Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Már semmire. Egyébként benne van a nevében: MOSÓVÉDŐ Ami azt jelenti, hogy mosásoknál, a mozdony utáni kocsit is tudták mosni, ha betolta a mozdony a kocsikat, a mozdony nem kapott vizet.
Hova gondolsz? Akkor egyszer kell rendesen megcsinálni, így meg a sok külön-külön színtervért sokkal többször lehet jutalmat felvenni. Az esztétika meg elmehet a p....ba.
Nem akarok nagyon károgni, de sikerült alkotni egy újabb színtervet, ami semmihez sem passzol úgy rendesen. Talán a By-okhoz. Szerintem, bár én csak a pálya mellől szurkolok, marketingoldalról is kívánatos lenne, hogy a szerelvények a kocsijaikkal, mozdonnyal egy szemnek szép látványt adjanak, egységet alkossanak. Van egy képem egy régies festésű, meggybordó Nohabbal és a régi, indigókék-vékony fehér csíkos gyorsvonati kocsikkal. A meggybordó az indigóhoz remekül passzol, a fehér csík a mozdonyon kb. folytatódik, egyszerűen jó ránézni, még a kocsik tetején a szürke terület is stimmel a mozdony tetején lévő hasonló színhez. Ma meg egy IC-ben van 3 féle kocsi 4 fajta festéssel és egy idétlen színtervű mozdonnyal.
Itt van két kép a járműalbumból. Az Aa (később Ap) kocsinak az ajtaja sötét, a kocsi színével egyező színű. A Bah (később Bh) kocsinál viszont a mostanihoz hasonló, szürkés színűek az ajtók. Mindkét kép a 60-as évek elején-közepén készülhetett. Ki tudja, hogy mikor (miért) változtatták meg az ajtók színét, mikortól lett világos?
Több év után visszaalakult komfort kocsivá az 501-es. A tegnapi fővizsgás sorban van kiállítva a Keletiben. (Benne volt még 352 B, 071, 011, 070 Ao, 199 Bo)
És felírni? Pályaszámok, revíziók, gyár neve/gyári számok vagy felújítást végző adatai? Ez utóbbiak különösen érdekesek lennének számomra (ha vannak egyáltalán rajta*), mert bár olasz személykocsis könyvem van több is, de a gyártókat egyik sem említi meg. Sőt, igazából még azt sem tudom, milyen személykocsi gyárak léteznek/tek, csak egy-kettőről tudok.
*a lépcsőnél kell keresni, mind a négyet meg kén nézni
Zsivany: ezt nem tudom, nyilván az olasz személykocsi könyveknek ez nem témája. Ezt román oldalról lehetne megtudni, de arrafelé nulla információm van. Esetleg próbálkozz a "Román modellek" topikban.
Nem vandálbiztos. ha megnézed az előzőekben készült képeket, ott már nincs meg a termes rész villanykapcsolója. Az egyik kocsiból csak a fűtés termosztátot vágták pofán nagyon szakszerűen a másikból pedig a villanykapcsolókat és a termosztátot is. a vezetékek szépen ki voltak kötve és leszigetelve. Biztos jól fekészült bringás lehetett, nem? Én is másokra gondolok.
Akkor legalább láttam valami ritkaságot is ma. :) érdekes hogy ezek meg 120asok de maga a záhonyi gyors is érdekes volt. Fülkés-fülkés-Bhrv-Bhrv-Bdh-B.
Megtudakolhatnám, hogy Bhrv-ből hány darab van? Életemben először láttam (tudom, hogy létezik,de csak fotón láttam) ilyet most a záhonyi gyorson és mindjárt két darabot.
Nekem is tetszik! Elég igényesre sikerült. Már amennyire a képek ezt visszaadják. Már csak arra vagyok kíváncsi, hogy mennyire "vandálbiztos" a belső tér?! Mert ugye ez manapság elég kardinális szempont...
A mágneses fék kötelező megléte nemzetközi, vagy magyar előírás? A szabály CFR kocsik üzembeállítása előt, vagy után lépett életbe? (Értsd úgy, fogalmam sincs, de erre gondolnék.:))
Csak azt nem értem, hogy ezt a médiában (többek között TV-ben, rádióban) miért nem reklámozzák? A hétköznapi utas nem olvassa szerintem se a fórumokat, se a Start honlapját rendszeresen.
"megint csináltunk valamit, amit 100 utasból jó ha 1 használni is fog."
Amíg nincs kínáltat, nem lehet mit haszálni. Ha van kínálat, és működik a szolgáltatás, akkor az emberek rászokhatnak, és akkor rá is szoknak. Mert igény biztos van, még ha nem is mutatkozik. A lehetőség is generál önmagában igényt.
Példa: lásd ütemes menetrend és az utasszámnövekedés.
" A dél balatoni régió szolgáltatásfejlesztésének alapját öt darab poggyászteres kocsi kerékpárszállító kocsivá történő átalakítása adja. Ennek során a MÁV-START Zrt. a lehetőségeihez képest minden igényt igyekszik kielégíteni: az egykori poggyásztérbe 30 db kerékpárakasztó kampó kerül beépítésre, míg a kerékpárokkal egy térben 10 db lehajtható ülést is elhelyezésre kerül, amivel a kerékpárokkal való együtt utazásra nyílik lehetőség. A poggyásztérben kapaszkodó rudak biztosítják a biztonságos utazást, míg a korábbi kalauzfülke helyén egy 8 férőhelyes fülke került kialakításra olyan módon, hogy a fülkéből üvegablakon keresztül rálátás nyílik a poggyásztérben elhelyezett kerékpárokra. "
Köszönet a megerősítésért.:) Egyébként, mi "melyik" UIC-számozást használjuk? (Mert hogy a 9-essel kezdődő vasaknál valami káosz uralkodik, az tudott...és itt?)
A keréppár közepe pont az ablakba lóg.. kíváncsi vagyok az a matrica meddig fog ott szerencsétleknedni, szerintem pár hét alatt eltűnik. Úgy, mint a Halbikon :-)
Látványnak nem rossz, megint csináltunk valamit, amit 100 utasból jó ha 1 használni is fog.
Nekem az a kérdésem, hogy ezt a kocsit végül is mire akarják használni? Jól mutat a fotókon, de ülőhelyet nem vélek benne felfedezni, viszont sacc/kb. 58 bicikli fér bele. Le is lehet őket lakatolni, vagy majd mindenki leül a földre a bringája mellé?
Persze, ha lehajt6ó ülések vannak, ami minden ilyen kocsinál szvsz. alap, akkor az egész hsz. törölhető.
Utaztam az "Erlebniszug"-gal Bécsből Passauba. Azon is volt ilyen kocsi, de abban külön fogalkoztattak 1 munkaerőt(vö. munkanélküliség), aki felvette-leadta a bringákat, gondolom ügyelve, hogy mindenki +kapja a magáét. (Ez dicséretes törekvés lenne a MÁVtól.)
És volt ilyen kocsi is: az ablak alatt a lehajt6ó ülések alja a keréktartó!
Tehát, ha nincs elég bickli, 2.osztályú kocsiként is közlekedhet.
A Halberstädterek érkezésével azért egy kicsit megfordult a dolog. Ott jelent meg ugye először a "d" a bicikliszállítás jelölésére, mivel a németeknél a "b" a mozgássérültbarát kocsit jelöli.
Az alsorozatjelek alkalmazása azonban elég össze-vissza működik, a lengyeleknél pl. eddig az "r" jelölte a kerékpárszállítást, ma a "v". Az osztrákok új kocsija pedig, amely a kétféle gurulós közeget egyszerre szolgálja ki, Bbmvz néven fut. A "v" pedig amúgy is egy tisztázatlan alsorozatjel, hogy mit is akar jelölni...
