Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15450

máni, máni, máni...

 

ébresztő! honnan veszel ezekre pénzt?

 

majdha 1x (sohanapján) eljutunk oda, hogy a HIÁNYZÓ utak megvannak, és a meglévők normális minőségűek (országosan), akkor lehet ilyen szempontokat is figyelmebe venni...

 

de addig??

Előzmény: Törölt nick (15442)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15449

most vagy én fogalmazódok érthetetlenül, vagy... :-)

 

szóval:

az M3-tól a 31es csp-ig MINDENÜTT nagyfelnyilas táblák vannak.

tehát az 1000m-es és az 500m-es előjelző IS, meg a 0mes csp-i tábla IS nagyfelnyilas.

 

egyedül a 31es csp-i 0m-es tábla kislenyilas.

 

amúgy tuti nincs köztük funkcionális eltérés, a 2 változat egyenértékű.

 

az egészet csak amiatt említettem meg, hogy vajon hogy sikerült ilyen vegyesfelvágottra összehozni...

 

dehamán így benne vagyunk, még néhány észrevétel:

 

M3on kifele tartva az M3xM0 csp 1000mes előjelző táblája nem portál, csak sima útszéli útelágazódásnyilas, az 500mes és csp-i táblák portálok és kislenyilasok, a gy/e pálya táblája szintén portál és nagyfelnyilas...

 

szóval ha van is benne koncepció, én így elsőre nem tudtam dekódolni...

Előzmény: esparzsolti (15446)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15448
"a környe bevezetőre terített aszfalt nem rossz, a régi holdfelszínhez képest remek. csak remélni tudom hogy ilyen marad, az viszont kár hogy csak kb. pár száz métert csináltak"


gondolom adtak a fiúknak pár millát, hogy költsék el kátyúzásra. Legalább a dolog elkövetője a sok kilométeren történő kisfelületű foltozgatások helyett úgy döntött, hogy egy kis szakaszt, de azt rendesen csinálják meg. Az esőben aszfaltozáshoz no komment, ráadásul ha jól tudom nem is innen a környékről viszik az aszfaltot, azaz hidegben, esőben a helyszínre érve aligha marad még beépíthető hőmérséklet felett az anyag hőmérséklete.

Bridgestone - Tata: Faszán el lett nyújtva ez az előkészítés is, mint a rétestészta, aztán egy kemény szart kapunk helyette...
Előzmény: Törölt nick (15445)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15447

szerintem csőkorlátot 2008-ban telepíteni autóút mellé hibbant dolog, ha kicsúszik az autó elég könnyen felnyársal...

 

á, nem úgy van az, ha valaki kicsúszik az hüje és haljon meg...

 

vagy ez csak a fánakmenésre vonatkozik ???:-o

 

 

 

amúgy a többi képet megszemlélve láccik, hogy a buszmegállótól 10m-re van egy mellékút, onnan gyöhetnek a potenciális utasok...

http://www.nif.hu/multimedia/gallery/gallery/475/26_sb_sszJPG16.jpg

 

az ellenirányú megállóból meg a szalagkorlátban kihagyott átjárón lehet átslisszolni a túloldalra:

http://www.nif.hu/multimedia/gallery/gallery/475/26_sb_sszJPG14.jpg

 

 

 

(szögedre meg nem köll annyi híd, megmonták a szegedi olvtársak, higgy nekik...)

Előzmény: Törölt nick (15440)
esparzsolti Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15446

Szia H1234Laci!

 

Nem értem mit akarsz a 15376-os írással?

Arragondolsz, hogy: "igazából az az érdekes ezzel kapcsolatban, hogy hogy hozták ezt össze, mikor az M0K 1 projekt keretében lett feltáblázva, így logikus lenne, ha legalább ezek egyformák lennének..."

Nem lehetnek egyformák mert mást jelent a két tábla, nem így gondolod?

Az egyik (nagynyilas) azt jelenti, hogy ki kell válni majd jobbra a másik (kisnyilas) meg azt, hogy az adott sáv hova visz! Szerintem, de ez csak egy vélemény!

Kíváncsi lennék a tiédre is!

