Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15442
egyébként az ilyen sűrűn beépített részeken mint a 47 bevezető, szokták csinálni hogy a 2x2-es utat beteszik a föld alá egy betonteknőben, visszateszik rá a talajt és a 2x1-es utat, plusz erősen parkosítanak

idehaza is el kéne kezdeni ezt valahol

pl. münchenben elég sok helyen, berlinben is van hogy a 2x3 sáv megy a föld alatt

--

budapesten konkrétan a külső bécsi utat, az kerepesi utat, az m5 bevezető szakaszát lehetne/kellene úgy bővíteni, hogy a jelenlegi út/hév felülete alá egy 2x3-mas betonteknőt eresztünk le, majd a tetejére visszakerül/kiépül a villamos, a 2x1-es út, a bicikliút, a zöld felület

a bécsi úton így ki lehetne vinni a villamost ürömig, illetve távlatilag az M10 ürömtől 2x2 sávon mehetne az aq. híd felé és 2x2(3) sávon az árpád híd/óbuda felé

az m5 bővülhetne a jelenlegi 2x2+busz helyett 2x3+leállósávra, felette pedig a két családi házas övezet határán egy elnyújtott parkot lehetne kialakítani, a határ útról lehúzott villamossal

a kerepesi úton pedig (főleg a külső szakaszán) a 2x1 sáv helyett 2x3 sáv lehetne az m0-tól a örsig, felette visszakerülhet a hév, immáron 2-es metróként, akár kicsit süllyesztve is, vagy úgy, hogy kétszintes az alagút és az alsó szintjére kerül a metró, felsőre az út, a földfelszínen pedig egy megint 2x1-es, esetleg 2x2-es út, bringaút, jóval több zöld

hasonló lehetne még: üllői út, budafokon a rakpart, egér út az andor utcában ahol nem engednek bővíteni, külső bartók béla út


minta:

boooo
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15441
szegednek elkerülő kellene meg s-bahn, meg vagy 3 új híd, meg kb. 10 km új villamospálya
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15440
szerintem csőkorlátot 2008-ban telepíteni autóút mellé hibbant dolog, ha kicsúszik az autó elég könnyen felnyársal

az meg hogy a buszmegálló a semmi közepén van és nincs járda semerre...
Előzmény: Törölt nick (15428)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15439
"Reggelenként és délutánonként kb. 2 km hosszú a kocsisor a szegedi belváros felé mert a József A. sgt. - Makkosházi krt. lámpás csomópontjában irányonként csak egy sáv van Újszeged, a belváros felé ill. az átkelő forgalomnak. :-("

Ez egy megjegyzés volt csupán
Én sem gondolom azt, hogy ha ez a kocsisor másutt áll, az jobb lenne ...

Persze azért állhatna másutt mert így sokat kell a dugóban állnom. ;-))
Előzmény: ghosty9 (15438)
ghosty9 Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15438
"Reggelenként és délutánonként kb. 2 km hosszú a kocsisor a szegedi belváros felé mert a József A. sgt. - Makkosházi krt. lámpás csomópontjában irányonként csak egy sáv van Újszeged, a belváros felé ill. az átkelő forgalomnak. :-("

Ha lenne ott több sáv, akkor máshol állna ugyanez a dugó. Már így is szép sorok vannak a Nagykörút-József A. keresztnél, meg a Szilléri-Nagykörútnál (aka. "Újszeged felé" -- erről is megvan amúgy a véleményem), meg itt még előtte, a Csillag tértől nemritkán a Víztorony térig van sor... Tényleg, mennyivel jobb is lenne, ha ezek hosszabbak lennének (mind sűrűn lakott környék), az Algyői úton meg az autókereskedések előtt nem állna senki...
Előzmény: Pompiere (15435)
attus germanicus Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15437

Vásárhely - Szeged közt a vasúttal három baj van:

- a nagy szegedi kurfli miatt hosszú a menetidő

- nagyon ritkán, csak óránként egyszer jár, ilyen viszonylatban ez nem elfogadható

- Vásárhelyen belül nincs se rendes ráhordás, se rendes P+R, B+R.

 

Ezek miatt az amúgy szép reményű vasút marginális szerepre van kárhoztatva, akinek van esze meg autója, az autóval megy, és igaza is van.

 

Ebből a Szegeden belüli kanyargás reálisan nem orvosolható, de a másik kettő igen. A forgalom volumenére és jellegére való tekintettel ezt meg is kellene tenni. Kellene csúcsban 20, csúcson kívül 30 perces ütem (Békéscsabáig órás ütem, egész nap), minden vonathoz ráhordó-elhordó buszok, szép nagy B+R és P+R a vásárhelyi megállóknál.

