Sziasztok érdeklődnék nincs e esetleg valakinek elfekvőben otthon lehetőség szerint piros de más is jöhet Motorháztető mind2 sárvédő elsőhomlokfal és lökhárító bal oldali teljes lámpaszett is érdekelne Előre is köszi szépen Lehetőleg pest körül érdekelne (kocsi nélkül nem tul nagy a mozgástér)
Az oké, csak L-jeteseken szokott ilyen lenni. Ami azért furcsa, mert azt írtad, hogy eta-ból van építve, az sose volt, l-jetes. Tehát akkor vagy m20b20 a teteje vagy m20b25 és L-jettel van összehozva. Elosztója hol van? A 200 lovat is gondold át kicsit :)
Mák, z biztos. Én is jártam így egyszer, de akkor gumis "húzta meg" a csavarokat.
Aztán kasztnizáskor már nagyon ki voltam, akartam menni egy kört, gyorsan földobtam a kerekeket, s az egyiken csak kézzel tekertem rá a csavarokat. Pár száz méter után éreztem, h valami nem gömbölű. Megnéztem, s lógott a kerék, egy csavar ki is esett már. Kocsi bezár, séta haza emelőrt, aztán rendes munka. Szerencse, h az öreg kaporszakállú figyelt, mert biztos eret haraptam volna magamon, ha szétk...om a friss fényezést! :-)
Elég nagy bajban vagyok, ma érkeztem meg első hosszabb túránkról és az AC pumpa feladta, nem nyom semmit... A nagyobb baj, hogy itt ragadtam Százhalombattán és mindenképp haza kell jutnom valahogy holnap estig, valakinek van esetleg egy eladó/tud szerezni egyet AC amiért holnap el tudnék menni vagy itt a környéken vagy Bp. körül?
eladó lett az őrizgetett tuningolt 27i motorom projektváltás miatt. az alap motor egy eta volt, rákerült 25i hengerfej, sport tengely, járatok bővítve stb. kompletten felújítva. az e30.de-n olvasható módon lett elkészítve. a motor kb 200 lovat tud. váltóval, kábelekkel, computerrel, kipuffogóval, hibátlan állapotban,fűtött garázsban tárolva, 2 versenyt futott. driftre ajánlott jó tömeg/teljesítmény aránya miatt!
Ha már szőnyeg a téma: a 2 és 4 ajtósokban csereszabatos egymással a szőnyeg ugye?
Másik kérdésem, hogy vajszínű ajtókárpitot és vajszínű szőnyeget gyártottak-e 4ajtós kivitelben? 2ajtósokban/M3-akban is elvétve láttam, 4ajtósban soha.
Kartervédő engem is érdekelne, mert eléggé csücsül az autó és jobb lenne vigyázni a kerterre. Hol lehet ilyet csináltatni, milyet érdemes csináltatni és kivel?
Valaki takarította már véletlenül a vízelvezetőt elöl az ablaktörlők alatt a rácsoknál? Ha igen megtenné nekem azt a szívességet,hogy leírná a folyamatot és,hogy mit célszerű használni hozzá? Gyanítom az enyém el van tömődve.
csak a tisztánlátás miatt: lehet egyet is rendelni és ez a hirdetési ár se rossz! sőt!
én kb idén év elején vettem, alpháéktól, csupán 1db-ot rendelve, asszem bruttó kb. 6eFt volt. A 3e ár sztem jópár évvel ezelőtti lehet, vagy xxxtra kedvezményes ;-).
fulda carat extremo, és a szélük le van nyalva, de a másik oldalon szinte teljes a minta. ha így érdekel, sztem mailben beszéljük meg mennyit ér neked.
Pedig így van :o) A gyári méret váltómérete van fent: 195/60 R15
A gyári méret (205-ös) átmérője: 60,7cm, az enyém: 61,5cm.
Természetesen nem újban vettem ezt a méretet, ez volt. Ha eljő a csere ideje, akkor lesz alatta 205-ös. Addig is egy picivel gyorsabb vagyok ugyanazon a motorfordulaton :o)
Na, lemértem. Hogy ne érje szó a ház elejét, valódi mérési sorozatot végeztem (3 db!!!), és kínosan ügyeltem arra, hogy a szórás 4 Ängström-ön belül maradjon. Így jött ki a teknő-aszfalt távolságra halál pontosan 15,5-16 cm :o)
Most látom csak, hogy szólítottál. Szerencséd, hogy ma kivételesen kocsival jöttem a mókahelyre. Mindjárt kiballagok a parkolóba, és lemérem, amit kértél.
Köszi! A lemez darabot akkor nem is erőltetem.Még ma elmegyek több autós boltba és megrendelem a tömítést.A postázással csak az a gond,hogy többe lenne a posta mint a cucc.Szerintem itt Fehérváron is elérhető lesz,hisz van ebbe a városba minden! Jelenleg biztos,hogy nincs alatta semmi.Még rohadtan is felismernék egy tömítést,de messziről virít,hogy semmi sem sincsen:)!Az is igaz,hogy a szilent is gyárinak tűnik,de akkor valószínű már cserélték ha ott kéne lennie és nincs ott. A szilót tényleg csak úgy írtam mérgembe,mert nem hittem volna,hogy egy egyszerű klingerit tömítés ilyen szívást okoz,de megígérem még ma megrendelem!
lenne egy eladó klímám E30-ba. 320is(M3)-ben volt. másba is berakható, kompresszorom ezekhez a motorokhoz van: M20 (20i, 25i) M30 (pl 35i) S38 (M5) S14 (M3, 320is)
nem tudom merre lax, DE: bmwteile.hu-n megrendeled alpha-ék meg elpostázzák neked (célszerű átgondolnod kell-e még valami bisz-basz amit nem kapsz a sarki közértben), persze nincs kizárva, hogy atiTDI is tud neked segíteni, ...meg még sokan mások :)
OK OK! A szilót csak írtam.Akkor inkább szárazon összerakom úgy ahogy most is van.Azért még elmegyek 1-2 boltba rákérdezni,úgy is szabin vagyok,ráérek,de ha azoknál sem lesz akkor vágok alá én valamit.
Ja én is így lennék vele,de mint írtam a bóta sajna nincs és rendelni sem tudnak.Akkó ezek fényébe mi legyen?Még lehet,hogy másik boltba utána nézek.De lehet,hogy különösebben nem fogok vele foglalkozni mert most sincs alatta és semmi rozsda vagy repedés,ha 21 évet kibírt szerintem akkor még vagy tízet az alátétek nélkül simán(persze ha másik boltba lesz akkor veszek,ezen ne múljon az a pár száz forint nem vág földhöz és legalább nyugodtan alszok!
Szerintetek nincsen összefüggésben ez az "alátét"dolog a motor köbcentilyével?Arra gondolok,hogy az enyém csak 1.8-as és gyárilag nem tervezték olyan nagy erő hatásokra mint mondjuk egy 2.5-ére.Lehet,hogy hülyeséget írtam,de másra már nem tudok gondolni,más is írta másik fórumon,hogy neki sem volt,pedig ő szedte szét először.
Szerintem a 9-es re. Egy másik képen(fényképen)kettő olyan "alátét" is van,az egyik fém(szerintem réz-legalább is így képről)(gondolom tehermentesítő vagy valami ilyesmi),a másik tömítés(talán klingerit a képről).
Azt vágom,hogy miknek kellene ott lenni,de nincsenek és ami nagyobb gond,hogy a boltba sem tudnak hozni.Többen is azt javasolták,hogy csináljak én tömítést és szerintem az is lesz vagy kinyomom egy kis szilóval és agyő:)A por és a víz azon keresztül sem tud bejutni!Azon rágódok,hogy vajon gyárilag így rakhatták össze?Minden nélkül csak a szilent és kész?
Na pont ez az amin gondolkodtam! A boltban csak magát a szilentet adják és nem is tudnak ilyen lemezkéket.A rajzon látják ők is,de nem tudnak hozni.Kérdés ez mekkora gond?Ja majd elfelejtettem most sincs se alatta se fölötte semmi.Se fém se klingerit.Csak úgy simán a szilent ül föl a kasznira és a két anya alatt sincs még csak alátét sem(igaz ezek valami ön zárók alátéttel együtt),csak a kasznit fogja.Kellene lennie alatta valaminek?Egyébként totál gyárinak tűnt számomra,nem hiszem,hogy volt bontva eddig.
Nah most kerültem ETK közelébe, elvileg elöl 21mm, hátul 12mm a stab.rudam viszont gátlót u.a a cikkszámmal hoz simába és Mtech-be is. Hétvégén mérek majd.
pyf: ha van rá időd mérd már meg légyszi, hogy az olajteknő nálad hány cm-re van a földtől...de ha krómosod van jó a lippe távolság illetve a gumiméret lenne még érdekes. Köszi!
Olyan kérdésem lenne hogy cserélt-e már valaki kardán tengely központosítót ami közép tájon van és az alvázhoz rögzíti. Az a gyanúm nekem az gatya lett. Tünet: rossz minőségű úton ha belemegyek vmibe gondolom tehetetlensége miatt veri a kardán az alagutat a kazettatartó alól hallom a hangokat még nem néztem alá de sztem ez a baj. Érdekelne hogy azt csak egészben lehet venni vagy lehet csak a szilentet is külön meg gondolom van benne egy csapágy is és mekkora szo..ás kicserélni, nem hiszem hogy uj kardánt szeretnék ezért venni. asszem ott lehet állítani a kardán hosszát ahol ez a kütyü van de nem biztos. Előre is köszi.
Alkkat: Ideiglenesen meg tudod oldani ha a szar bak tetejéről levágod a gumit és ráhegesztesz egy akkora alátétet amin átmegy a gátló menetes része. ami kiszakadt távtartó ráhuzod a gátló végére alulról. viszateszed a hegesztett bakot és alulról távtartóval felnyomod a gátlót meghuzod és van csillapitás. csak tompitás nincs igy a kasztni kapja az ívet én is így mentem 1 hónapig de ez elég kókány megoldás :D
Megoldódni látszik a szilent problémám. Unatkoztam ezért kimentem az autóhoz és hipp-hopp ki is szedtem.Nem gondoltam volna,hogy ez ilyen egyszerű.Ja,gondolom párba éri meg cserélni őket?!Igaz a baloldali nincs elszakadva,de az sincs valami fényes állapotban,egy kicsit az is mozog,a jobb meg teljesen át van szakadva,mintha két külön egység lenne!El is mentem egy autós boltba és megrendeltem,a kettő lesz 7 E a E46 M3-é.Ez sem olyan vészes,de sajna csak a jövő héten fizu után tudom elhozni és kicserélni.Addig is bütykölgetek rajta valamit(sajna mindig van mit!). Az én gátlóim pirosak,gondolom,hogy gyári mert bele van ütve a BMW logó és a cikk száma is.Kérdés ezek milyen minőségűek?Egy M10B18i alatt vannak(kis lámpás). Még egyszer szeretném megköszönni mindenkinek a segítséget és a jó tanácsokat!
tudtommal az iS-ben az M-TECH futómű gátlói BOGE-k körben (sárgák), 25i-ben meg BILSTEIN-ek. de mindkettő a vastag, nagyobb 51mm átmérőjűbe valók.
az első hátsó stab rudak vastagsága az megegyezően nagyobb az MTECH futóműben, ennél még egyel nagyobb az M3-ba való, ha jól emlékszem. pontos méreteket most gyorsan fejből én sem tudok.