 

Üdv.: Zsolti

Előzmény: Törölt nick (15402)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15445
ha már korrekt..

a mi utcánknak két hete álltak neki, ma is hallottam a légkalapácsot


a 8119-esen is voltam ma, a környe bevezetőre terített aszfalt nem rossz, a régi holdfelszínhez képest remek. csak remélni tudom hogy ilyen marad, az viszont kár hogy csak kb. pár száz métert csináltak

a bridgestone-tata szakasz viszont kész kálvária, még mindig nincs kész, cserébe ma esőben amikor mentem jött szemben az aszfaltozó gép meg két úthenger is.... a már aszfaltozott részen pedig láttam 2 db. befoltozott kátyút.... az új aszfalt széle néhány helyen repedezik..

megeszem a kalapomat ha 2 évnél tovább bírja hámlás nélkül :(
Előzmény: Törölt nick (15444)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15444
ja igen, ha gyalogoskorlát, akkor miért nincs kiemelt szegélyes járda? :):):)
Tényleg faszság
Előzmény: Törölt nick (15440)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15443
http://www.nif.hu/multimedia/gallery/475

na most megnéztem én is :)
érdekes a dolog a buszöbölpár egy útkeresztezésében van. Az hogy az autók csak jobbra be, jobbra ki mehetnek egy dolog. Az, hogy a gyalogosok keresztezni tudják e a főutat más kérdés... mindenesetre így látatlanba nem tűnik egy korrekt kialakításnak.

Előzmény: Törölt nick (15425)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15442
egyébként az ilyen sűrűn beépített részeken mint a 47 bevezető, szokták csinálni hogy a 2x2-es utat beteszik a föld alá egy betonteknőben, visszateszik rá a talajt és a 2x1-es utat, plusz erősen parkosítanak

idehaza is el kéne kezdeni ezt valahol

pl. münchenben elég sok helyen, berlinben is van hogy a 2x3 sáv megy a föld alatt

--

budapesten konkrétan a külső bécsi utat, az kerepesi utat, az m5 bevezető szakaszát lehetne/kellene úgy bővíteni, hogy a jelenlegi út/hév felülete alá egy 2x3-mas betonteknőt eresztünk le, majd a tetejére visszakerül/kiépül a villamos, a 2x1-es út, a bicikliút, a zöld felület

a bécsi úton így ki lehetne vinni a villamost ürömig, illetve távlatilag az M10 ürömtől 2x2 sávon mehetne az aq. híd felé és 2x2(3) sávon az árpád híd/óbuda felé

az m5 bővülhetne a jelenlegi 2x2+busz helyett 2x3+leállósávra, felette pedig a két családi házas övezet határán egy elnyújtott parkot lehetne kialakítani, a határ útról lehúzott villamossal

a kerepesi úton pedig (főleg a külső szakaszán) a 2x1 sáv helyett 2x3 sáv lehetne az m0-tól a örsig, felette visszakerülhet a hév, immáron 2-es metróként, akár kicsit süllyesztve is, vagy úgy, hogy kétszintes az alagút és az alsó szintjére kerül a metró, felsőre az út, a földfelszínen pedig egy megint 2x1-es, esetleg 2x2-es út, bringaút, jóval több zöld

hasonló lehetne még: üllői út, budafokon a rakpart, egér út az andor utcában ahol nem engednek bővíteni, külső bartók béla út


minta:

boooo
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15441
szegednek elkerülő kellene meg s-bahn, meg vagy 3 új híd, meg kb. 10 km új villamospálya
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15440
szerintem csőkorlátot 2008-ban telepíteni autóút mellé hibbant dolog, ha kicsúszik az autó elég könnyen felnyársal

az meg hogy a buszmegálló a semmi közepén van és nincs járda semerre...
Előzmény: Törölt nick (15428)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15439
"Reggelenként és délutánonként kb. 2 km hosszú a kocsisor a szegedi belváros felé mert a József A. sgt. - Makkosházi krt. lámpás csomópontjában irányonként csak egy sáv van Újszeged, a belváros felé ill. az átkelő forgalomnak. :-("

Ez egy megjegyzés volt csupán
Én sem gondolom azt, hogy ha ez a kocsisor másutt áll, az jobb lenne ...

