Abszolult köszönet--természetesen abszolult nem mértünk---noha UTÓLAGOSAN ..,persze abszolult kézenfekvőnek látom én is., mint igazi lépcsőházi gondolkozó fajta..
Milyen elvárt olalnyomást kellene mérnünk , pl egy egy napos állás után, hideg motorral inditva?
Egyelőre nem találtam infót a nyomásértékről, csak a Hella ZÖLD olajnyomáskapcsoló specifikációjáig jutottam., ennél pedig kb 0.3 bar nyomás kell minimum , hogy elaludjon a lámpa.
Jól Feltételezem hogy a Cordobánál is két fajta olajnyomáskapcsoló létezik : Egy statikus (ez volna, a 0.3bar-os).., és egy "forditottan müködő" dinamikus olajnyomáskapcsoló kb 1.6-2.0 bar körül., kiértékelő elektronikával a müszerfalban ,és villogóLED-el plussz hangjelzéssel???
Mérni a hagyományos olajnyomáskapcsoló (ZÖLD SZINÜ?) helyén kellene, ez helyileg vajon hol találtatik?
És ha alacsony olajnyomásértéket mérnénk müködéskor---akkor milyen opciók lehetségesek?
Olajnyomással kapcsolatos hibajelzések sosincsenek egyébbként.
Mára csak ez a "néhány " aprocska kérdés merült fel.
utoljára kétezerben volt négyfős kft-m ami ugye már nagyon múltidő, amúgy sokkal jobbnak éreztem ha egyedül dolgozom. (morcos vén f...vagyok?) és lassan egy éve nyögdíjas.
Szeretném kérdezni tőled, hogy egy hozzád hasonló - szakmai tudás, életkor, kuncsaftkör, ismerettség , stb - szakembernek, akinek a vállalkozásban van kb 5 m Ft, és dolgozik 1-2 alkalmazottal, havi 220-240 órát, a jelenlegi gazdasági környezetben mi lenne az adózott "normális" jövedelem ?
Miért lenne fejve? Odamegy, megkérdezi mennyi lesz, ha elfogadja dolgoztat, fizet, távozik. Ha nem fogadja el, távozik. A végösszeg nem fog változni, ha az alkatrésszel kapcsolatos költségek átkerülnek a rezsióradíj oszlopba. Legalábbis nem biztos, hogy a neked tetsző irányba...
MNDEN idő költségének munkadíjként kell szerepelnie a számlán egy összegben*, az anyagköltség az meg csak és kizárólag az alkatrész és segédanyagok ára.
*Az is amit Pali tölta beszereléssel, az is amit a ki beparkolásra fordít. Az is amt Pirike az anyagbeszerzéssel tölt. De még az is amit kávézással mert munkabért arra az időre is kap. És a helység bérleti díja, vagy a vásárlási ára x időre leosztva, a villany ára, a vízé, a kézmosószeré, stb szóval mindené. Plusz a tulajdonos haszna amibe még a gyereke taníttatásának költsége is beletartozik. A fentieket összeadva és elosztva a termelési idővel** hívják rezsióradíjnak. Ez alatt nem szabad dolgozni mert veszteséges.
Indító mágneskapcsoló lett volna, de már tárgytalan. Nem indított, gyújtáskapcsoló jó, vezetékek nem szakadtak, leszedtem az indítómotort. Külön a motor forog, akkor nyilván a relé ment szét, de aztán később biztonság kedvéért megnéztem és működött. Mi a fene, összerakom az autót, összerakva is megy.
Csak másfél napom ment rá
Lazán kapcsolódik, de az akkut tartó lemez valami botrány módon széjjel van rohadva, érdemes a cseréjével vesződni?
ezeknel a tiz ev koruli autoknal kezdtek el hasznalni a reinforced elnevezesu femeket, ami forditas alapjan megerositettet jelentene.. de valojaban a visszaforgatott ( ujra formalt ) regi femeket jelenti..
na.. ezek borzasztoan rohadnak..* nem csak japoba, de nemetbe angolba is. **
*3-4 eves autoknak feluleti rozsda az alja.
szerintem ez egy reszt fem hiba. .
masreszt..alvazvedelem hagyadma.. hat vegyel ujat. :)
** rokon vett negy eves vagyott autot, defendert. vagy discot.. mittom en..
ala nezett aknarol.. egy het mulva eladta mert nem mert beleullni.
Merci sprinter '98/00 közt valahol, 2,9 5hengeres adagolós tdi 602.980(nemén javítom hálistennek, konkrétabbat nem tudok)
Miszlikre szedték a vezérlést, lánc/kerekek cseréje miatt, össze kéne rakni( a miért nem értenek hozzá hsz-eket most hagyjuk légyszi).
Főtengely/veztengely oké, de hogy kell jelre tenni az adagolót?
(data szerint vedd ki a (talán) zárócsavart a fejből, forgasd az első hengerhez az elemen a rést, állítsd 12 fok before TDC a főtengelyt, tekerd az adagolókereket addig, amíg megnő az ellenállása(kezd emelni a tárcsa) aztán kész?
