Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15248
a ceglédi körforgalom (4-311) is egy csoda, a 4-es két rendbetett szakasza között egy darabka hullámvasút
Előzmény: Törölt nick (15242)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15247
ez egy ördögi kör...
mindenre azt mondják, hogy nincs pénz...
nincs pénz rendőrre, nincs pénz közl. hatósági ellenőrökre, nincs pénz korrekt útépítésre. De tegyük fel a kérdést: miért jó ez nekünk, hogy csak karbantartás jellegű felújítások vannak (taknyolásos foltok) drága pénzen ahelyett, hogy fizetést adjunk néhány ellenőrnek?? Büntetés-bevétel-nagyobb fegyelem-kevésbé romló utak-biztonságosabb közlekedés... Viszont lemerem fogadni, hogy így gondolkodnak: a taknyolást költségként el lehet számolni, nem kell az alkalmazottnak járulékokat fizetni... Ha ez a tendencia, előbb utóbb minden dolgozó ember végelgyengülésben kifekszik és emellett teljesen összeomlik minden.
Előzmény: Törölt nick (15241)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15246
ez így van, de még sincs ellenőrzés...
Előzmény: Rooger Preed (15244)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15245
Azért az év végére lesz egy MÁV Cargo eladás, ami miatt sok változást hozhat a teherfuvarozás terén (bepirult tehermozdonyok). Én bízom benne, hogy ez valamennyire majd a pályafentartásra is lesz hatással.

Sajnos a MÁV-ot fel kéne oszlatni és végre a vasútra költeni a pénzt.
Előzmény: Törölt nick (15241)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15244
Ahol nagy és konstans a teherforgalom oda kötelező érvényű súlykontroll kell. Autópályák, kőfejtők, stb.
Előzmény: Törölt nick (15240)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15243
egyébkén szvsz az se normális hogy autópályán szállítunk követ sok tíz/száz kilométerre, de hát ez van

a cementgyárak, kőfeldolgozó üzemek ill. a bányák a) elég nagyok b) elég pontszerűek c) elég sok helyen közel esnek a vasúthoz, lehetne vasúton szállítani..

na mind1
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15242
yup, a körforgalom egy FOS (dare i say, betonból kéne..)
Előzmény: Törölt nick (15239)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15241

Amúgy lehetne nagyobb volumenű vasúti szállítás...

 

egy szolgáltatás üzemmódú vasúttal bizonyára... azonban jelenleg inkább pénznyelő üzemmódban működik...

 

Én inkább azt gondolom, hogy meg kellene oldani a szigorúbb ellenőrzést.

 

hát ja.

érdekelne, vajon miért hanyagolják ennyire ezt a témát?

 

szimplán csak xarnak bele, vagy télleg nincs rá kapacitás, mert most minden erőforrás a 30as táblánál 50-nel ámokfutók megrencabájozására van biztosítva...

 

(esetleg a fuvarozóknak jó az "érdekérvényesítő" képességük?)

 

Előzmény: Törölt nick (15240)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15240
Amúgy lehetne nagyobb volumenű vasúti szállítás, persze nem feltétlen a tatabányai fejtő anyagszállítására gondolok elsősorban.

Az utat nem lehet feltétlen a tényleges teherforgalomra méretezni, hiszen sajnos a rakományokkal teli kocsik döntő többségben 40-50 t felettiek! Én inkább azt gondolom, hogy meg kellene oldani a szigorúbb ellenőrzést. Én inkább erre fizetném az adómat, mint arra, hogy utána toldozzuk foltozzuk az utakat... minimum 15 évig nem szabadna tönkre mennie a felújított burkolatnak...
Előzmény: Törölt nick (15236)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15239
Az egyes főút tatabányai szakaszán miért gond a kőfejtő??
A leaszfaltozott szakaszon az M1 ap előtti körforgalom és a kőfejtő csomópontja közötti szakaszon amúgy is okádék volt a burkolat, hiszen az odatelepülő ipari csarnokok olyan fosul építették ki a csomópontjaikat, hogy az már akkor szar volt, mikor megépítették... süllyedt, kátyúsodott, a hibákat csak taknyolásos technológiával javították. A követ viszik pest fele is, az a szakasz nem volt annyira trágya. Az egyes útnak ezen szakasza amúgy még a régi technológiával épült nagy szemcséjű igen zajos aszfalt kopóréteggel bírt. Amúgy tök buli ez a dolog, csak a körforgalom burkolata is erős felújításra szorul, valamint a kőfejtő csomópontjában tudtommal körforgalmú csomópontnak kellett volna kiépülnie... Legalább most tudjuk, hogy minimum 5 évig várni kell rá...(1101 sz. ök. út - 1. sz. főút csp.) Bár igen balesetveszélyes csomópont...
Előzmény: Törölt nick (15235)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15238
akkor svájcban miért látni lépten-nyomon csilléket és futószalagokat a kőbányák környékén?