Persze azért állhatna másutt mert így sokat kell a dugóban állnom. ;-))
Előzmény: ghosty9 (15438)
ghosty9 Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15438
"Reggelenként és délutánonként kb. 2 km hosszú a kocsisor a szegedi belváros felé mert a József A. sgt. - Makkosházi krt. lámpás csomópontjában irányonként csak egy sáv van Újszeged, a belváros felé ill. az átkelő forgalomnak. :-("

Ha lenne ott több sáv, akkor máshol állna ugyanez a dugó. Már így is szép sorok vannak a Nagykörút-József A. keresztnél, meg a Szilléri-Nagykörútnál (aka. "Újszeged felé" -- erről is megvan amúgy a véleményem), meg itt még előtte, a Csillag tértől nemritkán a Víztorony térig van sor... Tényleg, mennyivel jobb is lenne, ha ezek hosszabbak lennének (mind sűrűn lakott környék), az Algyői úton meg az autókereskedések előtt nem állna senki...
Előzmény: Pompiere (15435)
attus germanicus Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15437

Vásárhely - Szeged közt a vasúttal három baj van:

- a nagy szegedi kurfli miatt hosszú a menetidő

- nagyon ritkán, csak óránként egyszer jár, ilyen viszonylatban ez nem elfogadható

- Vásárhelyen belül nincs se rendes ráhordás, se rendes P+R, B+R.

 

Ezek miatt az amúgy szép reményű vasút marginális szerepre van kárhoztatva, akinek van esze meg autója, az autóval megy, és igaza is van.

 

Ebből a Szegeden belüli kanyargás reálisan nem orvosolható, de a másik kettő igen. A forgalom volumenére és jellegére való tekintettel ezt meg is kellene tenni. Kellene csúcsban 20, csúcson kívül 30 perces ütem (Békéscsabáig órás ütem, egész nap), minden vonathoz ráhordó-elhordó buszok, szép nagy B+R és P+R a vásárhelyi megállóknál.

Aztán, második ütemként, tekintve, hogy Szegeden ott az 1-es villamos a rókusi állomásnál, össze lehetne kombinálni a villamost a vonattal.

Ezekkel jelentős mértékben lehetne a 47-es utat tehermentesíteni.

 

Amíg ez nincs, addig minden vasutas duma csak maszlag, marad az autó, a dugó.

Előzmény: Pompiere (15432)
ghosty9 Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15436
"annyi rajt a 2x1es szűkület, 1sávos körforgó, kanyarodó sáv nélküli leágazás, hogy effektíve ez csak 2x1es út..."

A túrót, már nemazér. :-) Vásárhely meg Szeged között van 2 db. 2x1-esítés (igaz, az első 6 km hosszú, de ott is már alkotnak valamit, szóval nem marad az úgy -- a másik meg a híd), meg van egy db. 1sávos körforgalom. Perpillanat, persze.
Előzmény: Törölt nick (15427)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15435
De kellett volna már húsz éve, csak nem nagyon van rá hely. Van mellette egy szervízút és a házak. Ha megcsinálnák, akkor tényleg az ablakoktól pár méterre dübörögne el a huszonezres forgalom.

Reggelenként és délutánonként kb. 2 km hosszú a kocsisor a szegedi belváros felé mert a József A. sgt. - Makkosházi krt. lámpás csomópontjában irányonként csak egy sáv van Újszeged, a belváros felé ill. az átkelő forgalomnak. :-(
Előzmény: Törölt nick (15433)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15434
Háááát ezt kérdezem én is... mert még az oldalakadályoztatási távolságot sem biztos, hogy betartották a korlát építésénél... Igazából azt nem tudom, hogy egyáltalán hogy kapott engedélyt, mert a közlekedési hatóságok harapni szoktak arra, ha a buszperonnak nincsen gyalogos kapcsolata...
Előzmény: Fricy (15431)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15433

hát a bevezető szakasz elég érdekes: nem kellett volna már 2x2 sávosítani?

Előzmény: Pompiere (15432)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15432
Ami nincs:
Vásárhelyi "tömegközlekedés" van ugyan, de olyan kevés (néhány reggeli és esti) buszjárattal, hogy azt nagy jóindulat tömegközlekedésnek nevezni. Ezért aztán mindenki kerékpárral vagy autóval közlekedik. Itt még a buszmegállóba is biciglivel mennek ki az emberek. Már azok, akik a buszmegállótól egy km-re laknak. Elég nagy a város kiterjedése.

Ami van:
A 70 körüli buszjárat a helyközieket és a távolságiakat jelenti. Plusz a vonat az ütemes menetrend szerint.

A vonattal az a baj, hogy megkerüli Szegedet és így igazán azok használják akik Békéscsaba irányából jönnek.

