Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KawaBazsy Creative Commons License 2019.01.30 0 0 156300

Na végre van mit szerelni.. :-)

Előzmény: Prien47 (156299)
Prien47 Creative Commons License 2019.01.30 0 1 156299

"A Honda Accord aránytalanul drága, és a világ összes kilométere benne van a használtakban."

Tévedés, nem volt nagyon drága és 155k van benne. :D

 

 

Előzmény: MrTinkertrain (156295)
h i r d e t é s
KoGa Creative Commons License 2019.01.29 0 0 156298
MrTinkertrain Creative Commons License 2019.01.29 0 0 156297

Lassan 15 éve nincs értelmes szívó benzines, egy-két kivételtől eltekintve, de az meg kicsi (pl. Ford 1.6 Ti-VCT, Mitsubishi 1.5 majd 1.6). A 2.0-ás, 2.4-es motorok eltűntek, 1-2 Volvóban van még, de azoknak jellemzően 300 ezernél szokott kezdődni a km-óra... 

Előzmény: BmS1 (156296)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.29 0 0 156296

 A Vw-ek már nem azok, mint a 80-as, 90-es években.

 

Miért, melyik márka "olyan", mint korábban? 

 

Kompromisszum. Egyre több kompromisszumot kell/ene kötni.

 

Én az ésszerűen nagy, -viszonylag- egyszerű szerkezetű, szívó benzineseket preferálom, amit nem kell forgatni ahhoz, hogy megjöjjenek a lovak. Csak semmi közvetlen befecskendezés, nem kell három turbó, sőt egy sem, nem kell bi-vanos, nem kell csili-vili paraméterekkel vakító törpe torzszülött.  Na ez a motor úgy az ezredforduló táján gyakorlatilag kimúlt. Bő másfél éve még találtam egy 2010-es, utólsó szériás alig 50e km-es V6-os 407-es Peu-t, csendes, elég gyors, a legkisebb hiba nélkül teszi a dolgát.

 

Szeretem. De meguntam, mint minden járgányomat. Meghirdettem, aprópénzes bepróbálkozók, okoskodó nepperutánzatok jöttek, le is vettem a hirdetést. Az csak a kisebbik ok, hogy nem tudok annyit kapni érte, hogy érdemes legyen eladni, a nagyobbik baj, hogy kipusztult ez az "állatfaj". Nincs. Hiába adnál érte rendes mennyiségű zsetont, nincs értelmes darab a kínálatban. Leharcolt, sokat futott darabok egyáltalán nem érdekelnek. Tényleg megkímélt, tényleg keveset futott meg EGYÁLTALÁN nincs.

 

Mi marad? Vagy a már kicsit uncsi, de szinte újszerű problémamentes járgány, vagy erős kompromisszumot kell / kellene kötni. 

 

(Épp most toltunk be a műhelybe egy járásképtelen 9,3-at. Nem nagyon szeretnék már egy ilyet sem magamnak.)

Előzmény: MrTinkertrain (156295)
MrTinkertrain Creative Commons License 2019.01.29 0 0 156295

Ez mind érthető. De akkor mit vegyen az, aki használt, ennek ellenére megbízható benzines autót szeretne és ebben a közép/felső-közép kategóriában?

A Mazda 6, Mitsubishi Lancer elrohad, mielőtt odaérne, előbbinek motorproblémái is vannak emlékeim szerint. A Honda Accord aránytalanul drága, és a világ összes kilométere benne van a használtakban. A Vw-ek már nem azok, mint a 80-as, 90-es években. A Skoda is drága, és TSI-motoros. A PSA 1.6 THP-jei ugyancsak láncproblémáktól szenvednek. A Priusról is hallani, hogy a III-as már nem olyan tartós.

 

Marad a Saab, mint ésszerű kompromisszum?

:)

Előzmény: BmS1 (156287)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.29 0 0 156294

Elképesztően szép motortéri munka. Szemet gyönyörködtető..

 

üdv

 

Előzmény: ApcCarlsson (156272)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.28 0 0 156293

Hmm, lehet hogy akkor valami rezgés csillapítónak lehet rajta.  Érdekes minden esetre.