sőt, svájcban eszméletlen mennyiségű alagutat építenek, utaknak és vasutaknak egyaránt

a bázisalagutat is legalább egy évtizedig fúrják, abból meg aztán jön ki anyag rendsen
igaz, egy részét ott helyben megőrölik és az alagút betonfalát a kibányászott anyagból betonozzák ki, a dübelgyártás is helyben zajlik

a felesleget viszont futószalagon nyomják meddőhányókba, onnan pedig vasúton viszik el: cement/betongyárakhoz ill. a gleccsertavak parfeltöltéseihez


ez szvsz nem megtérülés kérdése, hanem a jogi szabályozásé: a zaj/porterheléssel mint negatív externáliával számolni kellene, ennek megfelelően ha valaki kőbánya létesítésébe fog, abba számolja csak bele a vasúti szállítást, amikor ennyire nyilvánvaló (a nyergesújfalui cementgyárba lehetne vinni pl. vasúton)
továbbá ha az adott út kopását a helyi bánya okozza 80-90 százalékban, akkor ki kéne hogy fizessék..
Előzmény: Törölt nick (15236)
BoGar Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15237
1, De igen. személyszállítást a nagy állami Amtrak csinál, mert ott is veszteséges.
2, Teherszállítást viszont itthon is egyre inkább magáncégek csinálják. A MÁV Cargot meg ugye elvileg eladták, gyakorlatilag még nem.
Előzmény: Törölt nick (15236)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15236

tekintve hogy még évtizedekig fog itt működni a kőfejtő, szvsz lehetne más megoldás is...

 

pl.: ennek megfelelő terhelésre építeni az utat? :-))

 

(nem értem mit lehet ennyit értetlenkedni:

ha nem vasúttal szállítanak, akkor az azért van, mert NEM ÉRI MEG.

még a nagy amerikában sem vasúttal viszik 100km-en belül a követ, pedig ott nem ilyen máv nevű állami pénznyelő gittegylet üzemelteti a vasutat...)

Előzmény: Törölt nick (15235)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15235
egy 5 km-es szakaszon újraaszfaltozták az 1-est Tbánya elkerülő szakaszán, viszont egy kb. 200 méteres rész még hiányzik, miközben a hó leesett...

egyébként itt az volt a gond, hogy a közeli kőfejtőből erre hozzák teherautón a követ, miközben a vasút kb 40 méterre halad el a kőfejtőtől
tekintve hogy még évtizedekig fog itt működni a kőfejtő, szvsz lehetne más megoldás is...


egyes
kvte Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15234
Teljesen rendberakták a 44-est az örménykúti elágazástól (Kardos) Csabacsűdig. Még nincs teljesen kész, de nagyon jó lett.
kerusz Creative Commons License 2008.11.22 0 0 15233
Jó napot, Hölgyek, Urak.

Akiket esetleg érdekel a World Highways és ITS International c. folyóiratok számai, az sürgősen dobjon egy mail a nicknév kukac yahoo pont com címre. Pár napon belül érdeklődő hiányában a kukában végzik.
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.21 0 0 15232
olyan aszfalt lesz hidegben vízre terítve, mint az ökörhu..zás. Tavasszak hámlani fog, csomópontban gyűrődni, mert nem lesz meg a megfelelő tapadás az alap között.
tavaly egyébként ilyenkor aszfaltoztak a lágymányosi obi áruház előtt csepel sziget felé vezető úton... most milyen a burkolat arra fele??
Előzmény: radio100jozsi (15231)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.11.21 0 0 15231
Pedig tényleg. Én is megdöbbentem, hogy Pesten a nagyvárad térnél a Haller utcai becsatlakozást most kezdték csinálni pár napja. Bezzeg nem bírták volna a villamossal egy időben, sőt akkor sem amikor a Hellert megcsinálták, direktből kihagytak egy darabot, hogy idén is legyen munka vele.

De a monori körforgónál is szívás most már, így kíváncsi leszek miféle aszfaltot terítenek oda a hideg, vizes alapra, szakadó esőben, vagy hóban, fagyban...stb.

Előzmény: Törölt nick (15223)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.21 0 0 15230
vagy pedig sógor rendszámmal közlekedő magyar autós ült benne
Előzmény: Törölt nick (15229)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.21 0 0 15229

úgy tűnik a sógorokhoz is begyűrűzött a nálunk dúló morális válság... :-))

Előzmény: Törölt nick (15224)
stevebi Creative Commons License 2008.11.21 0 0 15227
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.21 0 0 15226
I Love Budapest :):):)

