! Így a legtöbb ember a buszt választja, ha a fővárosba szeretne utazni.
Szívesen látnék egy táblázatot arról, hogy Szekszárdról hányan utaznak a fővárosba vonattal s mennyien busszal. Ha véletlenül van valakinek akkor megdobhatna vele, plusz egy ugyan ilyet szívesen látnék, Pécs-Budapest viszonylatra is.