1, De igen. személyszállítást a nagy állami Amtrak csinál, mert ott is veszteséges. 2, Teherszállítást viszont itthon is egyre inkább magáncégek csinálják. A MÁV Cargot meg ugye elvileg eladták, gyakorlatilag még nem.
egy 5 km-es szakaszon újraaszfaltozták az 1-est Tbánya elkerülő szakaszán, viszont egy kb. 200 méteres rész még hiányzik, miközben a hó leesett...
egyébként itt az volt a gond, hogy a közeli kőfejtőből erre hozzák teherautón a követ, miközben a vasút kb 40 méterre halad el a kőfejtőtől tekintve hogy még évtizedekig fog itt működni a kőfejtő, szvsz lehetne más megoldás is...
Akiket esetleg érdekel a World Highways és ITS International c. folyóiratok számai, az sürgősen dobjon egy mail a nicknév kukac yahoo pont com címre. Pár napon belül érdeklődő hiányában a kukában végzik.
olyan aszfalt lesz hidegben vízre terítve, mint az ökörhu..zás. Tavasszak hámlani fog, csomópontban gyűrődni, mert nem lesz meg a megfelelő tapadás az alap között. tavaly egyébként ilyenkor aszfaltoztak a lágymányosi obi áruház előtt csepel sziget felé vezető úton... most milyen a burkolat arra fele??
Pedig tényleg. Én is megdöbbentem, hogy Pesten a nagyvárad térnél a Haller utcai becsatlakozást most kezdték csinálni pár napja. Bezzeg nem bírták volna a villamossal egy időben, sőt akkor sem amikor a Hellert megcsinálták, direktből kihagytak egy darabot, hogy idén is legyen munka vele.
De a monori körforgónál is szívás most már, így kíváncsi leszek miféle aszfaltot terítenek oda a hideg, vizes alapra, szakadó esőben, vagy hóban, fagyban...stb.
Ha hétfőn reggel meszűnne minden építkezéssel kapcsolatos forgalomkorlátozás, felszabadulna a két rakpart, a Kiskörút, a a Thököly út, a Móricz Zsigmond körtéri sávlezárások, megindulna a forgalom a Szabadság hídon, akkor kb: 10 km forgalmi sáv és kb 2000 parkolóhely lenne újra használható. Az ezen elhelyezhető, és közlekedő autók okozzák most az állandósult dugókat. A forgalom felgyorsulna 4-es metró nélkül is. No nem! Ez azért nem fog bekövetkezni, hanem majd lezárják még a Margit hidat is.
komolyan mondom az agyam eldobom, ma vezettem és az alábbi helyeken aszfaltoztak vagy pár napja fejezték be: 1-es út tatabánya, 1-es út tata, 81-es győr, 13-mas komárom bevezető szakaszai
egész nyáron semmi nem történik, most meg a fél dunántúl fel van túrva
aztán a 81-es egy olyan szakaszán is mentem ami ránézésre 2 éves az úton viszont nem folt 2m2 összefüggő felület kátyú nélkül...
Ahol van fényjelzés ott kellően hamar (néha túlságosan is) átvált a lámpa
A túl hamar általában igaz, csak lásd monorierdő:
"A kalauz a balesetvizsgálóknak azt mondta, azért ment a vezetőállásba, mert észlelte, hogy a szerelvény egy nyitott sorompójú közúti átjárón haladt át."
Én azért nem bíznék még egy darabig abban, hogy a MÁV (és a felszerelése) a 21. században létezik...
PPT-ben építeni autópályát a lehető legdrágább megoldás (hosszútávon), ezért ha lehet, el kell kerülni, illetve csak ott alkalmazni, ahol annyira kritikus a helyzet, hogy a lehető leghamarabb szükség van a beruházásra. M6 speciel nem ilyen, ott a 2010-es határidő volt a szük korlát. Egyébként mindent EU-s társfinanszírozással szabadna csak építeni, akkora keretösszegek vannak, hogy elkölteni alig lehetne...
Új körforgalom épül Ecser-M4 ök úton M4-től kb 300m-re. Ipari park, vagy bev.központ épülhet ott. Így most min. 3 kf épül Pest megyében. Minden évben eljátszák, hogy tavasszal, nyáron szinte semmit sem csinálnak, ősszel meg elkezdenek lázasan aszfaltozni. Remélem a tél idén is késni fog...
Ez az egész magyar közlekedésügy (közélet) legnagyobb "gondját? hibáját??, felelőtlenségét??? bűnét???? (ki-ki döntse el maga...) írja le a cikk hideg tárgyilagossággal. 2004-ben léptünk be az unióba. Már előtte is tudtuk, hogy az első teljes uniós költségvetési időszak amiben teljes jogú tagok leszünk az a 2007-2013-as. Az előcsatlakozási programok is sok pénzt jelentettek, de ez csak aprópénz a Strukturális és Kohéziós Alaphoz képest.
A Közop-ot, mint a második nemzeti fejlesztési terv pénzösszegben legnagyobb operatív programját (cirka 2000 milliárd Ft...) 2006 végén fogadta el az EU. Könyörgöm, 2004 óta mást sem kellett volna csinálni "csak"
1.) eldönteni, hogy ezt az irdatlan pénzt mire költjük 2) ezeket a projekteket előkészíteni, hogy 2006-ra "ugrásra" készen legyenek 3) a Közophoz szükséges eljárásrendet, elszámolást, apparátust kitalálni és felállítani 4) 2007-től beadni őket és hívni le a pénzt
Így még azt is elértük volna, hogy a 2010-es választásokra legyen mivel villogni.
Ehelyett vannak most a 2004-2006-os NFT1-es projektek amiket csak most fejezzük be (!). Az M31 még csak most kezd épülni 2008 végén...(!)
Azt hiszem ha csak az elmaradt közgazdasági hasznokat nézzük is.... milliárdos a pazarlás...
Pl. Ha tudtuk, hogy lesz 11,5 tonnás program... akkor a tervezés miért csak 2007 végén indul? Ezer ilyen kérdést tudnék még feltenni, de csak felidegesítem magam... ez a tehetetlen düh...
az 1-es tatabányát elkerülő részén kb. 70 %-ban kész az aszfalt (tegnap előtt is kész volt már) viszont a fennmaradó kb. 30 % (3-500 méter) még csak fel van marva...
Mivel az összes vitatott műszaki kérdést már ebben a topicban megoldották a látogatói, javaslom, hogy most neveljék át a politikát és a bankokat, mert a pénz soha nem lesz felhasználható, amire az EU adná:
csak a virágipiacig értelmetlen volna, tovább kell vezetni legalább budaörsig
budaörs közelebb van a belvároshoz mint a újpalota vagy rákospalota...,
a nyugati oldalon amúgy is jóval szarabb a kötöttpályás ellátottság, van 4 vasútvonal, egy hév, meg egy nyúlfarknyi 2-es metró ehhez képest a duna másik oldalán van 3 metró, két hév, 7 vasútvonal
Akkor finomítok: a fény vagy félsorompóval nem védett keresztek esetén kéne csak a 30/40. Ahol van fényjelzés ott kellően hamar (néha túlságosan is) átvált a lámpa, hogy meg lehessen állni. Ahol egy sima andráskereszt ott tényleg nem érdemes átrongyolni.