Keresés

Részletes keresés

st_patrick Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2850

Szia Kuruc!

Bocsánat a közbeszólásért, de a Mi-9 jelzés repülő háp-ot takar. ebből egyetlen darab volt a MN/MH-ben. Jelenleg talán Szolnokon repül. Szerintem kérdezd Fefét:)

Amire Te gondolsz, az nálunk Mi-17PP export-típusjellel repült 705 és 706 fed.számmal, most szállítóvá vannak alakítva. Ennek az eredeti szovjet jelzése Mi-8PPA volt. Egy rahedli típusváltozata volt ezeknek a zavaróhelikoptereknek, mindjárt keresek hozzá egy linket.

Ui.: A BRM-1 nincs elfelejtve, de amióta fizetős a jedsite, nem találok épkézláb anyagot.

stp 

Előzmény: Kuruc71 (2800)
LeX Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2849
Hadd kotorászok én is pár műholdképet:
Gondolom ez lenne a Devínska Kobylai Nyeva, az 510m magas hegyen.
Ez meg egy Volhov Stupava környékén.
Előzmény: Neva_07 (2837)
mezenguz Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2848
... s ezek a mi Nyeva-maradványaink..:(((
Előzmény: Neva_07 (2844)
Neva_07 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2847

Gratulálok az első válasz a helyes!

Tehát ráengedtünk egy kis sürített levegőt és már röffent is a dolog.

Előzmény: Kuruc71 (2845)
Neva_07 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2846

Hoppá!

Persze kihagytam az NRZ-et, a saját-ellenfél felismerőt (ezt kiírom oroszul is mert nagyon tetszik: Nazemnij Radiolokacionnij Zapróscsik-a név elárulja a rendeltetését). Nálunk a PAROL volt rendszeresítve. (ezt megelőzve a korábbi Volhov osztályoknál a KREMNIJ is megtalálható volt. Az én időmben ezek működtetése egyenlő volt a nullával és várták sorsuk jobbra fordulását. Egyébként egy nagyon jól kidolgozott és felépített, a működését és paramétereit tekintve kiváló rendszer volt. Az oroszok szerintem a mai napig használják a néhány ráncfelvarráson átesett unokáit.

Ezek megszűntetése, kivonása szerintem külön történet!

Előzmény: Neva_07 (2844)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2845

Én csak a motoindításhoz szeretnék tppelni kérem szépen.

 

 

Esetleg sűrített levegő ?

Vagy lendkerekes ?

Előzmény: Neva_07 (2844)
Neva_07 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2844

Akkor tehát lassan adagolva, egyelőre nem túl részletesen elindítom a Nyeva technika, az egyes kabinok bemutatását. A jövőben mindegyiket, hosszabb és részletesebb leírásban fogom bemutatni.

 

Az osztálynál az alábbi technika és azok kabinjai voltak renszeresítve (a közepén kezdve):

1.kabin  UNV- (Aнтeнний Пocт), technika és azok mi egyszerűen csak Posztnak 

           hívtuk. (UV-10, UV-11 és UV-12 antennák, az adó, vevő és a majdani

           részletezésben leírt néhány kütyü. Az érdekessége az antenna

           rendszernek az volt, hogy az UV-10 csak adó (kisugárzó, illetve egy   

           speciális esetben - ANTIFEDING, vevő)  az UV-11 csak és kizárólag a

              vételt biztosította, az UV-12 pedig a rakéták parancsait továbbította, a

              visszaérkező jelek vétele itt is az UV-11-en keresztül történt. (UV-

              10 cm tartomány, UV-12 dm! tartomány)

2.kabin   UNK- a vezérlő kabin (később részletezem)

3.kabin   RKU-N - a villamos energia elosztását hajtotta végre az egyes kabinok

              felé és a 50Hz-ről 400Hz-re történő váltást végezte + volt benne egy saját

              kis 30kW (?) aggregátor (nagyon szép hagja volt! persze a nagy

              aggregátorhoz  viszonyítva)

4.kabin  PRM- ZIP kabin a tartalék alkatrészekkel (Hpasp kolléga a 252

              hozzászólásában kicsit összekeverte a kabinokat)

5.kabin  EDSZ-100- 2db 100kW-ot előállítani hivatott dízel motorral (érdekesség és

             kérdés: Ki találja ki, hogy amennyiben az akksik használhatatlanok

             voltak, mivel indítottuk a motorokat /hogyan oldotta meg az orosz/?,

             biztosan kitaláljátok, de ha nem majd válaszolok.. gépészek és józan

             paraszt ész előny!!!) 

