Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.30 0 0 15336

az őrült kamionosokat traffival kell megfékezni nem 2x2es úttal...

 

(ja: a 31esen is nagyon nyomják a kamionok...)

Előzmény: attus germanicus (15334)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.30 0 0 15335
a németek igen alaposak, így bizonyára a jobbratartás elmulasztását és a közlekedők akadályozását is büntetik, ergó nem nagyon van szükség letolásra, villogásra és indexelésre... :-))
Előzmény: alibi-man (15332)
attus germanicus Creative Commons License 2008.11.30 0 0 15334
Mostanában évi 1-2 alkalommal járok a Viharsarokban. Tegnap volt a napja, hogy végigszántottam a 44-es utat majdnem teljes hosszban (Gyulára mentem Budapestről) oda-vissza.
És ismét erősödött az a nézetem, hogy az útkapacitás és forgalmi adatok alapján nyomatott "2×1 sáv és elkerülők" koncepció nem nyerő egy ilyen fontos tranzitútvonalon. Jönnek mindenféle kamionosok, és nyomják, mint az őrült, nem figyelnek semmire, beláthatatlan kanyarban előznek 40 tonnával, életveszély. Ha kiment mellénk a kamionos, már léptünk a fékre, nehogy mellette legyünk, amikor észreveszi, hogy jönnek szembe is.

Ami Békéscsaba - Gyula közt van, 2×2, szalagkorlát, 110, az már korrektebb.
micsubicsi Creative Commons License 2008.11.30 0 0 15333
>Sajnos egyre kevésbé. Sokat járok Franfurt környékén. Tele van tüzdelve a pálya 100-as, 120-as táblákkal. Egyre többen szarnak bele. Sőt, ami a legérdekesebb. Ha valahol, akkor a németeknél nagyon figyelik a kamionok tahográfjait, és mégis nem egyszer előfordul, hogy 100-al alig tudom lenyomni (tipikusan) a török kamiont.


Szerintem úgy értette, hogy Németországban a német betartja a szabályokat. Törökökről ne is beszéljünk, ő nekik vad a vezetési stílusuk, mennek mint a golyó:) Románokra is ez a divat. Igen, mennek a tachográfra a németek, főleg a románokéra. 1x az egyik német rendőr azt mondta nekünk, hogy most már minket(magyarokat) megtanítottak kamionozni (betartjuk a vezetési időket), most már a románok, bolgárok következnek.
Az, hogy mondjuk 1 német vagy osztrák a saját hazájában betartja a közlekedési szabályokat(nagy részük), annak tudható be, hogy ott komolyan veszik a rendőrök ezeket. Nem kis pénzt osztanak ki bírságként. Mikor mi is megyünk kamionnal főúton nyugaton, főleg ha dombosabb vidéken, 25 tonnával...szóval gyorsan nem tudunk, egyenesben sem előznek ki inkább, nehogy gyorsabban menjenek a kelleténél. Nálunk az osztrák vagy a német ugyanúgy szabálytalankodik. Miért is? Mert nálunk nincs szigor! Elkap a rendőr simán lefizeted. Ezek után mit várjunk? És hogy elfogadja ez inkább politikai okokra vezethető vissza, de nem ebbe a topicba tartozik ez már:)
Előzmény: alibi-man (15330)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.30 0 0 15332
Jan. 1 óta a németeknél figyelik, és büntetik:

- ha rámászol a másikra
- ha rávillogsz a másikra, hogy húzzon el előled
- ha kiteszed az indexed ezzel jellezve hogy mennél

A rendőrnek joga van szubjektíve megítélni, hogy erőszakos vagy-e, stresszeled-e a másikat. És ha úgy dönt, hogy igen, fellebezésnek helye nincs. Bármikor megbüntethetnek erőszakos vezetési stílusért. Egyetértek.
Előzmény: Törölt nick (15316)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.30 0 0 15331
Szerintem igen cizelláltan fejezte ki magát. Biztosan nem ordított írás közben, csak őszintén, higgattan közölte a véleményét.

Egyébként én sem értek veled egyet. Országúton a 110 is veszélyes. Nem csak a vad miatt. Például kikóvályog fényes nappal a kukoricásból az öreg paraszt a bringájával eléd.

A másik autós nem biztos, hogy számít arra, hogy te 60-70 km/h különbséggel előzöl.

