Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lesolo Creative Commons License 2020.03.29 0 0 187808

Abszolult köszönet--természetesen abszolult nem mértünk---noha UTÓLAGOSAN  ..,persze abszolult kézenfekvőnek látom  én is.,  mint igazi lépcsőházi  gondolkozó fajta..

Milyen elvárt olalnyomást kellene mérnünk , pl egy egy napos állás után, hideg motorral inditva?

 

Egyelőre nem találtam infót a nyomásértékről,  csak a Hella  ZÖLD olajnyomáskapcsoló specifikációjáig jutottam., ennél pedig kb 0.3 bar nyomás kell minimum , hogy elaludjon a lámpa.

 

Jól Feltételezem hogy a Cordobánál is két fajta olajnyomáskapcsoló létezik : Egy statikus (ez volna, a 0.3bar-os).., és egy "forditottan müködő" dinamikus olajnyomáskapcsoló kb 1.6-2.0 bar körül.,  kiértékelő elektronikával a müszerfalban ,és  villogóLED-el plussz hangjelzéssel???

 

Mérni a hagyományos olajnyomáskapcsoló (ZÖLD SZINÜ?) helyén kellene, ez helyileg vajon hol találtatik?

 

És ha alacsony olajnyomásértéket mérnénk müködéskor---akkor milyen opciók lehetségesek?

 

Olajnyomással kapcsolatos hibajelzések  sosincsenek egyébbként.

 

Mára csak ez a "néhány " aprocska kérdés merült fel.

 

üdvözlettel L.

 

 

 

 

 

Előzmény: nick name74 (187804)
mica-r Creative Commons License 2020.03.29 0 0 187807

5M Ft-ból nem működik egy szerviz 

Előzmény: rvf400 (187805)
Quattroman Creative Commons License 2020.03.29 0 0 187806

utoljára kétezerben volt négyfős kft-m ami ugye már nagyon múltidő, amúgy sokkal jobbnak éreztem ha egyedül dolgozom. (morcos vén f...vagyok?) és lassan egy éve nyögdíjas.

ma már hobbyműhely lett...

Előzmény: rvf400 (187805)
rvf400 Creative Commons License 2020.03.29 0 0 187805

Szeretném kérdezni tőled, hogy egy hozzád hasonló - szakmai tudás, életkor, kuncsaftkör, ismerettség , stb - szakembernek, akinek a vállalkozásban van kb 5 m Ft, és dolgozik 1-2 alkalmazottal, havi 220-240 órát, a jelenlegi gazdasági környezetben mi lenne az adózott "normális" jövedelem ?

Előzmény: Quattroman (187803)
nick name74 Creative Commons License 2020.03.29 0 0 187804

Olajnyomást mértetek üzem közben,indítástól a felmelegedésig?

Olajszűrőkosártól az olajszivattyúig, beleértve a szabályzószelepet is ,állapotvizsgálat?

Valószínüleg a tőkék nem tudnak teljesen feltöltődni olajjal,valamely ok folytán...

Előzmény: Lesolo (187802)
Quattroman Creative Commons License 2020.03.29 0 0 187803

utóbbi

Előzmény: rvf400 (187801)
Lesolo Creative Commons License 2020.03.29 0 0 187802

Sziasztok!

 

Tudnátok segiteni?

 

S.Cordoba 1.4i 16V.2008.   BXW.135.000Km .  Hidrotőkésnek tünő hang , kattogás-csattogás hidegen különösen , aztán csökkenő.

Ezeket követtük el idáig--sajnos eredménytelenül.

Olajcsere--átmosás--tisztitás--vezérmüszij (nemrég cserélték)--vezérműtengely--vezérlés ellenőrzés..,kompressziómérés Ok--hibakód nincs--paraméterek referencián belül---indithatóság és menetteljesitmények normáliasak.

A hidrótőkéket átraktuk egy V.W-be próbának---de ott nem okozott semmi  hallható problémát!!

Most ebbe a Cordobába az összeset hidrotőkét vadi ujra cseréltük ki---de nincs változás , most  a totáll csere után sem .

Sajnos nem sikerült egy hangfail-t feltölteni a Cordobáról--- you-tube-n van egy hidrotőkés videó.., az ottani hang., nagyon hasonló mint a miénk.

 

köszönök minden segitőkész hozzászólást!

rvf400 Creative Commons License 2020.03.29 0 0 187801

Szia, saját műhelyed van, vagy bérled ?

Előzmény: Quattroman (187800)
Quattroman Creative Commons License 2020.03.29 0 0 187800

egy helyet mondj ahol az alkatrészt beszerzési áron számlázzák ki.

vagy azt hogy hol előírás hogy így kell tenni.