Igen, elvileg a kis "b" olyan kocsi, amibe vihető kerékpár, de csak az utasok melletti térbe, vagy kicsi, átalakított helyre. A nagy "D" ezzel szemben a poggyászkocsi, ami nagy méretű, széles eltolható ajtaja van. Ha ez kifejezetten bicikliszállításra átalakított (pl.: kampók vannak), akkor Db (ilyen van). Ebben az új kocsiban viszont van 2. osztályú ülőhely is, ezért kell a nagy "B" is. De a Bb önmagában kevés szerintem, ez így nem utal a nagy poggásztérre, ezért kellene inkább a BDb.
Jó kis képek lettek. Ezeket a kocsikat láttam akkor Szolnokon, de a kérdés felvetésekor nem igen láttam meg, hogy szó volt róla, biztosan átsiklottam fölötte.
De én a logóval kapcsolatban annyit tennék hozzá, hogy tényleg elég hülyén néz ki, hogy a kocsi legkisebb ajtajához irányít úgymond. De aztán próbáltam visszaemlékezni, - mert elég régen utaztam ilyen kocsiban- hogy a kívülről felszállni szándékozó utasok részére talán nem nyithatóak a nagy ajtók. Most lehet hülyeséget írok, de akkor nagyon úgy tűnik valakinek fel kell pattannia és kinyitni belülről a nagy ajtókat. De hangsúlyozom ez már vagy 7-8 éve volt, hogy ilyen kocsiban utaztam, szóval lehet nagy baromságokat írtam le, ha így van elnézést érte.
Talán ez is volt már, de ez csak új kocsikra érvényes? Vagyis, a 160-as Ds-ből lett egy ilyen Bd, ami tul.képpen technikailag - javítsatok, ha nem - ugyanaz, de az átszámozás miatt új kocsinak számít, így kötelezőek az új előírások? Ezek szerint mágneses fék nélküli 160-as 95-80 Ds egy sima revízió (=átszámozás nélkül) után kijöhet ugyanúgy 160-ra engedélyezet 95-80-asként? :)
Azt sem értem, hogy egy alapvetően 160-as kocsi a felújítás után miért lesz 140-es. Bürökrácia?
Az ezerszer lerágott csont, mint az új IC-knél: 160-as kocsi ma már nem jöhet létre Mg fék nélkül...ahhoz pedig egy ilyen öreg jószágnál nem kétpénz...
A jármű pedig nem azért új mert fizikailag új, hanem azért mert új a pályaszáma, az előírások szerint.
Ha jól értelmezem a D utáni b olyan pogyászkocsit jelent, amely kerékpárszállításra is alkalmassá van téve. Ez viszont azért Bd, mert nem pogyászkocsi, hanem ülőhelyes, ami kerékpárszállításra is alkalmas.
Mondjuk ez alapján a BDbhv-t viszont nem értem, hogy miért lett az, ami.
Nem tetszik a festés elrendezése. A zöld nyilat mindkét esetben sikerült hülye helyre vezetni. Vagy a kocsi legszűkebb ajtajához, vagy az ajtó vége utáni oldalfalhoz mutat a nyíl... Miért nem a két széles kapuhoz vezet?
A BDt vezérlők elejét direkt hagyják rohadni??? Messziről tök jól néznek ki, közben meg szanaszéjjel van rozsdásodva... (azthitték hemörájt hatású a festék???)
Igen, jól írtad, az a kocsiszám táblának lenne a helye. De az európai vasutak többségénél már nem alkalmazzák a külső irány-, és kocsiszám táblákat, hanem a feljáróajtó üvegére helyezik őket. Ennek az a puritán oka, hogy olcsóbb előállítani a laminált lapokat, mint a fém irány és kocsiszám táblákat. Ráadásul a kocsiszám táblákra jellemző volt ,hogy "elhagyta őket" a vonat útközben.
Az elöző hozzászoláshoz a CFR b11 kocsinak mi az a beugró rész a vztartály jelző felett.
Mi az a kivágott rész a kocsi alatt sárga kör alatt jelölve mire szolgál?
Érdekes hogy ezek a kocsik alkamlasak 160km/h sebességre, nálunk pedig amin nincs rögzitőfék azt nem engedélyezik ekkora sebességre.
Egy kérdésem lenne, illetve észrevételem. A mai napon egy IC-vel Budapestről, Békéscsabára utaztam, és Szolnokon az eddigiektől eltérő színezésű kerékpárszállító-kocsikra lettem figyelmes. Sajnos fényképező elég messze volt, meg aztán az IC-ablakán keresztül... :S Szóval, ha valaki látta ezeket a jövevényeket, és netán fotója is van róla, ha tudja ossza meg legyen szives!
Az "új" kerékpárszállítók Szolnok vannak egy csapatban pályaszámok a következők: Bd 50-55 84-44 001-8 , 002-6 ,003-4 ,004-2 , 005-9 Honállomás:Budapest-Keleti,Eng max seb:140 km/h Rev:Sl 2010.06.sajna a napot nem láttam:-) Nagyon jól néznek ki,a Start legszebb kocsijai:-) !
Debrecenben valószínűleg 1. osztályú kocsikból hiány van, ezért tegnap a 6209 - 6102-esen az 51 55 19-80 014-5 volt az 1. osztály, a mai 6225-ösön pedig az 51 55 19-80 010-3, ami a Székely Gyorsban volt.
Hamár régiségek... Rákosrendező végében volt egy pft telep, itt volt két jóállapotú Cmn kocsi. "Védett kocsi" pályaszámmal: 40 55 117 9095-9 és 40 55 117 9097-5 Úgy másfél, két éve megszűnt a telep, a kocsik eltűntek... tudja valaki, hogy mi lett velük?
Ez a civil részvétel jó ötlet, de saját példámból merítve én nem tudnék benne résztvenni. Főleg azért mert egy másik vasúti területen teszem ugyanezt, de most kisgyemekünk is született, így onnan is vissza vagyok szorulva egy kicsit. És szerintem ilyen dolgokkal nem vagyok egyedül. De ha mégis van néhány időben gazdag jelentkező, akkor teret kéne adni nekik.
Szerintem a Schlierenek vásárlása helyett a régi kocsikat kellett volna rendbetennie a Nosztalgiának. A Schliereneket pedig inkább a Startnak kellett volna megvennie, vidéken a még megmaradt Bhv és By vagonok helyett jók lennének.
Az első mondatodban azért egy kicsit cáfolod magad. A Schlieren pont azzal, hogy ER-forgalomban, illetve már jóval előtte a határ mentén (Sopron, Szentgotthárd) gyakran felbukkant - a nosztalgiaüzemekről nem is beszélve - azzal már a magyar vasúttörténet része lett. (A Gorilla meg a Sissy sem magyar jármű - se tulajdonosra, se gyártásra - mégis az valahol.) Meg ugye a GySEV jóval azelőtt rakta őket üzembe, mielőtt a Nosztalgia is vásárolt volna belőlük.
A Nosztalgiás kocsik egyébként némi kerülővel érkeztek, mert az ÖBB ErlebnisBahn-tól lettek megvéve a még narancssárga kocsik feliratai alapján.
A második bekezdésedre csak azt tudom mondani, hogy az exkluzív kocsikat is fenn kell tartani valamiből, meg a Parkot is... a mozdonyokról nem is beszélve. Én inkább civil részvételt látnék jónak - anyagiak és munka szempontjából is - amely mögött a Nosztalgia csak háttért jelent. A cseheknél és a szlovákoknál is ilyen "öntevékeny" módon gondozzák a régi járműveket.
a Schlieren azért egy elfogadhatóan kényelmes kocsitípus
Nincs is gond vele, sok mai nemzetközi és IC kocsinál kényelmesebb, miközben a Cak a proletároknak készült, nehéz ma eladni azt a "kényelmet" a fizető utasnak, főleg annak akit egyáltalán nem érdekel hogy a Schlieren ugyanakkor lett a magyar vasúttörténet része mikor a noszatlgiaflottáé, ráadásul gyanúm szerint ez hasonló üzlet lehetett mint a miskolci villamosok, tehát inkább eladta az ÖBB fillérekért minhogy drágán szétbontsa uniós követelményeknek megfelelően. Amikor az EUrégió vonatban jártak azt tapasztaltam hogy kifogástalan állapotban vannak, tehát elég volt nekik lakat+fény és már mehettek is az NKH elé.
