>Ez a technika környezetvédelmi szempontból is előnyös, mivel szennyezés nélkül termeli az energiát és ezzel az emberek életminőségét javítja - írta a Corriere della Sera című olasz napilap.
Szennyezés nélkül? Kocsiknak kell menni rajta, az eléggé szennyező szerintem :D Inkább úgy kéne mondani, hogy kevésbé környezetszennyező az előállítása.
Mostanában (az utóbbi 5-10 évben) igen sok helyről eltűntek pont a balesetvédelemre hivatkova a fák. Ezzel csak egy baj van, hogy nem oldották meg, hogy az úttól 10-20 méteres távolságra egy új fasort telepítsenek, a kettő közé egy cserjesort ültessenek. Ezzel megoldanák azt a kérdést is, hogy a fa kellően távol kerüljön az úttól, de annak jótékony hatásai is valamennyire érvényesüljenek.
csak az a gáz, hogy fáknak nem CSAK száguldozók szoktak csapódni
ennyi erővel telepítsünk minden út mellé egy aknamezőt, aki nem Cipész Miska és nem tudja az legextrémebb körülmények között is kontrollálni az autóját, az dögöljön meg?!
Szerintem a fák kellenek oda. Aki száguldozik az megérdemli hogy csattanjon a fának. Környezetvédelem miatt fontos a zöldítés. Sok szennyező anyagot valamiknek el kéne szívnia.
sorry, de se a vasútnál, se máshol nem hiszem el, mán' csak azér sem, mert közgarázdaként diplomáztam és pontosan tudom hogy kb. 2-3000 milliárd évente merre folyik el, amit lehetne hatékonyabban felhasználni
továbbá pénzt mindig lehet szerezni (hitel), az egyetlen (!!) kérdés a megtérülés, márpedig az infrastruktúra elég gyorsan és relatíve kis kockázattal megtérül
itt tehát két dolog van: egyrészt kevés pénzt költünk az infrastruktúrára, másra (rosszul) költjük el; másrészt amit az infrastruktúrára költünk, azt is rossz hatékonysággal (ld. máv, téli aszfaltkilométerek)
abban igazad van, hogy előbb a hiányzó részekre kéne költeni, de pl. a Bajcsy-Zsilinszky utat 2 éve újították fel faltól-falig (!) ehhez képest sikerült a villamost, a bringasztrádát "LEFELEJTENI" róla (pedig utóbbi aztán zéró plussz költséget jelentene, a villamost meg akarják is összekötni a lehel-deák között)
vagy egy másik példa a bécsi út, azt is faltól falig felújították, de arra a plusz kb. 1 %-nyi költségre már "VALAHOGY" nem jutotta, amibe egy korrekt bringasztráda került volna
sok sikert a kugliknak hogy átjussanak a 4 sávnyi forgalmon zebra és/vagy járda nélkül
egyébként én a fákkal is úgy vagyok, hogy az összeset ki kéne csapni a p!csába az utak 10-20 méteres körzetében, főleg a girbe-gurba gidres-gödrös mellékutaknál dunántúlon azt birom, amikor 90 (!) fokos kanyarnál sehol nincs fa, kivéve a folytatásban egy százéves, kissé horpadt tölgyfa....
Kelleni kéne, de azt hiszem hatalmas felháborodás lenne, ha Szeged hénány éven belül ripsz-ropsz kapna 3 hidat. Más önkormányzatok részéről. Ha meg annyi hidat akarunk építeni országosan, amennyi tényleg kéne. Hát szerintem 30 alatt nem állnánk meg.
Lengyelországba az út mindenhol fos, meg a táblázás..hát igen :D Volt h mentünk, Krakkó kivolt táblázva h 380km, haladunk kb 20km-t, Krakkó 395km..hoppááá:))
No, ha már ennyire benne vagytok a táblázásban... Magyarjátok el nékem lécci, hogy mi a szlovák és cseh útkezelő logikája, mert én nem találtam olyat.. Megyek a 46-os úton a cseheknél, tábla (pici) mutatja, menjek balra, mert arra folytatódik a 46. Kis idő után gyanús, hogy nem erre jöttem, pedig az is a 46-os út volt, aztán jön a bizonyság, immár a 35-ös úton megyek...Fordulok, mert emlékszem, a nákúpni centar mellett jöttem be a városba, el is érem a keresztet, nincs kitáblázva semmi, majd: 46-os út...A táblákon egyszer az út száma, másszor a hátralévő távolság található, olyan, hogy a kereszt x méterre van, még véletlenül sem láttunk. Kész voltam ettől, arról nem beszélve, hogy rakat helyen javítják az utakat, a terelőt jelzik-általában egy helyen, és papírzsebkendő méretű táblákkal- 11km-t mentünk tegnap feleslegesen, mert az egyik ilyen terelőtáblát vicces módon beépítették a sövénybe. Lengyelország ehhez képest felüdülés- jól kitáblázott -de többnyire xar - utak, legalábbis, amerre mi jártunk.
