egyébként az ilyen sűrűn beépített részeken mint a 47 bevezető, szokták csinálni hogy a 2x2-es utat beteszik a föld alá egy betonteknőben, visszateszik rá a talajt és a 2x1-es utat, plusz erősen parkosítanak
idehaza is el kéne kezdeni ezt valahol
pl. münchenben elég sok helyen, berlinben is van hogy a 2x3 sáv megy a föld alatt
--
budapesten konkrétan a külső bécsi utat, az kerepesi utat, az m5 bevezető szakaszát lehetne/kellene úgy bővíteni, hogy a jelenlegi út/hév felülete alá egy 2x3-mas betonteknőt eresztünk le, majd a tetejére visszakerül/kiépül a villamos, a 2x1-es út, a bicikliút, a zöld felület
a bécsi úton így ki lehetne vinni a villamost ürömig, illetve távlatilag az M10 ürömtől 2x2 sávon mehetne az aq. híd felé és 2x2(3) sávon az árpád híd/óbuda felé
az m5 bővülhetne a jelenlegi 2x2+busz helyett 2x3+leállósávra, felette pedig a két családi házas övezet határán egy elnyújtott parkot lehetne kialakítani, a határ útról lehúzott villamossal
a kerepesi úton pedig (főleg a külső szakaszán) a 2x1 sáv helyett 2x3 sáv lehetne az m0-tól a örsig, felette visszakerülhet a hév, immáron 2-es metróként, akár kicsit süllyesztve is, vagy úgy, hogy kétszintes az alagút és az alsó szintjére kerül a metró, felsőre az út, a földfelszínen pedig egy megint 2x1-es, esetleg 2x2-es út, bringaút, jóval több zöld
hasonló lehetne még: üllői út, budafokon a rakpart, egér út az andor utcában ahol nem engednek bővíteni, külső bartók béla út
"Reggelenként és délutánonként kb. 2 km hosszú a kocsisor a szegedi belváros felé mert a József A. sgt. - Makkosházi krt. lámpás csomópontjában irányonként csak egy sáv van Újszeged, a belváros felé ill. az átkelő forgalomnak. :-("
Ez egy megjegyzés volt csupán Én sem gondolom azt, hogy ha ez a kocsisor másutt áll, az jobb lenne ...
Persze azért állhatna másutt mert így sokat kell a dugóban állnom. ;-))
"Reggelenként és délutánonként kb. 2 km hosszú a kocsisor a szegedi belváros felé mert a József A. sgt. - Makkosházi krt. lámpás csomópontjában irányonként csak egy sáv van Újszeged, a belváros felé ill. az átkelő forgalomnak. :-("
Ha lenne ott több sáv, akkor máshol állna ugyanez a dugó. Már így is szép sorok vannak a Nagykörút-József A. keresztnél, meg a Szilléri-Nagykörútnál (aka. "Újszeged felé" -- erről is megvan amúgy a véleményem), meg itt még előtte, a Csillag tértől nemritkán a Víztorony térig van sor... Tényleg, mennyivel jobb is lenne, ha ezek hosszabbak lennének (mind sűrűn lakott környék), az Algyői úton meg az autókereskedések előtt nem állna senki...
- nagyon ritkán, csak óránként egyszer jár, ilyen viszonylatban ez nem elfogadható
- Vásárhelyen belül nincs se rendes ráhordás, se rendes P+R, B+R.
Ezek miatt az amúgy szép reményű vasút marginális szerepre van kárhoztatva, akinek van esze meg autója, az autóval megy, és igaza is van.
Ebből a Szegeden belüli kanyargás reálisan nem orvosolható, de a másik kettő igen. A forgalom volumenére és jellegére való tekintettel ezt meg is kellene tenni. Kellene csúcsban 20, csúcson kívül 30 perces ütem (Békéscsabáig órás ütem, egész nap), minden vonathoz ráhordó-elhordó buszok, szép nagy B+R és P+R a vásárhelyi megállóknál.
Aztán, második ütemként, tekintve, hogy Szegeden ott az 1-es villamos a rókusi állomásnál, össze lehetne kombinálni a villamost a vonattal.
Ezekkel jelentős mértékben lehetne a 47-es utat tehermentesíteni.
Amíg ez nincs, addig minden vasutas duma csak maszlag, marad az autó, a dugó.
"annyi rajt a 2x1es szűkület, 1sávos körforgó, kanyarodó sáv nélküli leágazás, hogy effektíve ez csak 2x1es út..."