DE!
Ha gondoskodnak is a törzsközönségnek megfelelő gazdaságosan üzembe állítható kocsikról, attól még nem szabadna veszni hagyni az eredeti célt és ami legalább már egyszer rendbe lett hozva és üzemelt, azt meg is kéne tartani, ahogy régen úgy most is jó lenne esztergomi és dunakanyari nosztalgiába(Aa,Cakmü). Mert hiába látványosabbak a 80-120 évvel ezelőtti kocsik, a hazai személykocsi gyártás legjelentősebb, talán legsikeresebb fejezete akkor is a Cak 5301-gyel kezdődött és a posta Bhv-knál ért véget. Most hogy már van mindenféle luxus háló meg Schlieren, az ezekkel és az anyagolással megkeresett pénzt lehetne fordítani az Aa és a Cakmü gyors helyreállítására, majd néhány évente egy-egy Cak leszármazott kocsira az anyagiak függvényében. Hogy erre van-e szándék és meg lehet-e keresni rá valóban a pénzt azt csak a cégnél tudhatják, mindenesetre egy hasonló dolgokat firtató olvasói levélre ilyen irányba való elmozdulást válaszolt az igazgató. Vak is azt mondta: maj' meglássuk!....
Persze, hogy nekik kellene kigazdálkodniuk. Azért kapták őket a MÁV-tól, hogy üzemeltessék őket. Szétrohasztani az anyacégnak is ment volna, és még haszna is lett volna belőle, Bontósbácsi kilóra fizet.
Nem egy múzeumvasút vett "idegen" kocsikat, a CFL-Silberlingek pl. sváb múzeumvasutaknál járkálnak, és több osztrák meg svájci kocsi is van német (sőt, holland) területen.
Meg hozzá lehetne tenni az utolsó megmaradt Ap(v?) kocsit meg a WRy-t is (az volt valaha is zöld?). Csak kérdés, hogy erre a vasútbarátokon kívül lenne-e más érdeklődő is... ha tetszik ha nem, a Schlieren azért egy elfogadhatóan kényelmes kocsitípus.
Az izék közül a Ganz postakocsikból kialakított hálókocsik jó húzások voltak, kár lett volna veszni hagyni ezeket. Láttam egyet eredeti állapotában is, a többivel mi lett?
Ha már így szóba kerültek ezek a Bam-Aa-WR kocsik, kérni szeretnék képeket az 1985-1990 között Esztergomba közlekedő nosztalgiavonatokról az olvtársaktól. Itt van egy kép meg itt is van néhány, de a kocsikból nem sok látszik, főleg az utóbbi fotós a gőzösre volt kihegyezve. Egyéb képet az 1990-es Vasúthistória Évkönyvben szereplőn kívül sehol nem találtam.
Ezeket a helyreállításokat most a Nosztalgiának kellene kigazdálkodnia? Mert úgy aligha fog menni. A futóképes járműpark fenntarása és a szobrok időnkénti újrafestése is iszonyat pénzt vihet el, ezeknek a leronygyolódott vasaknak az újjáépítése ebbe biztosan nem fér bele. Épp ezért kéne a könnyebben menthető Cakmü 4056-ot és az Aa-t rendbehozni esetleg a 20-26-ossal, így már lehetne valamit mutatni a hazai személykocsigyártás legjelentősebb típusaiból.
Na igen. Ha jól emlékszem, a gyárból egyenes hattyúnyaktartós (kicsit oximoron) forgóvázakkal jött ki, melyeket rövidesen klasszikus hattyúnyakas kivitelre cseréltek.
Bár azt hiszem, egy esetleges helyreállításkor maradhatna a mostani KALÁKA is, hiszen a szoknya miatt úgy sem látszana belőle sok... Na mindegy, sajnos ez most úgyis bili kategória.:-(
Az oldalszoknyákkal bizonyára ismerősebb volna, bár az ablakok így is árulkodóak. Amúgy az eredeti pályaszáma Ca 5851 volt.
Jó lenne, ha végre újra néhány, a hazai vasúttörténethez köthető személykocsi felújítása készülhetne el a különféle szedett-vedett "izék" helyett. (Tudom, hogy több pénz, de azért ezek a mindenfélék sem voltak ingyen.)
Érdeklődnék, hogy a Szolnokon tárolt, selejtezésre szánt poggyászteres vagonokból átalakított "új" kerékpárszállító kocsikról van-e már valami hír, illetve kép? Köszönöm!
Ez a kép Tapolcán készült? Tavaly júniusban még a tapolcai vontatási telep egyik középső vágányán állt. Kiskanál lesz belőle, vagy van valami esély arra, hogy rendbehozzák?
Köszi a részletes leírást. Még az érdekelne hogy az egykori esztergomi nosztalgia csillogó-villogó kocsijait hogy sikerült így lezülleszteni? A Vasúthistória évkönyv szerint a Bak 5622-t még '85-ben selejtezték egy baleset miatt(erről is jó lenne valamit megtudni), valahol úgy hallottam hogy az Aa 1032 is itt sérült meg annyira hogy szobor lett belőle. Viszont a három Bam kocsival mi lett? Egyik addig züllött hogy szétvágták, a 4056-os most züllik a parkban, a harmadik hogy került a tapolcai modellezőkhöz? Kívülről már az sem egy matyóhímzés. Korábban az volt a játszóteres kocsi?
Az Aa 1078 hosszú pusztulás után 2001-re lett rendbetéve, ami az összes berendezés működőképessé tételét, egy nagytakarítást, és függönyök felrakását jelentette. A fényezését azonban már előtte, a Park megnyitására is megkapta. A Cakmü úgyszintén, de ez később is csak eseti futási engedélyeket kaphatott, vagy mindössze "fahrfähig" azaz járóképes. Belül egyáltalán nem nyúltak hozzá, és a dinamóját se rakták rendbe. A WR 225 kb. 1995-ben járt utoljára (ekkor azonban már csak büfékocsiként, egy kemping-gázrezsón főztek benne kávét, a konyhája nem működött), majd utána a parádéra kapta meg a kék fényezést, de üzemben soha többé nem járt.
Ha jól tippelem 30 55 117 7044-1 leánykori nevén: Cak 5321 Paksról teljesen épen került Istvántelekre ahol a gondos őrzésnek hála teljesen szétverték :-(
Igen, erősen fakuló színben félre van állítva, de meg is erősítette nekem egy ott dolgozó hogy alvázának állapota miatt nem jár, ahogy a többi Cak leszármarott kocsi.
Ezen a 2005 május 28-i képen az 5. kocsi az Aa 1078. Ma már mindhárom a roncsok közé betolva pusztul, fakul, már statikus kiállítási tárgyként sem szerepelnek. Pedig nekem ezek sokkal többet jelentenek bármelyik luxus hálónál, igan nem is nevezek be több százezer forintos utakra.
Jól sejted. A Salon Istropolitan meg csehszlovák hálókocsi volt, amelyet a ZSR alakított át jelenlegi állapotára. (Pontosabban az étkezőszakasz berendezése cserélve lett.)
És a sok jó kocsit(Bam,Aa,Bh,stb..) most a Nosztalgiának saját zsebből kéne felújítani, amellett hogy karbantartja az üzemelőket? Így ebből nem lesz semmi...
