Keresés

Részletes keresés

Cifu Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3017
Ajánlom figyelmedbe az SR-71 cikkemet..

Tudnillik olyan apróságok is megtalálhatóak benne, minthogy az SR-71 működése közben nem sértette meg a szovjet légteret.
Előzmény: Konvergencia (3015)
Konvergencia Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3015

Csak erre még reagálnék:

 

"Ki az a b@rom aki elhiszi, hogy ivánék zsebretett kézzel nézték, amíg az sr71 zavartalanul röpköd felettük, ráadásul éveken át. Ezt nem eteti meg velem senki. Azt el tudom hinni, hogy a légtér határán röpködött, az érzékelőkkel az orosz terület felé nézve."

 

Attól függetlenül, hogy te mit hiszel el, és mit nem, a Blackbird-ök az évek során orosz területekről készült légifelvételek tízezreit szállították a CIA elemzői részére. ( Mert a CIA üzemeltette, nem a Légierő. ) Ezek a fotók természetesen megvannak, nyilván egy részük időközben már publikussá is vált. A '90-es évek közepén a típust kivonták az aktív szolgálatból, de akkor sem azért, mert időközben lett volna méltó ellenfele a túloldalon, hanem azért, mert a műholdas felderítőeszközök felbontása addigra annyira feljavult, hogy ez szükségtelenné tette a további ( igen drága ) üzemeltetésüket. Állítólag soha még más repülőgép búcsúját nem könnyezték meg annyira, mint a Blackbird-ét, és a típus összes példánya a mai napig igen nagy becsben áll az USA-ban...

 

"Kiléptem a vitából. Nem köt le hogy őszinte legyek."

 

Szíved joga! Azért én is képes vagyok tovább élni nélküle... :-))

 

Előzmény: Blue_Sky_007 (3013)
rali Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3014
Jajjmááá
Előzmény: Blue_Sky_007 (2995)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3013

Csak egy mondat!

 

Utána befejezem a vitát, mert nem találok olyan pontot, ahol a konfrontációt megelőzve, közös alapról indulva értelmes eszmecserét lehetne folytatni.

 

 

 

Ki az a b@rom aki elhiszi, hogy ivánék zsebretett kézzel nézték, amíg az sr71 zavartalanul röpköd felettük, ráadásul éveken át. Ezt nem eteti meg velem senki. Azt el tudom hinni, hogy a légtér határán röpködött, az érzékelőkkel az orosz terület felé nézve. (Volt egy kóreai "utasszállító" is. az is valami hasonlót csinált, a MIG pilótának egy lada szamara lett a fizetsége)

Berepült Rust?

IGEN!

Mondtam, hogy a személyzeten múlik a technika hadrafoghatósága.

Mikor is repült be? Nem véletlenül akkor amikor ivánék a megfelelő mennyiségű vodkát elfogyasztották a légvédelem napja alkalmából? (ha jól emlékszem)

És igen, a radar szint alatt repült be. Ezért vezették be akkor nálunk is a vizuális figyelőt.

 

 

Kiléptem a vitából. Nem köt le hogy őszinte legyek.

 

Előzmény: Konvergencia (3012)
Konvergencia Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3012

Luke Skywalker: amit írtál, az Vietnamtól az U2 lelövéséig a régmúlt, a történelem. Már akkor sem voltak a "pariban" a nyugati haditechnikával, de akkor még nem volt a technológiai hátrányuk _ennyire_ nyilvánvaló! Pont az a legnagyobb baj az orosz haditechnikával, hogy a ( nyugati ) világ fényévekkel ellépett mellettük. Amit meg Irakról írtál: szerinted a több száz (!) szövetséges támadó repülőgép közül egy Tornado + esetleg további 1-2 gép elvesztése "megdrágította" a Sivatagi Vihart? Én biztos vagyok benne, hogy ennél lényegesen nagyobb veszteségekkel kalkuláltak. Érdemes figyelni a Jetfly.hu "Black stories" rovatát: szinte nincs olyan hét, hogy az amerikai légierő vagy haditengerészet el ne veszítene _balesetben_ 1-1 gépet. Gyakran a pilóta sem tud időben katapultálni. Egyedileg persze ez tragédia, de stratégiai szinten simán "belefér" ennyi veszteség. Akkor egy háborúban még inkább elviselhető. Ami pedig a B-2 repüléseit illeti, naív vagy, ha azt hiszed, hogy az iraki légvédelem miatt "kellett" őket is bevetni. Ez nagyon jó alkalom volt a Pentagon számára, hogy ezeket a rendkívül drágán beszerzett repülőgépeket éles harci körülmények között is ki tudják próbálni, a képességeiket letesztelni. Ha csak a számarányokat nézed, akkor láthatod, hogy amerikai részről a bevetések 70%-án két típus osztozott, az F/A-18 Hornet, és az F-15 Strike Eagle. Az iraki katonai menetoszlopokat meg főleg A-10A Warthog, AC-130 Spectre, illetve AH-64 Apache típusú gépek támadták. ( Basra Road ) Nem volt nekik _igazán_ szükségük lopakodó bombázók bevetésére, hiszen azok célpontjait egy műholdas felderítés után tengeri indítású Tomahawk rakétákkal is meg tudták volna semmisíteni, ahogy sok esetben meg is tették a háború alatt...   

