Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.10.31 0 0 531
A negyed bontását végigfotóztam, meg az új felépülését is, a nagyszobánk ablaka arra nyílt :)
Előzmény: Törölt nick (530)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.31 0 0 529
"Steinmetz kapitány tér = Szliven Áruház"
Ja, csak a Szliven még akkor seholsem volt. 1976. április elsején adták át. Az orrom előtt építették fel (a Rókus utca 3-ban laktam akkor), fényképeztem is, apám fogta a gépet, én meg nyomtam a gombot. )
Előzmény: Törölt nick (525)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.31 0 0 528
A busz 1969-ben érkezett Pécsre. 1970. szeptember 1-től alakultak ki az AKÖV-ökből (Mávaut) a volán társaságok. A volán csiga is ekkor jelenik meg. Az emeletes először ekkor lett átfestve (a Mávaut felirat eltűnt). A selejtezés után 1977-ben került Világosra. Ott presszó lett belőle. Rendbehozták, átfestették (a volán csiga alatt a Pécs felirat arréb került), befüggönyözték, stb... Öt évet töltött ott, majd 1982-ben Cegléden kötött ki.
Előzmény: ego2 (524)
sínbohóc Creative Commons License 2009.10.31 0 0 527
Az 500 és 501 között :-))
Előzmény: Törölt nick (526)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.31 0 0 526
Ott van az. Teeee! Ne fesd az ördögöt a falra!
Előzmény: Törölt nick (525)
ego2 Creative Commons License 2009.10.31 0 0 524
Valóban, a képek aprólékos elemzése után fel lehet fedezni a hátsó alátámasztást.
Az átfestés még kérdés.
Egyébként azokon a képeken, ahol már a balatoni üdülőben állt, még teljesen jó esztétikai állapotban van. A mai futó buszaink némelyike rogyottabb állapotban járja a várost.
Előzmény: Törölt nick (523)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.31 0 0 523
5. és a 15. kép a Volán üdülőben készült a selejtezés után. A 5. képen látszik a rendszám hiánya és a busz hátulja is már alulról meg van támogatva.
A 9. képrül csak egy 1973-as menetrendi kivonattal tudok válaszolni. 28-as vonal, Ujmecsekalja-Budai állomás. A 7. megálló neve Steinmetz kapitány tér:



A dugásról meg annyit, hogy sok kép van még barátnőstátuszban. :)
Előzmény: ego2 (522)
ego2 Creative Commons License 2009.10.31 0 0 522
Érdekesek ezek a képek. Eddig úgy tartották őket, mint a jó barátnőt - dugva.
Egy két kérdés:
5. kép hol készült?
9. kép talán a Szliven áruházzal szemben készülhetett? Akkor ott volt megálló a város felé?
15. kép hol készült?

Úgy tűnik nekem, hogy a mai szemmel nézve nem hosszú idejű pályafutása alatt át is lett talán festve az emeletes busz itt Pécsett? Erre abból következtetek, hogy a régi volán embléma ( akkor még így hívták, nem logó ) alatt a Pécs felirat némelyik képen középen van, de van olyan, ahol eltolva van felfestve.
Előzmény: Törölt nick (501)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 521
Ez így van!
Viszont Pécsen is ilyenek lesznek, tehát ott is jó lesz ez a rendszer. :D
Előzmény: Törölt nick (519)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 520
Szekszárdon is van "árpádsávos" zebra. Az hova illeszkedik, melyik KRESZ szabályzatba is? :)
Előzmény: Törölt nick (497)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 519
Azzal a különbséggel, hogy 2 ajtós buszon az összajtózás a zsákutca. Mivel ezek a francia fővárosban közlekedő buszok alacsonypadlósak és kevésbé terheltek, ezért az elsőajtós felszállás nem okoz gondot. Viszont ha összajtóznál, akkor a hátul leszállók csak feltartanák azokat az embereket, akik nem az első ajtónál próbálkoznak meg a felszállással.

Szóval ott tévesztettél, hogy Pécsett kicsit jobban terhelteka buszok mint Párizsban.

Tehát Párizsban ez a lehető legjobb megoldás.
Előzmény: Törölt nick (518)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 518
Szép busz! Az utasoknak meg ezentúl nem kell káromkodni Pécsen az első ajtózás miatt, ezen a képeden tökéletesen látszik, hogy máshol is van.
Előzmény: Törölt nick (514)
Petrosz84 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 517
:D vele is ellennék :)
Előzmény: Törölt nick (515)
Petrosz84 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 516
Hát igen, ő más kategória :) Őt két ajtóval is elfogadnám bármikor :) De ez így nem ér ám :D
Előzmény: Törölt nick (514)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 514
És ezzel?