A 90-es évek elején még azért volt több felújítás, mert akkoriban a Nosztalgia még kapott támogatást a MÁV-tól, és a Közlekedési Múzeumtól. Később mikor 2000 után szétszabdalták a céget, ezek a források elapadtak, így a Nosztalgia kénytelen maga előteremteni a pénzügyi forrásokat.
A megőrzött járművek közül nem mindegyiknek a Nosztalgia Kft. a tulajdonosa. Több van a Közlekedési Múzeum vagy a MÁV tulajdonában. Hogy pontosan melyik kinek a tulajdona, azt majd a szakértőbb kollégák megválaszolják. :-)
Ha már szóba kerültek a parajosban álló megőrzendő kocsik, miből végzik ezeknek a felújítását?
Hogy volt ez a kezdetekkor, amikor elkészült a 100 éves vonat és a Déli Vasút gyorsvonata? Mindent a MÁV állt?
Hogy van most, kinek a tulajdonában vannak a kocsik és kinek lenne a dolga forrást szerezni a felújításukra? Itt most a hazai vasúttörténet szempontjából fontosakra gondolok, nem a Nosztalgia üzletpolitikájának megfelelő saját beszerzésű kocsijaira, azokat nyilván saját erőből építik.
A 80-as években járt egy szerelvény gőzössel Esztergomba, olyan kocsikkal amelyek nem is igazán voltak nosztalgiakocsik mert épphogy kikoptak a közforgalomból, ha jól tudom három Bam, két Aa meg egy győri étkező tartozott bele, de sűrűn előfordult benne Bz kocsi, sőt kék Ap is. Ezeket a kocsikat vajon miért rohasztották le? Volt valami baleset ami után az egyik Aa-t ki kellett vonni, ezt Celldömölkön kiállították, de egy Bam szétvágva, egy talán a tapolcai modellezőké, a többit meg már kirakták a parajosba. Nehéz és drága lett volna ezt a szép magyar szerelvényt életbe tartani?
Ha már szóba kerültek a Nosztalgia Schlierenjei: elárulná nekem valaki ezen kocsik átszámozását? A "szaktopikban" az illetékestől már kérdeztem hónapokkal ezelőtt, de még csak ígéretet kaptam, viszont azt már kétszer is...
Rosszul látod a dolgot. Az "élményvonat" szerintem inkább a hazai, nem vasútbarát közönségnek készült, nem a külföldi turistáknak. A koncepció, hogy kirándulás elfogadható áron, a mezei vonatoknál kulturáltabb környezetben.
A külföldi csoportok azért igénylik azt a belső berendezést, ami a régi kocsikon van... de a mély részletek, vagy a korhűség nem izgatja őket. Ezért is sikeres pl. a Majestic Imperator vagy a Brenner & Brenner.
"Hadrafogható" jármű akadna amúgy, amibe be lehet kellő számú utast zsúfolni (persze az igaz, hogy 400 főt nehéz lett volna elvinni eddig) - de ott inkább az a probléma, hogy a "tömegek" nem tisztelik a kocsit, és hagyják összemocskolni a saját, vagy éppen gyerekük, kutyájuk minősíthetetlen viselkedésével. Meg az is, hogy egy max 100 km/h-ra alkalmas, sokkal "érzékenyebb" járművet az ember nem szívesen vet be hosszabb utazásokra...
didyman felvetésére pedig: a Schlierenek esetében csak a fényezésre kellett nagyobb összeget költeni, maguk a kocsik elfogadható műszaki állapotban voltak belül is. Ha megnézed a Park szélén álló tartalék társaikat, erről meggyőződhetsz.
A dolog ennél azért árnyaltabb. Egy évek óta a "parajosban" álló üzemképtelen kocsi üzemképessé tétele többszörösébe kerül, mint egy üzemképes "ráncfelvarrása". Ezt még tetézi a régi kocsik esetében az alkatrészhiány is.
A Nosztalgia Kft. "tájidegen kocsi" beszerzésének az az egyszerű oka, hogy kevés a "hadrafogható" magyar nosztalgia jármű. Ugyanakkor a felújításhoz szükséges pénz előteremtéséhez utakat kell szervezniük, amihez járműállomány kell.
A dolgokat csak tetézi az, hogy kevés a hazai utas, az amerikai, ausztrál, meg japán túristának meg mindegy milyen kocsiban utazik.
Haaa! Mik vannak. Hogy őszinte legyek, szívesebben látnék ilyen szekereket nosztalicskán, mint schliereneket, amik ráadásul nosztalicska ruhában totál tájidegenek. Olyan furcsa ez, nosztalgiavonat olyan kocsikkal, amilyenek sose voltak itt a gysevet leszámítva. Amibe került ezeknek a fényezése, rendberakása, abból igazán menthettek volna pár meglévő kocsit is, nem?
Most jött Kápolnásnyékről, Pályafentartás topicban érdemes pár napot visszaolvasni.
És gondolom azért van ott, mert felháborító módon egyben túlélte az elmúlt évtizedeket, így most megvárják míg a pesti vandálok szétverik, és utána rá lehet fogni, hogy menthetetlen, lehet szétvágni...
Nem vagyok 100%-ig biztos benne, de gyanus, hogy ez a Kápolnásnyéki PFT telepről elhozott "behúzott végű" személykocsi. A napokban vitték oda, hogy pontosan mi lesz a sorsa nem tudom, de szerintem előbb utóbb vagy a parkba, vagy Istvántelekre viszik.
"viszont pozitívum, hogy a bicajos rész ajtójáról levették a gombot, s az könnyen nyitható az egyik oldal elhúzásával is (mechanikus kapcsolat megmaradt a két szárny között, így nyílik egyszerre mindkét része)..."
én sem tudok semmit ról, csak amit láttam az utastérben...
viszont pozitívum, hogy a bicajos rész ajtójáról levették a gombot, s az könnyen nyitható az egyik oldal elhúzásával is (mechanikus kapcsolat megmaradt a két szárny között, így nyílik egyszerre mindkét része)...
Ich kann diese und auch weitere Bilder schicken (ich habe die Genehmigung von "cheew"), aber ein bißchen Geduld, ich kann es nicht hier im Arbeitsplatz machen.
Im "Vasúmodellezés" Forum geht die Diskussion über die neue A.C.M.E. E-Lok V63...:-)
Szia kedves magyar barátaim, Én vagyok Thomas Berlinből. Sajnos nem kapott válasz a kérdésem a "Vasutmodellezés" Forumban. Van egy kérelmem a Ti számára. Olvastam az interneten, hogy a GySEV / Roee két ex-DDR Rekowagen vásárolta és használ kerékpár szállítására. Szeretnék építeni egy H0 nekem, de nincs kép nagy felbontású, ahol jó olvasni a feliratok. Kérem, hogy küldjetek ilyen képek. Fogom a feliratok megcsinál CorelDrawban és természetes mindenkinek, aki segít rendelkezésre bocsát. Előre is köszönöm. Thomas Kleist PS: Ide kopíroz az eredeti német nyelvű változat, mivel a fordítás készült a Googleban. Válaszolni magyarul is szivesen lehet.
Hallo liebe ungarische Freunde, ich bin Thomas aus Berlin. Leider habe ich keine Antwort auf meine Frage im "Vasutmodellezes" Forum bekommen. Ich habe eine Bitte an Euch. Ich habe im Internet gelesen, dass der Gysev/Roee zwei ex-DDR Rekowagen gekauft hat und als Fahrradtransport benutzt. Ich möchte mir in H0 einen umbauen, aber ich habe keine Bilder in grosser Auflösung, auf welchen die Beschriftungen gut zu lesen sind. Ich möchte Euch bitten mir solche Bilder zu schicken. Ich werde die Beschriftungen in CorelDraw anfertigen und selbstverständlich allen Helfenden zur Verfügung stellen. Vielen Dank im Voraus. Thomas Kleist PS: Ich kopiere hier auch die originale deutsche Fassung, da die Übersetzung über Google gemacht wurde. Ihr könnt gerne auch auf Ungarisch antworten.
