A tompítottnak az a hátránya, hogy bár láttatni akarja az autót a szembe jövővel, közben pont úgy van megtervezve és kitakarva, hogy a szembejövőt a lehető legkevésbé vakítsa el sötétben. Vagyis minél kevesebb fény jusson a szembejövő szemébe. Az izzós vagy ledes menetfényeknél nincs kitakarás, megy a fény egyenesen a szembejövő szemébe, ezért jobban látszik.
Abban egyetértek, hogy a hátsó lámpákat is felkapcsoltatnám a menetfénnyel együtt.
Amikor az említett izzókat használtam csak hosszú távokat ( akkor is ) vezettem, éjjeli indulás, és minél előbb, időre a célállomásra jutni 700-730 km-re.
Ez összejött akár 7 óra alatt is, de lehetett akár 9-10 óra is, ilyen távokon sokminden közbejöhet.
Én nem taxiztam sosem városban így nem üzemórában mérem az autóhasználatomat hanem km-ekben. :)
" De ezt remélem érzed, hogy nem normális és két év tompított izzó befektetéséből már egy villanyász megnézhette volna, hogy mi a gond."
Nem sima gyertyafényű izzókat használtam, és a km-ek sem voltak kevesek állandó tompítottal, mit nézett volna a villanyász?
Húgom újonnan vett garanciális Ford autóin marékszámra cserélte márkaszervíz is a tompítottakat...azt mondták arra a kérdésre, hogy ezek ugyan miért égnek ki állandóan...ez ilyen....teljesen normális, nincs semmi gond az autóval.
Mielőtt elindult németből haza cseréltek izzót, mire hazaért már jött hozzám, hogy kicserélném-e a kiégett izzót, kérdeztem van izzód...persze van, elővett egy marékkal.
A Duster is már LED-es, izzócserék megszűntek, és legalább már lehet is látni velük sötétben.
Mikor még én is sima tompítottat használtam majd 2 havonta kellett cserélnem izzókat, párom kisautója ( H7-es ?) alig fut évi 6 ezret, de 3x biztosan cserélni kell évente tompított izzót.
De ezt remélem érzed, hogy nem normális és két év tompított izzó befektetéséből már egy villanyász megnézhette volna, hogy mi a gond.
Ettől persze a LED a jövő ebben is, csak ha az összes tompított is LED lesz, akkor mi szól még a menetfény mellett? ;-)
Mikor még én is sima tompítottat használtam majd 2 havonta kellett cserélnem izzókat, párom kisautója ( H7-es ?) alig fut évi 6 ezret, de 3x biztosan cserélni kell évente tompított izzót.
Xenonnal ez egészen másképp alakult, 280 ezer km alatt 1 azaz 1 db izzó égett ki, amit persze párban cseréltem.
A LED valószínüleg még tartósabb lesz, hiszen a LED-es menetfények sem szoktak gyakran kiégni.
A tompított ott volt, nem kellett semmi hozzá, betöltötte a funkcióját. Kezdetben a menetfények is izzósak voltak. A tompított izzót nagyjából két évente cserélem, mindig párban, nem érzem óriási erőfeszítésnek.
Érdekes, hogy egy csomó funkció miatt kiakadtok, de egy funkció felesleges megduplázása miatt most véditek a mundért és töritek a fejeteket, hogy a funkció valóban úgy működjön, ahogy a formális logika alapján elvárnád.
Az érzékenysége függvényében kapcsolja a tompítottat, ami akár úgy is történhet ahogy írtam, szürkületben, estefelé esőben még mindig csak a nappali menetfény ég.
Rövidebb alagútban, aluljáróban látni a legjobban melyiknek milyen az érzékenysége, van amelyik be sem kapcsolja vagy csak későn a tompítottat.
Korábban évi 40-50e km mellet nagyon sűrűn cseréltem tompított izzót, évente min 2x. Ami már 15 éve is komoly mutatvány volt. A LED-es nappali menetfény megjelenése óta ez gyakorlatilag alig fordul elő.