(nem csináltam sose, most meg messze van tőlem)
..lefordítva a datát, beállítja az adagolóelemen a rést az 1-es henger felé, épp hogy kezdjen emelni, berakja az adagolót a helyére, főteng/vezteng ugye fhp-n, lánc feltesz, főtengely visszafordít12 fokot, adagoló utánafordít visszafelé, majd újra forgásirányba, amíg kezd emelni(főteng ugye 12 fokon), és kb kész?
..utána statikus előtöltés 0,9mm-re finom beállítás, ha jól értelmezem?(kicsit borult már a fej, ütős ez a zacskós rozé:-D))
nos amikor megnyílt a tesco csak a vállalkozók bejegyzett cégek kaptak kártyát amivel bejuthattál (nekem is úgy adtak anno) aztán már kopogtattak minden ajtón hogy akar e ilyet valaki.
én még abban a világban szereztem, igaz itthon legalább 15 éve nem voltam náluk viszont a kártyám a németeknél még mindig érvényes...
téma ignorálva, majd ha szakmai kérdésed lesz beszélhetünk.
Ha éttermbe mész akkor azt az árat kell elfogadnod amit az étlapra kiírnak, és válaszhatsz,hogy kéred-e vagy nem. Nem opció az,hogy nelkem haver a hentes és olcsóbban kapom a bélszint és akkor azt kellene megsütni. Amennyiben Te akaarod otthon megsütni a bélszint (beépíteni a kedvezményes alkatrészt ) akkor tedd azt.
Nem, a tesco nem nagyker hanem kisker. A nagyker nem szolgál ki magánvevőt. És épp ezért nem fals az érvelésem mert a nagykernél te megkaphatod a kedvezményed. De ott én nem tudok vásárolni. Nekem a kiskernél kell ami vagy te vagy vagy a bolt.
A régi ügyfél esete meg megint az, hogy ha megvette akkor szerelje be magának. És innentől nem is fordul elő, hogy az ügyfél hibájából marad emelőn az autó - ergo számláznod sem kell a kiesett időt.
ha elmégy a kisboltba akkor elvárod hogy ugyanannyiért adja amennyiért beszerzi a tescoba (ami ugye nagyker lenne elvileg)
azért falls az érvelésed mert nekem xxx forgalmat kell ahhoz elérnem hogy megkapjak egy kedvezményszintet tehát ne legyen minden gipsz jakabnak lehetősége ugyanarra, viszont ha Te utánajársz a beszerzésnek, (igen, sokszor kézbe kell venni, összehasonlítani a dolgokat) az ingyen van?
múltkor hagytam egy régi ügyfélnek hogy hozza a lengéscsillapítókat az autójához, (Meyle) márka alkatrészkereskedésből. az elsőket beraktam, a hátsót kicsomagolva kiderült hogy Vito cucc. felhívtam a gazdit Ő most vidéken van, majd holnap tud utánajárni. felhívtam a kereskedést, nincs polcon, két napos határidővel berendelik. autó fenn lóg az emelőn.
Már nem azért, de ez egy nagyon balfasz szemlélet.
Az alkatrész ára legyen ugyanannyi mindenkinek. Annak is aki az utcáról beesik és a szerelőnek is. Innentől egyrészt a szerelő nem lesz nagykerhez kötve "mert ott van 40% kedvezményem", hanem ott veszi meg ahol éppen jólesik. Ettől még köthet szerződés a nagykerrel, hogy az neki napi kétszer szállít de ezzel ne járjon árkedvezmény.Másrészt ha valaki maga akarja beszerelni hát hagy tegye, és ő is pont ugyannnyiért fogja kapni.
Aban viszont teljesen igazad van, hogy hozott anyagból meg egyszerűen nem kell dolgozni. És ha mindenki ugyanannyiért kapja akkor még indokolni sem kell, hogy miért te szerzed be. Ha egy munkát elvállalsz akkor a számlán feltünteted az alkatrész árát, a munkadíjat és ha az ügyfél megnézi a bárdi honlapját látja hogy neki is pont ugyanannyiba kerülne - nincs miért lázadnia.
Miért, nekem ki fizeti ki azt, hogy leadom az autót, megmondom nekik hogy Corteco szíjtárcsát tegyenek bele, majd 2 nap pingvinezés után felhívnak, hogy nem bírnak szerezni, mert egyik partnerüknél sincs raktáron, csak valami noname fos? (A neten meg van.)
Igaz,határozottan. Nalunk a boltnak van szervize,onnan lehet hozni(mert van kit leaszni),máshonnan nem. Néha van kivétel,hogy ne legyen elpártolás...az is egy kényes ág. Amit kifejezetten utálok ha a nagy és egyszerű dolgokat meghozza,a kissé vagy nagyon bonyolult dolgokat mondja:intézd te,vagy nem megoldható az a valami és vágja a pofát miért nem lehet ezt megoldani,pont neeeekteeek???