Ha neked nem számít az, hogy meghalhatsz, az sem, hogy mások meghalnak, mert fatalista vagy, akkor gondolj praktikus okokra:

Rövid távon mit nyersz a 90-100 helyett 160-al? 1 percet, 5-öt?
Hosszú távon mit nyersz? Egy Bp - Amszterdam úton (1400 km) talán egy órát, viszont sokkal több üzamanyagot elfogyasztasz, lesz egy extra tankolásod is (ami időveszteség is), folyamatosan nagyokat fékezel, felzabálod a féktárcsát, és a fékpofákat.

Megéri?
Előzmény: Törölt nick (15317)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.30 0 0 15330
törvénytisztelő polgárok lévén ahol korlátozás van, azt tiszteletben is tartják!

Sajnos egyre kevésbé. Sokat járok Franfurt környékén. Tele van tüzdelve a pálya 100-as, 120-as táblákkal. Egyre többen szarnak bele. Sőt, ami a legérdekesebb. Ha valahol, akkor a németeknél nagyon figyelik a kamionok tahográfjait, és mégis nem egyszer előfordul, hogy 100-al alig tudom lenyomni (tipikusan) a török kamiont.

nem a közutakon való királykodásra van a 300 lovas géped.

Nem bizony, és ezzel nem vagyok egyedül. Nagyon sok olyan "társam" van az úton, akinél megfigyelhető, hogy elég brutális a gépe, mégis nyugisan 130-al ballag a pályán. Persze, nem vitás, sok az ellenkező ieset s. Azért egyszer fejben megfigyelést végeztem az M3-on. A számolással arra az eredményre jutottam, hogy:

- A száguldozokra inkább jellemző, hogy a gépeik végső tartalékait emésztik fel , pl. 160-al száguldoznak egy max 180 végsebességü géppel, stb.
- rettentő sok a 3.5t-t ugyan meg nem haladó, de határeset furgon, úgy húznak el 150-160-el melettem, mint a szél. Megnézném hogyan állnak meg az ilyenek, ha baj van, vagy hogyan korrigálnak ilyen sebességnél ezekkel a magas furgonokkal. Sehogy, felborulnak, mint a szar.

Egyébként, ha tudom, hogy időben odaérek valahova, márpedig oda szoktam, mert mindig ráhagyással tervezem az útjaimat (a célpont 90%-ban 500-1000 km-re van), nagyon szépen elballagok 130-al pályán, vagy 90-100-al országúton. Sőt, ha látom, hosszú a konvoj egy teherautó mögött, akkor akár 70-el is. Előzgessen az, akinek 3 anyja van. Majd akkor, ha rám kerül a sor. Egy ilyen konvojos dolognál max. 5 percet nyerhetek / veszthetek. Azért meg nem éri meg.

Pedig, és ez fontos... nekem azért van ilyen erős gépem, mert rendszeresen kell olyan országokban kell autóznom, ahol nagyon rövid időm van az előzésre (lengyel, szlovák, román, bolgár). Sok útról tudom, hogy ha most itt nem előzök, akkor a következő hely talán 30 km-re van. Konvojt azért nem előzök (konvoj = tobb mint 3 autó), mert félek, azok akik mellett brutális sebességgel elhúzok, esetleg nem számítanak rám, megijednek, stb. kész a baleset, amiben esetleg én nem is veszek részt, de mégis én voltam az okozója. Bár ezt utólag lehet, hogy senki sem tudja majd megállapítani, csak azt, hogy érthetetlen módon az x.y. kocsi vezetője hirtelen kormány mozdulatot tett, meghalt a vezető, a felesége és két gyereke.

Bocs, hogy ilyen hosszú voltam.
Előzmény: Törölt nick (15313)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.30 0 0 15329

húbasszus, mennyibe kerül egy ilyen szörnyszülött?  1mrd-ba? :-))

 

nem inkább egy felüljárót kellett volna, alatta egy mezei körfogóval?