Előzmény: KawaBazsy (156292)
KawaBazsy Creative Commons License 2019.01.28 0 0 156292

Én azt gondoltam, h le kell feszegetni, vagy ilyesmi, de a videón meg simán rádobják a crovát..

Előzmény: anonym19 (156291)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.28 0 0 156291

Gyanús hogy speckó fej kell hozzá.

Előzmény: KawaBazsy (156290)
KawaBazsy Creative Commons License 2019.01.28 0 0 156290

Akkor azt ne kérdezzem, h ezzel a lemezzel mit csináljak, ami az anyán van (hátsó kerékagy csavar)..  :-)

 

Előzmény: BmS1 (156289)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.28 0 0 156289

Futómű: ritkán nyúlunk hozzá, nem tudok rá mit mondani. 

Előzmény: anonym19 (156288)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.28 0 0 156288

Ezzel egyetértek. Csak hát náluk is csúszott be 1-2 probléma pont az avensisnél. Pl ha a denso rendszerű dízelt említjük. 

 

Másik téma:

 

2001-es 9-5 2.3 aero futóműve nyiszog. Elmondás alapján a féltengely csukló csavarja lazul meg, meghúzás után egy ideig jó. Találkoztatok már ilyennel? 

Előzmény: BmS1 (156287)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.28 0 0 156287

Persze, amit írtam az -elég egyértelműen- dízel.

 

A Toyotától -elismerve minden erényüket- nem mindig áll messze az olajfogyasztás. 40e km-nél borítottuk szét egy barátunk MR2 motorját, zabálta az olajat. A gyűrűk durván el voltak kopva. Kapott GYÁRI gyűrűket, ami szintén 40e km-t bírt. A Toyota állítólag beszállítói hibával magyarázta anno.

Mindamellett összességében -szvsz- a Toyota azért a jobbak között van...

 

üdv

Előzmény: anonym19 (156286)
anonym19 Creative Commons License 2019.01.28 0 0 156286

Szia Bms!

 

Ahogy láttam, itt alapvetően most a benzines modellekről volt szó. Viszont a benzinesek közül is azt hiszem az 1.8 kerülendő típus. Egyik ismerősömnek is azt hiszem 1.8 benzines avensise van. 1 liter olaj / 1000km volt már a fogyasztása mikor utoljára beszéltem vele (kb egy éve). 

Előzmény: BmS1 (156285)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.28 0 0 156285

Urak

 

csak óvatosan.

 

2003 Toyota Avensis Verso, vsz állt, korrózió keletkezett az üa. rendszerben.

 

A MINIMÁLIS anyagköltség szakszerű javítás esetén:

 

4 porlasztó, 221,0000 /db     884,000 Ft

railcső                                 229,000 Ft

hozamszabályzók                 160,000 Ft

 

Ez már eleve közelít az 1,3 Mft-hoz. Nincs benne még mdíj. Nincsenek benne olyan tételek, amit meg kellene lépni ahhoz, hogy hosszútávon rendben legyen a rendszer, mint pl. üa.tartály, nagynyomású szivattyú,.....

 

Óriási fenntartási különbségek lehetnek két ugyanolyan évjáratú, ugyanannyit futott autó között.

 

 

Woody_Allen1 Creative Commons License 2019.01.27 0 0 156284

Összességében igen, ami nekem kéne azok olyan 1,8-2 millió körül kezdődnek, de ha van rá keret, akkor szerintem a Toyota racionálisabb döntés.

 

Előzmény: ptibi-p10h (156283)
ptibi-p10h Creative Commons License 2019.01.27 0 0 156283

De még mindig kevesebb pénzbe van, mint az Avensis lenne (gondolom én).

Előzmény: Woody_Allen1 (156282)
Woody_Allen1 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 156282

Haha, én egy Toyota Avensis II-t akartam venni csak aztán S.O.S kellett valami, Avensisre meg nem volt meg a keret, így lett egy 9-5 Aerom, mert olcsóbb volt, és relatíve jó állapotban volt.

 

Amúgy nem rossz gép, szeretem, de 9hónap és 30+ ezer km alatt kb . 500ezret már én is beletoltam. 