A túrót, már nemazér. :-) Vásárhely meg Szeged között van 2 db. 2x1-esítés (igaz, az első 6 km hosszú, de ott is már alkotnak valamit, szóval nem marad az úgy -- a másik meg a híd), meg van egy db. 1sávos körforgalom. Perpillanat, persze.
De kellett volna már húsz éve, csak nem nagyon van rá hely. Van mellette egy szervízút és a házak. Ha megcsinálnák, akkor tényleg az ablakoktól pár méterre dübörögne el a huszonezres forgalom.
Reggelenként és délutánonként kb. 2 km hosszú a kocsisor a szegedi belváros felé mert a József A. sgt. - Makkosházi krt. lámpás csomópontjában irányonként csak egy sáv van Újszeged, a belváros felé ill. az átkelő forgalomnak. :-(
Háááát ezt kérdezem én is... mert még az oldalakadályoztatási távolságot sem biztos, hogy betartották a korlát építésénél... Igazából azt nem tudom, hogy egyáltalán hogy kapott engedélyt, mert a közlekedési hatóságok harapni szoktak arra, ha a buszperonnak nincsen gyalogos kapcsolata...
Ami nincs: Vásárhelyi "tömegközlekedés" van ugyan, de olyan kevés (néhány reggeli és esti) buszjárattal, hogy azt nagy jóindulat tömegközlekedésnek nevezni. Ezért aztán mindenki kerékpárral vagy autóval közlekedik. Itt még a buszmegállóba is biciglivel mennek ki az emberek. Már azok, akik a buszmegállótól egy km-re laknak. Elég nagy a város kiterjedése.
Ami van: A 70 körüli buszjárat a helyközieket és a távolságiakat jelenti. Plusz a vonat az ütemes menetrend szerint.
A vonattal az a baj, hogy megkerüli Szegedet és így igazán azok használják akik Békéscsaba irányából jönnek.
Ahogy a 47-es forgalmát elnézem, az óráról órára növekszik. Most már olyan napszakokban is nagy a forgalom, mint amilyenben 1-2 éve nem volt. A szegedi bevezető szakaszon lámpával nem védett kereszteződésben álltam már sokszor akár tíz percet is, mikorra kitudtam hajtani.
nem mondtam, hogy ne autóval/biriglivel/lábbusszal "hordják rá" magukat az ingázók a vasútra... :-)
(persze ehhez elegendő parkolóhely/biriglitároló kell a vasútállomáson)
ezt a 70buszpár dolgot viszont nemnagyon értem:
ezek most vhelyi helyi buszok, amik a vasútállomásra hordanak - de akkor mi "nincs"?,
vagy vhely-szöged helyközi buszok - amimeg minek, ha ott a vasút?
amúgy semmi bajom nincs azzal, ha autóval ingáznak a dógozók, épp ellenkezőleg...
(az előbbi szarkasztikus hsz-el egy olvtárs korábbi észrevételére utaltam, miszerint a 31es út fejlesztése azért nem sürgős, mert ott a vasút, mé nem mennek azzal az ingázók...)
Ez egy sima gyalogos korlát. Nem látom a helyszínt pontosan, hogy ez egy 2×2 sávos kiépítés?? Mindenesetre gyalogoskorlátnak jó, ha a töltés 1,5-3,0 m közötti. Ha ennél kisebb nem kellene, ha nagyobb, akkor acél szalagkorlát kellene. Nekem inkább az a bajom, hogy azon a részen is ott a korlát, ahol nincs öböl... így ha ugrani kell a gyalogosnak nem fog tudni. Ráadásul nincs elvezetve a gyalogos a buszperonról csak korláttal, ami meg közvetlen a folyópálya mellett van.
TED-nek már kereshető archívuma is van, ha beregisztráltok, nemcsak az utolsó 5 számot lehet nézni. Elvileg 2003.09-től, de nekem úgy tűnik igazán csak 2005-től hiánytalan.
2X2 sávos lesz az a határig is, csak majd 2012-ben.
Egyébként meg elszomorító, hogy a M43 - 47-es csomópontjába ugyanúgy két körforgalom kerül egymás után mint az M43 - 5-ös csomópontba. Remek borulási lehetőséget biztosít a kamionoknak, ha "elég" kicsi lesz az átmérőjük. Az utóbbinál is már be lehet húzni két strigulát.
A 47-es "használhatóságát" remekül elqrják ezekkel a körforgalmakkal. A most meglévő kettő mellé (kb. 213+100 és kb. 215+500) még hozzájön az autópálya csomópontnál kettő (kb. 218+000) és egy leendő bevásárlóközpont körforgalma (kb. 218+900)
Ez így összesen öt darab. 6 km-eren. Gyönyörű lesz!