Ha a garázsban körbejárod, néha megsimogatod, örömködsz, mert tetszik, vedd meg.
Ha járni is akarsz vele, akkor ülj le egy csendes sarokba, és gondold át.
A 900-as Turbó már 1977-ben piacon volt. Ennek 41 éve.
Veszel egy "fiatalabb" darabot, mondjuk 35 évesen.
Szerinted mennyire tud megbízható lenni?
Csak az üzemanyagrendszer rendbehozatala sokkal többe kerülhet, mint amit az autó ér. Túlnyomó részük K-Jetronic rendszerrel készült (kivétel: Turbó 16, ez LH-Jetronic)
A korrózió mindenütt ott van. Nem tudod kiirtani, csak ha a tankot, összes csövet, nyomástárolót újra cseréled. Ami vagy nincs, vagy baromi drága. Aztán. Mennyiség-elosztó. Gyakorlatilag szinte javíthatatlan. Az új, mittomén úgy 400e Ft. Vagy 550e Ft. Bemelegedés szabályzó. Európában vsz. mi vagyunk az utólsó mohikánok, akik javítják, a megrendelések túlnyomóan Ny-Európából jönnek. Az új 150...200e Ft körül, a javítás (ma) 49e Ft.
Magának a komplett rendszernek a javítását már mi sem vállaljuk a reménytelen elszennyeződés miatt. (Kivétel: gondosan restaurált old-timerek).
És még csak az autó egy kis részletét ragadtuk ki.
Megismétlem, hátha nem vettetek észre. 900 OG cabriot szeretnék venni, vasarnapi autonak.
Mennyire van hozza alkatrész, mennyire megbízhatatlan. A családban már volt 4-5 Saab (főleg 9-3-asok), azok elég megbízhatóak, de az OG jobban tetszik.
Egy 900 turbó lenne az álom, de ha nagyon hisztis akkor "meggyőzhettek" a simákrol is (olcsobbak es nagyibb a válaszék is).
Véleményem szerint, aki ilyenkor könnyen vesz másik autót az túl ad rajta. Ha érzelmi okok fűzik az autóhoz vagy még ha gazdaságilag nem is lenne érdemes, de a pénztárcának egyszerűbb ezt megcsináltatni, akkor ha jól sejtem dolgozni fogtok rajta.
Úgy 13 éves. Csodák nincsenek, jól néz ki, de már értékéhez képest nagyon is jól látható összeget kell rákölteni. Ilyenkor jön a "mi legyen" kérdése...
Nos ha maradunk az én esetemnél, akkor biztosan lenne gépmunka. Pusztán azért, mert egy tőcsavar a kipufogó oldalon az 1-es henger oldaláról indulva az első felső csavar bele van törve. Mivel az új csavar nem lóg ki annyit hogy ne tudná az anya lefogni rendesen a leömlőt, így emiatt nem lett még 1x sem leszedve a hf. Nyilvánvalóan hogy ha lekerülne ezt akkor szeretném eltávolíttatni belőle, így a gép munka elkerülhetetlen lenne. Ezzel egybe kötve hogy ha már a hf lent van, akkor a kartert is leszedetném és az olajszűrő kosarat is kitakaríttatnám. Ha jól sejtem ez amolyan 300-400 ezer forintos mutatvány körül lenne mindennel együtt.
Gyakran esnek abba a szituba, hogy dióbeles pucovát választanak, és 20-30e km múlva mégiscsak szét kell jobban bombázni a motort, hfej le a korábban leírtak miatt. Ez rendes cumi, egy hatszámjegyű bukás összességében.
A hat éve, jóismerősnek eladott dízel ex 9,5-ösöm most 300e km fölött jár, és most kell a motorjára költeni. Most viszont sokat.
stb minden együtt számszerűsítve azért anyagi oldalról nézve drágább költségeket jelent.
Stimmel. Jóval nagyobb költséget.
Ha durva hiba nincs, akkor megbontás nélkül nem lehet tudni, mennyire vannak pl. a szelepvezetők kiszopósodva, milyen a szelepek felfekvő felülete, stb. Ez a költségeket is befolyásolja, mint pl az is, hogy kell-e síklapoltatni a hengerfejet, vagy sem.
Az én esetemben (saab 9-3 z19dth) egy hengerfej levétel pucolás tömítések cseréje, csavarok, stb minden együtt számszerűsítve azért anyagi oldalról nézve drágább költségeket jelent.
Ez 200 ekm után mennyire javasolt? Főleg dízel esetében.
Az eljárást Ny.Európában kezdték el alkalmazni, elég régen. Novoth Tibi vsz. legismertebb idehaza, aki csinálja.
A dióhéj sokkal kíméletesebb, mint a homok, vagy üveggyöngy.
Ha vki odafigyelve, alapos munkát végez, gondosan ügyel rá, hogy csak oda kerüljön az őrölt dióhéj, ahová kell, az is elég macerás, időrabló dolog, nem is tud olcsó lenni.
Én a hengerfej leszerelését favorizálom, mert a tökéletes szeleptisztításon túl néha ráfér egy szelepcsiszolás is, szelepvezető csere is, simmeringek cseréje is, amikor már a motorban 150...200e km is van, vagy még több is.
Tudom hogy volt már 1x felmerülő témaként, de most elővenném ismét.
Konkrétan a dióhéjas tisztítás érdekelne. Ugye ezt az eljárást Novoth Tibi szorgosan alkalmazza. Neked mi a véleményed erről az eljárásról azóta hogy felmerült korábban?
Használtatok már ilyet?
Mennyire bántja ez például a hengerfejben kialakított furatokat? A homokszórásnál az alumínium szépen ki szemcsésedik és durva felülete lesz.
Rég jártam erre. A kérdésem, hogy 2004-es 9-3 SportSedanba (Linear) milyen gyerekülést javasoltok? A hordozót kezdjük kinőni. Isofixes, de állítólag akkor sem mindegy, milyen ülés passzol bele. Van esetleg itt valaki, aki tud segíteni?
900 OG cabriot szeretnék venni, vasarnapi autonak.
Mennyire van hozza alkatrész, mennyire megbízhatatlan. A családban már volt 4-5 Saab (főleg 9-3-asok), azok elég megbízhatóak, de az OG jobban tetszik.
Egy 900 turbó lenne az álom, de ha nagyon hisztis akkor "meggyőzhettek" a simákrol is (olcsobbak es nagyibb a válaszék is).