Ha szabad beleszólni, egy lista hozzám is jutott, de ebben pl. a 20-05 832,833,834 forrásául kijelölt 20-07 425,427,439 kocsik az átalakítás időpontjában még javában a Magasfogadón sütkéreztek. Van esetleg azóta javított lista, mert azt én is megvenném. :) Egyébként a szolnoki roncstelep most telve van 20-07 Bhv (főleg Pv és Sv), Bzx és MD tartozékokkal.
Ki volt az? Én tudok küldeni az utolsó 46-ról egy remélhetőleg pontosat. (Sajnos már az IC3-aknál is elvesztek a pontos információk. A felújítást végző vállalkozó sem vezette, hogy miből mit készített.)
Nekem csak 815-ig van meg az átszámozás, de még ez sincs mind leellenőrizve, találtam már eltérést az adatokban. Az itt nagy ritkán betett kocsiállagban 822-ig van meg. Viszont egy itt is előforduló topiktárs :-))) ígérte az adatokat egy pár hete (a napokban rá is kérdeztem), de ezek egyelőre olyannak tűnnek, mint a választási ígéretek meg a kormányzás közötti különbség... :-)
nekem is van egy találós kérdésem egy üveg pezsgőért! A mai 160as futópróbán volt egy piros szinü NSB kocsi... Aki tud nekem felvilágositást adni elöször az megnyerheti a pezsit
A kocsik feliratozásával kapcsolatban lenen kérdésem, főképpen az UIC kábelre utaló jelzésekre lennék kíváncsi, a fenti oldalakon illetve az E1. E2. utasításokban sem találtam meg a kielégítő választ.
Mit jelent a bekarikázott 1-es szám, a bekeretezett 2-es, 3-as, 7-es szám, illetve ezek kombinációja? pl bekarikázott 1-es és mellette keretezett 2-es?
A mai IC621-es 21-es kocsija egy szép állípotú Bph volt. Igaz, oldalt csak Bp felirat van rajta (pályaszámot elfelejtettem megnézni). Egy gond volt, a konnektorok nem működtek, pedig minden biztosíték fel volt kapcsolva. A 82-es ülés feletti fénycső pedig villog, majd elalszik. A WC meg jól megvicceli az utast: ha a zöld lehúzógombot megnyomjuk, főként a plafonon lévő szellőzőből kezd el spriccelni a víz!!!!!!!!!!!! :)))
Gyorsan küldjük el ezt a kocsit átvizsgálásra, míg nem lesz egy komolyabb utasper...
A "piros" AVA200-ból csak 2. osztály van. 1. osztályból vagy a kék mehetne (mint írtam, én még ilyet nem láttam), vagy a korábbi légkondi nélküli típusokból pl. a 19-80-as
Megtévesztő volt a mondatom, amit lehet, hogy elég rendesen félreértettél:
Nem az összes típusú román kocsiról írtam, hanem a kék 21-86-os kocsik és az AVA200-asok relációjáról. Kéretik a mondatot nem kiragadni a hozzászólásból.
"ajánlom szíves figyelmedbe a trenuri.uv.ro oldalt, amely ezt megcáfolja..."
A 21-86-os sorozat a trenuri.uv.ro szerint is csak 50-es azaz belföldi kocsi. Gondolom külön egyezménnyel járhatnak be hozzánk. (Mit cáfol meg?)
"az 1. osztályú kocsik járhatnak nyugatra, és régebben jártak is"
Ha a 10-90.0-ás sorozatra gondolsz, akkor az tényleg nemzetközi forgalmú kocsi, de én még nem láttam ilyen kocsit Budapestről Bukarest irányán kívül más irányba távozni. Ha van erről tudomásod, légyszíves oszd meg velünk.
Hát pont 50 éves a lelkem, hogy nézzen ki? :-))) Komolyra fordítva a szót ez egy nem használt fülke, pont azért mutatták meg, mert nagyjából az eredeti állapotban van. Használatban lévőt nem láttam, de a kocsi meg amúgy felújítás alatt volt. (Az is lehet, hogy ezt is használták, akkor már fél éve pihent a kocsi.) Akkor volt folyamatban a konyha rész kialakítása (vagy csak felújítása?) 3 fülkéből.
Az összes kék-szürke CFR 2.o. kocsit cseréld le AVA200-as bordó színűre, amelyik Budapesten túl, Bécs irányába közlekedik. Hazánkon túli közlekedésre csak az AVA200-asoknak van engedélyük. (Gondolom egyenlőre.) pl.: Pannonia:
Látszik, hogy a Székely Gyors kimerítette a békéscsabai kocsikészletet, ugyanis a 7305-ös szerelvénye szombaton elég érdekesre sikeredett. :-)
1A + 1A + 1AB + .......
Az 1. kocsi az 1. osztály volt rendesen, a 2. A kocsi az le volt fokozva 2. osztályúra és az AB is le volt fokozva. Ami a poén, hogy a 2. A kocsi ami 2. osztályú volt, nagyobb volt a színvonala mint az 1. A kocsinak mert volt benne fehér fejtámlahuzat, míg az 1.-ben nem volt. :-)
- 19-30-as A kocsiknak nem vörös ülése van, hanem barna, - 20-30-as B kocsinak se olyan ülései vannak amilyen a képen van, hanem vörös párnás van neki, - 20-35-ös B kocsinál is a kép szerintem 20-37-es belseje, - "B 20-35 000-124" ???? Helyesen: 20-35 001-071,
(Ha bármelyikről kéne kép, tudok küldeni.)
Vonatösszeállítások -> 100-as vonal:
Hát itt is elég sok pontatlanság, pl Tisza és még sorolhatnám.
Mit lehet tudni a CFR által beszerzett használt német személy kocsikról majd felújitotta öket 22-96,30-76,84-96.
Mennyit vettek belölük?
Miért nem a Máv vette meg öket, mint a használt halbi helyet amik ugye elövárósi kocsik ezek meg távolságikocsik, és a sebességük is joval magasabb.(200km/h)
"A halberstadti vezérlőt annak szánták, bár tényleg nem való IC-be. Egy üléshuzat csere még nem jelenti azt, hogy magasabb komfortfokozatú kocsi, de a Startnál ezt nem így gondolják."
Nem is kérik meg azt az árat, mint a többi kocsiba...
"Amúgy meg egyetlen IC kocsit sem láttam a kerékpárszállítós bemutató képein..."
A halberstadti vezérlőt annak szánták, bár tényleg nem való IC-be. Egy üléshuzat csere még nem jelenti azt, hogy magasabb komfortfokozatú kocsi, de a Startnál ezt nem így gondolják.
T Mindenki! Jobb szót nem találva, nem megsértődni, de ne "mélázzatok"tovább ezen a híren! Ennek a kampánynak a neve "BRINGÁZZ A MUNKÁBA". Azt kérdezném tőlük, hogy melyik melós, melyik gyárba melyik IC-vel fog biciglivel utazni a melyik munkába?????? Most is valakik, nagy pénzért csináltak VALAMIT?. Lehet hogy egy hónap múlva ezt is vizsgálni fogja a rendőrség?! Talán még a 2-es vonalon a bankos, vagy a közigazgatásban dolgozó yuppikat, vagy más vonalakon egy pár egyetemistát érint, akik meg már így is járnak. Aztán majd autót kapnak a cégtől és.... Na ennyi, sziasztok, Rizmajer. Bocs, hogy zavartam.
