Gumióvszer tényleg jó a ligierekhez, az enyémben 4 éve van beépítve, annak az egybáros sapkának és a fehér tágulási tartálynak, rossz a műanyag menete, tömítése. Nem tömít elég jól, és nem alakul ki az 1báros nyomás, ami ahhoz kell, hogy ne forrjon fel a víz 100° on. Persze előtte ki kell lyukasztani a gumit :)
nagy ezen indul csak el teljes gázon, de akkor is csak alapjáraton zörög, nem pörög fel, és furcsa ciripelős kifújos hangja van
Talán csak egy henger megy , és a másik tényleg kifúj valahol -- vagy tömítés , vagy valamelyik szelep nem zár .
Kompressziómérés a gyertyák helyén -- ehhez le kell venni légszűrőtalpat ( 7 imbuszcsavar fogja) -- de talán jobb lenne légveszteség mérés ( levegőt vezetni a hengerbe ) mert akkor lehet hallani , hol fúj ki .
Nekem van légveszteség mérőm , de még sosem használtam : benzinesekkel nem foglalkozom , a dízelhez meg kell gyártani valami csatlakozót .
a szerelő először levette a hengerfejet, utána lentről kihúzta a dugókat.
A Ligiereken ez nem működik , mert a difi a motor ALATT van . Én életemben először tavaly ősszel láttam X-TOO-t , abban (eredetileg) LDW502 Progress motor volt , fő vonalaiban megegyezik a normál LDW502-essel . Persze egy kép nem ártott volna a kérdezőtől , de azzal mindig úgy spórolnak , mintha arannyal kéne fizetni érte . Persze külsős kérdezőként nem tudnak egy-két mopedautós sajátosságot : például azt , hogy ez egy viszonylag ritka típus , de mivel az összes mopedautóba csak 4-5-féle motort szereltek ezért ilyen esetben elég a motor típusát megadni .
Egyébként is nehéz tanácsot adni egy teljes dízel hibakivizsgálási metódusra , pláne ennél a motornál , mert az adagoló bele van építve a hengerfejbe , emiatt a befecskendezést vizsgálni körülményes . Az átlagember , de még a gyengébb képességű szerelők az izzítógyertyát sem szokták megtalálni benne -- mentségükre szolgáljon : nehezen is hozzáférhető .
Számomra azért furcsa, hogy ha be is indul utána nem pörgethető föl . Mert ha kompressziós gondok volnának akkor túráznia azért tudna .
Én a hengerfej átfújást léggömbbel vizsgáltam : ráhúztam egy lufit a hűtősapka helyére ( a túlfolyót elzártam ) és beindítottam a motort ...
Egy Ligier xtoo max motorjával kapcsolatban tudna valaki segíteni?
Egyszer csak megállt, azóta nagy ezen indul csak el teljes gázon, de akkor is csak alapjáraton zörög, nem pörög fel, és furcsa ciripelős kifújos hangja van./ mint mikor egy kétütemű trabi kivégezte a hengerfej tömítés. Vezérlés a helyén, gázolaj van. Arra gondoltam hengerfejes lehet. Volt már valakinek szerencséje ilyen tüneteket?
Maglódi kereskedés helyett a Bakonygyepesi kereskedőt csak ajánlani tudom minden téren korekt!! Vizsgáztatást is flottul intézi. Maglódi telepet mi is meg próbáltuk de el kell felejteni. Nagyon erőszakos és türelmetlen kereskedő csak a pénzre hajt minnél gyorsabban. Agresszíven el akar adni szerintem nem megy neki igazán az üzlet.Sok autó áll le van merülve akku stb nem nagyon pörög az üzlet szerintem. A hírdetésben újszerű autók ezersebből vérzenek. Mentegetőzésként az Érdi konkurenciát szólja le hogy ott ennél sokkal rosszabbakat árulnak sokkal drágábban.
Előző hozzászólásomban "komoly" műszaki problémákat említettem . Ilyeneket értek alatta mint olaj-, levegőszűrő-, gyertya- biztosítékcsere, esetleg fékbetétcsere és légtelenítés, kisebb akár útközben elhárítható hibák, karbantartások...
Az üzletelés alatt én azt értem hogy valaki a frissen megszerzett járgányát még az utánfutón körbefotózza, majd anélkül hogy valamit is átnézne, jóval magasabb (akár kétszeres) áron megpróbálja továbbadni.
Egyik veteránjárművekkel , alkatrészekkel munka mellett foglalkozó cimborámnak ajánlottak fel baráti áron egy lepukkant Pannóniát .