6.kabin  5F24- az illesztő kabin

7.kabin  5Ja62- a parancsnoksággal és az ASZV (VEKTOR stb...) adatátvitelt és

             kommunikációt biztosító rádiórelé állomás (vagy 5Ja63 - a különbség a 62  

             két irányos, két parabola antennával, a 63 pedig 3 irányos volt 3 parabola

             antennával). Összesen 3 kabinból állt az egész állomás.

indítóállvány: 5P73 - 4db x 4 rakétának

8db -    PR-14AM (ZIL-131) rátöltő kocsi és amiről még a fórumban nem beszélt

            senki osztályonként összesen 24db (5V27..) éles rakétával + 2db kiképzésre

            használt rakétával éles töltet nélkül.

            P-15 (vagy más típusú, nálink mindenhol P-15) felderítő lokátor.

+ több Nyevás osztályhoz rendszeresítettek 1db AKKORD kiképzű kebint.

 

Azt hiszem nem hagytam ki semmit, ha igen a jegyzeteim előkeresése után pontosítok!

Előzmény: Hpasp (2843)
Hpasp Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2843

A terveim közt szerepel a technika bekapcsolás utáni funkcionális ellenőrzésének leírása is, amit a mai napig, ha beülnék a kerekek mögé meg tudnék csinálni (a kibővített ellenőrzéshez már persze kellene egy kis segítség) és ha nem fogom untatni a tisztelt olvasókat maga a bekapcsolás, felélesztés folyamatát és üzemmódjait is részletezném.

 

Örömmel várjuk!!!

:)

Előzmény: Neva_07 (2836)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2842

Szia Cifu

 

 

Tudtommal a Mi17 PP ink a nagyjavítás előtt sem repültek, hanem álltak a betonon. Így nem lehetek ezek a zavarók !

 

 

szerintem

Előzmény: Cifu (2840)
Cifu Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2841
Most gyakorlatilag hogy van a Mistral-rendszer beosztva? Alapvetően a harcoló alakulatokkal együtt mozogva adnátok a közellégvédelmet?
Előzmény: Desertdog (2812)
Cifu Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2840
A Mi-9-es a légi harcálláspont változat volt, nem a zavaró. Az elektronikai zavaróváltozat a Mi-8PPA (ebből nekünk nem volt) és a Mi-17PP (ebből két darabunk volt, nemrég alakították át őket hagyományos szállítóváltozattá, így a korábban említett gyakorlatkor még elvileg "dolgozhattak").

Forrás
Előzmény: Kuruc71 (2800)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2839
Örök harag ! :-))))))
Előzmény: Neva_07 (2838)
Neva_07 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2838
Így utólag visszaolvasva, bocs az esetleges helyesírási hibákért, de a begépelt szöveg mindig egy kicsit késleltetve jelenik meg és a betűméret is néha saját életre kel!
Neva_07 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2837

Mezenguznak gratuláció és elismerés!

 

A 2832-es hozzászólásodban felfedezted a valamikori Dunajská Luzná-i 1996-tól üresen tátongó Volhov alakulatot. A 2000-es évekig néhány gyakorlat (Nyevás) áttelepülés kivételével az objektumot az "utolsó csavarig" elpárologtatták.

 

A 2833-as hozzászólásodban és csatolt térképen a Most pri Bretislava-i alakulat látható. Szakavatott szemek, mint pédául Volt tüzér kolléga is, azonnal megtalálják az 1997-től "kényszerű  vendég" 7.plro telepítését. A "hazai" alakulat pedig a már általam is említett 9.plro volt.