Előzmény: esencia (15225)
esencia Creative Commons License 2008.11.21 0 0 15225
Ha hétfőn reggel meszűnne minden építkezéssel kapcsolatos forgalomkorlátozás, felszabadulna a két rakpart, a Kiskörút, a a Thököly út, a Móricz Zsigmond körtéri sávlezárások, megindulna a forgalom a Szabadság hídon, akkor kb: 10 km forgalmi sáv és kb 2000 parkolóhely lenne újra használható. Az ezen elhelyezhető, és közlekedő autók okozzák most az állandósult dugókat. A forgalom felgyorsulna 4-es metró nélkül is. No nem! Ez azért nem fog bekövetkezni, hanem majd lezárják még a Margit hidat is.
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.20 0 0 15224
81-esen vagy két tucat osztrák (rendszámú) előzött meg, pedig mentem tempósan, tiszta őrültek!
Előzmény: Törölt nick (15223)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.20 0 0 15223
tényleg novemberben kell utat építeni?

komolyan mondom az agyam eldobom, ma vezettem és az alábbi helyeken aszfaltoztak vagy pár napja fejezték be: 1-es út tatabánya, 1-es út tata, 81-es győr, 13-mas komárom bevezető szakaszai

egész nyáron semmi nem történik, most meg a fél dunántúl fel van túrva

aztán a 81-es egy olyan szakaszán is mentem ami ránézésre 2 éves az úton viszont nem folt 2m2 összefüggő felület kátyú nélkül...
strangerr Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15222
Megpróbáltam összegyűjteni a jelenleg zajló, vállalkozásba adott közúti nagyberuházásokat (gyorsforgalmi utak nélkül, utána a hossz km-ben)

51. sz. főút 11,5 t-s burk. erősítése Dunapataj belterületén, Dunapataj-Kalocsa közötti szakaszon 11,6

Baja elkerülő III. ütem 2,8

6541. j. ök. út Hosszúhetény elkerülés 3,0

58 sz. főút Pécs- Pogány repülőtér közötti négysávosítás 4,9

56. sz főút 23,0 — 31,9 km sz. közötti szakaszának út- és hídrehabilitációs munkái 8,9

56. sz. főút 39,6-47,5 km sz. közötti szakasz út és híd rehab. 7,9

56 sz.főút 52,8-61,2 km sz, közötti szakasz út és rehab. 8,5

26 sz. főút (9+600-11+988) négynyomúsítás 2,4

47 sz. főút négysávosítása III.ütem, Algyő-Hódmezővásárhely 4,5

33. sz. főút Hortobágy átkelés 3,4

Komárom déli elkerülő út 1-13. sz. főutak között 3,7

61. sz. főút Zala megyei szakasza 11,5 t burkolat erősítés (186,694-189,925 km. sz.) 3,2

61. SZ. FŐÚT 97+166-111+800 KM SZ. KÖZÖTTI SZ. 11,5 t burkolat erősítés 14,7

61. SZ. FŐÚT 128+292-138+300 KM SZ. KÖZÖTTI SZ. 11,5 t burkolat erősítés 10,0

31- 32 sz.főút Jászberény elkerülő út II.ütem 2,7

86. sz főút Vát elkerülő szakasz (2x2 sáv) 4,6

86. sz. főút 77+800-79+000 km sz. 11,5t burkolat megerősítés és négynyomúsítás 1,4
8.sz.főút Márkó elkerülés (2x2 sáv) 4,0

74 sz. főút Nagykanizsa- Palin elkerülő út 4,5

chexum Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15221
Ahol van fényjelzés ott kellően hamar (néha túlságosan is) átvált a lámpa

A túl hamar általában igaz, csak lásd monorierdő:

"A kalauz a balesetvizsgálóknak azt mondta, azért ment a vezetőállásba, mert észlelte, hogy a szerelvény egy nyitott sorompójú közúti átjárón haladt át."

Én azért nem bíznék még egy darabig abban, hogy a MÁV (és a felszerelése) a 21. században létezik...
Előzmény: Rooger Preed (15208)
Kfold Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15220

 

PPT-ben építeni autópályát a lehető legdrágább megoldás (hosszútávon), ezért ha lehet, el kell kerülni, illetve csak ott alkalmazni, ahol annyira kritikus a helyzet, hogy a lehető leghamarabb szükség van a beruházásra. M6 speciel nem ilyen, ott a 2010-es határidő volt a szük korlát. Egyébként mindent EU-s társfinanszírozással szabadna csak építeni, akkora keretösszegek vannak, hogy elkölteni alig lehetne...

hotrod25 Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15219
Új körforgalom épül Ecser-M4 ök úton M4-től kb 300m-re. Ipari park, vagy bev.központ épülhet ott. Így most min. 3 kf épül Pest megyében. Minden évben eljátszák, hogy tavasszal, nyáron szinte semmit sem csinálnak, ősszel meg elkezdenek lázasan aszfaltozni. Remélem a tél idén is késni fog...
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.18 0 0 15218

jé, az egész M0D egy qrvanagy baleseti gócpont... ez nagyon meglepett... :-)

 

a szeptemberben átadott jelentéktelen utacskákat meg igazán berajzolhatták volna, akkor is, ha azik nem képeznek baleseti gócpontyot...

Előzmény: Rooger Preed (15217)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!