Előzmény: Fricy (15328)
Fricy Creative Commons License 2008.11.30 0 0 15328
A szegedi villamosos-jelzőlámpás körgeometriájú csomópont után következzen egy újabb érdekesség, ezúttal Miskolcról.
A nemrég megynílt Auchan csomópontja a 3-as úton, az M30 felsőzsolcai végcsomópontja közelében:
Csomóponti rajz.
Még a csomópont előtt: Felhajtás az M30-ra balra.
A sávkiosztás előjelző táblája.
A csomópont keleti része.
Fricy Creative Commons License 2008.11.30 0 0 15327
Az M3-asra lett anno kifejlesztve az eslő magyarországi intelligens tábla-hálózat. Csak valami miatt nem készült el soha. Azután sem, hogy felszerelték a mátrix táblákat. Ezek szerint sikerült beüzemelni.
A fent említett rendszerhez a 3-as úton is kihelyeztek volna táblákat, hogy ha valami miatt le kell zárni az autópályát, egyértelműen a következő első feljáróhoz lehessen terelni a forgalmat.
Előzmény: kvte (15326)
kvte Creative Commons License 2008.11.30 0 0 15326

Nem kell ahhoz kamera-legalábbis a jelek szerint...

 

Néhány hete vettem észre, hogy az M3-ason kifelé Mezőkeresztes környékén a mátrixtáblán nem a szokásos sablonszöveg volt, hanem a teherautók 80 km/h-s és a személyautók 130 km/h-s korlátozása volt kiírva. Előttem 2-300 méterrel ment egy kamion, és a tábla közelében hatalmas villogó feliratra vált a jelzéskép: kamion piktogram, 80-as tábla, feliratban: túl gyorsan hajt.

 

Hol voltak ezek eddig? Tegnap visszafelé ugyanez Kál előtt egy másik táblán. Nem lehet hogy ezek a táblák már eddig is tudták ezt, csak senkit nem érdekelt?

Előzmény: Törölt nick (15318)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.30 0 0 15325

pont a választás előtt? (nem túl jó időzítés... :-))

 

amúgy én is támogatom a kamerarencer kiépítését, de azért a sebkorlátokat sem ártana felülvizsgálni, mert igen sok az indokolatlan...

 

(különösen kirívó pl. a 7es út velencei tó melletti szakasza, ahol nyilvánvalóan azért van annyira lekorlátozva, hogy aki baszik megvenni a matricát a pályára, az cammogjon csak... vagy fizessen "gyorshajtásért"...)

 

a települési átkelési szakaszokon a legtöbb helyen nevetségesen alacsony az 50, itt nyugodtan ki lehetne rakni 60as/70es táblákat, ahogy nyugaton is csinálják...

 

(úgy azé könnyebb szabálytisztelőnek lenni, ha a szabályok nem az autós szivatására vannak kitalálva)

Előzmény: Törölt nick (15323)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.30 0 0 15324
Sajnos ütöttem el vadat 90 km/h-val ráadásul pont az egyes úton! Az hogy nem lettem nyomorék vagy halott, csak annak köszönhető, hogy 90 km/h ról meglehetősen hamar lefékeztem mikor észrevettem a fák mögül kiugró vadat (hozzáteszem sötétben, nyálkás úton, téli gumival!) 90- nél még tudja az ember a padkát is pásztázni szemével, de 160 nál már csak érzésből lehet menni, mert mikor észlel az ember már rég megvan a baj.

Nem érzem, hogy a hangnemet meg kellene szólnod. Ebben a topikban az ötletelések folynak hogyan legyen szerintünk az úthálózatunk szebb-jobb-biztonságosabb. Szerintem örülni kellene, hogy felhívtam a figyelmed az óvatosságra.
Előzmény: Törölt nick (15317)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.30 0 0 15323
Konkrétumokat nem tudok, de ha jól tudom a rendőrség nagyon rajta van az ügyön, mert ők sem bírják emberrel és nagyon elszabadultak a szabályokat semmibevevők. Azt hallottam, hogy 2009 vége 2010 eleje közti időszakban igen komoly kamerázás lesz.
Előzmény: Rooger Preed (15320)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15322

ésha egy szimpla kör fölé raknak egy felüljárót? :-))

 

ez nemigen lehet űberelni, csak teljes lóherével, azután meg a vörlpúl jön, meg a sztekk...

 

Előzmény: g86 (15319)
DrShan Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15321
bocs de plasztikjd-nek igaza van. itt nem a Te vagy az Ő életéről van szó, mert mindenki kockázatot vállal aki autóba ül. Azonban plasztikdj a kresz szabályait betartva sokkal kisebb kockázatot vállal, és kevésbbé veszélyezteti mások életét és testi épségét is. Sajnos itthon ennyire teszünk egymásra. Ne magad miatt tartsd be a kreszt, hanem a másik miatt. Akit hazavárnak. Bár sokan annyira egyszerűek, hogy nem látják be ezeket a dolgokat, de te ne legyél egy közülük... ennyit szerettem volna mondani
Előzmény: Törölt nick (15317)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15320
Erről tudsz vmi bővebbet?
Előzmény: Törölt nick (15318)
g86 Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15319
Gondold végig!