Előzmény: JAMIE222 (187797)
barbon1 Creative Commons License 2020.03.29 0 0 187799

Az előző hozzászólásom egyébként nem neked szólt,sőt szerintem Téged igazolt.

Előzmény: Quattroman (187785)
TraguAre Creative Commons License 2020.03.29 0 0 187798

Miért lenne fejve? Odamegy, megkérdezi mennyi lesz, ha elfogadja dolgoztat, fizet, távozik. Ha nem fogadja el, távozik. A végösszeg nem fog változni, ha az alkatrésszel kapcsolatos költségek átkerülnek a rezsióradíj oszlopba. Legalábbis nem biztos, hogy a neked tetsző irányba... 

 

Normális esetben egy nagyker nem árul utcára. 

Előzmény: JAMIE222 (187797)
JAMIE222 Creative Commons License 2020.03.29 0 0 187797

Nem az alkatrész beszerzési forrására céloztam, vegyétek csak meg, nincs vele baj.

Hanem hogy kétfelől lesz fejve a kuncsaft még mindig.

Előzmény: Quattroman (187777)
Paco155 Creative Commons License 2020.03.29 0 0 187796

MNDEN idő költségének munkadíjként kell szerepelnie a számlán egy összegben*, az anyagköltség az meg csak és kizárólag az alkatrész és segédanyagok ára.

 

*Az is amit Pali tölta beszereléssel, az is amit a ki beparkolásra fordít. Az is amt Pirike az anyagbeszerzéssel tölt.  De még az is amit kávézással mert munkabért arra az időre is kap. És a helység bérleti díja, vagy a vásárlási ára x időre leosztva, a villany ára, a vízé, a kézmosószeré, stb szóval mindené.  Plusz a tulajdonos haszna amibe még a gyereke taníttatásának költsége is beletartozik.  A fentieket összeadva és elosztva a termelési idővel** hívják rezsióradíjnak.  Ez alatt nem szabad dolgozni mert veszteséges.

 

 

*ami nem napi 8 óra hanem inkább 5-6/szerelő

Előzmény: cam aro (187793)
cam aro Creative Commons License 2020.03.28 0 0 187795

Turn pinion clockwise until resistance is felt (start of injection).""  * 

 

ez innentol ugy fassag ahogy van. 

ez igy csak egy alap kozeli beallitas lehet. .mert mi az hogy ' until resistance is felt' 

bammeg.. Hulk tekergeti,. vagy Nils Holgersson ? 

 

szvsz ket megoldas szokott lenni. 

az egyik hogy FHP-n adjak meg a plunger elmozdulast az alaptol..

( ez 0.8-0.9 mm kozt szokott lenni ) 

 

 

vagy mint most a merci.. fotengely fokhoz koti a plunger meg mozdulasat. 

( nyilvan, itt mar ha 0.01 szazadot mozdul akkor mar mozdul :) 

 

mit tennek en. 

fotengo BTDC 12 fok. es indikator oran a plunger elmozdulas 0.01 szazad. 

a tobbit majd fulre, mint egy lada elogyujtas. .. az meg megy neked.  :) 

 

* csak emlek szinten, de keverhetem massal. 

a hatos pont felett van egy zaro dugo, az ala kell  egy 10mm atmero. 12..16? 25 ? mm hosszu 60 fokos retesz. 

( mint egy szog. ) 

ez rogziti az adagolo fogaskereket.

igy zarod a hajtast. lehet forgatni az adagolot a lezart tengely korul. 

 

tevedes registered trade marks. 

Előzmény: kormi07 (187790)
somytomy Creative Commons License 2020.03.28 0 0 187794

Indító mágneskapcsoló lett volna, de már tárgytalan. Nem indított, gyújtáskapcsoló jó, vezetékek nem szakadtak, leszedtem az indítómotort. Külön a motor forog, akkor nyilván a relé ment szét, de aztán később biztonság kedvéért megnéztem és működött. Mi a fene, összerakom az autót, összerakva is megy.

Csak másfél napom ment rá

Lazán kapcsolódik, de az akkut tartó lemez valami botrány módon széjjel van rohadva, érdemes a cseréjével vesződni?

Előzmény: 409 (187774)
cam aro Creative Commons License 2020.03.28 0 0 187793

az ido . penz. 

 

ha te jarsz utana a magad penze.. 

ha a szerelo akkor az o penze. 

lattal mar olyan szamlat ahol felvan tuntetve az anyagbeszerzesre forditott ido ?

( Tibi par eve csak erre akart embert felvenni )  

en meg nem, de ettol meg lehet ilyen. 

 

a problem nem is itt van, hanem hogy a szerelo nem fogja magat szopatni egy szar occso alkatreszel, mert tudja mit kockaztat. 

az ugyfel viszont a legolcsobb megoldast keresi, ami nem minden esetben a legjobb megoldas pl garancialis igenynel.. 