 

Blue Sky:

"Ja még annyit, ivánék nem vittek még a saját maguknak tervezett lérakból sehová. Mindenhol csak az export változatok vannak. Nézz utána, pl S300-ból mi van nekik, mi van az exportra menőkben.

Ne nézzük le az orosz technikát, az "ellenfél" ledegradálása, lenézése csak vesztést, veszteséget eredményezett idáig!"

 

Nem én degradálom le, hanem az ismert tények mutatják ilyennek a helyzetet. Hol volt az a "csak hazai használatra kifejlesztett, hiper-szuper rakétarendszer" akkor, amikor az a német srác átrepülte fél Oroszországot, és háborítatlanul leszállt a Vörös Téren? ( Azóta Seremetyevo II. a tér neve! ) Ha ezt előtte berakták volna egy James Bond vagy Rambo filmbe, a világ rajtuk röhögött volna, hogy a rendezőnek kissé túlságosan "elszállt" a képzelete. Erre jött Matthias Rust és... Másik példa: szerinted az SR-71 Blackbird 20 éven át, a hetvenes évek közepétől a kilencvenes évek közepéig hányszor sértette meg büntetlenül az orosz légteret? A CIA, mint üzemeltető válasza: nem tudjuk, egy idő után már nem számoltuk! :-)) Persze lehet jönni azzal, hogy Rust túl alacsonyan repült, a Blackbird meg túl magasan, de ezek a geci imperialisták már csak ilyenek, nem igazodnak az elvárásokhoz... :-)) Gyakran viiszatérő frázis és Urban Legend, hogy az orosz tyehnika az tutti, csak azok a baromarcú négerek, arabok, stb. agyilag nincsenek olyan szinten, hogy kezelni tudják őket. Ilyenkor mindig türelmesen megkérdem az illetőtől, hogy tudja-e, hogy melyik ország szenvedi el _minden évben_ a legnagyobb repülőgépveszteséget békeidőben is. Hát bizony India. Érdekes módon, ( bár néha lezuhan egy-egy öreg Jaguár is ) főleg a MiG-eket törik-zúzzák, napi rendszerességgel. És amikor már majdnem sikerül rasszista alapon rájönnünk a hiba okára, akkor azt is mindig megkérdezem, hogy a határ túloldalán a rendkívül kulturált, köztudomásúlag hófehér bőrű, és általában szőke hajú pakisztániak vajon miért nem verik oda hetente az F-16 Falconjaikat? És még ott vannak a bunkó iráni F-14 Tomcat pilóták, a hülye saudi F-15 Eagle pilóták, nem is beszélve a kötsög húzottszemű taiwani Falcon pilótákról!

Komolyra fordítva: azt kéne végre megérteni, hogy a mai világban a haditechnika az elsősorban high tech informatikai hátteret követel meg, és ez az, amelyben jelenleg és a közeljövőben az USA-nak egyszerűen nem lesz ellenfele. A világ informatikai Research & Development struktúrájának 4/5 része az USA-ban halmozódik fel. Ettől még az AK-47 lehet versenyképes az olcsóságával, masszív felépítésével, egyszerű kezelésével, stb. az M-16 gépkarabéllyokkal szemben, de amihez már "integrált áramkör" is kell, az már nem az oroszok pályája, legalábbis egyelőre...       

Előzmény: Égensétáló Lukács (3009)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3010

Nézd szerintem is nézőpont kérdése a dolog. A fejlesztések mennyire vannak összekapcsolva igazából nem tudom. Valszeg igazad lehet, hogy mindenféle tudományos eredmény ami az űrtechnikában megjelenik, nem jelenhet meg a léraknál, hiszen az TITOK, és rontja az üzletet. :-)

A cél más, ez igaz, a pontosság a megbízhatóság viszont nem, a felhasznált technológia szerintem megint csak hasonló.

