Nem csak Barcelona környékén. Ott gyakorlatilag úgy néznek ki a főutak, hogy felüljárós kereszteződések, felhajtónál rövidke gyorsítósáv.
Amikor ott voltunk, akkor az egyik helyen éppen az volt a problémájuk - ment a tévében -, hogy az adott tartományban fejleszteni kell az utakat, mert túlságosan rövidek a gyorsítósávok, és így veszélyes a felhajtás.
http://roads.extra.hu/road_plans/m4_cegledbercel_cegled.jpg A Ceglédbercel és Cegléd közti szakaszról ezt találtam. Jól látható, hogy teljesen átvariálnák a körforgó térségét. Az előtte lévő kereszteződést viszont nem tudom értelmezni. Olyan, mintha csak Szolnok felől lehetne letérni róla. Valaki?
M4et autópályának kéne, de sztem ez is több mint a semmi, ha 2x2es lesz...középen elválasztó korláttal és akkor senki sem fordul meg ha eltéveszt valamit. Csak ha 2x2es lesz, akkor a körforgalom nem kéne oda, vagy pl a ceglédi körforgalmat is átépítik 2x2-essé?
például jó érzés 160-nal biztonságosan, kényelmesen menni az 1-es úton, hiszen annakidején autópálya-félpályának tervezték, széles, nagy ívek
autópályán sem mindegy hogy biztonságosan odaléphetek e egy 120-szal haladót leelőzni a belső sávban circa 180-nal vagy azon kell rettegjek hogy nekimegyek a korlátnak
--
más, ez is barcelona környéke: autópálya, külön szintű kereszteződések a főutakon, elővárosi vasút és gyorsvasút (ja meg _némi_ ipar..)
A csomópontok átépítését különszintűvé nem rossz ötlet.
Szerintem tökmindegy, hogy autópálya vagy egy rendes autóút. Az a 20 km/h nem sokat számít, de a kisebb tervezési sebesség miatt sokat lehet spórolni. Nagylak-Hegyeshalom között nyersz vele papíron fél órát.
szerintem a magyar autópályákat csak az mentette meg ettől, hogy átvettük a német szabványt....kóka viszont meg azzal kampányolt, hogy csökkentett műszaki tartalommal érdemes ap.-t építeni
M4-et meg szolnokig legalább ap-ként kellene egyből megépíteni, de sajna nem úgy néz ki
--
más: nálunk is ideje lenne az 1 és 2számjegyű főutak jónéhány csomópontját többszintesre átépíteni, vannak már olyanok ahol szerintem ezt a forgalom nagyonis igényelné barcelona környékén van egy rakás ilyen, nagyon zsuga: igaz hogy van szembeforgalom a másik sávban, de a fel/lehajtókkal nem kell vacakolni!
mégvalami, az m1-es autópálya ugyebár az M0-tól díjköteles; viszont innentől az 1-es úton a kétsávosítás ellenére is állandó a torlódás kivele egészen biatorbágyig, egész délután ez egyrészt a körforgalmak miatt van, másrészt viszont lehetne egyből javítani a helyzeten ha a díjmentes szakasz csak a következő lehajtótól kezdődne ahol a pátyi irányt is megcsinálnák így aki bicske/tbánya, páty irányába megy annak elég lenne az Aldi-űrkikőtő után lehajtani
--
más: az m1, m3 bevezető szakaszain is elkellene már a 3. sáv, szvsz..., tatabányától ill. hatvantól befelé
de én már szeretném ha ott tartanánk hogy egy útépítés minimum a régi aszfalt felmarásával indul, és mindenhol szélesítéssel, ívkorrekcióval, a bukkanók legyalulásával jár a régi anyagból lehetne használni bőven az új aszfaltban is, lehetne spórolni elég sokat, ha így csinálnák
M70es az nem autópálya, de ha jól tudom vannak 2x2es részei is nem? Az M7ről ahogy rámész, ott 1 darabon, illetve amit most adtak át Tornyiszentmiklós és a határ között...nem jártam még rajta, csak mintha képeken az a része 2x2 lett volna nem?
Na ja... Van egy szlovén szófosó poster az SSC-n, aki állandóan az M70-est zrikálja, hogy miért szerepel a gyorsforgalmi összesítésban, mert az nem is ap. Egyébként ha egyszer megépül a (ne)M4-es, ami hivatalosan főút lesz, asszem paramétereiben veri majd az A5-öt. Ami ugye ap.... LOL
A múlt héten, és tegnapeőtt, tegnap jártam az új szlovén autópályán. Hát eléggé tesco gazdaságos lett. Olyan széles (keskeny) mint az MCD (nem túlzás!) csak kicsit veszélyesebb. Mert az MCD-n még lehet menekülni az árok felé a külső sávban, a szlovén pályán hosszú szakaszokon korlát van. Borzasztó keskeny, na. Az egyik alkalommal éjjel, esőben mentem, mikor utólértem egy kamiont, az faszányosan belóbálta magát, majdnem összeszartam magam.