 

 

Előzmény: MrTinkertrain (156280)
kircsi21 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 156281

Igazán nincs mit, én nem akarlak lebeszélni róla, csak próbáltam némi támpontot adni. Ez a pénz is relatív, amit leírtál, mert ha ebből csak magadra kell költened, meg van megtakarítás is mellé, meg a lakhatás is megoldott, stb., akkor nem olyan kevés. Persze ez nem egy életmód-tanácsadó rovat, így itt meg is állok :). Most megnéztem a saját statisztikámat, én 90e km alatt szűk 1 M Ft-ot locsoltam az autómra alkatrész és szerviz témakörben (az üzemanyag ebben nincs benne). És ebben semmi nagy extra nem volt, a nagyobb tételek 2 garnitúra gumi, egy DI panel és egy komplett fékszerviz. Ez egy teljesen rendberakott autó volt amikor vettem és igyekeztem is szinten tartani (szerintem sikerrel). Ebből már tudsz számolgatni! De érdemes elkerülni az olyan csapdákat, hogy pl. a mostani autódra sokkal kevesebbet kell költened (pl. semennyit), mert nem biztos, hogy igaz. És a végén kijön a matek, hogy mennyivel kerülne többe ez (vagy vmi más).

 

Egyébként én is abban látom a legnagyobb gondot itt, hogy viszonylag messze vagy azoktól a szervizektől, akik érdemben hozzá tudnak nyúlni a SAAB-okhoz. Én sem vagyok pesti, de sokkal közelebb vagyok (60km), így nekem ez kevésbé volt probléma, meg mint írtam is műszakilag szinte tökéletes volt a gép. Évente egyszer vittem el Szikiékhez, akkor megoldották azokat a dolgokat, amiket jónak láttak, egyébként az apró-cseprő, vagy típusfüggetlen dolgokat vagy magam csináltam, vagy helyi szerelőnél. Szóval nem ördögtől való gondolat venni egy 9-5 Aero-t, de mindenképpen alaposan körbe kell járni a megvenni kívánt példányt!

Előzmény: duruthabreeze (156278)
MrTinkertrain Creative Commons License 2019.01.25 0 0 156280

Szia! Csak szólnék, hogy a Volvók sem az olcsó szervizről híresek. Simán belemegy egy havi fizetésed, egy hibára. 

A helyedben vennék egy Toyota Avensis II-t. Az nagy, biztonságos, csöndes és (relatíve) nem romlik el, van belőle benzines 1600 / 1800 / 2000 és 2400 ccm-es.  

Előzmény: duruthabreeze (156278)
Packard Walsh Creative Commons License 2019.01.25 0 0 156279

Én nem akartam kockáztatni,de mivel megtetszettek a 9-3-asok,és tudtam,hogy van belőle szívó motoros is,ami ugye a belépőmodellje volt,lecsaptam egyre.  Ahhoz képest egyébként,hogy nem egy lőerőgyár,elég jól húz,és amire én használom nekem aztán meg tényleg elég is.

Előzmény: duruthabreeze (156278)
duruthabreeze Creative Commons License 2019.01.24 0 0 156278

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat Neked és MrT.-nek. Gondoltam hogy nem egyszerű a szervízelés, ezért is vaciláltam, de így már belátom, hogy nem lenne jó döntés ez az autó. Főleg hogy a legjobb szervízek Pest megyében találhatóak, én pedig Szombathelyi vagyok sajnos. Nézegettem 1.8t 9-3akat is, azok gondolom barátságosabbak mind szervízköltség és mind fogyasztás terén. Dízeleket ugye eleve kilőttem a dugós, majdnem full városi használat miatt.Volvokon is gondolkodtam, de mindig elijesztenek azzal, hogy a magyar utakra nagyon érzékenyek..Bár nem tudom ez mennyire lehet igaz, lehet csak pletyka.. Egyébként anyagilag annyira nagyon nem vagyok eleresztve, a fix jövedelmem 170.000 forint és ehhez jön hozzá ”passzívan“ havonta egy összeg ami 40 és 150ezer között fluktuál, attól függ, hogy éppen mennyire vagyok produktív, vagy mennyi megbízást tudok találni.. Úgy gondolom ez annyira nem elég még egy 9-5ös kaliberhez..