 

Az amik mindenhol megjelennek, ahol háborúzni lehet, maguk üzemeltetik a technikájukat. Az oroszok eladják, természetesen hogy kik üzemeltetik, azt jól mutatják a tapasztalatok.

Csak példa: A libia elleni "agresszió" idején az orosz instruktorok ott ültek a libiai kezelők mögött és "verték" a fejüket, hogy ne sugározzanak a vakvilágba, mert célpontokká válnak a REL-nek.

Nem hallgattak rájuk, meg is lett az eredménye.

 

Tehát SZERINTEM sok múlik a kezelőkön, az üzemeltetésik, a szabályzatok és a józan ész betartásán.

 

Ja még annyit, ivánék nem vittek még a saját maguknak tervezett lérakból sehová. Mindenhol csak az export változatok vannak. Nézz utána, pl S300-ból mi van nekik, mi van az exportra menőkben.

 

Ne nézzük le az orosz technikát, az "ellenfél" ledegradálása, lenézése csak vesztést, veszteséget eredményezett idáig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Előzmény: Konvergencia (3008)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3009
Nézd én nem akarok a világképedbe belekötni, de szerintem egyoldalúan látod a dolgokat.
Gondold meg példának okáért, hogy hány száz tonna bombát szórtak le azért Vietnamban, hogy a SAM-ek utánpótlását megbénítsák? Hány robotrepülőt használtak el, míg rájöttek a hsznált frekvenciákra? Hány ezredet állítottak be radarvadászatra, ahelyett hogy mehettek volna a csapatokat támogatni? A SAM-ek nélkül nem lehetett volna anyagháborúba kényszeríteni az USA-t. Sikeres fegyver vagy nem? Innen nézve sikeres. Hogy a sok ferdeszemű csóka milyen hatékonysággal használta, onnan nézve éppenséggel lehet, hogy sikertelen. Jó fegyver vagy nem? Én nem tudom...
Powers ezredesre kilőttek vagy kéttucat rakétát, felemeltek rá két vadászezredet, amiből lett "friendly fire" találat is. Elcseszett egy támadás volt. Pocsék találati hatékonysággal. Megakadályozott jópár tucat további repülést. Jó fegyver vagy nem? Nem tudom...
Irakban egy Tornadót biztosan lekaptak, de asszem még egy-két gépet. Miattuk ingázni kellett 15-20e km bevetéseket a B-2 Spiriteknek. Megakadályozni nem tudták a vereséget, de megdrágítani igen.
Jó fegyver vagy nem? Attól függ...
Előzmény: Konvergencia (3008)
Konvergencia Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3008

"Azért talán nem olyan szar a rakétatechnikájuk."

 

Azt nyilván te is tudod, hogy az űrtechnika egy teljesen más fejlesztési irány. Ők erre gyúrtak rá, egy szóval nem állítottam, hogy a Progresz, Szaljut, stb. nem működik jól. Ettől teljesen független az, hogy sajnos képtelenek egy épkézláb lé.rak. rendszert összebarkácsolni. Ezt nem én találtam ki, hanem plasztikus _tények_ igazolják, és a tényekkel elég nehéz vitatkozni. Például azzal a ténnyel, hogy a Patriot rendszerek halálbiztosan elbánnak mindennel, ami egy lepkénél nagyobb, és repül! Egyebek közt ballisztikus rakétákkal ( Scud ) is, pedig qurvára nem erre lettek megtervezve, hanem repülőgépek ellen. Versus ott vannak az orosz SAM cuccosok, amelyek még a Holdat sem tudnák eltalálni, holott az nagy, és nem igazán manőverezik! :-)) Tudom, hogy valaki huszonnyolcadszorra is be fogja linkelni, ahogy a szerb parasztok éppen ugrálnak az egy szem lelőtt "lopakodó" szárnyán, de az ilyen nem érti meg, hogy ez az a kivétel, ami erősíti a szabályt. Az érdekes módon nem szokta érdekelni őket, hogy összesen hány szövetséges repülőgép támadta Irakot és Szerbiát, ezekre hány SAM rakétát indítottak, és végül a támadó gépek hány százaléka került emiatt veszteséglistára? Szerintem elég megdöbbentő adat az önmagában, hogy az USA eddig több repülőt és helikoptert vesztett el baleset során Irakban, mint ellenséges harci cselekmény következtében...

Kicsit off, de ha már űrtechnika: bár valóban volt már 2 baleset a Space Shuttle program során, ( mondjuk a 4 gép összesen volt vagy 100 bevetésen ) de ha belegondolsz, szerintem te is azt fogod mondani, hogy sokkal életképesebb ötlet a mission végén szépen leszállni a géppel együtt a Földre, mint egy leszállókabinnal cigánykodni, aztán kihalászni az ejtőernyős űrhajósokat a tengerből, vagy felszedni a sivatagban. Nem véletlenül kezdtek bele az oroszok is a Buran projectbe, csak az meg nekik nem jött össze...

