Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Egy félreértést szeretnék tisztázni. Több helyen is, nálad és a mai sajtóban is 1976 van megjelölve a forgalomból kivonás dátumaként. A helyes dátum 1977. június.
Nagy öröm ez nekem, ha egy icipicit is, de remélem hozzájárulhattam,amikor 2008 januárban elkezdtem emailokkal bombázni mindenkit az emeletes busz ügyében. Akkor úgy tudum az akkor volán vezetés megnézte, majd közölte, hogy értelmetlen. Csodás volt a képeket látni, itt is van egy csomó:
Üdv! Keresgéltem már régebben Pannon Volán topicot, de nem találtam. Mivel, a Volánbuszt rendszeresen nyomon követem, így idetaláltam:) Főként ez a nagy gépcsoda vezérelt ide engem! Büszke vagyok a Pannon Volánra, hogy ilyen követendő; dícséretes cselekedetre szánta el magát! Felénk sajnos sok ennél sokkal fiatalabb :P gépezetet dobálnak félre rohadni felújítás helyett:( (pl. 395-ösök, Union-ok). Sok sikert és kitartást ahhoz, hogy újra teljes pompájában koptassa az aszfaltot az utakon:) Remélem, hogy nem sok év telik bele és Polgáron is tiszteletét teszi majd a veterán találkozón!
Egyébként szeretném figyelmetekbe ajánlani Pannonosképeimet!
A közelmúltban utazott velem egy idős bácsi,aki egykoron dolgozott az emeletessel is. Nevét,lakhelyét tudom.Jót beszélgettünk.Sajnos az emeletesről nincs képe.Majd ha találkozom vele elújságolom neki,hogy ismét Pécsen az emeletes.
Na ezen én is megdöbbentem, mert utolsó pillanatig (érkezés előtt 10 perccel) én még azt hittem, tréleren hozzák. De majd mutatok ezt-azt, ha lesz időm végre megvágni a videót :)
"Nagy szerencse, hogy megmenekült a lángvágótól." Talán az iratmegsemmisítőre gondoltál, nem ? :)
Amúgy tudom, de sajnos nem tudom, hogy publikus-e. Annyit szerintem biztosan elmondhatok, hogy egy egyesületé, amely veterán járművekkel foglalkozik. Úgyhogy papíron nincs rossz helyen, sőt, nem túl szigorú, de bizonyos keretek közé van 'szorítva' az is, ahogy a Pannon Volán kezelheti a járművet, de mivel sem illetékes nem vagyok, sem bennfentes, hülyeséget nem akarok írni, pláne, hogy még arra sincs felhatalmazásom :)
A lényeg az, hogy -egyelőre biztosan- ugyanaz a tulaj szándéka, mint a Pannoné és sokan másoké: álljon talpra a masina és szolgálja városunk, régiónk nosztalgikus igényeit.
Hajrá Pannon Volán! Nem kis munka lesz. Reméljük meglesz a felújításra a keret. Bízunk benne, hogy nem folytatódik a sorsa úgy, mint az eddig eltelt 25 - 30 évben. Tényleg: mikor gyártották az urat? És meddig szolgált nálunk? Az itteni selejtezése után mi lehetett a sorsa. Azóta csak sínylődik, vagy még dolgozott máshol is??
<a href="http://www.ptke.hu/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=8:az-emeletes-busz-hazatrse&Itemid=32" target="_blank">További képekkel bővült az IK 556 galéria</a>
Egy korai fotó még Mávaut felirattal az oldalán és 20-as táblával a homlokfalon. A vezető (P.M.) és a kalauznő (H.M-né) arcának kitakarásával. Minkét személyt ismer(t)em, előbbi már nem él.
Mindenképpen továbbítjuk felajánlásodat! Amúgy van még a Pannon Volánnál szerelő, aki anno is szerelte :) de ezen túl nem tudom, mennyire felkészültek.
Ahogy elkezdődik a felújítás és van is látszata, akkor egy gyári szerelési könyvet adományozok a buszhoz. A 0 szériás 180-556-557 es járművekhez. Ez az emeletes busz két 0 szériás járműből van összeépítve. Jó és érdekes dolgok vannak a könyvben. Meghökkentő dolgokat is írnak. Például télen -25 fok alatt leállításkor 1 liter benzint kell a motorolajba önteni. 1 percet járatni,majd leállítani. Reggel könnyebben indúl a higabb olajjal. Ez az ikarus gyár álltal előírt olaj higítás. És nagyon sok érdekes dolgot lehet belőle megtudni. Légrugók légtelenitésétől,a hibák kideritéséig,sok hasznos információt. Az illetékesek engem keressenek majd,és jelezzék a fórumosok nekik,hogy létezik ez a leírás.
Mi rajta leszünk a projecten! Addig pár telefonos fotó <a href="http://ptke.hu/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=8:az-emeletes-busz-hazatrse&Itemid=32" target="_blank">telefonos fotó...</a>
EZ IGEN!!!! Remélem lesz rá keret, hogy felújítsák. Mondja meg valaki szakértő, hogy mennyi idő alatt lehet egy ilyen járművet felújítani? Vajon, ha kész lesz, mire fogja használni a PV? Pécsi turista busznak tudnám elképzelni, de Pécsett szolgáltathat a PV a PK mellett ilyen funkcióval?