Ő finoman elmagyarázta az eladónak hogy mire a motor restaurálása elkészül, durván 10X azaz tízszeresébe lesz mint a vételár. A piaci ára ennél kevesebb.
Jónéhányat restaurált magának, amiket akart azok már megvannak, tehát képben van. Egy darab papíron le is vezette tételesen mi mennyibe kerül ha valaki rendbe akarja tenni. A tételeket összeadva tényleg igaza volt, ezt üzletelési céllal nem érdemes csinálni.
Úgy látom a mopedautó javítás is hasonló cipőben jár.
Pénteken vittem egy majdnem 3 éves lizingelt céges Skodát (nem saját!) 60 ezres kötelelező szervizre. Olaj, olajszűrő, pollenszűrő gyertyacsere, teljeskörű? átvizsgálás.
Csak 114 ezerbe került +3 órába. Megkérdeztem hogy a levegőszűrő miért maradt le a listáról? Azért mert 90 ezres szerviznél lesz cserés. Nem túl drága és nem túl sok idő kicserélni . Ami viszont rezgette a lécet: közölték hogy augusztusban meg kellene jelenni külön fék- és kuplungfolyadék cserére mert 3éves korára ezt ki kell cserélni, viszont most nem lehetett cserélni mert a lízingcég ezt nem támogatja még.
Két hetes vállalási idővel dolgoznak, nem is a legdrágábbak. Tudomásul kell venni a tényeket, átverés tényleg nincs.
Ezt csak azért írtam le hogy lássuk a "piaci árakat".
Sajnos az átlagemberek többségének a költségvetése nem arányos az ilyen kiadások kifizetésével jelenleg.
Ha valaki a saját járgányai értékét megnövelve nem kevés munkát és anyagot, tudást befektetve megpróbálja rendbeszedni, nem mondanám nagy üzletnek ha eladásra viszi.
Ha összeáll egy vállalható állapotú becsülettel megjavított mopedautó, a piaci árból a bekerülési költségeket levonva legfeljebb egy szerénynek mondható munkabér állhat össze meglátásom szerint. Ez inkább egy olyan tevékenység amit kedvvel csinál valaki, némi anyagi + miatt. Ebből nem sokan "gazdagodtak" meg.
Egyszer valami dízeles oldalon találkoztam ilyesmivel . A kérdező azon reklamált , hogy a diagnosztikai kérdésére rövid úton az volt a válasz : ez összetett probléma ( ami végülis igaz lehet ) ezért a legjobb ha nem turkál bele az adagolóba , hanem hozza be hozzájuk ( a válaszolóhoz ) és akkor majd ( jó pénzért ) ők megjavítják neki . Ezzel nem lenne baj , a kérdező azon reklamált , hogy szinte mindig ide lyukadnak ki , az egész topik nem más , mint valaki(k)nek a reklámja .
Itt nálunk valószínűleg azért nem mennek el ebbe az irányba a dolgok , mert szerencsésen olyan társaság jött össze akinek a mopedautózásból jelentős haszna nincs . Tévedés ne essék : itt is vannak olyanok akik üzletelnek -- nekem is van egy rahedli eladó járgányom ami javításra vár -- de nem itt a fórumon űzik az ipart . Feltehetőleg azért , mert javítást nem szeretünk vállalni* ( szívesebben foglalkozunk a saját masináinkkal ) a kész üzemképes járgányt eladni ( normális áron ) pedig nem gond a jelenlegi hiánypiacon .
* a külsős javítások miatt nekem sem jut idő saját kocsijaimra . Pénteken délután egy tolnai ismerősnek raktuk össze -- úgy ahogy -- a szekunder variátorát , hogy üzemképessé váljon a járgánya , mivel a kocsijuk ( Matiz ) is pont most vár motorfelújításra . Egy másik Microcar önindító tartó lemezével pedig ma délután kéne foglalkoznom , az se az én kocsim , csak valahol valaki megint kocsi nélkül maradt , és senki nem vállalja , senki nem ért hozzá ...
Egy másik , közeli településen lakó mopedes végre rá tudta venni az unokatestvérét , hogy javítsa meg kis járgányt . A szívességből elvállat javítás rosszul végződött : egy megpattanó kulcs miatt a szerelő eltörte a szélvédőt ; úgy döntött nem mondja meg a tulajnak , kicseréli az üveget ( több mint 50 ezer Ft + egy nap , mert el kell menni érte a világ végére ) de utána soha többet nem vállalja annak a gépnek a javítását . A következő meghibásodásnál nem tudom mit fog csinálni a szerencsétlen mopedautós ...
