Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Sőt, Szekszárdon úgy vanak megtervezve az indulási jegyzékek, hogy egy A/4-es papíron 4 viszonylat elfér úgy, hogy látható! Tehát ha egy megállóban 16 féle viszonylat megállna, akkor az elférne ebben a tartóban.
Ma sikerült elmerengenem a vonatpótlók hűtőrácsain. Hát volt azokon minden: lópatkó, hamis "márka- és típusjelzés", valamint "Turbó" felirat is. Namost, ha te ezek alapján tájékozódtál, akkor félretájékozódtál. Utóbbi (Turbó) felirat pont a "barátunk" buszán volt, azon, amelyikben (mai állapotában) Euró (legalább) mínusz 3-as motor van, ami éppenséggel született szívó motor (nem D-10!). Egyébként az 1992-ben kifejlesztett (turbó) motornál a D-10 utalás a henger 110 mm-es átméjőréje. Van D-20 is. Az pedig 120 mm-es furatátmérőt jelenti.
"Ezen én is filóztam, miért nem PV-GV pótol, de valószínűleg" "1) ők nagyon drágák voltak" 210-220 ft/km már megéri. "2) ezek a maszekok valakinek a valakijei" Inkább :-)
Még ki-ki lehet fogni egy-két csoda gépet Pécs felé. Igaz Dvárról/Bonyhádról nagyobb az esély. Ebből a szempontból irigylem a Pannont. Viszont azt nem értem, mi a bajod az Intourokkal? Elővárosi kivitelűek és szerintem annak tökéletesek is. Az általad felvázolt problémák nálam még nem jelentkeztek /lehet mert nem is nagyon utazok velük:D/, de gondolom azért megérted, hogy válság van és hát az a nagy úr :-)))
Debrecen bezzeg olyan, mint az összes többi város... Legfelső képed nagyon tetszik, gratulálok a kitalálójának. Gondolom nem ismerik a négy oldalas indulási jegyzék tartót.
Na most pont így tudtam én is, csak fordítva, itt a hiba :) én azt gondoltam, hogy a nagyobb típusszám hosszabb járműtestet jelent. A monacos példán is csak a képet néztem, láttam, jó hosszú, akkor az 256-os. Nem baj, mindig tanul az ember. Amúgy mentségemre szóljon, hogy ti, kedves Olvtársak közül talán én kezdtem a legkésőbb széleskörűen használni a helyközi/távolsági buszokat, pedig nem a legfiatalabb vagyok :) egy 263-as megkülönböztetése egy 246-ostól nem is okozna gondot... A motorválaszték... Hát igen. Csak emlékszem a matricákra a pécsi helyi buszokon, hogy környezetbarát D10, aztán felfedeztem gyárinak tűnő táblácskákat is 250/256-osok hátán, amik szintén D10-ről tanúskodtak, de simán lehet, hogy rosszul emlékszem és például a 266-osok seggén láttam és az is lehet, hogy nem D10 volt. De a Rába és a D az stimmel, úgyhogy azért nem érzem olyan hülyének magam, mint ahogy egyesek céloztak rá... :) A Combino és Tátra kérdést nem is minősítem, mert az egyik csak típuscsaládot, a másik meg gyártót takar, bár értékelem Olvtárs humorát... Mondjuk foglalkozna inkább azzal, hogy kollégáját bevezeti a Word rejtelmeibe, s akkor talán nem olyan csodás hirdetmények kerülnének fel az utasok elé, mint néha sikerül :)
Megint gyorsbb a balkezem, elnézést az elütésekért :)
Egy kis bezezgváros:
Lakótelep rövidítése: LKT.
Az utastájékoztatás nulla. A buszokon nincsen hangos tájékoztató. A buszok nagyon szpek, de az ajtók szét akarnak esni. Szóval ja. Kétszer utatam Cívis 12-es típusú buszon, így még nem tudtam véleményt formálni. Szóval rongyrázás ami van Debrecenben, de a közlekedés színvonala nulla. Leírtam már máshova is, de az durva, hogy kimész a megállóba és az indulási jegyzéken nincsen kiírva, hogy melyik megállóban vagy...