   

Előzmény: Blue_Sky_007 (2997)
Neva_07 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3007

És még ráadásnak 2x UNV (1995 a Lengyelországi - utolsó - lövészet előtti kiképzésről)

 

 

 

Neva_07 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3006

Annak örömére, hogy átment a szöveg és a képek is egy kis csendélet nyevával!

 

 

st_patrick Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3005

Szia Kuruc!

Én csak lengyelországig mennék kézi légvédelmi rakétát venni. Az Igla módosított változatát gyártják ott Grom-1M néven. Ezért az orosznak sok köze nincs az exportjához. Ráadásul NATO-ország gyártja, vagyis NATO-kompatibilis:-)

Úgy emlékszem 2002-ben egy bemutatón már kínálgatták nekünk (JF). Meglepő módon nem kellett...

stp

Előzmény: Kuruc71 (2981)
Neva_07 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3004

EZ NEM IGAZ HOGY LEMARAD A SZÖVEG!!

UNV antenna POSZT

Nem adom fel és folytatom! Néhány gondolat a Nyeva tűzvezető lokátoráról az UNV antenna POSZT-ról. A Volhovval ellentétben az UNV-ben (-n) a harci tevékenység során nem tartózkodott kezelőszemélyzet, nem is lett volna hol tartózkodnia. A kezelők és a technikusok csak az előírt munkák végzése során vonultak fel a kis korláttal körülvett kertecskébe.

Az UNV antenna rendszer felépítése a Nyeva komplexum kis magasságú célokat leküzdeni képességéből eredt. Egy régebboi hozzászólásban azt olvastam, hogy az UV-11-es antennák azért vannak úgy megdöntve (45fok), mert a rakéták szárnyai is ebben a szögben vannak. Ezt én még sosem hallottam és ez így nem igaz. Az antennák egyedi felépítése a kis magasságokban a földfelszíntől visszaverődő zavarok minél jobb kiszűrésére (az elektronikus zavarszűrőkön kívül) lett konstruálva. A Nyevánál egyébként a fő nyalábon kívüli oldalsó nyalábok is nagyon picik voltak, szintén az antennák felépítésének köszönhetően.

Az UNV rendszerei:

- Antenna és csőtáp (mi hullámvezetőknek hívtuk) rendszer

ezen belül: UV-10 - adó és vevő antenna, UV-11 (Ф1, Ф2) - csak vételt biztosító antennák, UV-12 - a rakéták rádió parancsait sugárzó antenna (szintén csak adó, a rakéták válaszait az UV-11-esek vették)

- Adó berendezés (UV-20)

ezen belül: UV-21 - modulátor, UV-23M - magas ferkvencia blokk, UV-26 - az UV-10-es antenna ekvivalense (műantennája), UV-24 - ADFM - a magnetron teljesítménydióda frekvenciáját automatikusan hangoló rendszer, UV-25M - a magnetron teljesítménydiódát egyik frekvenciáról (λ1) a másikra (λ2) ugrásszerűen átállító blokk. (a későbiekben majd a zavarásvédelemnél is hivatkozni fogok erre), UV-121  - alacsonyfeszültségű irányító, UV-122 - magasfeszültségű irányító, MI-512 - MAGNETRON, UV-27 - ventilációs rendszer, UV-561 - levegő elosztó rendszer (mint a gépkocsikban a szellőztető csatornák), UV-124 - táp blokk

Vevő berendezés (UV-40) - a magas ferkvenciájú (vf) rész

ezen belül: UV-42FM - a cél csatorna vevő vf része (permaktron UV-10-19), UV-43F - preszelektor, UV-43M - antifeding csatorna preszelektor, UV-51 és UV-51M - ún PUPCS - a cél és antifeding csatorna középfrekvenciájú előerősítője, UV-42R - a rakéta csatorna vevő vf része (permaktron UV-10-19), UV-43RM - rakéta csatorna preszelektor (vf belépő rész), UV-52M - rakéta csatorna előerősítő (ún. videoerősítő), KG1 és KG2 - helyi oszcillátorok - klisztrón λ1 és λ2, UV-47 - BAPK csőtáp (részemről hullámvezető :-) blokk, UV-48 - BAPK elekrtonikus blokk, UV-342, UV-343 - funkcionális ellenőrzések és a vevőt irányító rendszerek blokkja