 

nyilvan nem feher/fekete..

ahol van ugyfel bizalom, ott valoszinu nincs is 2x tularazas. 

de egy eszszeru 'tulszamlazas' belekell hogy ferjen alkatresz beszerzes vonalon.  

 

szerintem. 

 

( teszem hozza.. mikor meg otthon voltam.. nem kapott mindenki kedvezmenyt, csak a nagy teteles vasarlok. 

itt jottek kepbe az eladok.. akik sajat ( mas nev ) alatt nyitottak szamlat..

igy adva joskanak, meg pistanak 20-30% kedvezmenyt egyesitve egy nev alatt. 

a maradekot meg tettek zsebre, ami nem zavar.. csak epp elbasztak vele az egesz bizalmi rendszert. )   

Előzmény: Paco155 (187781)
cam aro Creative Commons License 2020.03.28 0 0 187792

minek a munka dijat lehet elkerni ? 

felszamolja az irodista/alkatreszes Julcsika oraberet a szerviz szamlan .. vagy hogy ? 

 

az ido penz. 

ha a szerelo alkatresz keresgetesel tolti az idejet, akkor azt IS kikell fizetni.

igy viszont ez benne van az alkatresz arban.  

Előzmény: JAMIE222 (187776)
cam aro Creative Commons License 2020.03.28 0 0 187791

szerintem mas az oka a korrozionak.

itt is rohad minden, de foleg az ujak.  

 

ezeknel a tiz ev koruli autoknal kezdtek el hasznalni a reinforced elnevezesu femeket, ami forditas alapjan megerositettet jelentene.. de valojaban a visszaforgatott ( ujra formalt ) regi femeket jelenti.. 

na.. ezek borzasztoan rohadnak..* nem csak japoba, de nemetbe angolba is. **

 

*3-4 eves autoknak feluleti rozsda az alja. 

szerintem ez egy reszt fem hiba. .

masreszt..alvazvedelem hagyadma.. hat vegyel ujat. :) 

 

** rokon vett negy eves vagyott autot, defendert. vagy discot.. mittom en.. 

ala nezett aknarol.. egy het mulva eladta mert nem mert beleullni. 

Előzmény: Quattroman (187766)
kormi07 Creative Commons License 2020.03.28 0 0 187790

Urak.

 

Merci sprinter '98/00 közt valahol, 2,9 5hengeres adagolós tdi 602.980(nemén javítom hálistennek, konkrétabbat nem tudok)

Miszlikre szedték a vezérlést, lánc/kerekek cseréje miatt, össze kéne rakni( a miért nem értenek hozzá hsz-eket most hagyjuk légyszi).

 

Főtengely/veztengely oké, de hogy kell jelre tenni az adagolót?

(data szerint vedd ki a (talán) zárócsavart a fejből, forgasd az első hengerhez az elemen a rést, állítsd 12 fok before TDC a főtengelyt, tekerd az adagolókereket addig, amíg megnő az ellenállása(kezd emelni a tárcsa) aztán kész?

 

(nem csináltam sose, most meg messze van tőlem)

 

..lefordítva a datát, beállítja az adagolóelemen a rést az 1-es henger felé, épp hogy kezdjen emelni, berakja az adagolót a helyére, főteng/vezteng ugye fhp-n, lánc feltesz, főtengely visszafordít12 fokot, adagoló utánafordít visszafelé, majd újra forgásirányba, amíg kezd emelni(főteng ugye 12 fokon), és kb kész?

..utána statikus előtöltés 0,9mm-re finom beállítás, ha jól értelmezem?(kicsit borult már a fej, ütős ez a zacskós rozé:-D))

 

Köszi.

 

Quattroman Creative Commons License 2020.03.28 0 0 187789

bocs igazatok van, összekevertem.

látszik hogy egyikbe sem járok. :-)

Előzmény: Paco155 (187788)
Paco155 Creative Commons License 2020.03.28 0 0 187788

Biztosan nem a metro-ra gondolsz? :P 

Előzmény: Quattroman (187785)
TraguAre Creative Commons License 2020.03.28 0 0 187787

Az nem a Metro volt? 

Előzmény: Quattroman (187785)
Paco155 Creative Commons License 2020.03.28 0 0 187786

Pontosan ezt mondtam.  :P

Előzmény: barbon1 (187784)
Quattroman Creative Commons License 2020.03.28 0 0 187785

nos amikor megnyílt a tesco csak a vállalkozók bejegyzett cégek kaptak kártyát amivel bejuthattál (nekem is úgy adtak anno) aztán már kopogtattak minden ajtón hogy akar e ilyet valaki.