Előzmény: kircsi21 (156277)
kircsi21 Creative Commons License 2019.01.24 0 0 156277

Szia, nem hülye kérdés, de az, hogy mennyire ésszerű az meglehetősen szubjektív... Ha valóban nagyrészt a délutáni dugókban lenne használva, akkor szerintem nem az. De az autóvásárlás sokszor nem is ésszerű :D. Én is elég sokat használtam vidéki városban egy ugyanilyet, az sem volt éppen ésszerű :). Arra is nehéz válaszolni, hogy mennyire vinne csődbe, ha nem tudjuk hogy állsz a lével. Ha nagyon jól, akkor nem visz csődbe! :). Nekem volt egy számlám a saját autómról, kb. ilyesmi km mennyiség környékén vett részt az autó egy elég nagy karbantartáson, a végösszeg 1+ M Ft volt. Nem én fizettem (szerencsére). És ebben a turbó nem is volt benne, utána nem sokkal az is sorra került, az még hozzádobott szűk 300e Ft-ot. Azt sem én fizettem, én ezek után vettem meg. Na, ha ilyesmi költségek nem tántorítanak el, akkor nyugodt szívvel vedd meg! :) Persze nem feltétlen lesznek ilyen vaskos számlák, de ez nagyban függ attól is, hogy most hogy áll műszakilag az autó. Mr. T-nek igaza van, kb. ilyenkor jön elő a vezérléscsere ami sok dolgot húzhat magával. De ha ez megtörtént, akkor jó pont. Csak a szervizkönyvét nézegetve elég foghíjasnak tűnik... Meg az sem jó ómen, hogy a szervizkönyv szerint betartották a 20e km-es olajcsere periódust. Már amikor nem 30e lett belőle... A képeken nekem 2 dolog tűnt fel azon kívül, hogy szépen ki van glancolva a gép. Az egyik a noname négyévszakos gumi, na ha azt cseréled, akkor kapásból min. 100e legyen pluszban. A másik furcsaság, hogy milyen redvásak az első ülések. Nekem a J1-en semmiféle kopás nem volt 280e km után. De volt (van) bézs bőr belsős autóm és nem tudom milyen ruhában kellene beszállni, hogy így nézzen ki a B1... Amúgy néztem a km történetét és tényleg hihetőnek tűnik a kevés futás (többször le volt foglalva az autó). De pl. 2013-ban még nem nézett ki ilyen csúnyán a belseje.

 

Mindenesetre fogadd meg Mr. T tanácsát és csak egy alapos átvizsgálás után dönts! Esetleg előzetesen próbálj informálódni Ráczéknál, látom ott is volt jópár éve az autó, vagy azokban a szervizekben, ahol foglalkoztak vele szervizkönyv szerint. Az ára meg szerintem eléggé alkuképes, ezt az autót nyáron rakták fel 1.7 M-ért aztán az ősz végén vitték le 1.5 M-ra. Ha minden jónak tűnik, amit kétlek, én akkor sem kezdeném az alkudozást 1.2 M fölött...

Előzmény: duruthabreeze (156274)
MrTinkertrain Creative Commons License 2019.01.24 0 0 156276

Volt 9-5 Aero-nk, tapasztalatból beszélek. Tök őszintén: kiváló autó, megy mint a veszedelem, de sok baja lehet és már nem mai fejlesztés. Ez egy komplex gép, ha arra használják, amire való (autópályázás, országút), akkor is benézhet ez-az. 2008 sem most volt, épp kezdődnek majd a lánccsere, futómű, stb bajok. Egyik sem olcsó muri. A dugóban ez az autó szenved, én utáltam vele dugóban ülni (biztos lesz aki megcáfol), olyankor fogyaszt is rendesen (12-13 liter). 

Szerintem vegyél egy S40-es Volvót, szívó benzinnel (pl. a Ford 1.6-osával), ha már kényelemre és biztonságra vágysz. 

Vagy ha mindenképp Saab, vegyél 9-3-ast, de a 9-5 az sok erre a célra. A Polóhoz képest mindkettő hipertérugrás lesz. Olajevés változó mértékben, de előfordul ezeknél (a 9-5-ösnek ilyen baja nem volt).