Az M-technikbe hátúl gázos Boge (ami sárga) szokott lenni a sima olajs (ami szürke) helyett. Ez esetleg lehet árulkodó az M-technik meglétére, bár hát 20 évalatt már simán kicserélődhetett egy lökő.
Ill nem 25i és IS esetén alapban nincs hátul stabilizátor, csak ha M-technikes.
Uhh... Hát ebben a teljesen tutit majd megmondja valaki. De addig is:
Nekem ugye 25i van, ami alatt gyárilag MTech futómű dolgozik, így ezt-azt tudok róla. Ez a futóműkivitel vastag szárú gólyalábakat (51mm a sima 45 helyett), vastagabb stabi rudat és 15-20mm ültetést jelent a nem Mtech-hez képest. Ebben szerintem nem tévedek.
Viszont azt nem merem teljesen biztosra állítani, hogy minden 25i ilyennel jött ki a gyárkapun. Ha választanom kéne, azt mondanám, hogy így volt, de mint írtam, 100%-ig biztos nem vagyok benne.
Hát ránézésre a szárak vastagsága árulkodó lehet, de ezen a ponton át is adom a szót tanult kollégáimnak...
Jó a téma, hátsó szilent nálam is aktuális, illetve a gátlókat is vsz cserélnem kell mert nem túl egészségesek. Meg is kérdezném hogy egy 25i illetve Mtech futómű között mi a különbség (már ha van). ...szemmel-ránézéssel megállapítható? illetve gátló vásárlás szempontjából van jelentősége?
Persze, hogy nem ugyanaz a száma, hiszen egy másik alkatrészről van szó. A lényeg, hogy geometriailag tökéletesen passzol, és ráadásul masszívabb. Szerintem az évjárat pedig tök mindegy.
Találsz róla egy rövidke leírást (németül) és pár jó képet itt:
www.e30.de Do It Yourself > Fahrwerk/Bremsen > Fahrwerk Grundlagen und Optimierung > Domlager Hinterachse
Itt megtalálsz mindent, ami kellhet hozzá. Elméletileg az E36 M3 is jó hozzá, ízlés dolga.
Ha tévedtem, a tudós Urak úgyis lehurrognak, szóval ha két napig nemjön ilyen vélemény, akkor eltaláltam mindent :o)
Megnéztem az E46 M3 szilentjét és nem ugyan az a száma.Az nem gond?Képről ugyanúgy néz ki.Ja és E46 M3 mikori évjárat?Vagy ez mindegy? Ha megrendelem kompletten jön az apró biszbaszokkal?
Nem kell boltba menni, tégy úgy, ahogy Droszi javasolta, az a legjobb és legolcsóbb (ill. legkevésbbé drága :o) megoldás, ha az ember gyári alkatrészt akar. Márpedig esetedben ez tényleg nem olyan drága, hogy 4-500 Ft különbség miatt érdemes lenne akárcsak megfontolni is az utángyártottat.
Árat csak erre a cserére nem tudok mondani, mert tavaly egy füst alatt lett felújítva az első/hátsó futómű, ki lett cserélve minden, ami gumi. De ne izgulj, ez a szilent úgy 4-5000 körül lesz gyáriban. Plusz a pár apró bizbasz, ami még kellhet hozzá.
OKAJ! Úgy is itthon vagyok szabin,csak ha hirtelen el kellene mennem valahova azért kérdeztem.Hosszabb távra inkább ne is induljak el vele,ha arról lenne szó?Sajna fizu csak a jövőhéten ezért most ülök a panelba ahelyett,hogy csinálnám,de hát ez van. Én nem tartozom az ön és köz veszélyesek közé(legalábbis én nem sorolom oda magam).Különben is jobban féltem az autót,hogy hülyeséget csináljak vele,vagy nagyobb kárt ami természetesen több pénzbe is van. Köszi a tanácsot,ígérem megfogadom!
Köszi! Akkó szerintem az lesz.Főleg ha olcsóbb! Még egy kérdés:boltba hogyan kérjem(arra gondolok,hogy:E46 M3 torony szilent?) és még mit cseréljek ki ha már ott vagyok(és azoknak a neve,hogy azokat is hogyan kérjem)? Neked menyibe volt mindennel együtt?
Nekem is E46 M3 szilentek kerültek bele. Árban szinte ugyanott voltak, mint az E30-é. Újabb konstrukció, talán a keverék is más, meg hát M3. Mindezek együtt -remélhetőleg- hosszabb élettartamot eredményeznek. Ha árban nincs különbség, miért ne?!
Sőt, közben megnéztem az árakat: az E30-é ráadásul drágább is...
Ja és menyire veszélyes így közlekedni vele? Milyen galibát okozhat? Már csak azért mert jövő héten lesz csak fizu.Addig ne nagyon használjam,vagy nem olyan vészes?
Köszi! Van amit nem értek:két anya?Oldalonként ugye?Csak ahogy megnéztem egy-egy anya két oldalon.Ha nem emelem meg az autót hogy tudom kiszedni alul? Bocs az értetlenkedésért!
A toronyszilent lesz a szar. Fölül fogja 2 anya azt letekered, alul pedig kiveszed a teló csavarját. Fontos, hogy ne legyen megemelve az autó! Az utángyártott olasz 1850/db, a német gyári minőség 3700/db.
Sziasztok! A következőkben szeretném a véleményeteket kérni: Tünet:Jobb hátulról alacsony sebességnél(egyesbe kb.20-nál) rossz úton mély kopogás.Nagy sebességnél átlagos magyar utakon semmi. Eléggé idegesített ezért tegnap kipakoltam a csomagtartót és levettem a védő gumit a toronyról(remélem jól írom,mármint tényleg úgy hívják)ekkor látom(és érzem),hogy a teló szár minden irányba mozog úgy 1-1.5 cm-et és az a gumi bizbasz is cafatokra van szakadva.Próbáltam húzni rajta,de nem jártam sikerrel,vagyis le lazítani az anyát le tudtam fújtam rá WD40-et majd vissza húztam,de ugyan olyan maradt.A baloldali jobb állapotban van,de az is lóg kb.0.5 cm-et,de legalább az a gumi bizbasz nincs szanaszét szakadva. Kérdés:mi lehet a baj?(erre van tippem,de nem biztos:talán torony csapágy?) Menyire veszélyes így vele közlekedni? Menyi lehet hozzá a cucc amivel ki javíthatom a hibát? Meg tudom-e csinálni házilag műhely nélkül,vagy esetleg bízzam szakemberekre?(nem vagyok autó szerelő,de teljesen műszaki analfabéta sem!) Esetleg ha megtudom én csinálni mikre lenne szükségem(mármint szerszámokra)? Mire vigyázzak,mik a buktatók? Mi a folyamat?(mármint hogyan kezdjek neki,lépésről lépésre hogy haladjak?) Ja a tipus:1987.06. E30 M10B18i Kislámpás
nem is felejtettem el a storyt amit meséltél, csak annyi volt a bibi hogy én is meg a cucc is pesten volt, és kb. 2x3percet töltöttem a boltban, hétközben - munkaidő után - nyilván, ha otthon vagyok "kipróbáltam" volna az emberünket :)
Akkor most igazából melyik pontatlan? A mutató, vagy a sárga lámpa, esetleg mind2? Előfordulhat az, hogy elfogy a benzin úgy, hogy még a piros felett van a mutató?
Amúgy ha szétszedem az óracsoportot és mondjuk elemcsere, meg testelés orvosolása akkor javíthat valamit?
Ti veletek is szórakozik a benzinmutató? Most épp már nagyon kevés benzinem van, már rég kigyulladt a sárga, és ma is mikor mentem vele, akkor volt hogy már a piros jel alatt volt, most meg mikor hazajöttem, akkor a piros felett állt. Nem mentem nagy emelkedőn. Ez normális így? (M40)
Hasonlót én is tudtam volna, de azt hiszem ide is megírtam a tapasztalatomat. Annyiban különbözik az én emberem hogy kb 2 óra alatt van kész, a szemed láttára csinál mindent, 6 hónap garancia itt is megvan, és egy jót beszélgethetsz egy olyan emberrel aki a Delco Remy-ben van és ránézésre 90%os pontossággal megmondja minden generátorról vagy önindítóról hogy mibe szerelték.
Generátort anno nekem 8000-ért csinált, önindítót meg 10.000-ért de az azért volt ilyen sok mivel szétégettem a behúzó-relét :)
Itt van Miskolc mellett. Egyeztetni kell vele, és nem szabad otthagyni nála semmit különben nemhogy 2 óra alatt, de még 2 hónapig sem csinálja meg :)
Csak ajánlani tudom mindenkinek, nagyon korrekt a srác.
Persze, használt.Ha voltál driften, akkor ismerős lehet az autó amiben volt.Egy bordó M3 optikás E36..mondjuk a driftes használat inkább értékcsökkentő tényező:)
Atti:látom megint gumi és felni nepper lettél:)Van esetleg 235/40R17, 245/40R17 vagy 245/35R17 nyári gumid?Elég ha csak egy nyarat bírnak el, 2db kellene.
- 15" igen jó állapotú pókhálós felnikészlet 205/50 újszerű Conti Premiumcontact gumikkal, középkupakok nélkül 65 e Ft - 14" lemezfelni közepes téligumikkal IS dísztárcsával 25 e Ft - IS fekete tetőkárpit 10 e Ft - M-technik I kormány, szép állapotban 15 e Ft - IS kockás sima ülések fűthető kivitelben ezüst színben, sérülésmentes tiszta szép állapotban 35 e Ft - coupe ajtókárpitgarnítúra, ezüstszürke színben, tiszta szép állapotban (hátsókon 1-1 repedés a könyöklő részen), elektromos ablakos kivitel 15 e Ft - komplett M42 (IS) motor, még autóban indítható, mindennel ami a bépítéshez szükséges (hűtőtől váltóig, kábelköteg, computer, gyújtás stb.) 95 e Ft - M42 motor (csak maga a motor, kartertől a szelepfedélig), tökéletes állapotban. 50 e Ft - M20B20 komplett motor, még autóban kipróbálható 40 e Ft - M42 légtömegmérő, nem mahinált gyári állapotban 10 e Ft - M42 motronic computer, benne e-bayes csippel (az 50 euro) 7500 leszabályzási fordulatszámmal 20 e Ft - M20 325 computer 15 e Ft - M20 320 computer 10 e Ft - M20 320 főtengely, alapos 5 e Ft - M20 325 főtengely, alapos 10 e Ft - M40-M42 215 mm-es acéllendkerék, gyárinál sokkal könnyebb, centirozva. 30 km-t ment, újszerű 35 e Ft - komplett ABS (computre, köteg, motor, jeladók) 20 e Ft - 215 mm-es szinter kuplungtárcsa, használt de még sokáig jó, 15 e Ft - tárcsás hátsó híd kompletten 20 e Ft - 4HP22 automata váltó. 30 e Ft - Getrag 240 váltó 10 e Ft - 4,1-es kisházas sima diffi 10 e Ft - nagylámpás köténylemez diamantschwarz szinben 15 e Ft - egyébb apróságok (első hátsó lámpák, belső burkolatok, kábelkötegek, műszerfalhéjak és órapanelek, karosszériaelemek, lengőkarok, stabrudak, bölcsők, üvegek, stb....
képet tudok mindenről küldeni helyileg Pécs-Mohács, de bármi megoldgató. 30/9791-793 v. mike099@t-online.hu
Ha gyári rugókkal 10centire van a karter, akkor annak 4hengeresnek kell lennie...