 

A 2853-as találatod a Békei (szlovákul Mierovo) Rt. alakulat. Itt volt a 90-es években szinte állandó változásokkal (ahogy az egyes alakulatokat lassan, de biztosan megszűntették) 4-5 Rt. csorport, a rakétások és a vadászrepülők rávezető pontja (VEKTOR, VP-01 stb...). Innen irányították (volna) az egész ezred (Rt., rakétás, repülők) harci tevékenységét. Egyébként ezen a térképen a bevezető úton elindulva az útkereszteződésben (útelábazó, útelábazgó, útelágazódás... HA, HA, hol is hallottanm ezt) a telepített méteres technikát is (O-14, P-18).

Előzmény: mezenguz (2832)
Neva_07 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2836

Amíg a technika részletesebb bemutatását elkezdeném, néhány hosszabb-rövidebb hozzászólással tarkítom amjd a topikot. Nem szeretnék a technikával kapcsolatban számszerű paramétereket érintő pontatlanságokat közölni, ezért először előkeresem a régi feljegyzéseket.

 

A terveim közt szerepel a technika bekapcsolás utáni funkcionális ellenőrzésének leírása is, amit a mai napig, ha beülnék a kerekek mögé meg tudnék csinálni (a kibővített ellenőrzéshez már persze kellene egy kis segítség) és ha nem fogom untatni a tisztelt olvasókat maga a bekapcsolás, felélesztés folyamatát és üzemmódjait is részletezném.

 

Kérdésedre válaszolva a Nyevák telepítése ugyanabban az időszakban 1978-79-ben zajlott, viszont maguk az objektumok kiépítése a 80-as évek elején fejeződött be. A változatokkal kapcsolatban egyelőre annyi, hogy alapvetően két gyéri sorozatból kaptunk, ami lényegében az UNK-ban a VIKO szekrényének elhelyzéséből volt felfedezhető. Míg az egyikben a VIKO a DN (én már csak így szoktam meg a rávezető tiszt rövidítését és ezt így fogom a továbbiakban is használnni - köszi a megértést) mögött az imitátor szekrény és a Φ2 kézi rávezető szekrény közöttt volt, a másik modifikációnál a VIKO az UK-31-es szekrény (a DN jobb oldalán elhelyezett szekrény) mellett volt.

 

Persze, mint minden országban szlovákiában is saját szakállra belefogtak egy modernizálásban, amit a technikába beépített LETVIS rendszer jelentette.

 

Folyt. köv.

 </P>

Előzmény: Hpasp (2819)
mezenguz Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2835
Előzmény: mezenguz (2833)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2834

Egy teljesen más jelegű kérdésem lenne.

 

 

 lokátorok közelsége, illetve a kisugárzásuk nem okozott egészségkárosulást. Gondolok itt a sokszor hallott legendákra, hogy " egy nyers csirkét átdobtunk az antenna előt, és elégett, megsűlt, stb.."

 

Milyen biztonsági rendszabályok voltak?

mezenguz Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2833
Előzmény: mezenguz (2832)
mezenguz Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2832
Előzmény: mezenguz (2831)
mezenguz Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2831
..rrrr, elrontva...:((((((
Előzmény: mezenguz (2830)
mezenguz Creative Commons License 2006.03.06 0 0 2830
Helló!

Üdv a fedélzeten!

....ez lenne az egyik?
Előzmény: Neva_07 (2769)
Volt tüzér Creative Commons License 2006.03.05 0 0 2829

Bár volt a kezemben Igla, még egyet lőni is tudtam vele, de ennyire nem sikerült megtanulnom. Egy viszont biztos: a követő feje mintegy 20 - 30 fokos szögben volt képes mozogni célkövetés közben. (Gyakorló rakétával és cigivel próbáltuk ki) A rakéta indító mechanizmus elsütő billentyűjének három állása volt. Ha az alaphelyzetből egy kattanásnyit húztad, akkor kezdődött meg az automata kereső rendszer működése. Ekkor ebben a 20 - 30 fokban keresett, ha szükség volt rá. Többnyire nem volt szükség, mert a lövész azért valamennyire célra irányította a rakétát. Ha megvalósult az automata elfogás, akkor lehetett az elsütő billentyűt tovább húzni a második kattanásig, amikor is elindult a rakéta.