A lényeg, hogy a szintbeni csomópontokkal ellentétben a balra kanyarodók nem tartják fel a többi irányt.

Vegyünk a létező legegyszerűbb példát, négyágú jelzőlámpás kör két fázissal (egyik irány - másik irány). A balra kanyarodók az egyenes irány zöldjével együtt elindulnak, majd kanyarodás után megállnak, még mielőtt kereszteznék a szembe jövő egyenes irányt. Majd a másik fázisra, azaz a másik, keresztező irány zöldjére tovább hajtanak, a hátuk mögött pedig már érkeznek az onnan egyenesen haladók. Tehát gyakorlatilag az egyenes irány zavarása nélkül lehet balra kanyarodni. *

Egyik irányban felüljárós csomópont (pl. Nyugati) esetén a balra kanyarodók akadályozza az nem felüljárón menő egyenes irányt, sőt, két-két balra kanyarodó irány is akadályozza egymást.

Tehát jelzőlámpás körben két irányból egyszerre egy tud haladni, felüljárós csomópontban a felüljáró folyamatosan, a maradék három irányból pedig egyszerre csak egy, így a két fajta csomópont kapacitása összemérhető egymással.

* Érdekes, hogy ugyanezt tudja pl. az Oktogon is, csak más geometriával.
Előzmény: elemes2 (15288)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15318
ki lesz használva, hiszen ezt mondtam, hogy kamerázva leszünk...
Előzmény: Törölt nick (15316)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15317
majd ha normális hangnemben szólsz, válaszolok

egyébként meg kívánom hogy csak 90-nel üss el egy vadat, kurvára biztonságos, 160 helyett nem 160 darabra szaggatod, hanem csak 90-re és nem meghalsz hanem csak lebénulsz, úgy éled le az életed, kurvajó lehet
Előzmény: Törölt nick (15312)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15316

úgy hallottam, hogy az osztrákok a követési távolságot is tudják mérni, és a be nem tartást büntetik...

 

ezt nálunk is bevezethetnék, a jobbratartás elmulasztása című szabsértés büntetésével egyetemben...

 

használjuk mán ki azokat a kibaxott matricaellenőr kamerákat, hamár felrakták őket drága pénzért...

Előzmény: Törölt nick (15314)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15315
én a körforgalmas elkerülőknek is örülnék (ha épülnénak), mert az még mindig 100x jobb, mint a város és faluközpontokon 40(+30%)-al átcammogás...
Előzmény: Törölt nick (15313)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15314
M3ason jártam nemrég. Teljes síkság, tökegyenes útszakasz előttem egy autó, mögöttem senki. Előzésbe kezdtem, kb 30 km/h sebességkülönbséggel (110/140 km/h) előzés befejezése közben ismét tükör holttér egyszercsak mögöttem fekete audi, de úgy rámmászott, hogy nem láttam már a fényszóróját... ijedtemben rántottam a kormányt a külső sáv felé, de volt egy olyan keresztmetszet, amikor 140 nél 3 an voltunk egymás mellett a két sávban... Oké rendben, ha nincs senki az utakon haladjunk 200-zal, de ne ész nélkül. Követési táv, valamint egyáltalán annak a ténynek a figyelembevétele, hogy temetés is lehet belőle...
Előzmény: Törölt nick (15300)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15313
A német példa jó. Annyi a különbség, hogy törvénytisztelő polgárok lévén ahol korlátozás van, azt tiszteletben is tartják!
Ezt jó érzés olvasni, hogy nem a közutakon való királykodásra van a 300 lovas géped :)
Azzal egyet kell értenem, hogy folyamatosan kellene tudni egy normális tempóban, ami ugye nem 160-180 km/h. Ezt ma szerintem csak gyorsforgalmi utakon tudnánk elérni, mert elkerülőket is úgy építünk, hogy azon sem haladni sem előzni nem lehet (sok körforgalom, sok kedvezőtlen magassági vízszintes vonalvezetés...)
Előzmény: alibi-man (15298)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15312
Kedves gramercy2!