Most nem tudom lemérni az enyémet (25i), mert nincs benne motor, de nekem leültetve se volt kevesebb, mint 10cm.
Az, hogy melyik színű rugó mennyit ültet, az nem ilyen egyszerű. Úgy tudom, hogy mindből van 4 és 6hengereshez való is. És ez értelemszerűen befolyásolja a magasságot.
Elvileg a kék 40/40, a piros meg 60/60, de gyakorlatilag nem biztos:)
Én éppen ezért raktam be a hátra kék, előre piros kombót, de elől mintha nem lenne az teljesen 60mm, ezért mondtam "szemre" 40et.
Hátul úgy tapasztaltam, hogy stimmel a fenti állítás.
ha már a ez került szóba megkérdezném, hogy mekkora a kartermagasság a gyári rugókkal? nekem ~100mm melyik színű rugó mennyit ültet és milyen keménységű?
Én is azért voltam bátor beleszólni, mert mentem már pár kört Árpival, meg mesélt is 1-2 dolgot. Egyértelmű, hogy annak az autónak a motor az erőssége, a futómű a gyengéje. A tiednél meg pont fordítva (volt) :D
Az én szememben az az autó, ami hiba nélkül végigfüstöli bármelyik pálya PRO nyomvonalát, az alkalmas driftre.
Jó, hogy hozzászóltál, a Te szavadnak talán joban hisz donghatto. Annyit viszont hozzátennék, hogy SZVSZ valamennyit számít a dőlésben a gátló. Nekem az elmúlt 2 évben 4fajta rugó (gyári, piros/kék H&R és egy piros noname) és 4fajta teló (Boge, Sachs, Bilstein, Koni) többfajta kombinációja bentvolt, és például egy "jávorszarvas-teszt" a gyári rugó+Boge gátlókkal nagyságrendekkel életveszélyesebb volt, mint most a H&R+Konival.
Ha jól tudom, a következő 2 képben a közös: sárga Koni + 40/40 rugó
(Az iS lippe pedig ugyanaz, némi időbeli eltolódással :D)
Egy agyonkeményített gátlóval sem billentek volna kevesebbet.
Esetemben lényegesen nevetségesebb a tempó és a szög, de a sárvédőperem és a kerék közti távolságon látszik ám, hogy borul rendesen.
Sziasztok! A következő cuccokra lenne szükségem. (nagylámpás gépre) Első lökhárító lenti koptató műanyag akármi. 3küllős nem Mtech-es kormány. Valamint érdekelne központi zár. Itt egyben kérdezném is, hogy beépíthetőe viszonylag egyszerűen, vagy hagyjam a fenébe?
Vezettem már párszor jrduck autóját, sőt elég jól ismerem mivel mi készítjük fel. Olcsón jobb futóművet nem lehet csinálni, abban csak egy ültetőrugó készlet és a lehető legkeményebb gátlók vannak. Hogy kevesebbet dőljön ahhoz már rugók, szilentek, stabrudak cseréje is szükséges. Szóval a köv. lépcső kb 5-6 kiló. Ennek ellenére egész kellemesen irányítható az autó, Árpi csak azután fikázza fokozott lelkesedéssel a saját futóművét, mióta ült az enyémben:) De már érkezik az új, az enyémnél is jobb...
Jó és olcsó megoldásnak Dexter autóját mondanám, ahol az ültetőrugók mellé katona keményített gátlók és körbe műanyag szilentek vannak új gömbfejekkel és összekötőkkel. Majd Dex mesél, hogy milyen:)
Arról a tévhitről meg le lehetne szokni, hogy a keményebb gátlótól kevésbé fog dőlni a kocsi:) Csak lassabban fog bebillenni, a kasztnidőlést a stabrúd és a rugó csökkenti. Ha azokat nem cseréled addig csak részsiker.
Igen van benne vmi. A múltkori fehér touringot el kell volna hoznom basszus. Sokáig fent volt és folyamatosan engedett az árból. Csak a végén beírta, hogy szar a klíma, és így nem mertem elhozni. De már megbántam. 1000 euró volt és nagyon sok extra volt benne. München mellett volt, nem is volt messze. Azt elkúrtam. Ez meg Kölnbe volt, így a hazahozatal drága lett volna. Szerencsére a kapcsolat meg van már, tolmáccsal mindennel. Persze az lenne a legjobb, ha egyedül tudnám bonyolítani és nem kéne várni semmir/senkire. Enek meg valami volt a motorjával, jó lett volna tudni, hogy mi:P
'89es 4ajtósba keresek 2 első elektromos ablakemelőt. Szükség esetén kábelt és kapcsolót is tudok keríteni, de úgy jobb lenne, ha minden meglenne hozzá.
az más. amúgy ha 1órát gondolkodsz ilyennél és nemtudsze gyből indulni érte akkor már nincs is meg. így nem lehet olcsón autót venni ahogy te szeretnéd. :)
dugattyú. Mondjuk már mindegy, csak volt a scouton 500 euróért egy szép kék touring, csomo extrával. Ott írta hogy kolbenfresser. De megint mindegy sajnos:(
most ezzel arra gondolsz, hogy keressek egy szótárt?:D hidd el megtettem. életemben nem hallottam még ezt a szót, lehet rosszul van írva. Valaki tudja mit jelent?
a tankban van sivatagi szűrő? gondolom ott van a környékén a szintjeladó is elvileg valahol a hátsó ülés alatt hozzáférek ezekhez? van valami buktató ha ki akarom takarítani?
ha befelé megnyomod akkor megjegyzi a pill seb..-et így kell kezdeni!!ha le vagy fel akkor kikapcsol , ha csak gyorsítasz pedállal akkor utána magátol viszamegy az eredeti sebes..-re ha fékezel akkor kikapcsol, és ha fékezés után magadfelé pill...-ra meghúzod akkor az eredeti állapot jön, ha befelé nyomod folyamatosan akkor gyorsít addig ameddig nyomod az enyém 180-ig , gyújtás levételéig megjegyzi az utólsó sebességet
Ha te fikázod azt az autót, akkor neked sose lesz driftautód. 150-ből nem fogsz tudni összerakni még egy hozzá hasonlót se.
SZVSZ ha már eljutsz arra a szintre, hogy a futómű gátolja a fejlődésedet, akkor megértelek, de amíg nem érzel rá az ízére, addig tökéletesen mindegy lesz, hogy milyen libegős az autód futómúve. A végletektől eltekintve persze.
Meg a libegés nem csak a telótól függ. Stabilizátor, merevítések...
Sajópálfala:D Kicsi a világ. Az ötlet jó, de szombat délelőtt dolgozom, du. megyek csinálni a kocsit, vasárnap szintén nem vagyok itthon, de következő hétvégén benne vagyok egy összefutásban. 30/8541869, meg az msn: cuprabiturbo@hotmail.com Na ha te is ilyenben gondolkodsz együtt biztos többre jutunk.
:) és hol van az a Miskolc mellett, mert és 7végente felsőzsolcai vagyok, 7közben meg X.ker...akár össze is futhatunk, mert én is tervezem, hogy összerakok valami "legelőre" való járgányt. Holnap akár jöhetsz konzolt próbálgatni. 30/2299025
Persze, egyáltalán nem kényelmes, ha egy kicsit meg akarom símogatni akkor is autókázni kell. De ez csak ideiglenes, amíg itthon nem csinálok neki helyet, ja meg nem találok egy "olcsó" trélerest. Amúgy csak azért lett volna érdekes a méret mert kész konzolt akartam venni, és ha találtam volna jót, akkor még a hétvégén belekerülhetett volna az ülés, sajnos a gyári szék megadta magát, így a napokban nem tudom majd hajtani:(((((. Mert arra gondoltam, hogy a gyári szék sínjének a rögzítési pontjaihoz fogom felrakni a konzolt.
noorbee: Miskolc mellett lakom és Szerencs mellett van az autóm. A szívem megszakad hogy nem buherálhatom minden nap.:D
Sziasztok. Most kezdtem bele egy 325i átalakításába, a tervek szerint rallyautó lesz belőle. Sajnos az autó nem nálam van, 60km-t autózok ha építgetjük, éppen ezért ha valamit meg akarok nézni, mérni rajta, nem egyszerű. Az lenne a kérdésem, hogy a vezető oldali első ülés két sínje között milyen távolság van, vagy az őket rögzítő csavarok középpontjai milyen távol vannak? Ha véletlenül valaki tudná a választ az sokz segítene. Előre is köszi
ui.: van a fórumon olyan aki hasonló projektet csinál/csinált, és ha esetleg kérdésem lenne őt hargathatnám ezzel?
Egyrészt jrduck (Árpi) autója tökéletesen alkalmas driftre, de ez neki egyébként is szükségmegoldás. Őszintén szólva én nem éreztem, hogy technikai okai lennének, hogy nem PRO. Bár lehet, akkor is volt bennem némi szesz, nem emlékszem.
A 3.-at elbírja-e a 180-190 ló.... Váltó, áttétel, útviszony és gumifüggő.
Az én 25i-m szárazon nem forgatja el harmadikban a 215/40et erőből. Vízen igen.
Ez az újabb verziójú tempomat (nekem is ilyen várja a beépítést), a régebbi asszem a beálíttott értéken tartást tudja, ott még nem volt gyorsítás/lassítás funkció a bajuszkapcsolón.
Nem nagyon tudok németül, de ha már tampomatozunk, akkor valaki elmagyarázná, hogy az irányítókar hogyan is működik és milyen funkciói vannak? Én ugyanis csak annyit tudtam elérni, hogy adott sebességnél bekapcs, majd ha fékeznem kellett, akkor megint bekapcs és felgyorsított a rögzített sebességre. Fel-le mozgatásra viszont nekem azonnal kikapcsol... vagy valamit nem jól csinálok.
tényleg nagyon egyszerű a dolog, feltéve ha tényleg miden kis bisz-basz megvan hozzá... az egyetlen szopó dolog, hogy kislámpás, és nagylámpás tempomat apróbb részei közt van különbség, de megoldható a dolog. Én mikor szereltem be az enyémbe, akkor az egyetlen dolog, amire várnom kelett a megrendelésből az a bowden volt, mert már kint a gyárban sem volt raktáron, így gyártattak egyet ez kb egy hónap volt... (szal a bowden sokat ér :) )
Mivel kábel köteg és egyéb nyalánkságok cseréjét említettétek így félnék tőle, de ha pld te tudsz adni tanácsot, hogy hogyan kell beszerelni és mondasz egy árat, hogy mennyiért válnál meg a szettől, akkor érdekelhet a dolog.
Messze vagyunk egymástól? Én spec Szigetszentmiklóson (Pest déli része, M0-ás mellett).