én még abban a világban szereztem, igaz itthon legalább 15 éve nem voltam náluk viszont a kártyám a németeknél még mindig érvényes...

téma ignorálva, majd ha szakmai kérdésed lesz beszélhetünk.

Előzmény: barbon1 (187784)
barbon1 Creative Commons License 2020.03.28 0 0 187784

Ha éttermbe mész akkor azt az árat kell elfogadnod amit az étlapra kiírnak, és válaszhatsz,hogy kéred-e vagy nem. Nem opció az,hogy nelkem haver a hentes és olcsóbban kapom a bélszint és akkor azt kellene megsütni. Amennyiben Te akaarod otthon megsütni a bélszint (beépíteni a kedvezményes alkatrészt ) akkor tedd azt.

Előzmény: Paco155 (187783)
Paco155 Creative Commons License 2020.03.28 0 2 187783

Nem, a tesco nem nagyker hanem kisker.  A nagyker nem szolgál ki magánvevőt. És épp ezért nem fals az érvelésem mert a nagykernél te megkaphatod a kedvezményed. De ott én nem tudok vásárolni. Nekem a kiskernél kell ami vagy te vagy vagy a bolt.

A régi ügyfél esete meg megint az, hogy ha megvette akkor szerelje be magának.  És innentől nem is fordul elő, hogy az ügyfél hibájából marad emelőn az autó - ergo számláznod sem kell a kiesett időt.

Előzmény: Quattroman (187782)
Quattroman Creative Commons License 2020.03.28 0 0 187782

ha elmégy a kisboltba akkor elvárod hogy ugyanannyiért adja amennyiért beszerzi a tescoba (ami ugye nagyker lenne elvileg)

azért falls az érvelésed mert nekem xxx forgalmat kell ahhoz elérnem hogy megkapjak egy kedvezményszintet tehát ne legyen minden gipsz jakabnak lehetősége ugyanarra, viszont ha Te utánajársz a beszerzésnek, (igen, sokszor kézbe kell venni, összehasonlítani a dolgokat) az ingyen van?

múltkor hagytam egy régi ügyfélnek hogy hozza a lengéscsillapítókat az autójához, (Meyle) márka alkatrészkereskedésből. az elsőket beraktam, a hátsót kicsomagolva kiderült hogy Vito cucc. felhívtam a gazdit Ő most vidéken van, majd holnap tud utánajárni. felhívtam a kereskedést, nincs polcon, két napos határidővel berendelik. autó fenn lóg az emelőn.

kérdés mit számlázol?

hagyjuk, ezt a témát már többször kiveséztük

Előzmény: Paco155 (187781)
Paco155 Creative Commons License 2020.03.28 0 2 187781

Már nem azért, de ez egy nagyon balfasz szemlélet.

 

Az alkatrész ára legyen ugyanannyi mindenkinek. Annak is aki az utcáról beesik és a szerelőnek is. Innentől egyrészt a szerelő nem lesz nagykerhez kötve "mert ott van 40% kedvezményem", hanem ott veszi meg ahol éppen jólesik. Ettől még köthet szerződés a nagykerrel, hogy az neki napi kétszer szállít de ezzel ne járjon árkedvezmény.Másrészt ha valaki maga akarja beszerelni hát hagy tegye, és ő is pont ugyannnyiért fogja kapni.

 

Aban viszont teljesen igazad van, hogy hozott anyagból meg egyszerűen nem kell dolgozni. És ha mindenki ugyanannyiért kapja akkor még indokolni sem kell, hogy miért te szerzed be. Ha egy munkát elvállalsz akkor a számlán feltünteted az alkatrész árát, a munkadíjat és ha az ügyfél megnézi a bárdi honlapját látja hogy neki is pont ugyanannyiba kerülne - nincs miért lázadnia.

 

 

 

Előzmény: Quattroman (187777)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.28 0 0 187780

Miért, nekem ki fizeti ki azt, hogy leadom az autót, megmondom nekik hogy Corteco szíjtárcsát tegyenek bele, majd 2 nap pingvinezés után felhívnak, hogy nem bírnak szerezni, mert egyik partnerüknél sincs raktáron, csak valami noname fos? (A neten meg van.)

Két oldala van ennek az érmének.

Előzmény: Quattroman (187777)
Zoli550 Creative Commons License 2020.03.28 0 0 187779

Igaz,határozottan. 
Nalunk a boltnak van szervize,onnan lehet hozni(mert van kit leaszni),máshonnan nem. Néha van kivétel,hogy ne legyen elpártolás...az is egy kényes ág. Amit kifejezetten utálok ha a nagy és egyszerű dolgokat meghozza,a kissé vagy nagyon bonyolult dolgokat mondja:intézd te,vagy nem megoldható az a valami és vágja a pofát miért nem lehet ezt megoldani,pont neeeekteeek???

Előzmény: Quattroman (187777)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!