Aztán, második ütemként, tekintve, hogy Szegeden ott az 1-es villamos a rókusi állomásnál, össze lehetne kombinálni a villamost a vonattal.

Ezekkel jelentős mértékben lehetne a 47-es utat tehermentesíteni.

 

Amíg ez nincs, addig minden vasutas duma csak maszlag, marad az autó, a dugó.

Előzmény: Pompiere (15432)
ghosty9 Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15436
"annyi rajt a 2x1es szűkület, 1sávos körforgó, kanyarodó sáv nélküli leágazás, hogy effektíve ez csak 2x1es út..."

A túrót, már nemazér. :-) Vásárhely meg Szeged között van 2 db. 2x1-esítés (igaz, az első 6 km hosszú, de ott is már alkotnak valamit, szóval nem marad az úgy -- a másik meg a híd), meg van egy db. 1sávos körforgalom. Perpillanat, persze.
Előzmény: Törölt nick (15427)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15435
De kellett volna már húsz éve, csak nem nagyon van rá hely. Van mellette egy szervízút és a házak. Ha megcsinálnák, akkor tényleg az ablakoktól pár méterre dübörögne el a huszonezres forgalom.

Reggelenként és délutánonként kb. 2 km hosszú a kocsisor a szegedi belváros felé mert a József A. sgt. - Makkosházi krt. lámpás csomópontjában irányonként csak egy sáv van Újszeged, a belváros felé ill. az átkelő forgalomnak. :-(
Előzmény: Törölt nick (15433)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15434
Háááát ezt kérdezem én is... mert még az oldalakadályoztatási távolságot sem biztos, hogy betartották a korlát építésénél... Igazából azt nem tudom, hogy egyáltalán hogy kapott engedélyt, mert a közlekedési hatóságok harapni szoktak arra, ha a buszperonnak nincsen gyalogos kapcsolata...
Előzmény: Fricy (15431)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15433

hát a bevezető szakasz elég érdekes: nem kellett volna már 2x2 sávosítani?

Előzmény: Pompiere (15432)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15432
Ami nincs:
Vásárhelyi "tömegközlekedés" van ugyan, de olyan kevés (néhány reggeli és esti) buszjárattal, hogy azt nagy jóindulat tömegközlekedésnek nevezni. Ezért aztán mindenki kerékpárral vagy autóval közlekedik. Itt még a buszmegállóba is biciglivel mennek ki az emberek. Már azok, akik a buszmegállótól egy km-re laknak. Elég nagy a város kiterjedése.

Ami van:
A 70 körüli buszjárat a helyközieket és a távolságiakat jelenti. Plusz a vonat az ütemes menetrend szerint.

A vonattal az a baj, hogy megkerüli Szegedet és így igazán azok használják akik Békéscsaba irányából jönnek.

Ahogy a 47-es forgalmát elnézem, az óráról órára növekszik. Most már olyan napszakokban is nagy a forgalom, mint amilyenben 1-2 éve nem volt. A szegedi bevezető szakaszon lámpával nem védett kereszteződésben álltam már sokszor akár tíz percet is, mikorra kitudtam hajtani.
Előzmény: Törölt nick (15430)
Fricy Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15431
És hogyan lehet megközelíteni a buszmegállót? Járdát nem látok, zebráráól nem is beszélve...
Előzmény: Törölt nick (15428)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15430

nem mondtam, hogy ne autóval/biriglivel/lábbusszal "hordják rá" magukat az ingázók a vasútra... :-)

(persze ehhez elegendő parkolóhely/biriglitároló kell a vasútállomáson)

 

ezt a 70buszpár dolgot viszont nemnagyon értem:

 

ezek most vhelyi helyi buszok, amik a vasútállomásra hordanak - de akkor mi "nincs"?,

vagy vhely-szöged helyközi buszok - amimeg minek, ha ott a vasút?

 

 

 

amúgy semmi bajom nincs azzal, ha autóval ingáznak a dógozók, épp ellenkezőleg...

 

(az előbbi szarkasztikus hsz-el egy olvtárs korábbi észrevételére utaltam, miszerint a 31es út fejlesztése azért nem sürgős, mert ott a vasút, mé nem mennek azzal az ingázók...)

Előzmény: Pompiere (15429)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15429
Azért, mert a vásárhelyi "tömegközlekedés" ráhordása a vasútra, egy rakás sz... (A "ninccsel", nincs mit a vasútállomásokra eljuttatni.)

