Keresés

Részletes keresés

elemes2 Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15288
"A többsávos jelzőlámpás kör nagy forgalomáteresztő képessége a felüljáróéval vetekszik."

eszkomoj?
Előzmény: Fricy (15287)
Fricy Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15287
mzdude Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15286
Nem csak Barcelona környékén. Ott gyakorlatilag úgy néznek ki a főutak, hogy felüljárós kereszteződések, felhajtónál rövidke gyorsítósáv.

Amikor ott voltunk, akkor az egyik helyen éppen az volt a problémájuk - ment a tévében -, hogy az adott tartományban fejleszteni kell az utakat, mert túlságosan rövidek a gyorsítósávok, és így veszélyes a felhajtás.
Előzmény: Törölt nick (15277)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15285
Szerintem nem elsz Szolnok felé se összekötés a 4-essel, hanem egy szervízút fog épülni a 311-es új csp-ig, és csak itt lehet ráhajtani a 4-esre.
Előzmény: Rooger Preed (15284)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15284
Igen nagy a valószínűsége.

http://roads.extra.hu/road_plans/m4_cegledbercel_cegled.jpg
A Ceglédbercel és Cegléd közti szakaszról ezt találtam. Jól látható, hogy teljesen átvariálnák a körforgó térségét.
Az előtte lévő kereszteződést viszont nem tudom értelmezni. Olyan, mintha csak Szolnok felől lehetne letérni róla. Valaki?
Előzmény: micsubicsi (15281)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15283
Azt írtam, hogy rendes autóút. Nem M0D, nem szlovén "autópálya". Érdemes megnézni #12900-et, mire gondoltam.
Előzmény: Törölt nick (15280)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15282

hmmm... én 90-100-al szeretnék menni...

 

(persze lehet, hogy túl földhözragadt vagyok...)

Előzmény: Törölt nick (15280)
micsubicsi Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15281
M4et autópályának kéne, de sztem ez is több mint a semmi, ha 2x2es lesz...középen elválasztó korláttal és akkor senki sem fordul meg ha eltéveszt valamit. Csak ha 2x2es lesz, akkor a körforgalom nem kéne oda, vagy pl a ceglédi körforgalmat is átépítik 2x2-essé?
Előzmény: Törölt nick (15280)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15280
ez igaz, de azért ez csak papíron van :)

például jó érzés 160-nal biztonságosan, kényelmesen menni az 1-es úton, hiszen annakidején autópálya-félpályának tervezték, széles, nagy ívek

autópályán sem mindegy hogy biztonságosan odaléphetek e egy 120-szal haladót leelőzni a belső sávban circa 180-nal vagy azon kell rettegjek hogy nekimegyek a korlátnak

--

más, ez is barcelona környéke: autópálya, külön szintű kereszteződések a főutakon, elővárosi vasút és gyorsvasút (ja meg _némi_ ipar..)


0
Előzmény: Rooger Preed (15279)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15279
A csomópontok átépítését különszintűvé nem rossz ötlet.

Szerintem tökmindegy, hogy autópálya vagy egy rendes autóút. Az a 20 km/h nem sokat számít, de a kisebb tervezési sebesség miatt sokat lehet spórolni. Nagylak-Hegyeshalom között nyersz vele papíron fél órát.
Előzmény: Törölt nick (15277)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15278
2x(3+1)-es autópálya, 2x1 es út különszintű kereszteződéssel, vasút és gyorsvasút (4 vágány), barcelona "bevezető"

2
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15277
szerintem a magyar autópályákat csak az mentette meg ettől, hogy átvettük a német szabványt....kóka viszont meg azzal kampányolt, hogy csökkentett műszaki tartalommal érdemes ap.-t építeni

M4-et meg szolnokig legalább ap-ként kellene egyből megépíteni, de sajna nem úgy néz ki

--

más: nálunk is ideje lenne az 1 és 2számjegyű főutak jónéhány csomópontját többszintesre átépíteni, vannak már olyanok ahol szerintem ezt a forgalom nagyonis igényelné
barcelona környékén van egy rakás ilyen, nagyon zsuga: igaz hogy van szembeforgalom a másik sávban, de a fel/lehajtókkal nem kell vacakolni!


