Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ptibi-p10h Creative Commons License 2019.01.27 0 0 156283

De még mindig kevesebb pénzbe van, mint az Avensis lenne (gondolom én).

Előzmény: Woody_Allen1 (156282)
Woody_Allen1 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 156282

Haha, én egy Toyota Avensis II-t akartam venni csak aztán S.O.S kellett valami, Avensisre meg nem volt meg a keret, így lett egy 9-5 Aerom, mert olcsóbb volt, és relatíve jó állapotban volt.

 

Amúgy nem rossz gép, szeretem, de 9hónap és 30+ ezer km alatt kb . 500ezret már én is beletoltam. 

 

 

Előzmény: MrTinkertrain (156280)
h i r d e t é s
kircsi21 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 156281

Igazán nincs mit, én nem akarlak lebeszélni róla, csak próbáltam némi támpontot adni. Ez a pénz is relatív, amit leírtál, mert ha ebből csak magadra kell költened, meg van megtakarítás is mellé, meg a lakhatás is megoldott, stb., akkor nem olyan kevés. Persze ez nem egy életmód-tanácsadó rovat, így itt meg is állok :). Most megnéztem a saját statisztikámat, én 90e km alatt szűk 1 M Ft-ot locsoltam az autómra alkatrész és szerviz témakörben (az üzemanyag ebben nincs benne). És ebben semmi nagy extra nem volt, a nagyobb tételek 2 garnitúra gumi, egy DI panel és egy komplett fékszerviz. Ez egy teljesen rendberakott autó volt amikor vettem és igyekeztem is szinten tartani (szerintem sikerrel). Ebből már tudsz számolgatni! De érdemes elkerülni az olyan csapdákat, hogy pl. a mostani autódra sokkal kevesebbet kell költened (pl. semennyit), mert nem biztos, hogy igaz. És a végén kijön a matek, hogy mennyivel kerülne többe ez (vagy vmi más).

 

Egyébként én is abban látom a legnagyobb gondot itt, hogy viszonylag messze vagy azoktól a szervizektől, akik érdemben hozzá tudnak nyúlni a SAAB-okhoz. Én sem vagyok pesti, de sokkal közelebb vagyok (60km), így nekem ez kevésbé volt probléma, meg mint írtam is műszakilag szinte tökéletes volt a gép. Évente egyszer vittem el Szikiékhez, akkor megoldották azokat a dolgokat, amiket jónak láttak, egyébként az apró-cseprő, vagy típusfüggetlen dolgokat vagy magam csináltam, vagy helyi szerelőnél. Szóval nem ördögtől való gondolat venni egy 9-5 Aero-t, de mindenképpen alaposan körbe kell járni a megvenni kívánt példányt!

Előzmény: duruthabreeze (156278)
MrTinkertrain Creative Commons License 2019.01.25 0 0 156280

Szia! Csak szólnék, hogy a Volvók sem az olcsó szervizről híresek. Simán belemegy egy havi fizetésed, egy hibára. 

A helyedben vennék egy Toyota Avensis II-t. Az nagy, biztonságos, csöndes és (relatíve) nem romlik el, van belőle benzines 1600 / 1800 / 2000 és 2400 ccm-es.  

Előzmény: duruthabreeze (156278)
Packard Walsh Creative Commons License 2019.01.25 0 0 156279

Én nem akartam kockáztatni,de mivel megtetszettek a 9-3-asok,és tudtam,hogy van belőle szívó motoros is,ami ugye a belépőmodellje volt,lecsaptam egyre.  Ahhoz képest egyébként,hogy nem egy lőerőgyár,elég jól húz,és amire én használom nekem aztán meg tényleg elég is.

Előzmény: duruthabreeze (156278)
duruthabreeze Creative Commons License 2019.01.24 0 0 156278

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat Neked és MrT.-nek. Gondoltam hogy nem egyszerű a szervízelés, ezért is vaciláltam, de így már belátom, hogy nem lenne jó döntés ez az autó. Főleg hogy a legjobb szervízek Pest megyében találhatóak, én pedig Szombathelyi vagyok sajnos. Nézegettem 1.8t 9-3akat is, azok gondolom barátságosabbak mind szervízköltség és mind fogyasztás terén. Dízeleket ugye eleve kilőttem a dugós, majdnem full városi használat miatt.Volvokon is gondolkodtam, de mindig elijesztenek azzal, hogy a magyar utakra nagyon érzékenyek..Bár nem tudom ez mennyire lehet igaz, lehet csak pletyka.. Egyébként anyagilag annyira nagyon nem vagyok eleresztve, a fix jövedelmem 170.000 forint és ehhez jön hozzá ”passzívan“ havonta egy összeg ami 40 és 150ezer között fluktuál, attól függ, hogy éppen mennyire vagyok produktív, vagy mennyi megbízást tudok találni.. Úgy gondolom ez annyira nem elég még egy 9-5ös kaliberhez..