Ha dobsz egy telszámot, akkor könnyebben le tudnánk beszélni a részleteket!
nekem meg van minden más ami még kell hozzá , mert egyszer azt hittem hogy elromlott és vettem egy komplett szettet ,de közbe csak a helyzetjelző helyére "ledes ízzó" került és azért nem volt tempomat! mire rájöttünk:)
Na erről mesélj már nekem egy picit! Mi az, hogy "mi", és konkrétan miket csináltok? Full felújítás kellene, és úgy, hogy a végén legyen nyomáspróba, meg minden ami kell. Nem szeretném mégegyszer levenni.....
Huuuuuu! Kérlek, hogy a hengerfej alkatrészeit ki ne dobd, és had stipistopizzam le őket már most! Nemsokára, 1 hónapon belül szerelőhöz megy a kis gyöngyszemem, és HF felújítás is lesz, így lehet, hogy igényt tartanék majd himbákra, meg szelepekre, excenterekre..... Félretennéd őket addig nekem? (M20B25) Kösziiiiiiiiiiii!
Droszi! Ez elsősorban Neked szól, de bárki hozzáértő véleményét szívesen veszem.
A múltkori klímás témához tennék fel pár kérdést. Szóval az E30.de-n találtam egy leírást a Zusatzlüfter ellenőrzéséről. Kap-e feszültséget, relék, biztosítékok, stb...
Itt azt írja, hogy a Lüfter a klíma bekapcsolásakor MINDIG forog, de amíg alacsony a hőmérséklet, addig csak takarékon. Aztán ha kell, rákapcsol.
Azt is írja (ha jól értettem), hogy kikapcsolt klíma mellett is dolgozik, méghozzá a hűtőfolyadék hőmérsékletének függvényében:
t<91°C - kikapcsolva
91°C<t<99°C - kis fordulaton
t>99°C - nagy fordulaton
Szóval:
- az tuti, hogy a jéghideg autóban bekapcsolva a klímát, a Lüfter-nek azonnal dolgoznia kell?
- látta már valaki működni a Lüfter-t kikapcsolt klímánál, túlmelegedett hűtőfolyadék mellett?
- az előtétellenállásra a leírás 6 Ohm-ot írt, Te pedig 0,47 Ohm-ot javasoltál. Itt félreértettem valamit, vagy tényleg eltérés van a két állásfoglalás között?
- és végül: ezt az ellenállást kiszedni nem könnyű, tök rossz helyen van. Viszont mintha hozzá lehetne férni kívülről. Netán tényleg ki lehet mérni az ellenállást úgy is, hogy a kötény kivágásán át a potméter érintkezőit beügyeskedem a sarukhoz?
meg kettomegu lendkerek, meg onbeallos kupplungszerkezet, meg e46 munkahenger..... es meg az aprosagok :) mint masik tolatokapcsolo, rudazatgyartas, csapagy a fotengely vegebe, stb....
arra céloztam, hogy ha már úgy is fel akarom újítani váltót, akkor inkább egy olyat raknék helyre, amit jobban érdemes szerintem is így van, de az is-ben nem kevés a 240?
aha, köszi. hátsó bilsteinem van, csak kissé ramaty szegény. én is így gondoltam egészen kakucsig, ahol néztem egy e36 m3-at aminek keményítve volt a gyári gátlója, és őszintén szólva reszkettem melyik terhelésváltáskor fog felborulni. de megpróbáljuk, ennyit megér. rugóhoz is tudja keményíteni?
most látom, h milyen diffid van. a 3,73as sperr rövid, vagy hosszú; utcára, csapatni? 100nál mennyit forog?
még valami: zöld szilenteket hol lehet legyártatni, és kb mennyit tegyek félre rá?
Múltkor voltam bent a Devilben és beszélgettem a tulajjal a rugókról. Azt mondta, hogy a KW meg az FK ugyanaz a "kínai" szar, csak délelőtt KW néven gyártják, délután FK :D
Apex, Merwede, Koni, H&R, Eibach, ami jó, megbízható. Apexre meg Merwedére egyes helyeken örökgari van.
De ha nem sürgős, nemsoká lesz eladó elől piros/hátul kék H&R-em :)
Gátló: szerintem felesleges megvenni a drága bilsteint, ha úgyis driftre kell. Keményíttesd fel a gyárit, tanulni az is jó. Egyik e28as cimbimnek egy helyi szaki asszem 3000/db áron keményítette, és meg van vele elégedve. Olyan keményre csinálja, amilyenre akarod.
ültetőrugó kb 5 év alatt elfárad?használt bilsteint szeretnék hozzá felkeményíteni. érdemes újat venni? és hol? csak ilyen deviltuningosat találtam. FK-t, vagy hasonlót szeretnék.
és stabrúd is érdekelne első-hátsó, 25iben volt a legvastagabb? újonnan érdemes?
megtett km-t szamol, nezi hanyszor inditottal es akkor a hutoviz homersekletet is hozzaveszi inditaskor..... ezek alapjan megsejti hogy mikor kene olajat cserelni. en biztos ami biztos 6ezrenkent ledobom az olajat.
Na ezt nem értem, hogy "milyenre érdemes alapozni"?
Legjobb tudomásom szerint 260 a 6hengeresekben van, így a 18iS alatt nem annak kell lennie. Nem vagyok benne biztos, csak erre a kérdésre senki nem reagált..:D
Uszilard: azért azt el kell ismerned, hogy 9 liter alá csak odafigyelve lehet vinni, maradjunk a realitások talaján, egy viszonylag korszerűtlen 2500 köbcentis motorról beszélünk. Én is átlagban 10 körül vagyok, de volt olyan, hogy tényleg kinyomtam a szemét, na akkor kb 30 km alatt fogyott el 10 liter, szóval a 11 liter még sima városi közlekedéssel is baráti, nemhogy gyilkolással.
És éppen Te?!?! Pedig azt vártam Tőled, hogy majd megint jössz, és a szokott módon -mintha csak egy műszaki dokumentációból idéznél- részletesen és érthetően elmagyarázod, merre hány méter. Erre leforrázol ezzel a kétszavas válasszal, amivel még vitatkozni sem lehet ;o)
Nem tudja valaki, hogyan működnek az olajcserét előrejelző lámpák?
Azt tudom, mit jelentenek, de a "black box" a háttérben minek alapján dönti el, hogy mikor alszanak el a led-ek? Biztosan nem csak a megtett km-ek száma dönt, kell ott lennie más változóknak is.
Pár haver mondta hogy lehet jobban állna egy ilyen autónak egy vidámabb szín. Nekem teccik csak jó lenne idővel újrafényeztetni. Aztán ki tudja...
Aki azt mondta hogy sokat esznek a bmwk az egy nagy marha volt.
11.2l 8.6l 9.1l 8.5l 8.3l
az utolsó 5 fogyasztásom, mindet rátankolással mérve. Az első kb 2 órás kínzás eredménye. A többiben kb fél órányi volt. Persze gondolom ha csak város hidegen akkor 10 felett van de szerintem egyáltalán nem horror.
Nem nagyon aksrom visszavinni ehhez a szerelőhöz a kormányzár miatt, inkább megnézném magam, hogy mi lehet e gond. Nincs egyébként benne szervó.
Párszor vettem már le a kormánykereket, gondolom ezt a kormányzár nemműködik doggot is ott kell kezdeni. Ha esetleg van még valami tippetek, hogy miért nem működhet, akkor azt szívesen venném...
pedig a diamantschwartz az szép, meg az alpinweiss is jól mutat, de a royalblau meg a delfingrau sem csúnya :) váltó ügyben milyenre érdemes alapozni? getrag260 vagy zf? 260 van a 6 hengeresekben? 18is-ben is? köszi
na kiszedtem, jól lebiztosították baeg. olyan műanyagfülek vannak rajta alig tudtam összenyomni fogóval. a zajszigetelésektől meg nem lehetett látni semmit.
a bitumenlap kontakt engem is érdekelne, pláne ha olcsóbb,mint az átlag bolti ár. A titka, hogy min 100 C fokig hőtűrő legyen,a határérték felett képlékennyé válik, bár az áutóba szánt lapok be vannak "csomagolva". Emilem publikus, és köszi!
Ha már a festékekről van szó, volna egy láma kérdésem: Milyen festékkel érdemes festeni az autó alján lévő dolgokat? Pl. lengőkar, rugó, stabirúd stb. Tehát valami rugalmas bevonatot képező festékre gondolnék, ami nem pattogzik le se a rugó v. stabi rugalmas mozgásától, se egy kőfelverődéstől... Azt már kigondoltam, hogy fekete. :) Tudtok típust mondani? Köszke!
Na ezzel a kettővel én is meg voltam mostanában lőve:
Royalblau Metallic 198 színkód
Lazurblau Metallic 294 színkód
Az enyémről azt hittem az előző: Royalblau Met (1990/01 318iS). Aztán láttam egy gyári ugyanolyan színűt (1990/03 havi 318iS), és a jobb első lámpa belső borításánál lévő címkén is 294-es kód van mindkettőnkén, tehát Lazurblau Met 294 az enyém is, tehát vehetem meg a másik matricát a bal toronyra megint:-)
Aztán nézegettem az 1990-es Farben Polster gyári katalógust, abban mindkettő benne van. A Királykék egy árnyalattal sötétebb, mint a Lazurblau. Mindkettő csak metálban van. A sima kék 90-ben az Atlantisblau (207-es).
Az e30-de-n lévő korábbiak szerint a kék metál fények "evolúciója":
'86-os színek: arktisblau met 045
'87-es színek: royalblau met 198, ami "ersetzt arktisblau met, etwas dunkler geworden"
'90-es színek: royalblau met 198, lazurblau met 294
DEZS: szerintem a kocsid évjárata szerinti gyári metál színekből válassz, és akkor megnyugszik a lelked :-)
Hááát... igazán szép feketét nagyon ritkán lehet látni. De persze érthető, ha nem akarod. Tény, hogy ez a calypsorot gyönyörű, és ha még hozzá teljesen felújítod az egész kocsit, akkor valóban egyedi lesz. Sokakkal együtt én is kíváncsian várom a végeredményt.
Á, fekete kilőve. Mindenkinek fekete BMW-je van. Most ráköltök egy valag pénzt, és enyém legyen a százegyedik M-tech2 diamantschwarz e30 Magyarországon? Inkább a calypsorot.
Atti nagyon jó marketinges vagy, most megint elgondolkoztattál BBS RS ügyben, mert a berakott képed nagyon malac :)))
Nem küszöbborításról beszéltem, hanem magáról a külső küszöbről. Mindegy, már megrendeltem egy utángyártottat, ami a lakatostól kb 1km-re van, és ha nem passzol, visszacserélik. A gyári 32k lenne :S
Maga a művelet úgy néz ki, hogy az autót darabokra szedik, ahol hozzá kell nyúlni, ott kihegesztik, komplett alváz/üregvédelem, majd telibefújódik az egész, aztán mindent visszapakolnak. Ez a teljes művelet anyaggal, munkadíjjal együtt 220-240 között fog megállni, anyagköltségtől függően.
Tekintve, hogy nekem csak a motort kellett kivenni, a többit nem én pakolom ki/be, és hogy profi kamrában lesz fújva, szerintem nem rossz az ár.
Mondjuk ha egy idegen műhelybe viszem, biztos több lenne :)
A bitumenlapos elérhetőség érdekelne, légyszi priviben írd már meg.
A bronzitbeige túl papás, mint már elmondtam. Díszléc nélkül nem szép a világos.