mégvalami, az m1-es autópálya ugyebár az M0-tól díjköteles; viszont innentől az 1-es úton a kétsávosítás ellenére is állandó a torlódás kivele egészen biatorbágyig, egész délután
ez egyrészt a körforgalmak miatt van, másrészt viszont lehetne egyből javítani a helyzeten ha a díjmentes szakasz csak a következő lehajtótól kezdődne ahol a pátyi irányt is megcsinálnák
így aki bicske/tbánya, páty irányába megy annak elég lenne az Aldi-űrkikőtő után lehajtani

--

más: az m1, m3 bevezető szakaszain is elkellene már a 3. sáv, szvsz..., tatabányától ill. hatvantól befelé
Előzmény: alibi-man (15272)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15276
ez igaz

de én már szeretném ha ott tartanánk hogy egy útépítés minimum a régi aszfalt felmarásával indul, és mindenhol szélesítéssel, ívkorrekcióval, a bukkanók legyalulásával jár
a régi anyagból lehetne használni bőven az új aszfaltban is, lehetne spórolni elég sokat, ha így csinálnák

de a matyóhímzésnél tényleg egy fokkal jobb
Előzmény: Törölt nick (15270)
micsubicsi Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15275
M70es az nem autópálya, de ha jól tudom vannak 2x2es részei is nem? Az M7ről ahogy rámész, ott 1 darabon, illetve amit most adtak át Tornyiszentmiklós és a határ között...nem jártam még rajta, csak mintha képeken az a része 2x2 lett volna nem?
Előzmény: AcidMan (15274)
AcidMan Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15274
Na ja...
Van egy szlovén szófosó poster az SSC-n, aki állandóan az M70-est zrikálja, hogy miért szerepel a gyorsforgalmi összesítésban, mert az nem is ap.
Egyébként ha egyszer megépül a (ne)M4-es, ami hivatalosan főút lesz, asszem paramétereiben veri majd az A5-öt. Ami ugye ap.... LOL
Előzmény: alibi-man (15272)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15273

hát ha spórolni akartak, akkor inkább csinálták volna félpályára...

 

állítólag a forgalom elég gyér, úgyhogy jóideig elég lett volna így is...

Előzmény: alibi-man (15272)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15272
A múlt héten, és tegnapeőtt, tegnap jártam az új szlovén autópályán. Hát eléggé tesco gazdaságos lett. Olyan széles (keskeny) mint az MCD (nem túlzás!) csak kicsit veszélyesebb. Mert az MCD-n még lehet menekülni az árok felé a külső sávban, a szlovén pályán hosszú szakaszokon korlát van. Borzasztó keskeny, na. Az egyik alkalommal éjjel, esőben mentem, mikor utólértem egy kamiont, az faszányosan belóbálta magát, majdnem összeszartam magam.

110-es korlátozás van végig. A szlovén haver azt mondta, hogy általános a felháborodás, hogy ennyi pénzért ilyen veszélyes utat építettek. Most törik a fejüket az illetékesek, hogyan lehetne szélesíteni. A felüljárók miatt, ahogy én láttam, lenne hely.

Helyenként vannak öblök, ahol esetleg meg lehet állni müszaki hiba, stb. miatt, csakhogy éjjel ezeket rendre elfoglalják a kamionok.

A múlt héten volt egy balaset, az egyész pálya állt - természetesen. Nincs leállósáv, ezért nincs hely a terelésre.

Az egyik "alagutat" meg tudtam nézni, mert akkor pont nappal mentem azon a szakaszon. Muraszombat után van. Kb. 15-20 méter lehet a föld felette. Elég idióta ott a környezet, mert puklik emlekednek ki az egyébként viszonylag sík tájon. Olyan, mintha a jó isten meg akarta volna szívatni a szlovéneket.

A határt csak tábka jelzi, nincs lassítás, stb. + még azon lehet észrevenni, hogy már Mo-n járunk, hogy kiszélesedik az út, leállósáv, stb. ahogy egy tisztességes autópályának lennie kell.
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15271
igen enyhül... de esővel. A vízre teríteni aszfaltot sem faxa dolog. dec. 8-tól ismét szilárd halmazállapotú lehet a csapadék.
Előzmény: radio100jozsi (15268)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.28 0 0 15270
első körben jobb, mintha csak pár m2-eket taknyolnának
Előzmény: Törölt nick (15269)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.27 0 0 15269
kurvasokáig fogja bírni :(
Előzmény: Törölt nick (15266)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.11.27 0 0 15268

Monoron a körforgalom fele már járható, így ezen halad már a 4-es út forgalma váltakozva, és napok óta dugót okozva.