110-es korlátozás van végig. A szlovén haver azt mondta, hogy általános a felháborodás, hogy ennyi pénzért ilyen veszélyes utat építettek. Most törik a fejüket az illetékesek, hogyan lehetne szélesíteni. A felüljárók miatt, ahogy én láttam, lenne hely.
Helyenként vannak öblök, ahol esetleg meg lehet állni müszaki hiba, stb. miatt, csakhogy éjjel ezeket rendre elfoglalják a kamionok.
A múlt héten volt egy balaset, az egyész pálya állt - természetesen. Nincs leállósáv, ezért nincs hely a terelésre.
Az egyik "alagutat" meg tudtam nézni, mert akkor pont nappal mentem azon a szakaszon. Muraszombat után van. Kb. 15-20 méter lehet a föld felette. Elég idióta ott a környezet, mert puklik emlekednek ki az egyébként viszonylag sík tájon. Olyan, mintha a jó isten meg akarta volna szívatni a szlovéneket.
A határt csak tábka jelzi, nincs lassítás, stb. + még azon lehet észrevenni, hogy már Mo-n járunk, hogy kiszélesedik az út, leállósáv, stb. ahogy egy tisztességes autópályának lennie kell.
Nyugat-magyarországon kedden a minuszokban is több helyen aszfaltoztak. Győrben az új 83-as bevezetőn, 86-oson Hegyfalu környékén (11,5 t) több kilométeren keresztül.
az M1/M7/M5/M4 x M0 csp-k is lóherék csak van bennük 1 fél-direkt rámpa...
igazából az M0xM3-at is féldirekt rámpával kellett volna építeni az M3(bp)->M0(é) irányban, mert ez igen erős irány...
(jóval erősebb, mint az M4(szolnok)->M0(dél) irány, ahova mégis féldirekt rámpát raktak...)
amúgy az M6xM8-at is féldirekt rámpával tervezték az M6(bp)->M8(kelet) irányban, de aztán módosították... (gondolom rájöttek, hogy itt 100 év múlva sem lesz féldirekt rámpát igénylő forgalom... :-))
ismételten mondom: könnyebb leépíteni az ágazatot, embereket kirugdosni, majd az ebből adódó károk sokszorosát megfizetni, mint nyugodt körülményeket biztosítani az állami dolgozóknak... Bár azzal továbbra sem értek egyet, hogy miért kell várnom 4 hónapot csak arra, hogy egyáltalán lépjen valamit a hatóság, pedig 15/2000 szerint hiánytalanul adom be az engedélyt... Ellenvéleményed van ebben, de mégis ugyanazt írod le, amit én.
Arra választ nem kaptam, hogy miért kell egy megyei közútkezelőnek 3× os áron gépet, embert bérelni 200 km-ről utat fenntartani, ha az adott mérnökségen megvan rá a kapacitás... Lehet, hogy 3-an vannak, de verik a f@aszukat, mert más megyéből másokat dolgoztatnak, ők meg csak jelentéseket írogatnak és felelnek az emberekért...
NIF: 2000 mrd rendben. És?? ne mondja nekem senki azt, hogy normális egy szakmai cégnél, hogy dedós módszerek szerint dolgozzanak, mindeközben a műszaki részére nem jut idő. Értem én amit mondasz, hogy törvényes elköltése a lóvénak, de nem érzed azt, hogy ezzel nem fogják elérni azt, hogy szebb jobb műszakilag indokolt infrastruktúránk legyen???
Amúgy meg mindent meg lehet magyarázni, f@sza nyilatkozatok lesznek a tévében Győzike show, és a szenyorita szöszi előtt és után, hogy mennyit spórolt az állam a létszámleépítésekkel, amúgy meg közútjaink minősége úgy omlik össze, mint a kártyavár és lassan annak lesz csak engedélye, közútkezelői engedélye, aki vastag kézzel fog kezet az elbírálóval...
Szerintem az M5ös autópályára ez nem igaz:) Baromi drágán épült, baromi sokat fizetünk érte évente, ám nagyon jó minőségű lett köszönhetően a felújításoknak!