Ezt egyébként az a kb. 70 buszpár biztosítja, ami éppen a 47-esen közlekedik, meg az a néhány ezer autó ...
Előzmény: Törölt nick (15426)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15428
Ez egy sima gyalogos korlát. Nem látom a helyszínt pontosan, hogy ez egy 2×2 sávos kiépítés?? Mindenesetre gyalogoskorlátnak jó, ha a töltés 1,5-3,0 m közötti. Ha ennél kisebb nem kellene, ha nagyobb, akkor acél szalagkorlát kellene. Nekem inkább az a bajom, hogy azon a részen is ott a korlát, ahol nincs öböl... így ha ugrani kell a gyalogosnak nem fog tudni. Ráadásul nincs elvezetve a gyalogos a buszperonról csak korláttal, ami meg közvetlen a folyópálya mellett van.
Előzmény: Törölt nick (15425)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15427

amúgy érdekes ez a 2x2es 47es...

 

annyi rajt a 2x1es szűkület, 1sávos körforgó, kanyarodó sáv nélküli leágazás, hogy effektíve ez csak 2x1es út...

 

minek ide a 2x2?

hogy a traktorokat és a kalaposskodásokat helyenként le lehessen előzni? :-)

Előzmény: Törölt nick (15426)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15426

Sajnos azt a néhány ezer autóst, aki nap mint nap Szeged és Hódmezővásárhely között ingázik, ez nem boldogítja ...

 

az ingázókat le kell szarni, mé nem mennek vonattal...

 

(vagy valamit félreértettem, és ez csak a 31en ingázókra vonatkozik?)

Előzmény: Pompiere (15422)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15425
egy ÚJ korlátnak így kell kinéznie 2008-ban? így biztonságos?..

http://www.nif.hu/multimedia/gallery/gallery/475/26_sb_sszJPG4.jpg
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15424

TED-nek már kereshető archívuma is van, ha beregisztráltok, nemcsak az utolsó 5 számot lehet nézni. Elvileg 2003.09-től, de nekem úgy tűnik igazán csak 2005-től hiánytalan.

http://ted.europa.eu/

 

A tervezési és kivitelezési kiírásokban elég jól le vannak írva az utak, vasutak, egyebek paraméterei.

Pompiere Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15423
Hátha mégse ...
Előzmény: micsubicsi (15421)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15422
Sajnos azt a néhány ezer autóst, aki nap mint nap Szeged és Hódmezővásárhely között ingázik, ez nem boldogítja ...
Előzmény: Törölt nick (15420)
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15421
Feltéve ha Orbán leállít mindent..2012re akkor nem lesz meg.
Előzmény: Pompiere (15418)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15420
welcome to 1-es főút, budaörs-bia
Előzmény: Pompiere (15418)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15419
Lemaradt az előzmény! Egyébként az M43-ról van szó.
Előzmény: Pompiere (15418)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15418
2X2 sávos lesz az a határig is, csak majd 2012-ben.

Egyébként meg elszomorító, hogy a M43 - 47-es csomópontjába ugyanúgy két körforgalom kerül egymás után mint az M43 - 5-ös csomópontba. Remek borulási lehetőséget biztosít a kamionoknak, ha "elég" kicsi lesz az átmérőjük. Az utóbbinál is már be lehet húzni két strigulát.

A 47-es "használhatóságát" remekül elqrják ezekkel a körforgalmakkal. A most meglévő kettő mellé (kb. 213+100 és kb. 215+500) még hozzájön az autópálya csomópontnál kettő (kb. 218+000) és egy leendő bevásárlóközpont körforgalma (kb. 218+900)

Ez így összesen öt darab. 6 km-eren. Gyönyörű lesz!
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15417
a 2008-2013ban is az M35 megy a határig és az M35be csatlakozik az M4...vis M4 2x2 M35 2x1 és úgy juthatunk majd a román sztrádára...szép xD
Előzmény: Törölt nick (15416)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15416

ööö... izé.. most hogy kérded, szerintem nem tudják mit akarnak... http://roads.extra.hu/road_plans/kozop_kozut_1004_2007_korm_h.jpg

 

az M4 csak xaros 2x2es főút péladányig, péladány és bújfalu között a nagy semmi, az M35 vége meg M4 néven éri el a román 6árt...

 

ezek zsírhüjék... :-(((

Előzmény: micsubicsi (15414)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15415

hát ez is egy lehetőség, van benne logika, hogy az M8, M9 félkörök legyenek...

 

nyilván ehhez az M8at fel kell kanyarintani győr v. komárom felé... (rábafüzes felé meg M80 néven futna valami gyorsforgalmi)

 

Előzmény: Törölt nick (15412)
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15414
A 2007-2013as térképen nem úgy van h az M35 megy Ártándhoz és abba csatlakozik az M4?
Előzmény: Törölt nick (15411)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15413
na ez az...
Előzmény: Törölt nick (15407)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!