Ennek is csak két ajtaja van. :)
Előzmény: Petrosz84 (513)
Petrosz84 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 513
Ezzel nem győztél meg :)
Előzmény: Törölt nick (512)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 512
Vaskeréket idézem: "Ezek a kétajtós buszok az elsőajtózáshoz, és a forgalmi igényekhez illeszkednének a kisterhelésű ráhordó-, és periférikus viszonylatokon."
Vaskerék HSZ-e, igaz kicsit már szakállas. :)
Előzmény: Petrosz84 (511)
Petrosz84 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 511
Szerintem külvárosba sem jó, a külvárosi utas miért csak kettő ajtót érdemel?
Előzmény: Törölt nick (510)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 510
Szép! De hiányzik valami róla... Igen, megvan, egy ajtó, helyesebben szólva a harmadik ajtó. Egyébként külvárosba pont jó!
Előzmény: Törölt nick (509)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 507
A 415-ösök kocsiszekrénye a hátsó tengely mögött "rugózik". Az utastérben a padlón is látszik mindegyiknél a repedés, amely nem újkeletű észrevétel, már 10 éve láthatók.
Előzmény: FAV 20 (505)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 506
Az első képen egy kínai sportcipő orrát látom. Ezzel valamit üzenni akarsz nekünk. :):):)
Előzmény: Törölt nick (502)
FAV 20 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 505
A harmadik képen nagy a baj! Váztörés lehet,és az oldalfal vette fel az igénybevételt,de már az is elrepedt!
Előzmény: Törölt nick (502)
Petrosz84 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 504
Köszönöm az észrevételt, javítva lesz!
Előzmény: Törölt nick (501)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 503
A második képen mit is kell nézni? A BPV-089-est? :)
A másik kettő kép csak arról tanuskodik, hogy még sokáig fogja bírni. Az Ikarus jó anyagból van, csak a vakolat hullik róla. :)
Előzmény: Törölt nick (502)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 501
Na ellátogattam...
A 28-as mindössze egy évig (se) közlekedett a Szigeti úton. A Budai állomás átadásakor 1969. október 1-jén indult be a járat és 1970. szeptember 2-től már az akkori 20-as, a mai kettes vonalára került át. Az emeletes (sokkal) többet közlekedett az utobbi vonalvezetésen, mint a Szigeti úton.
Ja, és ez is forrás, ha nem is olyan bővízű, mint a másik négy:
PK. FOTÓ
Előzmény: Petrosz84 (496)
Petrosz84 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 500
Igen, ezekben mind igazad van.
Előzmény: Törölt nick (497)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 499
Tudod! Háromnapi hidegélelem jár majd a forda mellé induláskor. :)
Előzmény: Törölt nick (498)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.30 0 0 497
Kezdeményezéssel nincs is semmi baj, de az gáz, hogy pont a szolgáltató nem tud arról, hogy létezik ilyen, ebből következően be sem vonták az ötletgazdák a "projektbe" a céget. És mégis, vajon ki, vagy kik találták ki az egészet? Mindezt úgy, hogy az út kezelőjét sem tájékoztatták az aktusról. Engedély kérdése? Ne is firtassuk.

Ja, és az egyeztetés az érintett (ott megálló) járatokról. Ugyebár lemaradt egy vonal és a leendő új vonalhálózat miatt is gyenge lábakon áll a tábla.
Ha már a gyenge lábaknál vagyunk, akkor helyén való is a szóhasználat, arról nem is beszélve, hogy létezik egységes megjelenés is (PK. Zrt. arculati kézikönyv). Na ebbe pont nem illeszkedik bele a tábla. További probléma a könnyen rongálható műanyag keret. Ha az "lejavul", akkor jön majd a piros oszlopra bilinccsel rögzített kék utastájékoztató tábla??? Az már bucsui hangulatú lesz. :)

Tehát nem a jószándékkal van a baj. Mert ismerjük a mondást: a pokolra vezető út is jószándékkal van kikövezve!
Előzmény: Petrosz84 (495)
Petrosz84 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 496
Aki esetleg a Pécs TV-s riporthoz képest többet szeretne megtudni az emeletes buszról, az látogasson el a www.ptke.hu oldalra, azon belül a gép történelem menüpontba.
Előzmény: Törölt nick (494)
Petrosz84 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 495
Vannak hibái a táblának, de az biztos, hogy ezzel a kis színességgel, ha nem is ilyen formában, de fel lehetne dobni az összes buszmegállót. Az nekem például nagyon tetszik benne, hogy tényleg nem a szürke vason a tábla, és szerintem az jó, hogy fent ki van írva, hogy milyen járatok is állnak meg, még ha nem is jó sorrendben és nem bővíthető módon, de az alap ötlet mindenképpen jó.
Előzmény: Törölt nick (489)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!