Előzmény: kircsi21 (156277)
kircsi21 Creative Commons License 2019.01.24 0 0 156277

Szia, nem hülye kérdés, de az, hogy mennyire ésszerű az meglehetősen szubjektív... Ha valóban nagyrészt a délutáni dugókban lenne használva, akkor szerintem nem az. De az autóvásárlás sokszor nem is ésszerű :D. Én is elég sokat használtam vidéki városban egy ugyanilyet, az sem volt éppen ésszerű :). Arra is nehéz válaszolni, hogy mennyire vinne csődbe, ha nem tudjuk hogy állsz a lével. Ha nagyon jól, akkor nem visz csődbe! :). Nekem volt egy számlám a saját autómról, kb. ilyesmi km mennyiség környékén vett részt az autó egy elég nagy karbantartáson, a végösszeg 1+ M Ft volt. Nem én fizettem (szerencsére). És ebben a turbó nem is volt benne, utána nem sokkal az is sorra került, az még hozzádobott szűk 300e Ft-ot. Azt sem én fizettem, én ezek után vettem meg. Na, ha ilyesmi költségek nem tántorítanak el, akkor nyugodt szívvel vedd meg! :) Persze nem feltétlen lesznek ilyen vaskos számlák, de ez nagyban függ attól is, hogy most hogy áll műszakilag az autó. Mr. T-nek igaza van, kb. ilyenkor jön elő a vezérléscsere ami sok dolgot húzhat magával. De ha ez megtörtént, akkor jó pont. Csak a szervizkönyvét nézegetve elég foghíjasnak tűnik... Meg az sem jó ómen, hogy a szervizkönyv szerint betartották a 20e km-es olajcsere periódust. Már amikor nem 30e lett belőle... A képeken nekem 2 dolog tűnt fel azon kívül, hogy szépen ki van glancolva a gép. Az egyik a noname négyévszakos gumi, na ha azt cseréled, akkor kapásból min. 100e legyen pluszban. A másik furcsaság, hogy milyen redvásak az első ülések. Nekem a J1-en semmiféle kopás nem volt 280e km után. De volt (van) bézs bőr belsős autóm és nem tudom milyen ruhában kellene beszállni, hogy így nézzen ki a B1... Amúgy néztem a km történetét és tényleg hihetőnek tűnik a kevés futás (többször le volt foglalva az autó). De pl. 2013-ban még nem nézett ki ilyen csúnyán a belseje.

 

Mindenesetre fogadd meg Mr. T tanácsát és csak egy alapos átvizsgálás után dönts! Esetleg előzetesen próbálj informálódni Ráczéknál, látom ott is volt jópár éve az autó, vagy azokban a szervizekben, ahol foglalkoztak vele szervizkönyv szerint. Az ára meg szerintem eléggé alkuképes, ezt az autót nyáron rakták fel 1.7 M-ért aztán az ősz végén vitték le 1.5 M-ra. Ha minden jónak tűnik, amit kétlek, én akkor sem kezdeném az alkudozást 1.2 M fölött...

Előzmény: duruthabreeze (156274)
MrTinkertrain Creative Commons License 2019.01.24 0 0 156276

Volt 9-5 Aero-nk, tapasztalatból beszélek. Tök őszintén: kiváló autó, megy mint a veszedelem, de sok baja lehet és már nem mai fejlesztés. Ez egy komplex gép, ha arra használják, amire való (autópályázás, országút), akkor is benézhet ez-az. 2008 sem most volt, épp kezdődnek majd a lánccsere, futómű, stb bajok. Egyik sem olcsó muri. A dugóban ez az autó szenved, én utáltam vele dugóban ülni (biztos lesz aki megcáfol), olyankor fogyaszt is rendesen (12-13 liter). 

Szerintem vegyél egy S40-es Volvót, szívó benzinnel (pl. a Ford 1.6-osával), ha már kényelemre és biztonságra vágysz. 

Vagy ha mindenképp Saab, vegyél 9-3-ast, de a 9-5 az sok erre a célra. A Polóhoz képest mindkettő hipertérugrás lesz. Olajevés változó mértékben, de előfordul ezeknél (a 9-5-ösnek ilyen baja nem volt).

 

Minden esetre igaz, hogy szakszervizes átvizsgálás elengedhetetlen hozzá, ami Budapesten van (kettő is, mindkettő jó). 

Előzmény: duruthabreeze (156274)
Packard Walsh Creative Commons License 2019.01.23 0 0 156275

Üdvözletem Uraim! 