Múltkor... még egy éve sikerült utoljára kifognom egy 256-ost Pécsre. Álom volt komolyan. Lábtartó, kényelmes ülések. Azóta csak ócska Intouroval mentem, ami nem a kényelemről híres.
Szóval akkor utaztam utoljára kényelmes bsuzon Pécsre. Ennyit a 21. századról. Nekem nicnsen szükségem puccos és modern formatervezett bsuzokra, csak legyen kényelmes. Ezt az Ikarus tudja csak megadni. Már az EAG-ok is kicsit modernebbre sikerültek és a kényelemből veszítettek, de az IK250-256-os buszoknál jobb nincsen és a közeljövőben sajnos nem is lesz.
"250/256-os ... (tudom is én melyik melyik, a hűtőrácsos számoknak nem lehet hinni)..."
Most nagyot csalódtam, de majd kiheverem valahogy. A 250-es látványosan (1 méterrel) hosszabb, mint a 256-os. Nehogy a Combinot is összekeverd majd Tatrával! :)
Végre világosban vonatpótlózok, most már látom, kié a buszpark: Tóth Tours és Récsei Busz. A tegnap említett Lipótváros is Tóthé, gondolom nem volt szükség átfestésre. Mára már két kivétellel csak retek 250/256-os maradt (tudom is én melyik melyik, a hűtőrácsos számoknak nem lehet hinni)... A füstös busz rendszáma ráadásul bpv mezős... Nagyon érdekes színek távoznak belőle...
A Rába D-10-es motort a 2156-osból fejlesztették ki 1992-ben. A régi motorok cseréje Pécsen 1993-ban kezdődött (BPV-013). Ez 17 éve volt. Amit viszont te megélhettél (pénteken én is láttam Pécsen, világos színű 256-os) az egy 2156-os Rába motorral szerelt retek volt. Retenetesen füstölő, zöldkártyát nem tudom hogy kapott busz.
Ahogy én néztem, a vasárnapi csúcsra olyan 12 buszt is kiadtak, bár nem számoltam meg pontosan! Ezen én is filóztam, miért nem PV-GV pótol, de valószínűleg 1) ők nagyon drágák voltak 2) ezek a maszekok valakinek a valakijei
Mondom, ami a maszekokon múlik, abban nem találok kivetnivalót. Az Ik266 azért helyközi típus, így retro ugyan, de nem sorolnám ide. A 256 amúgy sejtésem szerint idősebb modell, lévén még 1970-ben különdíjat és második díjat nyert egy monacoi nemzetközi vásáron...
" Ha hibáztatni akarunk valakit (tény, hogy nagyon akadályozzák a Főpálya eredeti forgalmát!), akkor a MÁV-ot kell" Félre értés ne essék, nem a maszekot akartam hibáztatni, csak a gondolkodás módot. Nem szép dolog beállni a kolléga helyére, főleg úgy nem hogy ismeretlen terepen van. De ahogy írod a MÁV-ot kellene leginkább hibáztatni, igazán kitáblázhatnák hova kinek, mikor kell állnia/indulnia. Szánalmas amit a MÁV tesz utastájékoztatás területén.
"ezúttal retrós felállásban, ugyanis van bőven Ikarus 256-os is, sőt, még kilincses ajtósból is jutott" Ha nem volt IK 266-os akkor nem is annyira retrós :-)))
Dváron sincs igazán hely a vonatpótló buszoknak, szvsz, szóval ott is oda állnak ahova tudnak jobb esetbe.
Azt viszont nem értem, hogy nem lett volna könnyebb a Pannon-Gemenc duótól buszt kérni? Ketten szerinte megtudták volna oldani a buszok kiadását. De le kell szögeznem nem tudom mennyi buszra van szükségük!