- Amplidinek és mozgató motorok

- A csőtáp rendszert túlnyomású levegővel ellátó palackok

- A TV berendezés és néhány blokkja

Nénény alapadat:

- Impulzus teljesítmény az adó szekrény kimeneténél:             170 kW

- Impulzus szélesség (ti):                                                            0,26 μs

- Ismétlőperiódus (Top) - 2,5-40 km üzemmód:                         280 μs

                                      - 2,5-80 km üzemmód:                         560 μs

                                      - SZDC használatával (BSZC)               280 ± 8 μs 

                                      - SZDC használatával (MSZC)               280 ± 28 μs 

És had kérdezzek már, mert úgy tűnik mintha nem is olvasnátok: Az UNV-re csatlakozó kábelek közül szerintetek melyik volt az amely döntően befolyásolta az UNV és az UNK közti távolságot?

Neva_07 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3003

(és a szöveg, ami lemaradt)

UNV antenna POSZT

   </P>

Neva_07 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3002

UNV antenna POSZT

  </P>

Néhány kép: 

 

 

 

Blue_Sky_007 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3001

Igaz elmentünk. A repgépek felé. Gondoltam a rássen tehnyika megbízhatóságát, használhatóságát megkérdőjelezőknek adok egy kis gondolkodási alapot.

De ezerszer elmondta, hogy nem a technika számít elsődlegesen. A kezelő személyzet a meghatározó. Van aki szerint " komcsi tisztek" szar fegyverzettel szivatták az állományt.

De akkor ez a "komcsi tiszt" nem leningrádot védte, hanem a lakótelepét, ami tőle max 5 km-re volt, az atomerőművet, ami jó esetben az esti fényt adta a vacsihoz, a családját, stb.

 

Most kit védünk? Az ami vállalkozó befektetését?

 

Ezek a kérdések baromságok.

Aki katonának áll HIVATÁSBÓL az a családját, a nemzetét védi tök mindegy milyen technikával, tök mindegy milyen nyelven íródott az üzemeltetésije a komplexumnak.

Becsülje meg a nemzet, adjon lehetőséget felkészülni (kiképzésre fordított pénz), adjon a kezébe egy minimális feltételeknek megfelelő technikát.

Ha maxra nincs lóvé.

Előzmény: Volt Katona(Lee) (2999)
Volt Katona(Lee) Creative Commons License 2006.04.07 0 0 3000
Nem is kis teljesitmeny, korrigalok.
Előzmény: Blue_Sky_007 (2997)
Volt Katona(Lee) Creative Commons License 2006.04.07 0 0 2999
A Mir ürallomast harom evre terveztek, de 13 evet volt fennt, ami ebben a viszonylat- ban nem is teljesitmeny, föleg összehasonlitva a Skylabbal, ami lezuhant vissza nemsokkal a fellöves utan a Földre.
Egyertelmüen fordultak elö fennt balaesetek, mint tüz, rövidzarlat, söt egyszer az utanpotlast hozo Progressz is beleütközött.
Mindenesetre kicsit elmentünk a legvedelmi raketaktol?
Előzmény: Blue_Sky_007 (2997)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2006.04.07 0 0 2998
Vadászgépes ügyekben keressük fel sztem a vadászgépes topikot, (MiG-29 v F-16 v Gripen vagy mi a címe) régen volt ott egy jó kis flame...
A lengyelekről csak annyit, hogy ha tényleg 2010-ig van igény a gépekre, akkor nem feccölnének bele ennyi pénzt, F-16-ost adnak az amerikaiak fegyverrel-tokkal-vonóval-kólával menüben, nem arra a pár évre kell nekik. Egyszerűen, ha megvan a technika, megvan a reptér, Radek és Kazimierz még fiatalabb annál, hogy elzavarják a bús mamája ...-ba, mint nálunk szokják az őrült pénzekért kiképzett szakembereket, a vas maga, ha mondjuk egy Block-52-vel nincs is partiban, jó pilótával, jó aládolgozással (irányítás stb...) kitűnő honi légvédelmi vadászgép, egy akkora országnak kell is, NATO-haknizásra meg lehet járni a full kompatibilis Falconnal. Szerintem az utolsó percig kirepülik majd az összes gépet. Ott nincsen "Elit Öngyilkos Vadászgép- Rakéta- Tank és Egyéb Használható Fegyvert Felflexelő, Lángvágózó és Esetleg az Ellenség Seggét a Nagykörúton Díszmenetben Kinyaló Alakulat" (röviden Hadügyminisztérium) mint nálunk.
Szinte az összes országban ugyanez a helyzet, nemcsak vadászgépre, hanem minden fegyverre. Mint már írtam, a hadászat részben (ha nem főleg) hadászati kultúra is. Megvettük a Gripent, a Mistralt, de a legjob tisztjeink, parancsnokaink nem ezen szocializálódtak, a váltás hosszú, mert egész más dolgokat kell megtanulni.Ezt rajtunk kívül mindenütt felfogták és nem köpik szembe a technikát amit negyven évig használtak. Ha holnap visszajön a Krasznaja Armija, szembeköpjük a Gripent?
Egy példa: Volt tüzér említette, hogy az amerikaiak tátották a zájukat, mikor kiderült, hogy a kiképzése képessé teszi arra, hogy akár harctéri körülmények között is javításokat végezzen a technikán, mivel az elméleti alalpoktól kezdve érti a működését, és részletesen tudja, melyik kütyü, mikor, mit csinál. Nem telik meg a gatya, ha nincs kéznél az XY kézikönyv meg a ZW szerszám, mert tudja az elveket, és tudja, hogy az AB szerszámmal legalábbis ideiglenesen megoldható dolog, aztán mejd jól valagon rúgja, aki elkeverte a célszerszámot. Az amerikai ehhez képest ismer egy célzási meg egy feldertési eljárást meg alapvető üzemeltetést és csók. Harctéri körülmények között, amikor egy hete nem jön az utánpótlás, könnyen lehet, hogy bedobná a törölközőt, amikor Volt tüzérék még megdrótozzák a saját technikát és lőnek vele.
Ennek ellnetéteit is megtaláljuk, például a vadászrepülés kultúrájában, ami a sok amerikai tarolást eredményezte, de a lényege a mondandómank a kultúra. Az ami nálunk hiányzik...
Előzmény: Konvergencia (2993)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 2997