Nyugi,a Debreceni kocsikban,mind az első,mind a másodosztály tökéletesen egyforma színvonalú.Télen hideg és süvít be a hó,nyáron meleg és esik be az eső:-) Az ÁNTSZ nyugodtan megtilthatná ezen kocsik közlekedését a szó szerinti fertőzésveszély miatt.
Szerintem még így is jobban néz ki mint egy miskolc Ao kocsi...
Ahogy kinéznek azok a kocsik borzalom...
Egy kis történet tegnapról:
Ahogy elindultunk a keleti pályaudvarról a forgóváz rettenetes nyikorgásba kezdett és egy jó ideig csinálta is... de a legjobb az volt hogy 5 percenként az ablak lenyilt magától mert hiányzott a zárja:S a másik meg az volt 6ból 2 ülést lehetett kihúzni, és a fütést sem lehetet szabályozni szauna szint volt... és olyan koszos a egész fülke és a kocsi, hogy a hányinger kerülgeti az embert tőle... Legtöbbszőr a miskolci gyorsvonatokon jobban jár az ember, ha másodosztályt válasza...
50 55 19-35 003-5 A: Benne még nincsen fehér fejtámla huzat, mivel most egy kicsit pihenő pályán áll, viszont egyetlen egy fülkéjében van függöny és csak 1. :-) (Azt már hogy nem bírták elvinni.) :-)
Az mondjuk pozitív, hogy lemosták a kocsikat, tényleg nem gondoltam volna, hogy erre képesek lesznek, de azért egy ilyen propagandaeseményre igazán összeszedhettek volna pár frissen festett darabot, a Desrio pláne jól néz ki ilyen avitt ruhában.
Ma kipróbáltam a ZSSK 61 56 19-70 205-8 Ampeer kocsiját Hidasnémeti-Miskolc között a Kassa-Pécs HERNÁD IC-.Vélemény: Nagyon kényelmes kocsi,sokkal kultúráltabb,mint a mi IC kocsijaink,mind ablaknál dupla konnektor,lehúzható sötétítő minden ablaknál,kényelmes ülések.
A megoldás összecsukható kemping... egyébként én egyszer(!) utaztam olyan vonaton a 108-ason, ahol abonytól egészen Balmazújvárosig nyitva volt a pakli vezérlőn, csak aztán zárta be a kaller...
Nekem is lenne tippem. Egyik motorvonat legyen egy Bz motorkocsi. Lehetne rajta mit gyakorolni. Arra biztosan rájönnek majd, hogy ha vidékre mennek nyaralni bringával, valami Bz-s vonal mellé, akkor biztosan nem vonattal mennek. A másik motorvonat lehetne egy Hernyó. De olyan, amiben a motorkocsin is található a kis részben kerékpártároló. Ott lehet szépen beügyeskedni a nem szélesített ajtón a kétkerekűt. Bár, az menetközben az igazi, akkor lehet jókat harcolni az ajtóval és a beakadó alkatrészekkel. A Bmxt-ben meg lehetne tekinteni a felnyitott állapotban nem maradó üléseket és a "rögzítőszög" nélküli kampókat, amikre képtelenség rendesen feltenni kerékpárt. Kocsik tekintetében, ajánlom a BDbh-t. Jól nézzék meg belülről, mert nagy szerencse, ha fogják látni még egyszer. Főleg, ha megint szokásba jön, hogy a jv-k hermetikusan lezárják a paklirészt (BDt, BDbt dettó), hogy a sok debil hülyegyerek ne az eltolható ajtóban lógjon és zuhanjon ki. Aztán, jó lenne egy posta BDt, de az első öt közül, hogy rögzüljön a bringásokban, hogy az azon található, eltolható oldalajtó emberemlékezet óta nem nyitható sehogysem és lehet gyakorolni a keskeny ajtón való feltuszkolást. A Dms-t is kiállítanám, hogy lássák, ilyenen nem fognak az életben utazni sosem, pedig ez lenne az elvárható színvonal minden vonaton. A Ds-t csak azért, mert a Nyugatiban úgy is mindig áll egy, jól eldugva, pedig lenne pár ötletem (és még rajtam kívül sokaknak), hogy pl. a 70-esen mely vonatokban menthetne életet.
Miét ne lenne alkalmas. A kerékpárszállításra alkalmas jármű nem azt jelenti, hogy be lehet tuszkolni ötven bringát és még bált is lehet mellette rendezni:)))
Lehet már tudni, hogy milyen kocsikat fognak vinni?
Az én tipppem: a két motorvonat Flirt, Desiro. A 4 személykocsi: halbi vezérlő (IC-n kerékpárszállítás reklámozása miatt), Ds (balatoni nagy befogadóképességű kocsikat is nagyon reklámozták eddig), BDbh (ebből jó sok van, sok helyre jár), a negyedik meg talán Dms (Bydee-nek nem lenne értelme, olyan mint a vezérlő, a BDh, BDt, BDbt hasonlít a BDbh-ra, az meg már van, a BDbhv meg elvileg nem jár szvör szerint sehol. vagy talán lehet még 400-as BDt (posta))
Május 15-én a Bringázz a munkába kampány" zárórendezvényének egyik eseményeként kerékpáros kocsibemutatóra hívjuk Önt a Nyugati pályaudvarra a 10. vágányhoz.
A bemutató időpontja 10:00-14:00 óra, amelynek keretében terveink szerint 6 járműtípussal ismerkedhetnek meg közelebbről: 2 típusú motorvonattal és 4 fajta kerékpárszállításra alkalmas kocsitípussal.
A bemutató során kipróbálhatják a vasúti kerékpárszállító kocsiban történő elhelyezést, valamint a bringa fel- és lerakását, és bármilyen kerékpárszállítással kapcsolatos kérdéseiket, észrevételeiket illetékes munkatársainknak személyesen feltehetik. A kerékpáros szolgáltatás fejlesztésével kapcsolatban lehetőség lesz kérdőív kitöltésére is, melyben mind az utazási szokásokra, mind pedig a kerékpáros vasúti járművekben történő szállítására, tárolással kapcsolatban kifejthetik véleményüket.
Jöjjön el, és ismerkedjen meg a vasúti kerékpárszállítási lehetőségekkel, fejlesztéseinkkel!
Abból kell kiindulni, hogy üzemi kocsik az esetek 99,999999%-ában átépítéssel készültek, egy-két nagyon spéci kocsi épült direkt annak. Amennyiben a fenti pályaszám stimmel, ez korábban a 30/84 117 7735 volt, eredetileg Bah 4983 > Bh 50 55 20-26 383.
Viszont szeretném elkérni a képeket eredetiben (ha több is készült, azokat is), ha lehet a gmail-os címemre! Köszi!
Utaztam 3G IC-n és tudományos alapokra helyezve a 230-as aljzat vizsgálatát, arra az eredményre jutottam, hogy a kimenet nem pislákol a LED-nek megfelelően, hanem annak folyamatos világítása esetén kapcsol vissza. A vizsgálat tárgyi eszköze egy éjjeli parázsfény, közismert nevén pilács volt :-) . Ha érdekel valakit, film is készült.
Bükön, a 15-ös vonali vágányzár keretében áll egy régi személykocsi. FKG vezető táblácska van az egyik oldalára csavarozva. MÁV FKG Kft, Jászkisér, a KIAG 654-eshez tartozik. Pályaszáma talán:84 55 979 8629-6, REV 2005. 08. 17.
Ez egy ex-Bhv vagy gyárilag így készült? A kocsi középső feljáróajtói utólag lettek megszüntetve.
Na így már elvileg közelebb lennénk a megoldáshoz, de a WR 200-asnak a jellegrajz szerint az előtéri és wc ablakkal együtt 11 ablaka van, a képen szereplő kocsinak meg 13, ami Cak alapokra utal.
