Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Azzal a különbséggel, hogy 2 ajtós buszon az összajtózás a zsákutca. Mivel ezek a francia fővárosban közlekedő buszok alacsonypadlósak és kevésbé terheltek, ezért az elsőajtós felszállás nem okoz gondot. Viszont ha összajtóznál, akkor a hátul leszállók csak feltartanák azokat az embereket, akik nem az első ajtónál próbálkoznak meg a felszállással.
Szóval ott tévesztettél, hogy Pécsett kicsit jobban terhelteka buszok mint Párizsban.
Vaskeréket idézem: "Ezek a kétajtós buszok az elsőajtózáshoz, és a forgalmi igényekhez illeszkednének a kisterhelésű ráhordó-, és periférikus viszonylatokon." Vaskerék HSZ-e, igaz kicsit már szakállas. :)
A 415-ösök kocsiszekrénye a hátsó tengely mögött "rugózik". Az utastérben a padlón is látszik mindegyiknél a repedés, amely nem újkeletű észrevétel, már 10 éve láthatók.
A második képen mit is kell nézni? A BPV-089-est? :) A másik kettő kép csak arról tanuskodik, hogy még sokáig fogja bírni. Az Ikarus jó anyagból van, csak a vakolat hullik róla. :)
Na ellátogattam... A 28-as mindössze egy évig (se) közlekedett a Szigeti úton. A Budai állomás átadásakor 1969. október 1-jén indult be a járat és 1970. szeptember 2-től már az akkori 20-as, a mai kettes vonalára került át. Az emeletes (sokkal) többet közlekedett az utobbi vonalvezetésen, mint a Szigeti úton. Ja, és ez is forrás, ha nem is olyan bővízű, mint a másik négy: PK. FOTÓ
Kezdeményezéssel nincs is semmi baj, de az gáz, hogy pont a szolgáltató nem tud arról, hogy létezik ilyen, ebből következően be sem vonták az ötletgazdák a "projektbe" a céget. És mégis, vajon ki, vagy kik találták ki az egészet? Mindezt úgy, hogy az út kezelőjét sem tájékoztatták az aktusról. Engedély kérdése? Ne is firtassuk.
Ja, és az egyeztetés az érintett (ott megálló) járatokról. Ugyebár lemaradt egy vonal és a leendő új vonalhálózat miatt is gyenge lábakon áll a tábla. Ha már a gyenge lábaknál vagyunk, akkor helyén való is a szóhasználat, arról nem is beszélve, hogy létezik egységes megjelenés is (PK. Zrt. arculati kézikönyv). Na ebbe pont nem illeszkedik bele a tábla. További probléma a könnyen rongálható műanyag keret. Ha az "lejavul", akkor jön majd a piros oszlopra bilinccsel rögzített kék utastájékoztató tábla??? Az már bucsui hangulatú lesz. :)
Tehát nem a jószándékkal van a baj. Mert ismerjük a mondást: a pokolra vezető út is jószándékkal van kikövezve!
Aki esetleg a Pécs TV-s riporthoz képest többet szeretne megtudni az emeletes buszról, az látogasson el a www.ptke.hu oldalra, azon belül a gép történelem menüpontba.
Vannak hibái a táblának, de az biztos, hogy ezzel a kis színességgel, ha nem is ilyen formában, de fel lehetne dobni az összes buszmegállót. Az nekem például nagyon tetszik benne, hogy tényleg nem a szürke vason a tábla, és szerintem az jó, hogy fent ki van írva, hogy milyen járatok is állnak meg, még ha nem is jó sorrendben és nem bővíthető módon, de az alap ötlet mindenképpen jó.
Nekem az tűnt fel, hogy ha netán át lenne alakítva a menetrend, akkor cserélni kell az egészet, mert nem biztos, hogy ki fognak férni az adott megállóból induló járatok jelzései?
Hát még nem tudni kinek a találmánya és ki helyezte(tte) ki, de az utastájékoztató lap egy (vacak) műanyagkeretes lap alatt található, amely könnyen rongálható. Hosszú élete nem lesz. Akkor viszont jön a hagyományos kékkeretes menetrendtartó. Szépen fog mutatni a piroson. :)