Részemről addig fogom ezt az oldalt felkeresni míg jelenlegi hozzállását, tartalmát, segítőkészségét, emberek egymáshoz való viszonyát megtartja.
Van olyan oldal mely hasonló szellemiséggel indult, de közben néhányan a sajátságaikat annyira belevitték, hogy kis létszámú majdnem zártkörű klubbá alakult.
A komoly műszaki témák felvetése elmarad, helyette mindenféle "kütyükkel", azokkal kapcsolatos problémákkal foglalkoznak, az egyik fő téma hogy melyik profi oldja meg helyettük a felmerülő műszaki problémáikat nem kevés anyagi ellenszolgáltatás mellett.
Nagyon remélem hogy megmarad a régi formátum, hozzáállás, emberi segítőkészség ezen az oldalon a továbbiakban is. Az általad említett embereket ugyan nem lehet innen kizárni, de amíg igazodnak az itteni trendhez, addig nincs probléma.
Én is remélem , hogy ez a topik megmarad ilyen közvetlen és baráti hangneműnek -- ha mégsem akkor nyilván nem fogok bele írni . Azt, hogy ki és mivel jelenjen meg itt azt mi nem korlátozhatjuk , erre -- az általunk nem ismert -- moderátornak van lehetősége . Sok éve kellett csak belenyúlnia ide , azóta békés vizeken folynak a hozzászólások .
Amikor mégis előadódik valami deviancia akkor az egyetlen helyes viselkedés , ha senki nem reagál rá -- ha jól értem a fészbúkon azon buktok el : mindig akadnak páran akik beolvasnak és máris kész a háború . A legtöbb verekedés is azzal kezdőik , hogy az ellenfél visszaüt .
Ahogy a köznyelv fogalmaz : nem kell etetni a trollokat .
Olyan jó volna , ha legalább ezt az egy Mopedautós-Facebook-oldalt nem szemetelné tele a galád Maglódi kereskedés , a tisztességtelen hírdetéseivel , nem létező Nagy József rejtett néven , ahol segítőkész Márkatársak beszélgetnek és találkozót szerveznek !
A többi Facebook-oldal tele van a szemetükkel , sok felháborodott Vevővel , semmi keresni valójuk ezeknek a galádoknak a Mopedautósok privát Közösségében !
Már csak az hiányzik , hogy még ezen az Index felületen is megjelenjenek !
ÜDVÖZLÖK MINDEN FOROMON LÉVŐ MOPEDAUTÓS KOLLÉGÁMAT. A SEGÍTSÉGETEKET SZERETNÉM KÉRNI. VAN NEKEM EGY MICROCAR MGO 442 ES MOPEDAUTÓM, AMIT AZ EGYIK FÓRUMTÁRSUNKTÓL VETTEM. SAJNOS A KÉT HÁTSÓ TELESZKÓP TOTÁLKÁROS LETT ,MIVEL ELENGEDTE AZ OLAJAT. KÉRDEZEM TŐLETEK, AKI TUDJA, HOGY MILYEN TÍPUSU LENGÉSCSILLAPÍTÓT TUDOK VENNI, VAGY HOL TUDOM MEGJAVÍTATTNI A MOSTANIT , MERT SAJNOS NAPONTA KELL KEZELÉSEKRE JÁRNI, ÉS IGEN NAGY SZÜKSÉGEM LENNE A KISAUTÓRA.. FÖLEG AZ ÉRDEKELNE, HOGY MILYEN HOSSZU KELL ÉS A RUGOSTAG MILYEN ÁTMÉRŐJÜ. MERT AJÁNLOTTAK NEKEM ÉRDEN 36.500 FT/DRB -JA CSAK RÖVID LETT 5 CM -ERREL, MEG HORDÓ ALAKU VOLT A RUGÓSPIRÁLJA , AMI BELEÉRT VOLNA A KERÉK GUMIBA. EZÉRT VISSZAKÜLDTEM, ÉS VÁROM AZ ÁRÁT, VAGY A JÓ TÍPUST. KÖSZÖNÖM, HHA VALAKI AD TANÁCSOT, HOGY MIT TEGYEK.
nem lenne jobb 1 héttel későbbre tenni a találkozódat?! Mert így június 1-én lehet két találkozó lesz 1 nap!
Nem tudom miért kéne NEKEM eltenni a találkozót . Mint említettem én több mint 10 éve tervezek találkozókat valamilyen kialakult rendszerben . A júniusi találkozó a szálláshely miatt az Ifjúsági Unió Szekszárd (természetjáró)szervezet X. Laudetour nevű vízitúrájához igazodik , annak időpontja kötött , egyrészt hagyományosan június első szombatja , másrészt tavaly ősszel , megyénk természetjáró programjainak megtervezésekor fixálásra került . Azonfelül a következő hétvégén én ügyletes leszek , akkorra nem tudom tenni a találkozót . A következő hétvége egyébként Pünkösd , amikor nagyon sok családi és egyéb program lesz előreláthatólag , azzal nem szándékszom konkurálni .
