Nyugat-Dunántúl legcsövesebb részén lakok 40 ezres kisvárosban.
A rezsiórabérek nagyjából 7 nettótól mennek felfelé.
A szerelő bérek nagyjából 250-től indulnak /8 óra/, akire kicsit komolyabb melókat lehet bízni, és valamennyit túlórázik, az közel 400. Próbálom azt összelegózni, hogy miért kapaszkodik majdnem mindenki az alkatrész árréshez. Az, hogy hozott alkatrészre garancia, beépítési probléma, stb., az nekem csak duma, mert, ha mindenki legálban dolgozik, mindenről van munkalap, oda bármit rá lehet írni, amiben az ügyféllel megegyeztél, beleértve a lehetséges következményeket is, és annak anyagi vonzatait.
Viszont nem vagyok hajlandó kifizetni azt az időt, amíg a szerelő kávézik, privát telefonál, ebédel.
Szeretném eldönteni, hogy viszek alkatrészt, vagy nem. Az iparos meg mond egy munkadíjat.
Vagy azt mondja, hogy csak saját beszerzéssel vállalja. De mondja ki, hogy kell az árrés.
Azt meg hagyjuk, hogy a műhelyek nagy részénél minden teljese szabályos. (adózás, bejelentés, munkaidő elszámolás, sw használat)
Igaz, jelenleg a javítók vannak alkupozicióban.
Még.
Az félmarha ügyfelek agymenéséről nem kérek észosztást, találkozok velük eleget.
olyan mintha gyújtásáram hiányozna valahonnan(jelzett fogyasztók arról mennek), relék biztik rendben? can vezetékbe ha belemérsz multival, mit látsz?(2,3-2,7V közé kéne nagyjából esni mindkét vezetéknek testhez képest)
A4/passat-on mintha volna valami villamosság a bal első szőnyeg/környékén alatt, ami hajlamos elázni, hasonló can hibát okozni(emlék)
ki beszélt kisker beszerzésről? alkatrész nagykereskedőkről és az általuk adott kedvezményekről kezdtünk el beszélni. innen indult sokadjára az ügyfél által hozott alkatrész be vagy be nem építésének a témája.
Ki nem zárja, de ha a kiskerben ugyanazon az áron veheted meg mint bárki más akkor hosszú távon nincs értelme, mert a megrendelőd is tudja, hogy túlszámláztad.
Ha meg a nagykerben veszed ahol viszont magánvevő nem vásárolhat akkor egyértelmű, hogy te is kisker áron fogod adni (és ezzel megvan a hasznod rajta quázi kereskedtél vele) hiszen az a logikus ár. Kevesebbért neked nem éri meg, többért meg a megrendelődnek.
Irányjelző,ablakemelő,ablaktörlő,tompított,reflektor nem működik.
Központ zár,belső világítás működik.
Komfort modullal,BCM modullal,és a kormányoszlop vezérlővel nincs kommunikáció.
Kormányoszlop modul vezetékei -áramok testek-rendben vannak,jön belőle narancs-narancs zöld érpár összekötve az említett modulokkal,de van egy narancs-narancs fekete érpár is,az viszont hová mehet?
Obd csatiba miért nincs semmilyen csavart érpár(can) bekötve egyik modultól sem?
Van valami a modulok és az obd között?Merre induljak?
Valahogy azt kelle magadban tisztába tenned, hogy a tesco meg a bárdi az egy bolt akik nem végeznek szolgáltató tevékenységet te meg egy szerviz vagy akinek viszont nincs boltja.
Egyetértek a gondolataiddal, az a minimum, hogy annyiért dolgozzak hogy a befektetett pénzemet, energiámat visszakapjam, és tudjak előre is gondolkodni.
A munkabér amiből a garanciát a munkámra vállalom, az alkatrész ára meg a származása az, amiből az alkatrészre vállalom a garanciát.
Namost oké a hozott alkatrész, de ha az romlik el, vagy esetleg nem is passzol/jó, akkor mi van, ki fizeti az időt ami pluszban telik?
Szóval lehet szarrágni az ismerős kedvezményével, de ez maradjon a szabadidős /értsd: hobbi/ autószerelgetés privilégiuma.
A szerelő meg annyit adjon amit a lelkiismerete és a pénztárcája enged.
Ha bemész egy étterembe, a húst, a kólát, a sört nem te viszed.
De a bá.di vagy a te.co sem annyiért adja még a legmagasabb akcióval sem, mint amiért veszi, ugye mindenki tudja.....
nem engem kérdeztél, de ha én lennék a vállalkozásom főnöke(ami nem beindítható normálisan 5 misiből, de tízből se), akkor nyilván szeretnék legalább annyit kivenni belőle havonta, mint az emberem, de inkább többet.
ez az összes költség levonása után nyilván.
namost itt a környéken olyannyira nincs már munkaerő, hogy 2-2,5 kiló nettóért se nagyon mozdulnak meg emberek havi 170 órára se, nemhogy 220-ra.
évek óta hirdetnek cégek szerelő/villanyász állásokat, de valahogy a családias hangulat, meg a cafetéria nem vonzó a havi 180 mellé, megérteni persze nem értik, szalag mellett többet kapnak, nincs felelősség, gondolkozni se kell.
nem nagyon értem a kérdésed lényegét én sem, az alkatrészen/munkadíjban beszedett pénz viszonylatában, amiről a kétnapos eszmecsere zajlik.
Köszi Mester, közben újabb kérdés(em) merült fel, kiment a bor a fejemből.
Ha kiveszi a zárócsavart az adagoló végéből, ott ez a látvány fogadja(nyilván nem ez, hanem 5 rést fog látni, ha belelát a helyén egyáltalán)*.
Ebből hogy a tökbe lehet kisakkozni, hogy merre áll az elem furata?(át se lehet fújni mittomén levegővel, hogy hol jön a cucc, edc-s adagoló, tehát alaphelyzetben van a szabályzógyűrű, ergo nyitva van az elem a ház felé is).
Vagy ha lezárja a be-kimenő gázolajcsöveket, és megfújja, akkor esetleg kiderül(átnyomja a fejszelepet)?
Az anyagminőség valóban nem a legjobb. Hallottam én is panaszkodni új autó tulajokat a felületi rozsdásodás miatt.
Kiskalapáccsal kocogtattam le a vastag rozsdaréteget a féknyeregről festés előtt. Természetesen a két féktárcsa terelőlemezt is cserélni kell, ezt viszont már nem tudom otthon megcsinálni.
Az autó garázsban van, ez a térköves rész csak egy kerti terület. Két hete cseréltem hátsó féktárcsát a másik autónkon ( Vectra B, 99-es ), az a tárcsa nem volt olyan rozsdás mint a 2011-es Toyota Avensisé.