 

Lenne egy kérdésem!       Kinek van még itt rajtam kívűl 9-3-as  1.8i (ZXE) motorral?

 

 

 Azért kérdezem,mert az enyémen a végdobot már mókolgatták előttem,és ami most van rajta,az szerintem már nem a gyári!  Viszont sajnos összehasonlítási alapom,meg semmi. 

Egy képet találtam egy ugyanilyen motorral szerelt változatról alulról,bár az is már "fészliftes".

 

   Gondolom az enyémen is ilyesfélének kellene lennie,ilyen bordázott külsővel,de nagyon nem így néz ki,hanem egy lapos sz@r,ráadásul vágtak rá egy lyukat valamiért,amit behegesztettek egy lemezlappal,de tré az egész!  Szóval jó lenne tudni,hogy úgy egyébként milyennek is kellene lennie az enyémnek!

duruthabreeze Creative Commons License 2019.01.23 0 0 156274

Utóirat: Tudom hogy ez így önmagában hülye kérdés, igazából a tipussal kapcsolatban érdekelnének tapasztalatok, megbízhatóság, buktatók, tipushibák, alkatrészek elérhetősége, ára. Már egy éve autót akarok venni, mindig leragadok egy tipusnál, és a vége mindig az, hogy Saabokat nézegetek újra..

Előzmény: duruthabreeze (156273)
duruthabreeze Creative Commons License 2019.01.23 0 0 156273

Sziasztok ! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy szerintetek mennyire lenne ésszerű döntés egy 2008as Saab 9-5 2.3 TS Aerot vásárolnom. A kiszemelt ragadozó másfél millió forintba kerül és 16x.xxx km van benne. Lekérdezések alapján valós adatok. Na most, 24 éves vagyok, eddig egy 1.4 es poloval jártam amit úgy ”örököltem”. De nem érzem autónak már, nem szeretek és legtöbbször nem is megyek vele hosszabb távra stb, mert nem érzem magam biztonságban benne. Legfőképpen városban közlekedem (vidék, nem Budapest) és általában mindig 4 órás dugókban. Nagyon beleszerettem a ebbe a Saab-ba, de tudom hogy gazdaságilag nem lenne túl jó ötlet. Nektek mi a véleményetek ? Mennyire vinne csődbe egy ilyen autó ?

ApcCarlsson Creative Commons License 2019.01.22 0 0 156272

 

Szia!

 

Én eladnám! Felújított váltó motor kaszni. Minden alkatrész új vagy felújított. Amit csak be lehetett szerezni.

Ha van kérdésed nyugodtan hívj. Én 10 éve csinálom szerintem mire kész lesz megutálom.

 

Egyszer ez lesz belőle.

 

https://www.saabplanet.com/saab-900-carlsson/

 

 

 

Telefon: Húszketöhatvanötharminchathatvanhárom.

 

Előzmény: GrG (156260)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.22 0 0 156271

Az ilyen korú motor típusok között kisebb a kockázati különbség, mint az egyes, konkrét  motorok között, szvsz. Egy 35 éves motornál "megbízhatóságról" beszélni bátor cselekedet. A "pillanatnyi állapot" inkább fedi a lényeget. Persze létezik másfél éve tökéletesen felújított motor is, de ilyen járgányt vagy nem találsz, vagy drágácska, vagy csoda történés esete van...

De a motor, az egy dolog. Van váltó, futómű, kormánymű, kasztni stb. is.

Tájékozódj. Keresd meg pl. Popovics Lacit ("Povila", rátalálsz a neten, vagy olvass vissza itt a fórumon), az öreg Saabok kitűnő ismerője.

 

üdv

Előzmény: GrG (156269)
jablonszky Creative Commons License 2019.01.21 0 0 156270
GrG Creative Commons License 2019.01.21 0 0 156269

Egy dolog kimaradt az előző hozzászólásból, ha mégis belemászom egy ilyenbe akkor melyik motort válasszam? Magamtól egy 16 szelepes turbót vennék az utolsó évjáratokból, de ti mint hozzáértők melyiket tartjátok a legmegbízhatóbbnak, a legszerelhetőbbnek. 

Előre is köszönöm:

Gergő

Előzmény: GrG (156268)
GrG Creative Commons License 2019.01.21 0 0 156268

Szia,

 

Nagyon köszönöm, hogy írtál. Igazából havi egy autókázásra venném (harmadik autó) meg évente 1-2 hosszabb (1000-1500 km-es) kirándulásra. Hobbinak, élvezetnek. 

Amit írsz az elég riasztó (gondolom annak is szántad) a kérdés az, hogy erre milyen gyakran van szükség. 