 

Minden esetre igaz, hogy szakszervizes átvizsgálás elengedhetetlen hozzá, ami Budapesten van (kettő is, mindkettő jó). 

Előzmény: duruthabreeze (156274)
Packard Walsh Creative Commons License 2019.01.23 0 0 156275

Üdvözletem Uraim! 

 

Lenne egy kérdésem!       Kinek van még itt rajtam kívűl 9-3-as  1.8i (ZXE) motorral?

 

 

 Azért kérdezem,mert az enyémen a végdobot már mókolgatták előttem,és ami most van rajta,az szerintem már nem a gyári!  Viszont sajnos összehasonlítási alapom,meg semmi. 

Egy képet találtam egy ugyanilyen motorral szerelt változatról alulról,bár az is már "fészliftes".

 

   Gondolom az enyémen is ilyesfélének kellene lennie,ilyen bordázott külsővel,de nagyon nem így néz ki,hanem egy lapos sz@r,ráadásul vágtak rá egy lyukat valamiért,amit behegesztettek egy lemezlappal,de tré az egész!  Szóval jó lenne tudni,hogy úgy egyébként milyennek is kellene lennie az enyémnek!

duruthabreeze Creative Commons License 2019.01.23 0 0 156274

Utóirat: Tudom hogy ez így önmagában hülye kérdés, igazából a tipussal kapcsolatban érdekelnének tapasztalatok, megbízhatóság, buktatók, tipushibák, alkatrészek elérhetősége, ára. Már egy éve autót akarok venni, mindig leragadok egy tipusnál, és a vége mindig az, hogy Saabokat nézegetek újra..

Előzmény: duruthabreeze (156273)
duruthabreeze Creative Commons License 2019.01.23 0 0 156273

Sziasztok ! Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy szerintetek mennyire lenne ésszerű döntés egy 2008as Saab 9-5 2.3 TS Aerot vásárolnom. A kiszemelt ragadozó másfél millió forintba kerül és 16x.xxx km van benne. Lekérdezések alapján valós adatok. Na most, 24 éves vagyok, eddig egy 1.4 es poloval jártam amit úgy ”örököltem”. De nem érzem autónak már, nem szeretek és legtöbbször nem is megyek vele hosszabb távra stb, mert nem érzem magam biztonságban benne. Legfőképpen városban közlekedem (vidék, nem Budapest) és általában mindig 4 órás dugókban. Nagyon beleszerettem a ebbe a Saab-ba, de tudom hogy gazdaságilag nem lenne túl jó ötlet. Nektek mi a véleményetek ? Mennyire vinne csődbe egy ilyen autó ?

ApcCarlsson Creative Commons License 2019.01.22 0 0 156272

 

Szia!

 

Én eladnám! Felújított váltó motor kaszni. Minden alkatrész új vagy felújított. Amit csak be lehetett szerezni.

Ha van kérdésed nyugodtan hívj. Én 10 éve csinálom szerintem mire kész lesz megutálom.

 

Egyszer ez lesz belőle.

 

https://www.saabplanet.com/saab-900-carlsson/

 

 

 

Telefon: Húszketöhatvanötharminchathatvanhárom.

 

Előzmény: GrG (156260)
BmS1 Creative Commons License 2019.01.22 0 0 156271

Az ilyen korú motor típusok között kisebb a kockázati különbség, mint az egyes, konkrét  motorok között, szvsz. Egy 35 éves motornál "megbízhatóságról" beszélni bátor cselekedet. A "pillanatnyi állapot" inkább fedi a lényeget. Persze létezik másfél éve tökéletesen felújított motor is, de ilyen járgányt vagy nem találsz, vagy drágácska, vagy csoda történés esete van...

De a motor, az egy dolog. Van váltó, futómű, kormánymű, kasztni stb. is.

Tájékozódj. Keresd meg pl. Popovics Lacit ("Povila", rátalálsz a neten, vagy olvass vissza itt a fórumon), az öreg Saabok kitűnő ismerője.

 

üdv

Előzmény: GrG (156269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!