ez egy ördögi kör... mindenre azt mondják, hogy nincs pénz... nincs pénz rendőrre, nincs pénz közl. hatósági ellenőrökre, nincs pénz korrekt útépítésre. De tegyük fel a kérdést: miért jó ez nekünk, hogy csak karbantartás jellegű felújítások vannak (taknyolásos foltok) drága pénzen ahelyett, hogy fizetést adjunk néhány ellenőrnek?? Büntetés-bevétel-nagyobb fegyelem-kevésbé romló utak-biztonságosabb közlekedés... Viszont lemerem fogadni, hogy így gondolkodnak: a taknyolást költségként el lehet számolni, nem kell az alkalmazottnak járulékokat fizetni... Ha ez a tendencia, előbb utóbb minden dolgozó ember végelgyengülésben kifekszik és emellett teljesen összeomlik minden.
Azért az év végére lesz egy MÁV Cargo eladás, ami miatt sok változást hozhat a teherfuvarozás terén (bepirult tehermozdonyok). Én bízom benne, hogy ez valamennyire majd a pályafentartásra is lesz hatással.
Sajnos a MÁV-ot fel kéne oszlatni és végre a vasútra költeni a pénzt.
egyébkén szvsz az se normális hogy autópályán szállítunk követ sok tíz/száz kilométerre, de hát ez van
a cementgyárak, kőfeldolgozó üzemek ill. a bányák a) elég nagyok b) elég pontszerűek c) elég sok helyen közel esnek a vasúthoz, lehetne vasúton szállítani..
Amúgy lehetne nagyobb volumenű vasúti szállítás...
egy szolgáltatás üzemmódú vasúttal bizonyára... azonban jelenleg inkább pénznyelő üzemmódban működik...
Én inkább azt gondolom, hogy meg kellene oldani a szigorúbb ellenőrzést.
hát ja.
érdekelne, vajon miért hanyagolják ennyire ezt a témát?
szimplán csak xarnak bele, vagy télleg nincs rá kapacitás, mert most minden erőforrás a 30as táblánál 50-nel ámokfutók megrencabájozására van biztosítva...
(esetleg a fuvarozóknak jó az "érdekérvényesítő" képességük?)
Amúgy lehetne nagyobb volumenű vasúti szállítás, persze nem feltétlen a tatabányai fejtő anyagszállítására gondolok elsősorban.
Az utat nem lehet feltétlen a tényleges teherforgalomra méretezni, hiszen sajnos a rakományokkal teli kocsik döntő többségben 40-50 t felettiek! Én inkább azt gondolom, hogy meg kellene oldani a szigorúbb ellenőrzést. Én inkább erre fizetném az adómat, mint arra, hogy utána toldozzuk foltozzuk az utakat... minimum 15 évig nem szabadna tönkre mennie a felújított burkolatnak...
Az egyes főút tatabányai szakaszán miért gond a kőfejtő?? A leaszfaltozott szakaszon az M1 ap előtti körforgalom és a kőfejtő csomópontja közötti szakaszon amúgy is okádék volt a burkolat, hiszen az odatelepülő ipari csarnokok olyan fosul építették ki a csomópontjaikat, hogy az már akkor szar volt, mikor megépítették... süllyedt, kátyúsodott, a hibákat csak taknyolásos technológiával javították. A követ viszik pest fele is, az a szakasz nem volt annyira trágya. Az egyes útnak ezen szakasza amúgy még a régi technológiával épült nagy szemcséjű igen zajos aszfalt kopóréteggel bírt. Amúgy tök buli ez a dolog, csak a körforgalom burkolata is erős felújításra szorul, valamint a kőfejtő csomópontjában tudtommal körforgalmú csomópontnak kellett volna kiépülnie... Legalább most tudjuk, hogy minimum 5 évig várni kell rá...(1101 sz. ök. út - 1. sz. főút csp.) Bár igen balesetveszélyes csomópont...
akkor svájcban miért látni lépten-nyomon csilléket és futószalagokat a kőbányák környékén?
sőt, svájcban eszméletlen mennyiségű alagutat építenek, utaknak és vasutaknak egyaránt
a bázisalagutat is legalább egy évtizedig fúrják, abból meg aztán jön ki anyag rendsen igaz, egy részét ott helyben megőrölik és az alagút betonfalát a kibányászott anyagból betonozzák ki, a dübelgyártás is helyben zajlik
a felesleget viszont futószalagon nyomják meddőhányókba, onnan pedig vasúton viszik el: cement/betongyárakhoz ill. a gleccsertavak parfeltöltéseihez
ez szvsz nem megtérülés kérdése, hanem a jogi szabályozásé: a zaj/porterheléssel mint negatív externáliával számolni kellene, ennek megfelelően ha valaki kőbánya létesítésébe fog, abba számolja csak bele a vasúti szállítást, amikor ennyire nyilvánvaló (a nyergesújfalui cementgyárba lehetne vinni pl. vasúton) továbbá ha az adott út kopását a helyi bánya okozza 80-90 százalékban, akkor ki kéne hogy fizessék..