Szép példány. A plafon gyárilag ilyen alacsony? Még a Bry-on egyik végében láttam ilyen alacsony mennyezetet a lámpa is süllyesztet volt kellett a hely az ajtók nyitásához.
Az bizony osztott ajtó, a kocsi pedig olyan, mint amit írtál. Aztán lehet, hogy az étkezőkocsi szerepet követően, még a mai állapota előtt, volt még különcélú kocsi is.
Élőben sötétben és 4 vágány távolságra inkább osztottnak tűnt az ajtó, de lehet hogy közelről olyan mint a képeden. Ez a hálókocsi korábban is hálókocsi volt vagy átalakították 20-26-osból?
Ezek szerint legalább az egyik ajtó még eredeti. Erre írtad, hogy "az egyik végén kifelé nyíló kétszárnyú ajtó"? Ez szerintem ugyanolyan, mint a G&G hálókocsiján, azaz befelé nyíló egyszárnyú:
Hát igen, szemlátomást nem az eredeti ajtajai vannak, bár nekem csak 1-2 fotóm van, és az ajtók nemigen látszanak. A kocsinak elvileg a 60-40 011-esnek (ex-WR 375) kell lennie.
Én egy MÁV-KERT kocsit láttam, az teljesen Cakmü kocsinak nézett ki, csak az egyik végén kifelé nyíló kétszárnyú ajtó volt mint az MDmot poggyásztér ajtaja. Ha az gyárilag került rá, akkor esetleg Cakét lehetett.
"Az egykori 21-26 106-os Bam kocsi. Múltkor egy permetezővonatban láttam hasonlót, ezek szerint pályafenntartási célokra még megfelelnek."
Azért egy Bam kocsi és egy hálókocsi tényleg csak hasonló... Ezen felül kb. 10 évvel tovább voltak szolgálatban, és a mostani feladatkörben igencsak aktívak (magyarul ebben lakik személyzet és rendszeresen közlekednek is), tehát alapos karbantartást is kapnak. A tízen-huszonéve egy helyben álló, karbantartást nem kapó kocsikkal nehéz összehasonlítani.
Nemrég (márciusban) tettem fel képeket, azok a G&G hálókocsijában készültek, de gondolom a Mávkerté is jó állapotban van. Ígértem még képeket, csak nem volt időm föltenni, de ami késik, nem múlik...
Na tehát aki akkor nem jött rá, ez egy volt hálókocsi. A nem használt részei természetesen kevésbé szépek, meg azért látszik az idő vasfoga is. Mint mondtam, lesznek még képek.
Nem az anyagot, hanem a karbantartást spórolták el...továbbá a felújítás is tessék-lássék módon történt, ami aztán kellőképpen meg is bosszúlta magát. Pl a WR 225 padlója is szarrá van rohadva, amit megcsináni meglehet, csak az ára horror. Ezért eszi tovább a rozsda...
Az egykori 21-26 106-os Bam kocsi. Múltkor egy permetezővonatban láttam hasonlót, ezek szerint pályafenntartási célokra még megfelelnek. Egy nosztalgiás ismerősöm szerint az ötvenes években gyártott kocsikból kispórolták az anyagot, ezért mára katasztrófális állapotban vannak, nem is használják a Cakmü4056,Aa 1078 és a WR225 kocsikat. Végülis jogos a kispórolás hiszen a kocsik elmúltak 40 évesek, mandátumuk lejárt, ennyire tervezték őket és nem arra hogy 100 évesen nosztalgiakocsiként járjanak. A pft cégeknél viszont miért bírják? A kisebb futásteljesítmény miatt? Összefüggésben lehet a nosztalgiás kocsik válsága azzal hogy ezeket egykoron könnyűszerkezetesként fejlesztették ki?
Halbikon van S kampó? Nem vagyok biztos a nevében, de arra szolgál, h a nem használt csavarkapcsot ráakasztva -tolt vonatnál- nem engedi kiemelni a berohadt kengyelt a horogból.
Szó szerint nem tudom idézni, de a rezüméje az volt, hogy a tatai balesetet okozó tárcsatörést az okozta, hogy a forgóváz helytelen összeszerelése (?) miatti ismétlődő erős oldalirányú erőhatások idézték elő a keréktárcsa törését.
Azóta is gondolkodom azon, hogy a MÁVG milyen fluxuskondenzátort felejthetett ki a kocsiból, ami a terelőerők helyett, oldalirányú erőhatás nélkül is be tudja fordítani ívbe a kocsit. Rejtélyes dolgok ezek.
Az igazság csírája azért benne van; a DB az ingaszerelvényeket inkább egy egységként kezeli és tartja karban. A csatlások megbontását az MD-szerelvényeknél is kerülték.
Tegnap azt mesélte egy vasutas kolléga, hogy a halbis vezérlőkocsis üzemnek egyelőre lőttek, a kocsik tolt üzemben ugyanis szétakadhatnak. Persze rákérdeztem, hogy hát németeknél is így mentek, erre a válasz az volt, hogy ott nem bontották szét gyakran a kocsikat. A keréktöréses dologgal van valami érdemleges fejlemény?
Délután megpróbáltam felszállni a 2733-ra (Monor-Nyugati) de sajnos sikertelenül, mert nem nyílt a szerelvény egyik ajtaja sem! Próbálkoztak folyamatosan mások is azonos sikertelenséggel.
A 2556 érkezése, és a vonatunk jelzőjének zöld-sárgára váltása után a szerelvény végénél feltűnt a START alkalmazottja és nem túl megeröltető tempóban ő is végigpróbálta az egész szerelvény összes ajtaját, hátha az egyik kinyílik, de nem. Kis töptengés után előrement a TRAKCIÓ munkavállalójához aki újabb 1/2 perc után lemászott a gépről, vésznyitóval kinyitották az első kocsi ajtaját, majd a START-os végigment és a kapcsolószekrényből kocsinként engedélyezte az ajtók nyitását. (TRAKCIÓ-s közben visszament a gépre.)
Mégse, mint kiderült, van több ilyen belsejű Bp is. Már csak az a kérdés, hogy 29-05-ös Bp-ben olyan kombináció van-e, hogy sötét fal, vörös ülés, bőr betét?
Ti mindig tudtok valamit mondani... Szóval, én kattantam meg, vagy a miskolci (irányú:)) IC-ben látott, egy az egyben Ds-nek tűnő, ám a 3G-kocsikhoz stílusban idomuló személykocsi...az az, aminek látszik? Egy...IC-kerékpárszállító kocsi?
Nahát, mennyiért adhatnak egy kocsit? Mire használhatja ez a személy?
Lehet, hogy hülyének néztek, de én ellaknék egy ilyenben csak 1500V kéne valahonnan a fűtéshez. A száma alapján Nyugatis kocsi lehetett anno, és igen keveset fututt ha már 97-ben nem volt állagban. Biztos repedés keletkezett a főkereten, mert egy baleset után csak nem venné meg senki
Ajánlom akkor figyelmedbe a 29-05 041-es kocsit (ex 19-05 092), ő is ugyanígy néz ki belülről. Engem érdekelnek a kocsibelsők, sőt minden ami a kocsikkal kapcsolatos :) Amúgy egészen biztos, hogy több ilyen kocsi van, csak nem tudom szám szerint mert itt a zalai végeken nemigen futnak ilyen szekerek.
Ez a 19-05 059-3 -as kocsi. Nem tudom mikor lett selejt, de 1997-ben már nem volt állományban. Egy magánszemély vette meg és tárolja mai napig Hegyesbe.
A színe az tényleg majdnem ugyanolyan ronda, de ez 9+2 ablakos, tehát első osztályú kocsi, a játszókocsi meg 10+2 ablakos. Valamint az ablakok mérete, ablakkeret színe, és a kapaszkodók sem stimmelnek.