Az M-tech2 valami karakteresebb/sötétebb színt kíván.
"fékbetét kopást. ha eddig is égett akkor lehet, h nem érzékelős betét van benne, sztem."
Thanks!
Az a fura, hogy elvileg, ha egyszer elkezd égni, akkor folyamatosan kéne neki. De nem így van, hanem kampányszerűen csinálja. Mindegy, úgyis akartam már betétet cserélni, akkor majd megnézem nincs-e elszakadva valami arrafelé.
de a saját színemet nem találom, ami nekem k.rvára bejön, ezen kívül max vmi szép fekete tudna lázba hozni, esetleg ezüst, de így hirtelen le nem fényeztetném másra.
Bár én az ezüstöt tartom a legjobbnak, de ha egyik reggel mégis ilyenre fényezve találnám az autómat, nem bánkódnék sokat. Csak hát ennek is ugyanaz a baja, mint az összes sötét színnek: mosás után 2-3 órával már látszik rajta a por, virágpor, stb... Baromi kényesek. Sajnos.
A mutató már nagyon feküdt és bőven a piros alján volt, gondoltam kiautózom a maradékot belőle. Hogy jobban fogyjon, lendületesebben autóztam és egy-egy körforgalom után be-be dadogott. Ekkor már nem akartam tovább játszani vele és elmentem tankolni, összesen 52 litert tankoltam. A lámpa így nem világíthatott, hiszen kellett még benne lennie 11 liternek. Legközelebb kannával a csomiban újra próbálkozok.
M-TechII és mellé oldalborítás? Vagy nem vetted meg végül is a komplett gyári szettet? Én az üvegszálasokra várok, hamarosan nekiáll a srác.
2: bitumenlapokkal érdemes foglalkozni, vagy van valami hátránya?
Ha érdekel, tudok adni elérhetőséget bitumenlap témában. Egyik haver foglalkozik vele, Ő HiFivel foglalkozik és érezhető a bitumenlap előtti és utáni különbség!
úgy lehet megjegyezni a két lámpát, hogy a fékfolyadék folytonos, a lekopó darabok meg darabosak :-D
a felkiáltó jelet és a P betűt meg, hogy a fékfolyadék szint fontosabb, mint a behúzott kézifék :-D. Már ha a p betűről nem tudnánk, hogy parking, de az gyorsan ellenőrizhető is.
Na most az, hogy xxi, vagy 25i, ebből a szempontból tök mindegy. Amúgy meg az enyém is 25i, mégis képes volt lemerülni 6 óra alatt. :) Azt sem tom milyen akksi van benne, de feltételezem, nem túl friss már.
Huhh... kimerítő válasz volt, köszi! :) Mondhatjuk, hogy napi használatban van, de mégse. Tök változó. Max 1 hetet bírok ki nélküle, utána mennem kell vele. :D
Erről jut eszembe! Szerintetek ha rajtafelejtem a helyzetjelzőt, akkor az hány óra múlva meríti le teljesen a kocsit, ha minden jó? Mert néhány hónapja megtörtént az eset, és egészen konkrétan 6 órát állt a kocsim helyzetjelzővel, majd utána már csak pöccenni sem pöccent az önindító. :) Be kellett bikázni szegényt szégyen szemre. Szal ez még normális, vagy ideje lenne akksit cserélnem lassacskán....
Köszi a tanácsokat mindkettőtöknek, délután megyek ampervadászni és beszámolok, hogy mire jutottam.
A szitu az egyébként, hogy hétvégén szétment a balos féltengelyem és Sz.fehérvárról húztak vissza Pestre motor alapjáraton ment, a szervó és a fék miatt, de egy idő után a vészvillogó behalt, mert kevés volt a villany a rendszerben le is kapcsoltam, hogy a sötétben a helyzetjelző még tudjon működni. Tegnap a féltengely kérdést megoldottam a teremgarázsban - nagy élmény volt - a villany mára maradt, de szerintem kellett volna annyit tölteni, hogy ellássa az összes "fogyasztót".
a motor beindul? minden rendben csak a lámpa nem világít? töltés nélkül 1-2 óra használat után leállna a vas és teljesen lemerülne az akksi. multimétert minimum 15V-os állásba kapcsolod és járó motornál rámérsz az akksira, ha 13-14V körül mérsz akkor ezzel nem lesz gond, csak kiégett vmi izzó.
Az a baj, hogy volt a mocinak korábban egy kis HF tömítés gondja és olaj is került a rendszerbe...inkább azt szeretném kimosni. Vízköves dolog nemigen van, a hűtő kb. 2 éves. De lehet megcsinálom azért ezt, 2x végigcsinálva szerintem elég jól kiszedheti...
zuditsd tele ecettel meg desztvizzel, utana jarasd at, hagyd benne par orat, majd engedd le. meg 1x-2x megcsinalod es utana johet a gyari bmw fagyallo es a desztviz.
sztem vidd azonnal vissza ahhoz a szerelőhöz, hogy oldja már meg ingyen, amit elrontott.
(mondjuk nem szívesen viszi az ember vissza ilyen helyre mégegyeszer...)
feltételezem, hogy ha a feleségedé a kocsi, akkor talán egy szép cabrio :-), és ebben az esetben az ellopás ilyetén módon való előkészítése sem kizárt.....
szóval gyorsan utána kéne járni.
szervókormány van benne? ha nincs, akkor túl erős a feleséged, és ő törte el a kormányzárat, csak nem meri bevallani ... :-D
A hűterendszerben a víz elég koszos. Gondoltam kicsit átmosnám a rendszert, mielőtt új hűtőfolyadékot kapna. Van erre valami spéci mosófolyadék, vagy házilag kell valamit keverni?
azért, mert kicsit sokalltam az árát ahhoz képest, h milyen kevés cucc van benne, bár lehet h megérné, viszont; gondolkoztam, és magyar papírosat fogok venni.
A feleségem most mondja, hogy egy ideje az e30-ban nincs kormányzár. Kipróbáltam, tényleg nem zár ha kiveszem a kulcsot. Szerintetek okozhat-e ez valami problémát mondjuk menet közben? Attól félek nehogy menet közben zárjon le véletlen.
Valaki találkozott már ilyen problémával?
Egyébként pár hónappal ezelőtt egy szerelő cserélte a gyújtáskapcsoló mechanikus részét de nem tudjuk, hogy azóta van-e ez a probléma vagy sem.
Kell ezzel szerintetek komolyabban foglalkozni vagy lehet vele így járni? Mert attól nem félek, hogy a kormányzár hiánya miatt ellopják :-)
mondjuk azt nem értettem miért nem volt jó neked. csak mert a hátsó sárvédőív rohad? szőnyeget kiszedtem, taposók hibátlanok, tornyok szintén, küszöbök is, törve soha sehol nem volt. benne van a komplett Mtechnic futómű is. gondolom úgyis versenyautónak kéne, ennél jobbat úgysem találsz.
Keresnék BMW bontott kuplungtárcsát M30 35i-be kevlárosítás céljából. Értelemszerűen az se baj ha szarrá van kopva (sőt!), csak szerkezetileg ép legyen.
majd megkérdezem cimborámat milyet tettek bele anno az AFITban a ladákba. meg azt elhiszem hogy nem eszi miért enné még ha 73-as is. nem úgy tervezték azt sem,hogy egye az olajat. :) ismerek olyat aki 0W 30-as olajjal küldte a ladának mert ahhoz jutott hozá ingyen. azt sem ette meg csak hajtókaros lett. de attól még jó bele nem?
féklámpa kapcsoló cseréje: kb. két éve cseréltem egyszer, így pontosan nem nagyon emlékszem, ezért tuti valami nagyon egyszerű lehetett, be kell feküdni a kormány alá, és egyből rájön az ember. valami négyzet alakú fémkeretbe ki/be pattintás rémlik....(ennyit tudtam segíteni)
a lényeg a cikk végén van! a képen látható (belső fehér vagy piros) gallért ki kell húzni előbb (fékpedál lenyomás-> kapcsoló kienged!), és akkor minden megy simán, mert az feszíti be a helyére!
" In figure 1, you see the brake switch. You will notice that the switch 'button' is extended out further than it is once installed; it sort of ratchets in after installation, maybe as a self-adjusting measure. The way to remove the brake switch without breaking it is to first depress the brake pedal. Then use pliers to pull the switch button out; it should measure about 1/2" from the body of the switch. Finally, see the white collar in the picture (on my car it was red), pull that out, too; that will allow the plastic hooks that hold the switch in place to be depressed and to release the switch from its bracket."
1973 Zsigulik...10/W40, nuku hidrotőke, 0.4l olajfogyasztás/10.000 Km.(és tudták is), DOT4-es fékfolyadék,mert tárcsafékes...ja,és én meg 30 éve szerelek.. ;-)
A nemrég feltett kérdésemre még mindig nem kaptam választ, ezért beírom mégegyszer, hátha most igen.
Szóval:
1: milyen márkájú küszöböt érdemes venni?
2: bitumenlapokkal érdemes foglalkozni, vagy van valami hátránya? Úgyis fémig szét lesz borítva az autó, szóval nem jelent többletmunkát, de nem ismerem az árnyoldalait.
akkor mond a szerelődnek nézzen utána :D. egy kb. 30 éves motorkonstrukcióról beszélünk. közelebb áll a belevaló olaj a 20ashoz mint a 10-eshez. amibe hidrotőkék vannak abba kell a 10 es olaj. én is elmentem egy autós boltba, az ottani eladó egyben autószerelő is mondom fékolajat kérek azt, kérdezi milyen kocsi mondom BMW abba dot 4-es kell mondja. az nem számít, hogy mennyi idős csak BMW ez a lényeg. :) amikor gyártották a kocsit még nem is volt ilyen fékolaj meglehet. mert elvileg a dot 3-as kell bele de a dot-4es drágább. ja és én is autó szerelő vagyok már 15 éve. :D
Basszus! EZ nagy méreg. A haverral egyszer egy E36-ot húztunk el a szervízbe, ott betoltuk a fal mellé, és a jobb oldalon szálltunk ki. A vezető oldali ablak meg jól lent maradt. Aznap este aztán jött egy hózápor, és másnap hívott a szerelő, hogy nem baj-e, ha a gyerekek még szánkóznak egy kicsit a kocsiban, mert hogy reggelre egy jókora domboldal lett benne, persze hóból...
Gondolom azért mert jobb oldalon van az úszó, és az átfolyón ilyenkor átnyomja magát a benya, vissza meg már nem szeret olyan gyorsan jönni, ha jol gondolom legalábbis :)
Más...
Féklámpa kapcsolóm elszállt még a hétvégén.
Hogyan lehet azt kivarázsolni a heyéről? Rajta van egy konzolon, de nemtudom hogy merjem-e rángatni, feszegetni és majd elengedi vagy esetleg valami külön mutatványra van-e szükség.
Biztos van aki cserélt már ilyet, kérem írja le 1-2 mondatban, Köszönöm!