Ahogy a 47-es forgalmát elnézem, az óráról órára növekszik. Most már olyan napszakokban is nagy a forgalom, mint amilyenben 1-2 éve nem volt. A szegedi bevezető szakaszon lámpával nem védett kereszteződésben álltam már sokszor akár tíz percet is, mikorra kitudtam hajtani.
Előzmény: Törölt nick (15430)
Fricy Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15431
És hogyan lehet megközelíteni a buszmegállót? Járdát nem látok, zebráráól nem is beszélve...
Előzmény: Törölt nick (15428)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15430

nem mondtam, hogy ne autóval/biriglivel/lábbusszal "hordják rá" magukat az ingázók a vasútra... :-)

(persze ehhez elegendő parkolóhely/biriglitároló kell a vasútállomáson)

 

ezt a 70buszpár dolgot viszont nemnagyon értem:

 

ezek most vhelyi helyi buszok, amik a vasútállomásra hordanak - de akkor mi "nincs"?,

vagy vhely-szöged helyközi buszok - amimeg minek, ha ott a vasút?

 

 

 

amúgy semmi bajom nincs azzal, ha autóval ingáznak a dógozók, épp ellenkezőleg...

 

(az előbbi szarkasztikus hsz-el egy olvtárs korábbi észrevételére utaltam, miszerint a 31es út fejlesztése azért nem sürgős, mert ott a vasút, mé nem mennek azzal az ingázók...)

Előzmény: Pompiere (15429)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15429
Azért, mert a vásárhelyi "tömegközlekedés" ráhordása a vasútra, egy rakás sz... (A "ninccsel", nincs mit a vasútállomásokra eljuttatni.)

Ezt egyébként az a kb. 70 buszpár biztosítja, ami éppen a 47-esen közlekedik, meg az a néhány ezer autó ...
Előzmény: Törölt nick (15426)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15428
Ez egy sima gyalogos korlát. Nem látom a helyszínt pontosan, hogy ez egy 2×2 sávos kiépítés?? Mindenesetre gyalogoskorlátnak jó, ha a töltés 1,5-3,0 m közötti. Ha ennél kisebb nem kellene, ha nagyobb, akkor acél szalagkorlát kellene. Nekem inkább az a bajom, hogy azon a részen is ott a korlát, ahol nincs öböl... így ha ugrani kell a gyalogosnak nem fog tudni. Ráadásul nincs elvezetve a gyalogos a buszperonról csak korláttal, ami meg közvetlen a folyópálya mellett van.
Előzmény: Törölt nick (15425)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15427

amúgy érdekes ez a 2x2es 47es...

 

annyi rajt a 2x1es szűkület, 1sávos körforgó, kanyarodó sáv nélküli leágazás, hogy effektíve ez csak 2x1es út...

 

minek ide a 2x2?

hogy a traktorokat és a kalaposskodásokat helyenként le lehessen előzni? :-)

Előzmény: Törölt nick (15426)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15426

Sajnos azt a néhány ezer autóst, aki nap mint nap Szeged és Hódmezővásárhely között ingázik, ez nem boldogítja ...

 

az ingázókat le kell szarni, mé nem mennek vonattal...

 

(vagy valamit félreértettem, és ez csak a 31en ingázókra vonatkozik?)

Előzmény: Pompiere (15422)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.04 0 0 15425
egy ÚJ korlátnak így kell kinéznie 2008-ban? így biztonságos?..

http://www.nif.hu/multimedia/gallery/gallery/475/26_sb_sszJPG4.jpg
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15424

TED-nek már kereshető archívuma is van, ha beregisztráltok, nemcsak az utolsó 5 számot lehet nézni. Elvileg 2003.09-től, de nekem úgy tűnik igazán csak 2005-től hiánytalan.

http://ted.europa.eu/

 

A tervezési és kivitelezési kiírásokban elég jól le vannak írva az utak, vasutak, egyebek paraméterei.

Pompiere Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15423
Hátha mégse ...
Előzmény: micsubicsi (15421)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15422
Sajnos azt a néhány ezer autóst, aki nap mint nap Szeged és Hódmezővásárhely között ingázik, ez nem boldogítja ...
Előzmény: Törölt nick (15420)
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.03 0 0 15421
Feltéve ha Orbán leállít mindent..2012re akkor nem lesz meg.
Előzmény: Pompiere (15418)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!