majdha 1x (sohanapján) eljutunk oda, hogy a HIÁNYZÓ utak megvannak, és a meglévők normális minőségűek (országosan), akkor lehet ilyen szempontokat is figyelmebe venni...
most vagy én fogalmazódok érthetetlenül, vagy... :-)
szóval:
az M3-tól a 31es csp-ig MINDENÜTT nagyfelnyilas táblák vannak.
tehát az 1000m-es és az 500m-es előjelző IS, meg a 0mes csp-i tábla IS nagyfelnyilas.
egyedül a 31es csp-i 0m-es tábla kislenyilas.
amúgy tuti nincs köztük funkcionális eltérés, a 2 változat egyenértékű.
az egészet csak amiatt említettem meg, hogy vajon hogy sikerült ilyen vegyesfelvágottra összehozni...
dehamán így benne vagyunk, még néhány észrevétel:
M3on kifele tartva az M3xM0 csp 1000mes előjelző táblája nem portál, csak sima útszéli útelágazódásnyilas, az 500mes és csp-i táblák portálok és kislenyilasok, a gy/e pálya táblája szintén portál és nagyfelnyilas...
szóval ha van is benne koncepció, én így elsőre nem tudtam dekódolni...
"a környe bevezetőre terített aszfalt nem rossz, a régi holdfelszínhez képest remek. csak remélni tudom hogy ilyen marad, az viszont kár hogy csak kb. pár száz métert csináltak"
gondolom adtak a fiúknak pár millát, hogy költsék el kátyúzásra. Legalább a dolog elkövetője a sok kilométeren történő kisfelületű foltozgatások helyett úgy döntött, hogy egy kis szakaszt, de azt rendesen csinálják meg. Az esőben aszfaltozáshoz no komment, ráadásul ha jól tudom nem is innen a környékről viszik az aszfaltot, azaz hidegben, esőben a helyszínre érve aligha marad még beépíthető hőmérséklet felett az anyag hőmérséklete.
Bridgestone - Tata: Faszán el lett nyújtva ez az előkészítés is, mint a rétestészta, aztán egy kemény szart kapunk helyette...
Arragondolsz, hogy: "igazából az az érdekes ezzel kapcsolatban, hogy hogy hozták ezt össze, mikor az M0K 1 projekt keretében lett feltáblázva, így logikus lenne, ha legalább ezek egyformák lennének..."
Nem lehetnek egyformák mert mást jelent a két tábla, nem így gondolod?
Az egyik (nagynyilas) azt jelenti, hogy ki kell válni majd jobbra a másik (kisnyilas) meg azt, hogy az adott sáv hova visz! Szerintem, de ez csak egy vélemény!
a mi utcánknak két hete álltak neki, ma is hallottam a légkalapácsot
a 8119-esen is voltam ma, a környe bevezetőre terített aszfalt nem rossz, a régi holdfelszínhez képest remek. csak remélni tudom hogy ilyen marad, az viszont kár hogy csak kb. pár száz métert csináltak
a bridgestone-tata szakasz viszont kész kálvária, még mindig nincs kész, cserébe ma esőben amikor mentem jött szemben az aszfaltozó gép meg két úthenger is.... a már aszfaltozott részen pedig láttam 2 db. befoltozott kátyút.... az új aszfalt széle néhány helyen repedezik..
megeszem a kalapomat ha 2 évnél tovább bírja hámlás nélkül :(
na most megnéztem én is :) érdekes a dolog a buszöbölpár egy útkeresztezésében van. Az hogy az autók csak jobbra be, jobbra ki mehetnek egy dolog. Az, hogy a gyalogosok keresztezni tudják e a főutat más kérdés... mindenesetre így látatlanba nem tűnik egy korrekt kialakításnak.