 

Aszfaltozás várható itt is. Az átadás nov. 30-ról elcsúsztatva dec 15-ig, hátha kissé megenyhűl.

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.27 0 0 15267
végre-valahára:

szlovénia és horvátország is útvonaltervezhető a gugliban!!!

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.27 0 0 15266
környe településhatártól külterületen tata felé lesz nem sokára pár száz méter aszfaltozás...
Előzmény: Törölt nick (15262)
ssimi Creative Commons License 2008.11.27 0 0 15265
Az M2-n biztos fognak.
Előzmény: Törölt nick (15262)
kofy Creative Commons License 2008.11.27 0 0 15264
Nyugat-magyarországon kedden a minuszokban is több helyen aszfaltoztak. Győrben az új 83-as bevezetőn, 86-oson Hegyfalu környékén (11,5 t) több kilométeren keresztül.
Előzmény: Törölt nick (15262)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.26 0 0 15263

az M1/M7/M5/M4 x M0 csp-k is lóherék csak van bennük 1 fél-direkt rámpa...

 

igazából az M0xM3-at is féldirekt rámpával kellett volna építeni az M3(bp)->M0(é) irányban, mert ez igen erős irány...

(jóval erősebb, mint az M4(szolnok)->M0(dél) irány, ahova mégis féldirekt rámpát raktak...)

 

amúgy az M6xM8-at is féldirekt rámpával tervezték az M6(bp)->M8(kelet) irányban, de aztán módosították... (gondolom rájöttek, hogy itt 100 év múlva sem lesz féldirekt rámpát igénylő forgalom... :-))

Előzmény: Törölt nick (15262)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.26 0 0 15262
hmm, és ehhez képest azt mondták, hogy az m3-m0 lesz az első lóhere...

--

úgy néz ki a hétvégén 10 fok lesz, kiváncsi vagyok hol fognak aszfaltozni :-) :-/


Előzmény: Törölt nick (15261)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.24 0 0 15261
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.24 0 0 15260
ÉS???

ismételten mondom: könnyebb leépíteni az ágazatot, embereket kirugdosni, majd az ebből adódó károk sokszorosát megfizetni, mint nyugodt körülményeket biztosítani az állami dolgozóknak...
Bár azzal továbbra sem értek egyet, hogy miért kell várnom 4 hónapot csak arra, hogy egyáltalán lépjen valamit a hatóság, pedig 15/2000 szerint hiánytalanul adom be az engedélyt...
Ellenvéleményed van ebben, de mégis ugyanazt írod le, amit én.

Arra választ nem kaptam, hogy miért kell egy megyei közútkezelőnek 3× os áron gépet, embert bérelni 200 km-ről utat fenntartani, ha az adott mérnökségen megvan rá a kapacitás... Lehet, hogy 3-an vannak, de verik a f@aszukat, mert más megyéből másokat dolgoztatnak, ők meg csak jelentéseket írogatnak és felelnek az emberekért...

NIF: 2000 mrd rendben. És?? ne mondja nekem senki azt, hogy normális egy szakmai cégnél, hogy dedós módszerek szerint dolgozzanak, mindeközben a műszaki részére nem jut idő. Értem én amit mondasz, hogy törvényes elköltése a lóvénak, de nem érzed azt, hogy ezzel nem fogják elérni azt, hogy szebb jobb műszakilag indokolt infrastruktúránk legyen???

Amúgy meg mindent meg lehet magyarázni, f@sza nyilatkozatok lesznek a tévében Győzike show, és a szenyorita szöszi előtt és után, hogy mennyit spórolt az állam a létszámleépítésekkel, amúgy meg közútjaink minősége úgy omlik össze, mint a kártyavár és lassan annak lesz csak engedélye, közútkezelői engedélye, aki vastag kézzel fog kezet az elbírálóval...
Előzmény: strangerr (15254)
ICYBOY Creative Commons License 2008.11.23 0 0 15259
Szerintem az M5ös autópályára ez nem igaz:) Baromi drágán épült, baromi sokat fizetünk érte évente, ám nagyon jó minőségű lett köszönhetően a felújításoknak!
Előzmény: strangerr (15258)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!