1, De igen. személyszállítást a nagy állami Amtrak csinál, mert ott is veszteséges. 2, Teherszállítást viszont itthon is egyre inkább magáncégek csinálják. A MÁV Cargot meg ugye elvileg eladták, gyakorlatilag még nem.
egy 5 km-es szakaszon újraaszfaltozták az 1-est Tbánya elkerülő szakaszán, viszont egy kb. 200 méteres rész még hiányzik, miközben a hó leesett...
egyébként itt az volt a gond, hogy a közeli kőfejtőből erre hozzák teherautón a követ, miközben a vasút kb 40 méterre halad el a kőfejtőtől tekintve hogy még évtizedekig fog itt működni a kőfejtő, szvsz lehetne más megoldás is...
Akiket esetleg érdekel a World Highways és ITS International c. folyóiratok számai, az sürgősen dobjon egy mail a nicknév kukac yahoo pont com címre. Pár napon belül érdeklődő hiányában a kukában végzik.
olyan aszfalt lesz hidegben vízre terítve, mint az ökörhu..zás. Tavasszak hámlani fog, csomópontban gyűrődni, mert nem lesz meg a megfelelő tapadás az alap között. tavaly egyébként ilyenkor aszfaltoztak a lágymányosi obi áruház előtt csepel sziget felé vezető úton... most milyen a burkolat arra fele??
Pedig tényleg. Én is megdöbbentem, hogy Pesten a nagyvárad térnél a Haller utcai becsatlakozást most kezdték csinálni pár napja. Bezzeg nem bírták volna a villamossal egy időben, sőt akkor sem amikor a Hellert megcsinálták, direktből kihagytak egy darabot, hogy idén is legyen munka vele.
De a monori körforgónál is szívás most már, így kíváncsi leszek miféle aszfaltot terítenek oda a hideg, vizes alapra, szakadó esőben, vagy hóban, fagyban...stb.
Ha hétfőn reggel meszűnne minden építkezéssel kapcsolatos forgalomkorlátozás, felszabadulna a két rakpart, a Kiskörút, a a Thököly út, a Móricz Zsigmond körtéri sávlezárások, megindulna a forgalom a Szabadság hídon, akkor kb: 10 km forgalmi sáv és kb 2000 parkolóhely lenne újra használható. Az ezen elhelyezhető, és közlekedő autók okozzák most az állandósult dugókat. A forgalom felgyorsulna 4-es metró nélkül is. No nem! Ez azért nem fog bekövetkezni, hanem majd lezárják még a Margit hidat is.
komolyan mondom az agyam eldobom, ma vezettem és az alábbi helyeken aszfaltoztak vagy pár napja fejezték be: 1-es út tatabánya, 1-es út tata, 81-es győr, 13-mas komárom bevezető szakaszai
egész nyáron semmi nem történik, most meg a fél dunántúl fel van túrva
aztán a 81-es egy olyan szakaszán is mentem ami ránézésre 2 éves az úton viszont nem folt 2m2 összefüggő felület kátyú nélkül...
Ahol van fényjelzés ott kellően hamar (néha túlságosan is) átvált a lámpa
A túl hamar általában igaz, csak lásd monorierdő:
"A kalauz a balesetvizsgálóknak azt mondta, azért ment a vezetőállásba, mert észlelte, hogy a szerelvény egy nyitott sorompójú közúti átjárón haladt át."
Én azért nem bíznék még egy darabig abban, hogy a MÁV (és a felszerelése) a 21. században létezik...
PPT-ben építeni autópályát a lehető legdrágább megoldás (hosszútávon), ezért ha lehet, el kell kerülni, illetve csak ott alkalmazni, ahol annyira kritikus a helyzet, hogy a lehető leghamarabb szükség van a beruházásra. M6 speciel nem ilyen, ott a 2010-es határidő volt a szük korlát. Egyébként mindent EU-s társfinanszírozással szabadna csak építeni, akkora keretösszegek vannak, hogy elkölteni alig lehetne...
Új körforgalom épül Ecser-M4 ök úton M4-től kb 300m-re. Ipari park, vagy bev.központ épülhet ott. Így most min. 3 kf épül Pest megyében. Minden évben eljátszák, hogy tavasszal, nyáron szinte semmit sem csinálnak, ősszel meg elkezdenek lázasan aszfaltozni. Remélem a tél idén is késni fog...