Jelentem bent vannak hátul az új rugók (köszi alpha). Sokkal jobb lett, most már egyenesen áll az autó, ha van benne némi cucc, akkor is. Halkan, szemlesütve jegyzem meg, hogy a régiből jobb oldalon hiányzott a rugó fölső utolsó karikája. Szép mi? Kicsit megdöbbentett. A lényeg, hogy már fajintos. Viszont ha valaki tudna informálni hogy az IS első rugója rövidebb -e, illetve mennyivel (talán 10-20 mm), azt megköszönném.
meg akkor megint az a baj, hogy a 25i 63l-es tankkal van, a 20i 55-el.
Most akkor az 1990-es évjáratú, 320i-nek végül is mekkora a tankja? 55 vagy 63?
A műszerfalat illetve a benzin visszajelzőt jobban megnézve valóban van egy rész, ami talán az izzó/led helye lehet. Tegnap hazafelé a mutató már erősen a piros alja felé járt, a lámpa még nem gyulladt ki, de kezdtem fosni, hogy el fog fogyni a benya. Hazaértem vele, lámpa még mindig nem világít.
droszi: a táblázat szerint 3-12 esetleg 3-9 lenne ideális számomra, vagy egy 63l tank... AttiM3nak sajnos igaza van a táblázattal kapcsoltban, esetleg találtál valamit számomra a padláson?
ha már board a téma... van itt egy olyan, hogy nagyboard 318is-ből! 4.1-es kódstekker, mint amit a táblázat is hoz. indexkapcsoló, gong is megvan. nincs pixelhiba, izzók világítanak, gombok kopásmentesek. a kép csak illusztráció! 40.000Ft 30/255-15-64
Nem, ezzel a kérdéssel még nem foglalkoztam. Most jelen pillanatban alkatrészeket gyűjtők, szervósítás, sperresítés, komplett futómű felújítás, részleges motorfelújítás, teljes fékrendszer felújítás. :) A napokban jár le a műszakim, és az életben először úgy szeretnék majd vizsgázni menni, hogy nem kell hátszél..... :)
azt hogy milyen motorolaj kell egy motorba azt a gyár dönti el, nem mi itt a fórumon. hiába nem füstöl egy motor, nem ott van a gond hanem az illesztési hézagoknál. a vékony olaj kifolyik, nem alakul ki az olajfilm aztán lehet főtengelyt köszörülni. a fullos olajokkal csak árt az ember a régi motornak nem használ.
Én 5W40-es full szintetikus TXT-t használok a motoromban.... csak mivel a váltó felöli főtengelyszimeringem gatya, így viszonylag gyakran, 1500-2000 km-enként kell egy fél, 1 litert töltenem bele.
15w40-es a gyári olaja az m20-nak. abból vegyél márkásabbat én pl. Valvolinét teszek bele mindig. amiket javítok is mindegyik azt kapja. csak szerintem híg olajat ne tegyél bele mert a viszkozitás a lényeg.
Hát, inkább lámpa mint led, szerintem akkor még nem léteztek ledek. :) És a műszeren van a "R" mint ürest jelző piros sávtól még viszább egy picit másszínű téglalap alakú ablak, az gyullad ki sárgán.
Ezt eddig nem is tudtam, hogy az üzemanyag jelzőn kívül van még egy lámpa/led is. Már nagyon pirosban nem merek menni vele, inkább tankolok, de sohasem jelzett még a lámpa. Pontosan hol is van a visszajelzője a műszerfalon?
Hi urak! Milyen olajat szeret az M20 szerintetek? Másik....szét kéne szednem a lámpát, de még csak messziről megnézni volt időm:D a géptetőt le kell venni hozzá? vagy a hűtőrács le és onnan? Köszi!
Ha már mindenki a kódstekkert nézeget, keresgél szükségem lenne egy 55l 25ihez kalibrált nagyboard stekkerre!
Vagy be tudom csapni a 63l stekkert hogy jó értéket mutasson? Arra gondolok hogy sárgalámpa kivillanásánál megnézem mennyi nafta van benne és a boardnak azt mondom, hogy +8 liter van még benne.
a board a 63l-es tankhoz van igazítva, mivel a 20is-ben volt gyárilag. ahogy a tank is. :) és gondolom a tankműszert is a 20is műszeregységből tette át az ESI. a műszeregységben levő stekker pedig szerintem a fordulatszám egységre van csak befolyással. én tettem M5-ét V8-ba és hülyeséget mutatott a fordszámmérő, a pillanatnyi fogyasztás meg nem mért semmit (M5-ben ott ugye olajfőfok van). viszont ha E30 4-6 hengeresét cseréled működik az is, csak gondolom ugyanúgy hülyeséget mutata mint a fordszámmérő. a 18i meg a 20is stekkere cikkszámra megegyezik, csak a jobb alsó sarokban levő szám más és a gyártási dátum: 18i: BMW 11 1 380 873 5.89 003 20is: BMW 11 1 380 873 3.88 001 és egy kis 8lábú chip izé van benne. szerintem ez nem tud mindent vezérelni a műszercsoportban.
mondjuk az e34-gyel jártam úgy a múlt héten, hogy elkezdett rántgatni, na mondom elfogyott volna a benzin...? elindulok a kút felé, kb 1kb múlva kigyulladt a lámpa és onnan számolva kb 500m és leállt az autó. na mondom de jó... szerencsére utána lejtő volt és begurultam a kútra. viszont utána meg már jól működött a lámpa mert tankoltam bele 2000-ért, hogy átmenjek arra a kútra amihez járni szoktam és nem aludt el a lámpa a tankolás után sem. lehet felakadt az úszója vagy valami ilyesmi. nem jártam még így bmw-vel.
Ezt cáfolnám szerintem. Nemrégiben vettem egy műszercsoportot, mert az enyémben szar volt már minden. Szal az újban 63L-es műszer volt, és a gyújtás ráadásakor szépen lassan ment fel a mutató a szintig, míg a régiben meg "felpattant" a helyére, ami viszont meg 55L-es.
A kódstekker a board seggében van nem? Na az 20IS-é. A tank műszere is (63l ugye). A műszercsoport többi eleme viszont 18IS-é, ahogy a motor is. Ez a baj?
A 20IS műszercsoportal vmi 13L-es fogyasztásokat írt, holott valójában 10 körül van amit a board tökéletesen "el is talál".
Most egy kanna benzinnel járkálok, mert keresem az igazságot :)
Vártam hogy felvillanjon a lámpa és beállítsam az 5 litert, ahogy droszi írta, de az se fog összejönni, mert feltehetőleg nem világít :P Költöi: Sima gyújtáson miért nem világít gyárilag, hogy tudjuk, működik-e???
Nekem amint világítani kezd a led és egyből rátankolok akkor megy bele 45-48L,de inkább 45.Tehát az enyémbe marad még 10L.Az így rendbe van?Ja semmi nem volt cserélve(vagyis műszerfal igen,de előtte is pont így volt).
Hát én már nem is tudom.Én csak azt írtam le,hogy szerintem mi okozhatja.Az persze nem is azt jelenti,hogy az úgy van,csak az enyémen ezt produkálta és ha kell erre meg is esküszök!Az viszont akkor érdekes,hogy amint megoldottam a melegedést egyszer sem fordult elő.Lehet,hogy nekem is az őrangyalom volt és megmentett egy hf-ezéstől!:)
enyémen mikor kigyullad a lámpa, még van benne biztos jó pár liter benzin pedig a mutató így ki van feküdve mint nálad. azt mikor tankolok bele mondjuk 10 litert akkor 20 -at mutat. és ez mind a két e30amnál így van pedig gyári műszer van bennük meg tank is eredeti. szerintem a mutató korán jelez, hogy a faszi ne centizze ki a tankolást a board meg a pontos értéket jelzi. én sokáig azt hittem nem is működik a mutató melletti kis pánik lámpa, mert sosem mertem megvárni míg kigyullad. mígnem aztán vettem egy kannát gondoltam megnézem meddig lehet elmenni.
az tuti, hogy ha a műszeregység kódstekkere a 18iS-é (asszem 4.1-es jelű), akkor 55 lityis tankot érzékel a vezérlés és a nagyboard, így a 8 liter maradékot mutatja, az a 63 literes tankjeladónak smafu. nagyobb a gond, ha meg 63 literrel megtett 206 km-t :-) 8.0 literre hoz ki átlagfogyasztásnak....
pedig van olyan hogy hősugárzó, pl egy a fürdőszobámban, egy meg pl. a kipuff leömlői ;-). az hogy hősugárzás és hővezetés az két külön dolog...
én inkább azt mérném ki padon, hogy a direktszűrős összeállításban magában áll a direkt szűrő vs. hozzávezető csővel és motortértől való elválasztással hogy muzsikál. ekkor lehetne a hőm. hatását megtudni.
persze mindezt menet közben, azaz "menetszéllel", hogy üzemi viszonyok közöttre vonatkozzon a mérés, ne csak álló helyzetben a műhelyben. szóval ha komoly összehasonlító mérést tervezel, akkor semmi nem mindegy. (ez a korrekt összehasonlító méréses téma szakmai ártalom...)
hát.....sajnos többnyire a hűtőn átáramló / átszívott felmelegített levegőből, ha nincs leválaszva a direkt szűrő a motortértől. jobb esetben van hozzávezető cső front grill nyílásához.
de az tévhit, hogy az autó alatt BEjut elég hideg levegőa direkt szűrőig, mert a kocsi alatt KIáramlik alulra hátra...tehát ott elviszi a motortérből a levegőt.
Tehát a front grillen beáramló hideg levegő a jó, ami nagyrészt a hűtőn keresztül megy, a dierkt szűrőhöz meg bevezetik külön csövön (legtöbbször a bal fényszóró helyén) de ha nincs ilyen cső vagy leválasztás, akkor igen csak megkapja a hűtőn már felmelegített levegőt.
A motortérben sugárzásos hőátadás is jelentős, lásd forró tornymerevítő... szóval szerintem nem tévhit....
a légmennyiségmérőn kb. alapjárat és max ford szám között 15-130 liter levegő megy át másodpercenként! ez k sok, gondoljatok bele, még a minimum környékén is 1 sec alatt 15 liter megy át: egyet számolsz és 15 literes tejnyi levegőt szív be, tehát állat szívó hatás érvényesül mindenhol, ezért van ilyen hatása a fals levegő szívásnak, mert minden lyukat "megtalál", tehát ahol tud, szív. A ragasztószalag, stb nem megoldás. Ezért kell oda vastag gyári gumicső, masszív meghúzott bilinccsel, stb. stb. nem pedig ragasztgatni a repedéseket...Egy 20 éves gumicső már olyan porózus is lehet, hogy a levegőt a felületén is átengedi, nem kell repedésnek lennie.
Köszönöm a válaszokat mindenkinek, utnánna fogok nézni azoknak amiket írtatok, aztán valószínűleg jövök a többi kérdésemmel:) Lehet az őrangyalom állítja le a motort mielőtt felforrna, aztán látja hogy tovább kell mennem így hagyja újra beindítani :)
3 érzékelő, egyik a motor hőfok jeladó, a műszeregységhez, másik a computernek adja a jelet (ez pont olyan mint a motronicnál a hőfok jeladó, még tipusszámra is talán), a 3. a hő-időkapcsoló, ez nem tudom micélt szolgál, de mikor lehuztam akkor elkezdett bizonytalanul járni a motor. Nekem is voltak az M10-el melegedési gondok, de mikor pirosban járt a mutató akkor sem állt le..