Azért egy kérdés furdalja az oldalamat.

Ha annyira szar a ruszki technika mint ahogy többen beállítják, miért van az hogy az amik egy nyomorult ürállomást nem voltak képesek rendszerben tartani, és a ruszkik nélkül a mostani sem épülhetne.

Azért talán nem olyan szar a rakétatechnikájuk.

Az áldozatokról ne beszéljünk, mert mindkét oldalon voltak.

A megbízhatatlan MIR elég jól bírta.

A BURAN nem jött be.

A ENYERGIA hordozó, azt hiszem nem rossz konstrukció.

Csak azért írtam, hogy hű legyek a topikhoz, ne a repcsikről szóljon már.

Cikloida ÁPK Creative Commons License 2006.04.07 0 0 2996
Ezt én is meg tudom erősíteni: „egyfok” esetén iszonyú rohanás kezdődött a cikloidában is. A kezelőknek néhány percük volt, hogy felélesszék a saját állomásukat és leellenőrizzék a kapcsolatot a Bp. körüli többi osztállyal. Jó volt nem késni és megelőzni a „hírüti”macerálását és időben lejelenteni, hogy összeállt a teljes ciklo kör. Ez a 3-6 perc teljesen reális.

Szerintem akkoriban a hivatásos állomány nagyon komolyan vette és tette a dolgát. Így utólag visszagondolva pedig biztosan mondhatom, hogy partnernek tekintettek minket a munkában.

 

Ebben a Grippen/vadász vs. Lérak. vitában csak azt nem értem, hogy működhetnek-e ezek egyáltalán egymás nélkül és egymás kizárásával?  Van valahol ma olyan nemzet, amelyik csak néhány vadászgépre alapozza légvédelmét? ( MH 12.–őt most hagyjuk)

 

A varázsgömbről: a mai viszonyokban azt sem igazán tudjuk valójában, hogy mi lesz hétfőn, nehogy azt, hogy mi lesz 20 év múlva! Történelmet jósolni ostobaság.

Előzmény: Volt tüzér (2979)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2006.04.07 0 0 2995
Szerintem a stílusa sokat javult a kezdetekhez képest.
Előzmény: rali (2994)
rali Creative Commons License 2006.04.07 0 0 2994
Szerintem meg jelentősen javítsál a stílusodon.
Előzmény: Konvergencia (2993)
Konvergencia Creative Commons License 2006.04.07 0 0 2993

Én továbbra is azt mondom, hogy _csak_ a bolgárok! Ugyanis:

 

"Lengyelek nem csak a felújjított Luftwaffe MIG-ket vették át, hanem a sajátjaikat is felújjították. Te mondtad, hogy a "Falconok helyett" , tehát azokkal egyenétékű abban a szerepkörben."