A legjobbakat kívánom neked akkor, amikor te 160-nal mész az egyes úton... És gratulálok hozzá, hogy ezt te még itt ország világ elé tárod mekkora király vagy. Ha valaki esetleg miattad fog meghalni, mert csesztél a kresz szabályokra, akkor gondolj arra, mennyien kívánják majd utána a halálodat, ha esetleg túléled...

Sajnos az ész nélküli vezetés vezet legtöbb esetben a temetőbe. Amúgy észnél vagy, mikor kilohatvannal döngetsz az egyesen??? Végig vadveszély van, sehol sincs korlát, kerítés. Kilép eléd egy normális állat véged lesz, mint a twin peaksnek!!!

Uraim nem véletlenül van szabályozva a közlekedés. De ahogy elnézem ez a divat, hogy mindenki úgy közlekedik, ahogy akar.

Előzés:
A biztonságos előzéshez nem 140-160 km/h, hanem normális belátható előzési hossz kell! Sajnos az előzők sokszor kis indulattal előznek (ha épp az előtted haladó "csak" 120-al megy a 90 helyett) , ami tovább növeli a balesetveszélyt!

Évekig lehet azon vitatkozni merre és milyen műszaki tartalommal bíró utat építsünk, évekig lehet vitatkozni mit kell az autóvezetőnek építeni, hogy felfogja: emberéletekért felel vezetés közben!
Aminek különösen örülök: Úgy néz ki állambácsi is rájött végre, hogy ha pár milliós beruházásból bekamerázza az utakat és rendesen kiszűri a forgalomba nem való egyéneket, akkor bazi hamar bejön a beruházás ára. Nem lehet senkinek sem elcsodálkozni majd azon, ha az egyesen közlekedve véletlenül elhagyja a jogsiját, mert 160-nal száguldozott 90 helyett... Nincsen szükség állatokra a közúti közlekedésben!
Ja és jó hír: jövő év végére nem kell hónapokat várni a csekkre, 2-3 nap alatt meg fog érkezni a szeretet csomag!
Előzmény: Törölt nick (15280)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15311

nemán... ugyan miben befolyásolná ez az üzemanyagköltséget?

 

itt nem 20+%os szerpentinekről van szó, csak arról, hogy 4 v. 6%-os egy emelkedő...

 

a kanyargósságal kapcsolatban meg:

ha az alföldön képesek vagyunk idióta szerpentineket csinálni (lásd. M3 polgárnál, M4 bújfalunál), akkor a dombok között sem kell a v140-et erőltetni...

Előzmény: Törölt nick (15310)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15310
hát nem tudom

azért a milyen meredek a pálya kérdésnél azt is figyelembe kéne venni, hogy igaz hogy drágább a helyet 'kiegyenesíteni', de egy idő után az üzemanyag/energiaköltségben ez sztem megtérül, sőt..
Előzmény: alibi-man (15309)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15309
Állítólag arról van szó ennél a szakasznál, hogy kicsit kanyargósabb, helyenként meredekebb lett, és a gyorsító sávok rövidebbek.

Megmondom őszintén, nekem ez nem tünt fel. Pont olyannak látom, mint bármelyik másik szakaszt. Egyébként tényleg olcsóbb lett?
Előzmény: Törölt nick (15308)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15308

én pl. nagy figyelemmel hajtottam végig az említett szakaszon, és kerestem az olcsóságra utaló jeleket, de őszitén szólva nem találtam. Főleg olyat nem, ami a műszaki tartalmat illette volna.

 

szóval te sem látsz be az aszfalt alá... :-))

Előzmény: kese123 (15306)
alibi-man Creative Commons License 2008.11.29 0 0 15307
sokkal jobb, mint a falujáró főút

Ez bizony nagyon így van!

Azonban én megéltem pár balesetet a régi úton, és emiatt látok egy másik különbséget. Ha az új üton balaset történik, senki-sehova. A régi úton számtalanszor meg tudtam szökni, mert - különösen Maribor környékén - tele van apró, 1 sávos (értsd oda-vissza egy sáv) kesze-kusza utacskákkal. Mindegyik valahol a főútban torkollik. Egyszer nem tudtam, milyen hosszú a dugó, és csak a 6-7. kísérletre sikerült azon a szakaszon kijönnöm a főútra, ami már a balhé után volt. Ez kcsit szopatós volt ugyan, de jó pár órát sikerült nyernem.
Előzmény: kese123 (15306)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!