Véleményem szerint túl nagy gondot az ütközés nem jelent , mert a célcsoportjainkban csak minimális átfedés van -- ha valaki veszi a fáradtságot és visszakeresi a találkozóink beszámolóit akkor ez nyilvánvaló és a mopedautósok tulajdonságait vizsgálva érthető is .
A doromlási találkozót azért hoztuk létre , mert a Dél-Dunántúli mopedesek többsége nem volt hajlandó ( nem tudott ) a nyári balatoni összeröffenésre elmenni . A járműveket jobbára fogyatékos/idős emberek használják , akiknek nem vonzó 150-250 km-t autózni Bakaliig , ahol vagy ott tölt néhány órát és hazaindul ( újra többszáz km vezetés ) vagy ott alszik . Ez utóbbi vagy nagyon drága (szálloda , faház ) vagy csak drága ( sátor) de egy idős-beteg-mozgássérült embernek nem igazán alternatíva . Ilyen okok miatt a bakali találkozók csak a magamfajta hobbisták számára jelentenek lehetőséget , akik meg tudják oldani az út során esetlegesen felmerülő műszaki problémákat , elvannak sátorban is és a balatoni nyár anyagi részét gond nélkül tudják vállalni .
Ezek miatt tettük be a regionális lehetőséget , mivel az átlagos mopedes olyan találkozóra eljön , ami 1-2 órás autókázással elérhető . Azonfelül a részvétel itt gyakorlatilag ingyenes , és van szálláslehetőség is épületben -- bár ez utóbbival kevesen élnek .
Mindezt csak azért írtam le , mert ha majd szerveztek találkozót akkor előbb-utóbb ti is ezt fogjátok tapasztalni . Vagyis zömében azok fognak megjelenni majd ott Buda II. szélén akik nem az ország túlsó felében laknak . Innen valószínűleg senki nem fog felberregni egy pár órás program kedvéért , és én se várok a fővárosból meg környékéről senkit . Aki mégis onnan jön az személyes ismerősöm , vagyis inkább a baráti összeröffenés és nem a járgányok miatt jön -- és teljes hétvégére .
A Bakaliból pár éve Keszthely lett , de a tendencia ugyanaz maradt -- az elmúlt évek során lényegében ugyanazok jönnek el azok akik Doromlásra is járnak .
A Duna túlsó -- keleti -- oldaláról Balatonra 2007 óta csak 3 fórumtárs jött ( az egyik kétszer is , de azóta nem jár ) , a fővárosból és körzetéből hasonló az arány . Doromlásra a relatíve közeli fórumtársakon kívül senki sem jött el , a fővárosból is csak 1-2 személy .
Nem érzem nagy tragédiának , ha a ti , főként budapestieket érintő egynapos találkozótok időben ütközik a mi regionális hétvégénkkel .
Nagyon nehéz összehozni egy találkozó ügyfélkörét -- nekünk több mint 10 évünkbe és közel 30 többé-kevésbé sikeres rendezvényünkbe van az időnként összefutó tucatnyi jármű .
Időjárás előrejelzéstől függően május 25 - vagy június 1 szombati napon, mopedautó találkozó Budapest, budai II. kerületének szélén egy tájvédelmi körzet mentén. Aki szívesen eljönne, jelezze hozzászólásban hogy lássuk mekkora létszámra számíthatunk, esetleg szóljon környékbeli mopedautós ismerőseinek.
Szerintem jó lesz . A termosztát lábban két érzékelő van , az egyik 110 foknál kapcsolja be a piros lámpát a műszerfalon , a másik egy termoellenállással vezérli az izzítást .
Köszönöm. A konyhacikk kereskedőknél megvettem. Jól szuperál. A termosztátház alá gondoltam beépíteni. A vízhőfok gombán belül van egy vakdugó. Annak a helyére egy perselyt gyártani amibe a véget be lehet tolni. Vélemény?
Én elektrotechnikai üzletben vettem hasonlót , ezerpárszáz forintért . Volt már régebben hasonló , de az elpusztult , mert -- mint utóbb kiderült -- nem volt vízálló az érzékelője , én meg beépítettem a Volvo vízkörébe . Ennek most kedvezően hosszú ( majd 2 m-es ) a vezetéke .