 

A lengyelek által megrendelt 48 db. F-16 Falcon nem egyszerre, hanem több hullámban érkezik meg, nem beszélve a fegyverzetről. Fokozatosan kerülhet sor a pilóták és a műszaki személyzet kiképzésére is. Éppen ezért, ahogy nálunk, úgy a lengyeleknél is eltelik minimum 3 év, mire az új gépek adhatják a készenlétet. Tehát jelenleg szükségük van a Fulcrumokra ( német + saját ) de majd figyeld meg, hogy legkésőbb 2010.-ig az utolsót is betolják valami sziléziai kohó ajtaján... :-))

 

"Bulgárokat említetted."

 

Így van, ők valóban felújjítatják a Fulcrumjaikat, de csak addig, amíg valaki Brüsszelben el nem magyarázza lassan és tagoltan, hogy szegény balkáni cigók is megértsék, hogy a gépeik _nem_ NATO kompatibilisek! :-)) Merthogy állítólag ők is oda igyekeznek...

 

"Szerbek most újjítják föl a sajátjukat."

 

Miért _mi mást_ tehetnének? A Szerbia elleni fegyverembargót ugyan feloldották már, de szerinted mennyi az esélye annak, hogy bármelyik nyugati nagyhatalom ( first of all: USA ) hajlandó legyen modern, IV. generációs vadászbombázókat szállítani Szerbiának? Arról nem is beszélve, hogy a romokban heverő szerb gazdaságnak miből telne a vételárra? Az 1 századnyi magyar Gripen bérlete volt 210 milliárd Ft, ami kb. 1 milliárd dollár...

 

"Szlovákok is az államadósság terhére modernizálják, és nem csak nagyjavítják."

 

Ja, miközben idén kiírják a tendert 14-20 db. új vadászrepülőgép beszerzésére! És lenne rá egy komoly összegű fogadásom, hogy zárt tender lesz, amire az oroszokat meg sem hívják... Ezután kiválasztják ők is vagy a Gripent, vagy a Falcont, ahogy a többi visegrádi ország is tette. Innentől ugyanaz lesz a forgatókönyv, megvárják amíg beérkeznek a gépeik, és átvehetik a készültségi szolgálatot, majd ezután az államadóság terhére modernizált MiG-jeiket recycling szerepkörben hasznosítják...

 

"Ukránok külön kategória"

 

De mennyire, hogy más... És nemcsak a még mindíg meglévő, ezer szállal Oroszországhoz kötődés miatt, hanem szimpla gazdasági okokból is. Egy hatalmas ország, amelynek az oroszoktól eltérően nincs jól konvertálható olajkincse, viszont a stabil légtérvédelemhez legalább 200 gépre van szüksége. Még ha lenne is 15-20 milliárd dollárja, ( ami képtelenség ) akkor is, ki adna el neki, ki vállalná a konfliktust Oroszországgal az ukránoknak eladott gépek miatt? Úgyhogy, goto szerb példa...

 

"No meg hát nálunk is még minimum 2009-ig karriert építenek a Fulcrumok."

 

Az nem a minimum, hanem pont a maximum! 2009.-re az összes Gripen szolgálatba áll, a MiG-ek meg mehetnek a levesbe. De őszintén szólva, én nem lepődnék meg azon sem, ha a következő honvédelmi vezetés felgyorsítaná ezt a folyamatot. Az is biztos, hogy nem fognak hiányozni a MiG-ek: brutális mennyiségű kerozint égetnek el, ( miközben úgy füstölnek, mint a 21-es busz felfelé a Szabadsághegyre ) nem NATO kompatibilisek, ( a beépített IFF system ellenére sem ) és szart sem érnek a hozzájuk rendszeresített ( R-27, R-73 ) légiharcrakéták. Az egyetlen pozitívuma, hogy az ikerhajtóművek miatt nagy a tolóereje, ezért szépen műrepülhető. De aki tagja a "Cover Your Ass Movement"-nek, márpedig hazánk is beiratkozott, annak a felszínes látványosságnál sokkal fontosabbak a használhatósági szempontok...