A tanácsodat megfogadom.Jövő hónapban fizu után meg is veszem a zsír újat! A túlmelegedésről:Az enyémen(M10B18i) 3 db. hőgomba van(ehhez kapcsolódóan)egymás mellett.Az egyik a műszernek adja a jelet(mutatja milyen meleg a víz),a másik a hidegindító jeladója és a harmadik a tiltásé(ha túl melegedne a motor).Csak onnan veszem,hogy jártam,úgy hogy megforraltam a vizet(vagyis éppen előtte)és egyszer csak gondolt egyet az autó és megállt.Eltelt pár perc(1 szál cigi)és újra beindult,mintha mi sem történt volna.Ezt még egyszer eljátszotta aztán addig nem használtam amíg helyre nem pofoztam.A jeladójáról ha lehúzom a csatit akkó le is áll az autó.Nem azt mondom,hogy az a baj,de ha egyébként a melegedést leszámítva minden ok akkor nem kellene kizárni.
Nekem ugyanezt csinálta. Megoldás:új viszkó és hűtő! Nekem 55-ből meg volt a kettő. Sajna csak a viszkó csere nem oldotta meg ki kellett cserélni a hűtőt is! A leállás valószínű,hogy a túlmelegedés miatt van.Úgy tudom az egyik jeladónak az a dolga,mielőtt a motor túl melegedne letiltja az egészet(legalábbis az enyémnél így van M10B18i L-jet). Ezt nemrég játszottam én is végig,csak azért tudom.
Tudom igazad is van és nem is bántasz meg.Ez csak egy ideiglenes megoldás amíg találok egy jó bontottat vagy jó árban egy újat.És igen,nem vagyok autó szerelő és tudom,hogy nem is leszek az,csak amit tudok azt meg oldom én,már csak a kevés pénz miatt is nomeg hobbiból.Ha nagyon muszáj csak akkó viszem szakihoz!Sajna a hozzá tényleg értő emberek(már akit ismerek) öööö hogy is mondjam? árban nem nekem kedvezően dolgoznak.Tudom a szakértelmet meg kell fizetni,ezzel nincs is baj csak sajna én vagyok csóró mint a templom egere.
Tisztelt Uraim! Lehet kicsit amatőr kérdéssel fordulok hozzátok, de még mindig nagyon kezdő e30as vagyok. Az autó (85 320i) már többször csinálta dugóban hogy felmegy a hűtővízhőmérséklet a középállás utáni vonás fölé, majd alapjáraton állás közben leáll a motor. Utánna pöccre indul, de megint esik a fordulat és leáll. Csak a fűtés maxon működtetésével hűl vissza normális állásra és nem fullad le. Mi lehet a baj? Vagy ez normális? Mitől áll le a motor? Ha sokszor volt már itt téma elnézést, igyekszem majd visszaolvasgatni, de pár napon belül elindulnék 150kmre a kocsival, így nagyon megköszönném ha valaki válaszolna akár privátban is.
Hát én sem gondoltam,hogy ez a fekete antenna ilyen kuriózum.Nekem is olyan van.Jól is mutat mert az egész autó Túlnyomó részt fehér és fekete,még az indexek is elöl hátul.
Viso: Azt, hogy "ez az egy típus van" azt úgy érted, hogy üvegszálason belül ez az egy típus van? Mert azt vágom, hogy gyáriban nem volt, üvegszálból meg nem nagy művészet megcsinálni SZVSZ, egy helyi műanyagos 5000 Ft-ot mondott rá.
Sziloplaszt mennyire tartós móka? Soha nem volt olyan gondod vele, hogy elmozdult volna, vagy ilyesmi?
Hogy blogoljak is egy kicsit: ma reggel 9kor HuSiKa és én -Droszi szavaival élve- elindultunk a pénzköltészet lejtőjén. Az út eddig is lejtett, de most lesz igazán meredek :)
Ui: küszöbből milyet vegyek? Eddig a Klokkerholmot olvasgattam, de ma rákérdeztem, a kasztnisom lebeszélt róla, hogy szarul illeszkedik, hullámos, fos.
Valakinek van összehasonlítási alapja, hogy milyen érdemes venni?
Ez a kigyulladásos és hengerfej ledobásos módszert nem hiszem,hogy kipróbálom.Inkább rá bízom egy szakira vagy ha van valakinek esetleg más ötlete azt kipróbálom.
A csövekből tényleg csak a vékonyakat cseréltem.A vastagokat ellenőriztem,de szerintem azok már valamikor voltak cserélve mert nem 20 évesnek néztek ki!A légtömegmérőtől jövőt tudom,hogy ki van repedezve,de azt faszául le szigeteltem spec. katonai ragasztó szalaggal(erős mint a barom és legalább úgy is tapad) ami nem hiszem,hogy át eresztené.
Magán a vékony csöveken milyen erős szívást/fújást kellene éreznem?Ott kéne nem?
vazze nekem fekete antenna volt előtte benne. aztán az a fehér szar ami ki-be húzza valamitől megtört és leégette a motort:( így a donorautóból szedtem ki a krómos elektromost, a feketét meg kibasztam a kukába:Pelőször szétszedtem, de nem volt cserélhető a szár. vazze milyen értékeket vágtam ki eddig???? én fasz.
hogy örülne most a zasszony egy drosz-csokinak pedig.:)
ha nem fanatik, akkor miért nem megy el egy bontóba? tuti van egy leharcolt darab... majd nézek egyszer neki a tétényi útiban. de azért 12k-ért egy gyári szép új nem sok... vagy akkor ne hallgasson rádiót. vagy ahogy én csinálom most: lusta vagyok kihúzni, így csak azokat hallgatom, ami bejön. Néha a komolyzene is jól jön :-). vagy CD-t. de leginkább a motorhangot. :-)
hmmmmm, de a feketét mégsem adom, mert a fekete szín különben is feláras :-). de tényleg, jobban belegondolva, ha ilyen állat nehéz beszerezni, akkor -mint az M-TECH-I kormányom - ez is megy tartalékba a sufniba majd, ha elszállna a nagy szélben majd a motoros. :-)
az indigo szőnyegdarab meg ez? 51471976626
ez sem rendelhető már... ez már nehezebb tészta...DIEGO ? ;-)
Ja Bocs! Kifelejtettem,hogy a csöveket most cseréltem benzin csövekkel és benzin szűrővel együtt mert én is ezekre gyanakodtam.Valamivel javult,de nem gyógyult meg. Azért kérdeztem,hogy hogyan tudom ellenőrizni mert beindítva csöveket le húzogatva ujjacskáimat rá rakosgatva próbálkoztam,de sokat nem éreztem egyiken sem,talán az egyiken egy minimálisat nyálas újjal,nem kéne ennek erősebbnek lennie?Tudom így nehéz,de sajna nem tudom milyennek kellene lennie. Ja még azt produkálta,hogy alacsony fordulaton kb.800 és 1200 között néha elkezdett rángatni és csak nagy gáz adásával múlt el,de ez is jobb lett a fent említettek cseréje után(most ritkábban jön elő és nem is ránt olyan erősen és sokat),de nem szűnt meg. Ja és igen L-jet-es!
már megvan a magyarországi hirschmann képviselet, ha lesz elektornyosom, vagy belevaló black chrome szár, akkor neked is lesz sima antennád :-), persze csak ha jó black chrome szárú ;-)
Az alábbiakat még nem hívtam, de a Bp-i cím a német honlapról van, mint Mo-i képviselet. Szeritnem tuti nem egetrengető árú egy sima antenna újban, de kíváncsi vagyok, majd holnap érdeklődöm náluk.
Hirschmann Electronics Kft. Rokolya u. 1-13. H-1131 BUDAPEST
Kérdések:A rotort és az elosztó fedelet mikor ajánlatos cserélni? A vákumos rendszernek hogyan kell működnie azaz mit ellenőrizzek rajta?
A tünetek a következők:az alapjárat "mérges",azaz nem egyenletes,de nem ugrál csak olyan nem is tudom!?Van amikor szép,de aztán egy kicsit ráz,de nem esik le vagy ilyesmi. Ja M10B18i 87-es.
És ezen a típuson van-e alapjárati motor,ha igen merre találom(milyen vezetékek és csövek mennek rá és hol helyezkedik el,fotó is jó lenne) van egy gyanúm,de nem vagyok benne biztos és addig nem akarom ba*tatni!
Még mindig szívok a lámpák magasság-beállításával. Az a fő bajom, hogy hiába sikerült csavarlazítóval elindítani a tekerést, olyan, mintha elforogna az egész és nem állítódik a lámpa. Vagy ennyire rohadt sokat kell tekerni? A jobb oldalt meg a tompított Bosch lámpánál valami felfogató el lehet pattanva, mert kézzel tudom mozgatni balra-jobbra. (olyannyira, hogy a kanyarba be lehetne világítani vele, ha lenne olyan elektronika) Van erről valami jó kis rajz vagy ilyesmi? Szerintem kompletten ki kéne szednem a lámpákat és úgy megnézni, hogy van-e valami eltörve, meg átpucolni. (az üvegbúrát nem terveztem leszedni)
Sziasztok! Műszerfalat borítanám ki, hogy kontaktot javítsak. Kormányt le kell szedni hozzá? M-technik l Az alsó burkolat lejött a műszerfal alól, de tovább milyen és mennyi csavart keressek alul? A felső csavarokat kivettem.
Basszuskulcs! Akkor nálam valami gond van, mert alapban egyáltalán nem forog. Ez az ellenállás hibája lehet?
Öööö... Egy láma kérdés: ezt az ellenállást ugye ki lehet mérni házilag? Azt nem tudja valaki, hogy milyen értéke(ke)t kell produkálnia?
Utazoseb! Köszi a felajánlást, de még szereznem kell 2 db-ot, mert most csak 4 van. Aztán már csak az elhatározás kell, de szerintem ez lesz a nehezebb :o)
én szívesen elviszem neked, ha gondolod (már csak a múltkori mesekörért cserébe is :), voltam már ott pár évvel ezelőtt, bár tőled sincs túl messze :).
amúgy kb mennyibe kerül egy átlagos e30 lakatolása fújás nélkül? kisebb rohadások a jelnél, küszöbön, és egy nagyobb a sárvédő és a küszöb találkozásánál.
Figyi már, Neked a hátsó szélvédőtakaró üvegszálból van? Hogyan rögzül az a helyére? Vagy mégis mit érdemes tudni erről a szerkentyűről? Sose láttam még ilyet e30on élőben, de tetszik, és kacérkodok a vásárlással.
Sokan használnak tőcsavart az autósportban:))Könnyebb szerelés-kerék le-fel naponta 10szer-nyomtávszélesítőt is tudsz használni vele/ha kell/,a 15 féle kerékhez nem kell 10féle kerékcsavart vinni stb.Mi hfej csavarokból készült tőcsavarokat használunk-az off típushoz-,persze mángoroltatni jobb lenne újakat,csak sajnos drága:D
Hozzáértők elmondása alapján :) anyaghiba. Ugyanis sima esztergált tőcsavarok voltak, nem voltak megedzve.
