Az elmúlt néhány héten jónéhány átvették új autójukat, a többség TCe 130 motorral, de semmi pozitív vagy akár negatív megjegyzés az autókkal kapcsolatban, mindenki happy.....boldogság.....óccsó üzemanyag....(Viktorunknak hála) ...mindegy mennyit fogyaszt óccsó a benzin, és stb..:-)
Agyrém ( nekem ) pedig voltak francia autóim, azt hittem ezt már kinőtte mindegyik gyártó, de nem:
Az is egy racionális megközelítés, hogy a meglévőt karbantartja az ember.
Meg az is hogy vesz egy olcsót, vagy kettőt mellé , és ha pont baja vana, akkor átül egy másikba. Ha megengedheti magának, hogy ez mondjuk 400 km-re az otthonától, vagy külföldön következzen be...
Ugyanennyiért vehettem volna 4-6 éves 30-100 ezer km-es használt autót...azzal jobban jártam volna?
Árak....ha belegondolok az első új Ladámat vmi 76 ezer Ft-ért vásároltam, amikor még ca. 8-9 Ft volt a benzin literje, az akkor is drága volt, és utána is a folyamatos áremelkedések miatt.
Ez a trend folytatódik, a Duster is néhány hónapon belül jó néhány 100 ezer Ft-al lett drágább, és ennek sosem lesz vége mert a kereslet megvan.
Én sem tervezek több újat, ez gondolom pár évig kiszolgál gondmentesen.:)
Ez rendben is van, de a jó állapotú használt autóknak is nagyon felment az ára.
Aztán ha eladod a jó állapotú használtodat azt feltételezem pótolni kell, mert kerékpárral, tömegközlekedéssel egy autóhoz szokott ember nem szívesen járna rendszeresen.:)
Évtizedek óta nem ültem tömegközlekedési buszon, vonaton.....kerékpáron igen, tegnap is mentem egy karikát, de ezt csak szabadidős időtöltésként.:)
Szia! 6 év vagy 120ezer km, amelyik előbb teljesül. Vezérműszíj, feszítő görgője, vízpumpa, hűtőfolyadék, hosszbordás szíj, és annak a feszítő görgője. Generátor és klímakomperesszor szíjtárcsáját ellenőrizni. Szétszedés előtt érdemes műserrel nézni egy temroszát nyitási hőmérsékletet, mert sok esetben azokkal si gond van, ekkor érdemes már azt is most cserélni ha rossz. De 2011-es autón már az összes folyadékot most illene másodszor cserélni. Ami az árakat illeti, nagyon nagy a szórás. Egy gagyi alkatrész 1/5-e egy gyári vagy más nevesebb terméknek. Ahol eddig szervizeltetted, kérj ott árajánlatot, gyári, vagy gyári beszállítói alkatrészekkel. Órabér pedig mindenhol ki van írva, és az árajánlaton is szerepelnie kell.
Igaz folyamatosan nőnek az új, és ezzel prárhuzamosan a használtak árai is, de nem az a tapasztalat, hogy emiatt visszaesne a kereslet, sőt.
Én olyasmit érzek, mint 2 éve a covid elején mikor ellátási gondokról kezdtek beszélni, erre föl a lakosság pedig pánikfelvásárlásba kezdett, ez pedig áruhiányhoz, üres polcokhoz vezetett.
Most nincs azonnalra készleten lévő új autó ( de mégis van, lásd Duster ) a rendelési idő bizonytalan, nem előre kalkulálható ezért sokan "pánikvásárlásba" menekülnek, és kétségbeesetten telefonálgatják öszze az ország kereskedéseit ilyen olyan azonanl elvihető autó után, ilyenkor se a szín se a felszereltség nem számít csak az, hogy azonanl vihető legyen.
Sok Vitarás pl. 5-6 éve vásárolt autóját adja el újkori ára felett, és vesz vagy venn, igaz most már drágábban, de újat amíg van a következő jelentős drágulás előtt.
Nekünk a 2016 júniusi Urban Explorer felszereltségű, amit anno 4M-ért vettünk, ismerősi körben 3,5M-ért megy el a héten, gyakorlatilag lefutott gumikkal, 2 hónappal a műszaki vizsga előtt.
Jó vétel volt, szerette az Asszony nagyon, de kapott céges autót, nem maradt értelme megtartani, hogy csak álljon az udvaron és heti egyszer csak a járatás kedvéért beleüljünk. Már így "használtuk" 2 hónapig.
Elérték a "nem éri meg" árat. Kivéve, ha jogszabállyal ellehetetlenítik a többit. Az autót használók zöme ki fog szorulni az autózásból. Talán pont ez a cél...
Az új autók folyamatosan drágulnak, ezt tudjuk a különböző valós ill. kreált dolgok miatt, a használt autók is egyre drágábbak csak azt nem értem, hogy igazából miért is? Azokat nem kell legyártani, hiányzó alapanyagokból összerakni stb...., ja megvan...a hiánygazdaság, a kereslet szabja meg a piaci árat.
A használt villanyautókért meg lassan ölre mennek a vásárolni szándékozók, ott is az újak aranyárban vannak, szállítási idő, folyamatos áremelés, magas kereslet, ez mind árfelhajtó hatás.
"Megváltozott a matek. Régebben azt mondtuk, nem veszek új autót, mert ahogy kigördül a szalonból, bukok rajta 20%-ot. Most azt mondom, vegyél új autót, egy év múlva add el drágábban, a nyereségből meg vidd el a családot Mexikóba. Egy biztos, ha autót akarsz vásárolni, légy gyors és határozott. Ezt diktálja most a piac. "
Ha nem is Mexiko a cél, és az 1 éves korában történő eladás, de most mégiscsak "megéri" újat venni, mert az az értékcsökkenés amit megszoktunk évtizedek alatt az a bizonytalan időre vállalt szállítási idejű újautók, nyersanyaghiány...stb....stb... ill. egyre kevesebb megfizethető használtautó, és ezek egyre növekvő hiánya további árfelhajtó tényező.
Apropó Jogger, most valaki szóvá tette, hogy végre a Joggerbe a limiter nem ész nélkül tolja a beállított sebességig, hanem 50-es limitnél felmegy 42-ig, ott visszavesz és szép lassan feltolja 50-ig. A szakértő felhasználó szerint ez negatívum, szerintem végre egy értelmes dolog, ami ebbe a szegmensbe is leszivárgott.