A 29-05 038-5-ös Bp kocsi különleges, ugyanis, ha nem tévedek, ő az egyedüli akinek az következő a belső kombinációja: világos fal, barna ülés, bőr betét. Aki esetleg még tud ilyen belsejű Bp kocsiról (a fal színe is számít!) az írja meg bátran. :-) (Nem tudom csak én vagyok ilyen dilis aki így foglalkozik a személykocsi belsőkkel is? :-) :-P)
Hát erre én is kiváncsi lennék, tippem szerint egy ex szombathelyi 19-05-ös kocsi.
Illetve kiváncsi volnék rá ha valaki tudja a választ: Mit keresnek miskolci kocsik Zalaegerszegen? Ma láttam vonatba sorozva a 20-37 362-es B kocsit, és a 20-37 049-es Bo-t. Talán átállomásítás lesz?
De. Éppen ezért 160km/h a futástechnikai sebesség, de mivel mágneses fék egyelőre (spórolás?) miatt nem került rá, valamint talán 140-nél a karbantartási ciklus, igény is más lehet(?), a szekerek csak 140-re engedélyezettek. Utólag szerelhető fel mágneses fék, és a 160km/h engedélyezhető rájuk.
Sziasztok! Felmerült bennem valami, amire eddig sehol nem találtam választ, gondoltam, hátha itt találok valakit, aki többet tud róla:
Az IC 3G kocsikról olvasgattam, h még 50 db-ot akarnak belőle legyártatni, és h ezeknek a futástechnikai sebessége (ez nem tudom, mi, de feltételezem, nem normál üzemeltetést jelent) 160 km/h, a max sebessége pedig csak 140 km/h. Mindeközben szép lassan gyarapodnak a 160-as pályák az országban, és a tervek szerint a debreceni vonalat is átépítenék 160-asra... Kérdem én, senki nem gondolt arra, h az új IC kocsiknak is tudniuk kéne talán 160-nal menni, h a drágán megépített gyors pályákat esetleg ki is lehessen használni?
Ez nem a pályaszámokkal függött össze, mert a vékony csíkos kocsik is már az UIC pályaszámokkal rohangásztak. Talán a zöldesfeketéből való átfestés függhetett össze az új számok felfestésével. Legalábbis ami fényképeket ebből az időből láttam erre enged következtetni. (Saját tapasztalatom ezirányban nem volt még.)
Ezt a képet már én is láttam, szerintem a Tillig honlapján van. Nem voltam ebbe sem biztos, hogy ez eredeti vagy felújitott kocsi. Túl szép :) És a "sárga" csík nekem nem tűnt egyértelműen fehérnek, akár fakó is lehet vagy a kép nem adja csak vissza jól...szóval nem voltam ez alapján biztos a színében.
Amúgy az ajtók melletti teli ablakok is kicsit modernnek tűnik a kocsi életkorához képest..Ez is különbözik az előtte állótól.
1996-ban ünnepelte a magyar vasút a 150 éves évfordulóját. Ha jól emlékszem ebből az alkalomból festettek vissza pár (?) kocsit. A szépséghibája, hogy a színei a jelenkorszíneivel egyezik, azaz pl a kék nem tintakék, hanem azúrkék (RAL 5009). Gondolom többek között ezért sem lett fehér a csík, hanem maradt sárga.
(Nem csaját kép, de már nem tudom, hol találtam.) Ez nagyon jól visszaadja az eredeti színeket. Érdekes a szomszédos kocsik tetőfestése is: szürke rész épp csak a kocsi tetején van, nem lóg le a ma megszokott mértékig.
Van, aki szereti a buszos helyet, nem muszály négy emberrel intimkedni. Az egy másik kérdés, hogy ez nem Finnország, és már egy ember el tudja foglalni a négyes páholyt, hogy utána egy társaságnak már esélye se legyen leülni.
A neonok meg bármikor bármilyenre cserélhetőek, a megfelelő színhőmérsékletű és erejű világítótest kiválasztása az üzembentartó feladata.
Egyébként a kintival azonos hőmérsékletű levegő befúvása is enyhítő tud lenni, hiszen egyrészt mozog, másrészt kiszorítja az elhasznált, fullasztó levegőt. De klimatizációnak nevezni sajnos nem lehet.
Még a posta-Bhv-kból is kihagyták a klímát, pedig azzal már egészen emberbarát járművek lennének.
Én ugyan csak távolról okoskodok, de tudtommal a 29-05 kocsik légkondícionáltak. Az IC-k megbontása/csökkentése és a kocsipark, valamint az utasok totális megkeverése helyett nem volna célszerűbb ezeket szétszórni gyorsvonatokba?
Például mi az 5609-cel szoktunk lemenni, én örülnék egy helyjegyes, légkondis kocsinak benne. Sem a folyosón állás, sem a szinte álló járműben tapasztalható kemence-hatás nem hiányzik.
" A Flirt nem erősíthető a csoportos utazási igényeknek és a kerékpáros utasok igényeinek megfelelően, a dupla gyakran kevés, a tripla meg luxus lenne. " Hát, ki mondta, hogy a csoportok valóban ezt fogják igénybe venni..:) Az a baj, hogy a vasútnál sokan azt hiszik, még mindig olyan menetrend van a 30-as, mint mondjuk tavaly...pedig nem, s ezt bizonyítja is egyes szentül kihasználtnak titulált vonatokon a kocsinként 1- fő még kvázi csúcsidőben is...
"Továbbá nem is gazdaságos, 13 óra alatt tenne meg 442 km-t. Egyébként pedig kínszenvedés lenne végigülni 200-220 km-t benne." Hát, ha helyette az elővárosban áll a belazított fordákban, akkor nem biztos... de mehetne egyes vonatokban akár egész évben is, nem kellene 6-7 kocsival bohóckodni mindenütt megállással... A 18xxx sebesek BP-ről nyugodtan lehetnének FLIRT-ök, ezek úgyis zömmel a parti helyi forgalmat fogják lebonyolítani, nameg a menetdinamika jól is jönne nyáron... de nem, majd lesz mindegyik 6 halbi, aztán csak szedik össze a késést az utascserék miatt... az meg más kérdés, hogy nyáron a halbi a jobb, vagy a FLIRT, egy mindenütt megállós vonatban... Amúgy 13 óra alatt 440km...nem is annyira vészes, lévén, hogy a 30a fehérvári személyei pörögve tudnak 4 óra alatt 130-at menni...:) De ugyanez van hétvégén a 70-esen is...:(
"Hívd fel, és mondd el neki. Egyébként nyilván nem a saját agyszüleménye, az idióta kocsicsökkentési javaslatok az Üvegházban szoktak megszületni. Hiába no, ott is csupa nagy szakmai tapasztalattal rendelkező vasutasunk van..." Lehet, hogy az üvegházban dől el a kocsikivétel, amit a 857-856-nál alapból magam sem elleneznék, sőt az egész 30as gyorsaira elég lenne télen 5 kocsi...(februárig masszívan ment minden 6-tal - logika)
A gond az, hogy mondjuk pénteken lehet 2 kocsit pluszban egy-egy fővárosi kanyarra betenni, ő meg beteszi a szentül hitt 859-essel kezdődőbe, mert tavaly az még valóban délután fordult vissza, amikor voltak is, de most, hogy több a vonat, s 2 órával korában is jön, a 854-esbe nem kell pénteken sem a 7. kocsi... Ellenben a 856-on állnak Sióig péntekenként, mert csak 5+1-gyel jön, holott ha a reggeli kanyarból kivenné, akkor 856 lehetne 5+2 kocsis, ami már elég...
de még más mód is van, ha tényleg az ülőhelykm-t akarjuk csökkenteni, csak az megint nem jut eszükbe...:(