Szerencsére a kerék beakadt a sárvédőbe a guminál, így a gumi felfogta az ütést, nem sérült semmi a futóművön!!! A kerékagyról levágtuk a tőcsavar maradványait, máajd a menetet átvágva, gyári kerékcsavarokkal tökéletesen vissza tudtuk tenni a kereket, így nem kellett egyből az első felfutásom után feladni a verseny!!!
van egy 27es mocim:) amúgy most visszakeresve 2005ig találtam pár érdekes hsz-t. eszerint: eredetvizsgán ha rozsdás a motorszám (+gondolom motorkód), akkor javasolják a vizsgáztatók a motorkódot, ami így belekerül a forgalmiba és törzskönyvbe, ami után akármilyen soros hatost bele lehet tenni:) kérdés ez működik-e eladásnál lévő eredetvizsgánál is.
a géptető belső feléről egyre nagyobb darabokban szakad/porlik le a szivacs, tehát cserélnem kell. Szerintetek mivel célszerű felragasztani az új szigetelést?
jah, és a lényeg. van egy autó amit megvennék, de több éve nem fizettek rá kötelezőt, és ezért nem akarja eladni. nem csak akkor kéne kifizetnie, ha újra levizsgáztatná? de elméletileg ha így veszem meg, akkor kpm vizsga. az kivitelezhető?
ha egy m20b20-at m20b27re cserélnék egy autóban, akkor az megoldás, h kirohasztom vmi savval a motorszámot, aztán elviszem h motorkódoztassák, és azután belerakom a 27-et? vagy csak 20ast rakhatok a helyére? vagy ne fárasszam magam ezzel, mert a motorszámot nem szokták kukkolni, csak ránéznek (az e30 tulaj rendőrök), h m20-e...?
ezek tényleg ennyire hülyék, hogy ezt a két autót hasonlítják össze?!?! (125i vs. MX-5) Max tényleg annyiban lehet egy kalap alá venni őket, hogy tényleg egyiknek sincs teteje. Egyszerűen ezen kívül nincs olyan műszaki paraméter, amiben egyeznének, hát hogy viselkednének ugyanúgy? kezdve az automata / manuális váltóval....
"Az egyik kabrió, a másik roadster. Az emberek hajlamosak egy kalap alá venni a kettőt, egyszerűen mert egyiknek sincs teteje. Pedig a két autó minden élethelyzetben másképp viselkedik."
Hol csináltattad az injektor-tisztítást/kimérést? Nekem van 4 vadiúj Bosch, szerzek még melléjük kettőt, aztán mehetnének a helyükre. De valahol azt olvastam, hogy még a tök újakat is célszerű arra a pucoló/mérő kütyüre rákötni, mielőtt beszerelné az ember.
Szia! Nem mindegy hogy hol ütöd.... a csavar tetejénél nem a legjobb... azt kell ütni amibe megszorul a csap oldalról... a rezonancia miatt rögtön elengedi... A legegyszerűbb 4eft ért egy gömbfelykinyomó rárakod és hipp hopp szét esik..
Sokat hallani mostanában a veszteségmérésről. Budapesten hol csinálnak ilyet? Ha valakinek van konkrét tapasztalata, leírhatná, hogy hol és mennyiért csináltatta.
oké, bocs, nem tudom megjegyezni melyik típusban milyen a szelephézagolás :)
Kompresszió mérés: a hengerekben a sűritési végnyomás értéke nagyban meghatározza a hidegindítást. Ez a mérés megfelelő technológiával, üzemmeleg motornál is elvégezhető. Minden típusnál más és más az elfogadott érték. Hengerveszteség mérés: Az adott hengerbe kalibrált műszeren keresztül sűrített levegőt nyomunk miközben a motort kézzel a henger felső holtpontja felé mozdítjuk. A műszer azt mutatja meg, hogy a benyomott levegő mekkora részét „veszti” el a motor. Általánosan elmondható, hogy 20% alatti értéknél jó állapotban levő motorról van szó. Egy új autó hengervesztesége kb. 5-8%. Ezzel a méréssel az esetleges szelepzárási és gyűrűkopási problémák fedhetők fel, valamint a henger ovalitása, hordóssága is megállapítható. Ez a két mérés együttesen adja meg a motor pillanatnyi állapotát, éppen ezért nem elegendő csak az egyik mérést elvégezni. Lehet egy motorban jó a kompresszió, és mégsem indul el. Mert a veszteség magas. Ugyanis nem elég létrehozni, meg is kell tartani a nyomást!
Nehogy megmelegítsd! A középső gömbfej szárát hosszú vasrúd + kalapács kombóval próbáld meg a motortérből.
droszi_: Nincs sajnos kölcsön, csak bővítettem a keresési halmazt:) Egyébként ez az M40 blokkon egy kis öntvénybe van beletolva olyan 1,5cm hosszan. Gyönyörűen össze tud rohadni, csak óvatosan szedd ki, nekem 5 darabra tört anno az öntvény, ami nem igazán cserélhető:)
Én a "szerencséd van" esetben is rajta hagynám az anyát a menet végén, nehogy kiüsse az ember fogát. Öreg BMW-hez elengedhetetlen a kalapács. :-)) Éljen a rezonancia!!! :-)
Lenne egy kérdésem! Kicserélték a hatodik (?, tűzfal felöli) gyújtáskábelt. Azon volt anno egy plusz kábel, ami körülölelte a gy.kábelt, de ez most csak ott lóg :-( Mi ennek a funkciója, és jó az úgy nekem, hogy csak lóg ott???
(Kérlek válaszoljatok, mert nagyon zavar a javítás és a végeredmény!)
bontom ki belőle, mert kellenek az enyémbe a talpasok. azért nem akarom szétverni. pájszert már próbáltam, nem nyert. holnap megmelegítem hátha úgy sikerül, meg rásegítek kalapáccsal. meg ami még a kezembe kerül. :D
Jogos a felvetés. Ha még jó állapotú a blokk, értsd ezalatt, hogy nincs válla és nem "göröngyös" a hengerfal (mint ahogy a jól széttaposott m20aknak lenni szokott), elvinném gépműhelybe egy gyógyhónolásra. 4 hengerest kb 5ezer ft-ért csinálnak.
De 13 lóért én nem szenvednék vele, akkor inkább a 18is. :)
Az volt az első, amire én is gondoltam a tünetek első jelentkezésénél. Cseréltem, de nem segített, aztán cseréltem még motorhőfok jeladót is, az sem segített.
Kéne mérni SZVSZ egy benzinnyomást. Az injectorok újak? Ha nem, akkor azokat meg kéne tisztíttatni. Kompresszió? :D
Nekem az e34 m50b25ben az AC látszólag hibátlanul működött, indult pöcre az autó, de egyre inkább az tűnt fel, hogy 5000 felett kurvára nincs erő, elfogy, pedig ott kéne szakítania. Na akkor mérjünk benzinnyomást, 2,9 a 3,5 helyett. Hoppá........Kapott egy jó AC-t, azóta a kocsi akkorát lép, hogy még így 7 év után is meglepődök :):)
Az enyem megevett mar kettot is belole. A hibat konnyu eszrevenni, mert a kocsi onjaro uzemmodba kapcsol olyankor es elmeny ugy parkolni, hogy vegig nyomni kell a feket. :)
Faca! Akkor csak a lambda szonda lehet, másra már nem tudok gondolni..... ja és nekem M20-am van.
Mennyire lehet zajos egy külső ac? Mert az enyémet tisztán hallani, ha a kocsi mellett állsz, még a nem kicsi sportdob ellenére és a kelepelő szelepeim mellett is.
Itt lenne egy érdekes kérdésem: Nekem eredetileg 318i cabrióm volt, ebbe raktam IS motort. A tank, AC maradt az eredeti. ( tankon belüli AC) Neked külső AC-d van, gondolom neked sem gyári IS-ed van? Lehet, hogy a gyári IS AC más nyomáson mükszik, mint a többi?
A felmelegedéssel van valami kapcsolatban, visszatérő ág stb. ez már nekem nagyon magas szintű volt, ezért írtam, hogy ebbe senki ne feccoljon pénzt, ha van csere alkatrész, érdemes kipróbálni. A holtponti jeladóra meg valóban igaz hogy ha rossz nem megy az autó, viszont amikor kezdi megadni magát, így kezdi, aztán már hidegen is nehezen indul-végül nem indul.. A pasi nagyon benne van, végül is megkérdeztem, emlékezett 2 hasonló esetre, és nem kérdőjeleztem meg a tanácsát.. Minden estre fura, hogy itt négyünknek ugyanaz a baja, a külföldi fórumokon meg még hasonló sincs.. ( van külön M42 fórum honlap..) Lehet hogy külföldön más a benzin?? ( AC!!)
Uh. Azzal megszenvednék én is. Gondolom, nincs kedved kiszedni az egészet. Viszont ha az üléseket kirámolod (az azért nem nagy mutatvány), egész jól hozzáférhetsz egy kárpittisztító géppel. Ha vannak rajta foltok, azokat előtte lekezelheted valami folttisztító spray-vel. Én egyszer csúnyán összekoszoltam a cst-t. Volt ott olaj, sár, zsír, borzalmasan nézett ki a kárpitja. A fent említett, kétfázisú módszerrel gyönyörűen megtisztogattam, után úgy festett ki, mint új korában.
Droszinál a pont. Ha nincs a kárpitban beletaposott Happy-Meal menü maradék, meg nem bűzlik a cigarettától, akkor egy sima szőnyegtisztító-gép is megteszi, tökéletes lesz az eredmény. Ha mocskosabb, akkor maradnak a kevésbbé finom és elegáns módszerek.
A sportülés anyaga még szívósabb is, mint a simáé, úgyhogy megpróbálkozom valamelyik megoldással. Annyira nem koszos, csak ha 3 hétig úgyse lesz benne, eljátszogatok vele :)
Na a lényeg az, hogy nem árt neki se a szappan, se a szőnyegtisztító.
Én az enyémeket bevágtam fürdőkádba és zuhannyal(kb 40°C-os vízzel) + szappannal jól kimostam. Fekete mocsok jött ki belőlük. Utána kiraktam a napra és szép lett:) Lehet, hogy ez nem a legprofibb megoldás és a sportülés nem tudom, hogy bírja-e. A sima bírta.
innen volt valaki kb egy fél órája kislámpással az m7esen a törökbálinti csatlakozásnál pestről kifele? a kanyar után állóra kellett fékeznünk torlódás miatt, de emberünknek nem működött a féklámpája, ráadásul pont nem láttam a rolója miatt előre, és majdnem átműtöttem nagylámpássá a hátulját... jah, és h felhívjam a figyelmét arra, h nem ég a lámpája, kénytelen voltam a leállósávon konvojozni vele (lazán kihúzódott), aztán meg csak mosolygott, h tudja, h nem ég. csodálatos. a rossz hírnév öregbítője?
Egyébként a szövet ülést mivel/hogyan érdemes kitisztítani (nagykockás sportról van szó)? Ha már úgyis ki lesz szedve a kocsiból, egy kicsit felfrissíteném...
nekem az alábbi tetszik ebben a hírben a legjobban, rávilágít a jogi dolgok mérhetetlen butaságára:
"A BRFK közleménye szerint a járműre, mint tárgyra leadott lövés a rendőrségről szóló törvény szerint nem minősül lőfegyverhasználatnak."
tehát kb. egyenértékű egy rákiabálással, és ha egy járókelőt talál el a gellert kapott golyó, akkor kb. egy "bocs" tartalmú sajtóközleménnyel elintézhető.