Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ha a gázkar "szivató állása" alatt a rögzíthető indítógáz pozíciót érted, akkor igen, indításkor abba kell bekattintani a gázkart. Gumicumival felszívatni a benyát, a szivatót ütközésig fordítani. Gyújtás rá és lehet rángatni. Első röffenés után szivatót félállásba visszakattintani. Ilyenkor általában a következő rántásra felpörög. Ekkor azonnal húzni egy gázt, ettől kiakad az indítógáz és viszaugrik a szivatógomb. Így egy kis ideig hagyni alapjáraton melegedni és mehet a meló.
A "H", és az "L" csavaron ezen is van beállítási határoló fémből de megoldották, hogy a csavar körbeforgatható legyen. A "T" alapjárati csavar menetes részével vannak a problémák. A menet egy része el van kopva. Olyan mintha rázkódott volna benne a csavar, és 2-3 mm-nyi részen a menetet elkoptatta volna. (De ez megint hogy lehet?) Robbantott rajz alapján a karburátor alsó része külön fel van tüntetve, gondoltam a sérült csavarmenetes alsó részét kicserélem, érdeklődtem felőle, és komplett karburátort kínáltak aranyáron.
Egyébként hideg indításnál a gázkart szívató állásba fixálásakor is kellene pöffennie, vagy nem?
Szerintem karbicsere. A beszakadt menet, hiányzó alapjárati csavar arra utal, hogy valami szakértő ezt a karburátort kivégezte. De a leírásod szerinti kórisme, nekem kicsit ellentmondásos. Ha csak beöntéssel indul, az egyértelműen arra utal, hogy nem kap benzint. De ennek meg ellentmondani látszik, hogy a gyertya lucskos. Érdekes jelenség. Ha túl sokat kapna, hidegen akkor is be kellene indulnia. Alapjárati csavar nélkül szerintem nem fog beindulni. A "H" és "L" csavarnál az 1-1 fordulat kifelé az jó alapállás. Az enyémnél 343R a két csavaron van egy beállítási határoló műanyag. Ez nem enged többet, mint kb, 1/2 fordulat. Ezzel óvják a hozzá nem értőktől az eszetlen csavargatást.
Nem lehet beindítani szívatóval, és szívató nélkül sem, csak ha a hengerbe egy kis üzemanyagot öntök. Ekkor beindul, de a beöntött üzemanyag elégetése után megáll.
Kompresszió van a gépben. Gyújtógyertya jó, indításkor szikrázik ellenőrzéskor. Üzemanyagot kap, mert a gyertyán látni az üzemanyagot ha a hengerből kitekerem. Karburátor tisztítva lett. A "T" alapjárati csavar hiányzik belőle. A menetes része a karburátornak el van kopva, ez számomra érdekes. A "H", és az "L"csavarnak van fix alapbeállítása? (1?-1? teljes fordulat amit ha kell még finoman lehet állítani?)
Na igen...csak én a kezdet kezdetén véletlenül belebotlottam a csúcsba.....:-))))
Aztán meg mostanában elég sok stihl fs-hez volt szerencsém.Gyengébbek az igaz,de könnyebbek,csendesebbek,kényelmesebbek,kézreállóbbak,jóval kisebb fogyasztásúak ennél a gépnél.
Jó ez a gép,kár hogy így elszarták ezzel a szutyok csővel.A második 122 hd 60 -at szaggatom,iszonyat mennyiségű sövényt vágtam velük.
Az elsőt télen eladtam egy srácnak két év után,valamelyik nap hívott,hogy a gép kifogástalan,imádja,öröm vele dolgozni és nincs-e még valami eladó gépem....:-))))
Szóval ez egy jó gép,csak ki kell belőle dobni a szutyok benzincsövet.
Az 545 Rx is jó különben,ha még nem volt nagy komoly kaszád,akkor az egekbe fogod magasztalni.Erős komoly ipari gép,nem olyan mint a sövényvágó,ezen tényleg érezni,hogy meg van építve,mehet egész nap reggeltől estig.
Az más,hogy nekem nem jött be,nem szeretem annyira.Attól még igen kemény bivaly gép.
Elvileg bármilyen olaj elmegy a légszűrőre, de miért kellene mást rakni rá mint a sima 2T olajat, ha nincs spéci légszűrőolaj? 2T az biztosan van mindenkinek, mert anélkül nem megy a gép, és ha ebből véletlenül túladagol az ember és beszippantja a motor, akkor sincs semmi gond, mert ez az olaj egyébként is oda való.
Én valamikor ezer éve vettem egy kanna légszűrő olajat, szerintem még mindig 80% benne van. Gyűlölöm, mert olyan kék, mint a franc. Rácsöppentem azt a kb egy cseppet, ami kell a szivacsra, megnyomkodom, hogy elterüljön, és máris tiszta kék a kezem, ragad mint a fene, és alig tudom lemosni.
Egy Alpina kaszamasinát javítottam, abban volt ilyen máladozó szivacs. Ahhoz vettem egy nagyobb darab légszűrőszivacsot, maradt még belőle jócskán ezt raktam a többi gépembe is, a 343-as kivételével. Igaz, hogy jóval tömörebb, sűrűbbnek tűnik, mint az átlagos légszűrő szivacsok, de eddig nem vettem észre, hogy okozott volna gondot bármelyik gépnél amelyikbe beleraktam. Rendesen vették a fordulatot, szépen kipörögtek, elvileg csak jót tettem velük, hogy hatékonyabb lett a légszűrés.
Meg az is gond lehet az olajosnál, ha nem a spéci légszűrőolajjal fújja be az ember a szivacsot, hanem sima 2T olajjal. Ez idővel leszivárog az aljára, nem tapad fel, mint az ide kitalált olaj. Ennek ellenére én is csak XP-be tunkolom. Bár időnként átfordítom, mint a homokórát :-)
Igen. Meg egy idő után elmálik a szivacs, ha elkezdi, ki kel dobni a francba, és újat bele. Különben elkezdi a port behordani. Aztán meg a szívórész levegő nyílása a szivató alatt egy kicsi rácsos rész, hamar eldugul. Azt is kell pucolni. Az 545-nél ezt is javították, nagyobb a nyílás.
Az, hogy egy baromi jó kasza. erős minta zállat, és hiba nélkül műxik. Fefével ellentétben nekem eszembe se jutna Stihlt venni, amíg van husi. A 345RX egy baja szerintem, hogy olajos szivacs szűrője van, és ha arra nem figyel nagy gonddal az ember, tönkrevághatja a gépet. Az 545RX szinte teljesen ugyanaz, de ott már papírszűrő van.