 

"szerintem"

 

Ja, szerinted... :-))

 

Előzmény: Kuruc71 (2989)
Volt Katona(Lee) Creative Commons License 2006.04.07 0 0 2992
Megfordulni megtud a Mig -29 is ami egy mas kategoria mint a Grippen, itt ezzel csak a hiabbavalo vasarlasokra utalok amit nem a katonai vezetök hanem a politikai elit vegez(tet).
Annak idejen a"barati orszagok" is idejartak löni.
Hortobagyi-Nemzeti Park, ott meg kellet tudni mar fordulni, talan 50 km szeles, 40 km hosszu.
23000 kraternel abbahagytak a szamlalast, miutan sok vedett madar mar nem költött ott, hanem elköltözött mashova. A ruszki beengedett ket kilo kenyerert+ 1 kilo kolbaszert eleslöveszet idejen a löterre, ennyire volt ehes, de az orosz hadigepezetnek volt fegyvere több, mint ennivaloja.
Ennyi
Előzmény: Yosser2 (2990)
Volt Katona(Lee) Creative Commons License 2006.04.07 0 0 2991
En bolgarokra gondoltam, de F-16 levetett technika Belguimban+Hollandiaban.
Előzmény: Yosser2 (2990)
Yosser2 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 2990

"Minek Magyarorszagnak legi utantöltes (4 perc alatt at lehet Magyarorszagot repülni keresztben) , leszamitva NATO feladatokat ahol van utantöltö gep ."


Na ne már, ha most azzal is jössz, hogy nem tud megfordulni egy vadászgép az országon belül, hát lhányom magam.

azért kell légi után töltés mert,

 - felajánlottunk 4 gépet a NATO-nak (ezek mehetnek háborúba, védhetnek szövetséges légteret és ott kelhet az utátöltés)

- egy vadászgép max 1 órát tud járőrözni...és akkor le kell szállnia. na most ha fenn utántöltik, akkor akár 2-3-4-5-t. ergo kevesebb gép kell. (itt is valami kiemelt helyzetre kell gondolni, nem nyugis napjainkra)

- miért ne? jó lesz az valamire :)

Előzmény: Volt Katona(Lee) (2985)
Kuruc71 Creative Commons License 2006.04.06 0 0 2989

Szervusz Konvergencia !

 

 

Szerintem nem ilyen egyoldalú a helyzet.

 

 

Lengyelek nem csak a felújjított Luftwaffe MIG-ket vették át, hanem a sajátjaikat is felújjították. Te mondtad, hogy a "Falconok helyett" , tehát azokkal egyenétékű abban a szerepkörben.

 

Bulgárokat említetted.

 

Szerbek most újjítják föl a sajátjukat.

 

Szlovákok is az államadósság terhére modernizálják, és nem csak nagyjavítják.

 

Ukránok külön kategória, de .....

 

No meg hát nállunk is még minimum 2009-ig karriert építenek a Fulcrumok.

 

 

Szóval a szomszédságunkban elég intenzíven használt tipus.

 

 

 

szerintem

Előzmény: Konvergencia (2988)
Konvergencia Creative Commons License 2006.04.06 0 0 2988

"A többi VSZ orszag inkabb felujitatta a regi Migeket..."

 

Ezt ki mesélte be neked? A cseheknél hozzánk hasonlóan Gripenek repülnek, a lengyelekhez most érkeznek be az első F-16 Falconok, a románok szintén F-16 gépekkel korszerűsítik a légierejüket, a szlovákok pedig idén írják ki a tendert, és szinte biztos, hogy ők is beállnak a sorba, tehát Gripen vagy F-16 lesz ott is. A csehek és a románok már megszabadultak a MiG-29 gépeiktől, és a lengyelek ugyan elfogadták a Luftwaffe levedlett Fulcrumjait a sajátjaik mellé, de csak addig tartják rendszerben őket, amíg nem tudnak elegendő Falcont vásárolni. Az egyetlen volt kelet-európai ország, ahol ( egyelőre ) felújítják a MiG-eket a nyugati típusváltás helyett, az Bulgária. Nem hiszem, hogy számunkra ezek a szerencsétlen balkániak lennének a követendő etalon...

 

Előzmény: Volt Katona(Lee) (2985)
Volt Katona(Lee) Creative Commons License 2006.04.06 0 0 2987
Az is hozzajön, hogy nem veletlenül csak ejszaka repülnek vele(F-117), a masikat meg B-2 at sem hozzak Europaba, hanem mindig atrepül utana meg vissza, levegöben tankoljak.
Előzmény: Kuruc71 (2984)
Volt Katona(Lee) Creative Commons License 2006.04.06 0 0 2986
Ha az amcsik egy gepet bemutatnak a TV-ben, mint technika , az mar kb.15 eve repül otthon az ej leple alatt tesztkent, ( legjobb pelda: AREA 51).
Ekkor van olyan szinten a dolog, hogy az oroszok tudnak rola, vagy valahgy kiszivargott.
Az F-117 1978-ban allitolag kesz volt.
De a legmeredekebb hogy Göring marsall keszitett fabol egy repülöt, ami prototipus volt es hasonlitott a lopakodora (1944), csak nem repült.
Előzmény: Kuruc71 (2984)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!