Mert ha vásárlásnál a vételár felett még belekerül 1 millióba, hogy egy rendes, üzemképes autó legyen, de onnantól kezdve 5-10 évig alapvetően probléma mentes az autó, akkor az egy vállalható dolog (bármilyen 5-10 éves autót vesz az ember egy egy milliós javítás (váltó, befecskendező, turbó) beeshet). Ami nem mindegy, hogy milyen gyakran várható ilyen mértékű kiadás. 

 

 

Előzmény: BmS1 (156263)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.19 0 0 156267

Én most csak a hálózatos (sok kábel huzás) kollégát tudnám ide bevágni.  :D

Előzmény: BmS1 (156266)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.19 0 0 156266

 

Off. Bocs, nem tudtam kihagyni :-D

Előzmény: anonym19 (156265)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 156265

Milyen szép pók lábak. 

Előzmény: BmS1 (156264)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 156264

Na, itt egy K-Jet, a mummus.

Ez épp egy 500 SEL Mercibe szerelve.

 

Előzmény: BmS1 (156263)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 156263

Milyen célból vennéd az OG 900 Turbót?

Ha a garázsban körbejárod, néha megsimogatod, örömködsz, mert tetszik, vedd meg.

 

Ha járni is akarsz vele, akkor ülj le egy csendes sarokba, és gondold át.

A 900-as Turbó már 1977-ben piacon volt. Ennek 41 éve.

Veszel egy "fiatalabb" darabot, mondjuk 35 évesen.

Szerinted mennyire tud megbízható lenni?

 

Csak az üzemanyagrendszer rendbehozatala sokkal többe kerülhet, mint amit az autó ér.  Túlnyomó részük K-Jetronic rendszerrel készült (kivétel: Turbó 16, ez LH-Jetronic)

A korrózió mindenütt ott van.  Nem tudod kiirtani, csak ha a tankot, összes csövet, nyomástárolót újra cseréled. Ami vagy nincs, vagy baromi drága. Aztán. Mennyiség-elosztó. Gyakorlatilag szinte javíthatatlan. Az új, mittomén úgy 400e Ft. Vagy 550e Ft. Bemelegedés szabályzó. Európában vsz. mi vagyunk az utólsó mohikánok, akik javítják, a megrendelések túlnyomóan Ny-Európából jönnek.  Az új 150...200e Ft körül, a javítás (ma) 49e Ft.

Magának a komplett rendszernek a javítását már mi sem vállaljuk a reménytelen elszennyeződés miatt. (Kivétel: gondosan restaurált old-timerek).

 

És még csak az autó egy kis részletét ragadtuk ki.

 

Ha ezt bevállalod, akkor  hamar, hamar, rajta.

 

https://injektor.hu/de-DE/

 

üdv

Előzmény: GrG (156260)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 156262
anonym19 Creative Commons License 2019.01.18 0 0 156261

Szia!

 

Égő Ákossal érdemes váltanod pár szót. 

saab900.hu 

Előzmény: GrG (156260)
GrG Creative Commons License 2019.01.17 0 0 156260

Sziasztok,

 

Megismétlem, hátha nem vettetek észre. 900 OG cabriot szeretnék venni, vasarnapi autonak.

Mennyire van hozza alkatrész,  mennyire megbízhatatlan. A családban már volt 4-5 Saab (főleg 9-3-asok), azok elég megbízhatóak, de az OG jobban tetszik.

Egy 900 turbó lenne az álom, de ha nagyon hisztis akkor "meggyőzhettek" a simákrol is (olcsobbak es nagyibb a válaszék is).

Előre is köszönöm!

Gergő 

anonym19 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 156259

A bizonyos Saab specialista szintén Érden található meg? :)

Előzmény: BmS1 (156257)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 156258

Tehát akkor a javítás mellett döntöttek. 

Előzmény: BmS1 (156257)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.16 0 0 156257

Egy Saab specialista javítja az autót, csak felületes infoim vannak. Sajnos / hála Istennek hetekre teljesen foglaltak vagyunk.

Előzmény: anonym19 (156256)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 156256

Véleményem szerint, aki ilyenkor könnyen vesz másik autót az túl ad rajta. Ha érzelmi okok fűzik az autóhoz vagy még ha gazdaságilag nem is lenne érdemes, de a pénztárcának egyszerűbb ezt megcsináltatni, akkor ha jól sejtem dolgozni fogtok rajta. 

 

Mik a problémák egyébként?

 

Előzmény: BmS1 (156255)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 156255

Úgy 13 éves. Csodák nincsenek, jól néz ki, de már értékéhez képest nagyon is jól látható összeget kell rákölteni. Ilyenkor jön a "mi legyen" kérdése...

Előzmény: anonym19 (156254)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.15 0 0 156254

Legalább is mikor mutattad, akkor jól nézett ki. :)

Előzmény: anonym19 (156253)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!