egyébként az ilyen sűrűn beépített részeken mint a 47 bevezető, szokták csinálni hogy a 2x2-es utat beteszik a föld alá egy betonteknőben, visszateszik rá a talajt és a 2x1-es utat, plusz erősen parkosítanak
idehaza is el kéne kezdeni ezt valahol
pl. münchenben elég sok helyen, berlinben is van hogy a 2x3 sáv megy a föld alatt
--
budapesten konkrétan a külső bécsi utat, az kerepesi utat, az m5 bevezető szakaszát lehetne/kellene úgy bővíteni, hogy a jelenlegi út/hév felülete alá egy 2x3-mas betonteknőt eresztünk le, majd a tetejére visszakerül/kiépül a villamos, a 2x1-es út, a bicikliút, a zöld felület
a bécsi úton így ki lehetne vinni a villamost ürömig, illetve távlatilag az M10 ürömtől 2x2 sávon mehetne az aq. híd felé és 2x2(3) sávon az árpád híd/óbuda felé
az m5 bővülhetne a jelenlegi 2x2+busz helyett 2x3+leállósávra, felette pedig a két családi házas övezet határán egy elnyújtott parkot lehetne kialakítani, a határ útról lehúzott villamossal
a kerepesi úton pedig (főleg a külső szakaszán) a 2x1 sáv helyett 2x3 sáv lehetne az m0-tól a örsig, felette visszakerülhet a hév, immáron 2-es metróként, akár kicsit süllyesztve is, vagy úgy, hogy kétszintes az alagút és az alsó szintjére kerül a metró, felsőre az út, a földfelszínen pedig egy megint 2x1-es, esetleg 2x2-es út, bringaút, jóval több zöld
hasonló lehetne még: üllői út, budafokon a rakpart, egér út az andor utcában ahol nem engednek bővíteni, külső bartók béla út
"Reggelenként és délutánonként kb. 2 km hosszú a kocsisor a szegedi belváros felé mert a József A. sgt. - Makkosházi krt. lámpás csomópontjában irányonként csak egy sáv van Újszeged, a belváros felé ill. az átkelő forgalomnak. :-("
Ez egy megjegyzés volt csupán Én sem gondolom azt, hogy ha ez a kocsisor másutt áll, az jobb lenne ...
Persze azért állhatna másutt mert így sokat kell a dugóban állnom. ;-))
"Reggelenként és délutánonként kb. 2 km hosszú a kocsisor a szegedi belváros felé mert a József A. sgt. - Makkosházi krt. lámpás csomópontjában irányonként csak egy sáv van Újszeged, a belváros felé ill. az átkelő forgalomnak. :-("
Ha lenne ott több sáv, akkor máshol állna ugyanez a dugó. Már így is szép sorok vannak a Nagykörút-József A. keresztnél, meg a Szilléri-Nagykörútnál (aka. "Újszeged felé" -- erről is megvan amúgy a véleményem), meg itt még előtte, a Csillag tértől nemritkán a Víztorony térig van sor... Tényleg, mennyivel jobb is lenne, ha ezek hosszabbak lennének (mind sűrűn lakott környék), az Algyői úton meg az autókereskedések előtt nem állna senki...
- nagyon ritkán, csak óránként egyszer jár, ilyen viszonylatban ez nem elfogadható
- Vásárhelyen belül nincs se rendes ráhordás, se rendes P+R, B+R.
Ezek miatt az amúgy szép reményű vasút marginális szerepre van kárhoztatva, akinek van esze meg autója, az autóval megy, és igaza is van.
Ebből a Szegeden belüli kanyargás reálisan nem orvosolható, de a másik kettő igen. A forgalom volumenére és jellegére való tekintettel ezt meg is kellene tenni. Kellene csúcsban 20, csúcson kívül 30 perces ütem (Békéscsabáig órás ütem, egész nap), minden vonathoz ráhordó-elhordó buszok, szép nagy B+R és P+R a vásárhelyi megállóknál.
Aztán, második ütemként, tekintve, hogy Szegeden ott az 1-es villamos a rókusi állomásnál, össze lehetne kombinálni a villamost a vonattal.
Ezekkel jelentős mértékben lehetne a 47-es utat tehermentesíteni.
Amíg ez nincs, addig minden vasutas duma csak maszlag, marad az autó, a dugó.