Tehát ez a forgolódás dolog nem lehetetlen.

Később felmerült, hogy a rakéta fej hűtése behatárolja ezt. Az ugyan nem, mert a fejet nitrogén hűtötte, ami nem volt időkorlátos, ám a lőporos generátor már annál inkább. Az csak egy percet volt képes működni. Ha lejárt az egy perc, akkor el lehetett dobni (bár eleinte rohadt forró volt) Ám könnyen lehetett cserélni.

Az viszont hozzá tartozik, hogy ez az 1 perc nem akkor kezdődött, amikor a lövész észre vette a célt. Már akkor elkezdődött a dolog, amikor az elöljárójától megkapta rá a parancsnot. Függetlenül attól, hogy a lövő maga látja-e a célt.

 

Előzmény: belic (2822)
Volt tüzér Creative Commons License 2006.03.05 0 0 2828
Akik előttem egy évvel végeztek a főiskolán, azok egy része már a Nyeva osztályokhoz került. És mivel én ugye 1978-ban.... Hú de rohadt régen volt!
Előzmény: Hpasp (2821)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.03.05 0 0 2827
Ez a "forgolódód üzemmód" szerintem azért sem reális, mert hát a fej hűtési ideje is korlátozott. Talán 30 vagy 60 mp.
Előzmény: belic (2822)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2006.03.05 0 0 2826

Nekem mint HT-nak akarod elmagyarázni. :-))

 

 

Amikor a havi illetményem 9000 forint volt, akkor volt az 5Ja rakéta HTK ára azt hiszem 2,5-3 milla.

Amikor 63000 ft volt az illetményem, akkor volt az "O" töltő gépkocsi egyik alkatrésze (egy 25 centis saválló cső) 200 dolcsi (300 ft-jával).

 

 

Egyébként egy kezdő tts. bruttó illetménye szerintem nem titkos. Ráadásul munkaerőpiacról él a sereg is már.

Előzmény: Kuruc71 (2814)
thehassan Creative Commons License 2006.03.05 0 0 2825
1:1 :)
Előzmény: Kuruc71 (2824)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.03.05 0 0 2824

Szerintem , mivel a köd elnyeli az IR sugarakat, így sem a MISTRAL, sem az IGLA nem üzemel ilyen körülmények között.

 

 

Desertdog ???

Előzmény: belic (2822)
thehassan Creative Commons License 2006.03.05 0 0 2823
Bár én csak egy félévet töltöttem lérak-hallgatóként a Bolyain (utána átigazoltam híradónak), emlékeim szerint a Mistral közelségi gyújtója lézeres. Nem tartom valószínűnek, hogy annyira kis teljesítményű lenne ez a lézer, hogy pár méter köd elnyeli. Figyelembe véve azt is, hogy a köd minél feljebb van, annál ritkább.
Előzmény: belic (2822)
belic Creative Commons License 2006.03.05 0 0 2822
Sziasztok!

Azt hallottam (de fogfalmam sincs, hogy igaz-e), hogy az orosz valrol indithato raketanak (Iglanak) van olyan uzemmodja, hogy a katona az elsutobillentyut elhuzva forgolodik a kodben, o persze semmit sem lat, de ha veletlenul a cel fele forditja, akkor elindul a raketa; ezzel szemben a Mistral egyaltalan nem hasznalhato kodben, mert zavarja a kozelsegi gyujtojat.

Igaz a fenti?

Bel
Hpasp Creative Commons License 2006.03.05 0 0 2821

Nana! 1977-ben már álltak az első osztályok.

 

Végülis mindegy, de én úgy olvastam, hogy 1975-ben jött meg az első Nyeva oktató komplexum az LKK-ra, majd 1978 szeptemberében-októberében jött meg 3 Nyeva komplexum a 11/10-11-12 (Tinnye-Bia-Szigethalom) osztályhoz.

 

A kérdés arra irányult, hogy ha a Lengyeleknél már 1970-ben rendszerbe került, akkor északi szomszédunk mikor kapta meg?

Előzmény: Volt tüzér (2820)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!