Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Hello mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni!! Nincs valakinek ,,fölösleges" PKRT-s ing, mellény, vagy nyakkendője? Megvenném, mert gyűjtöm a tömegközlekedéses öltözeteket! Előre is köszönöm a segítséget! Nem muszály PKRT-s nek lenni lehet más volán társaságé is! Köszönöm. email: isti0907@freemail.hu
A térképen található "zöld kerszt" jelzés nem is olyan régen (bár több, mint 10 éve - öregszem-) a Hősök teréről György aknán és sac/kb Ferenc aknán át elment Józsefházáig (meg talán még onnan is tovább, de azt fejből nem tudom, h. meddig).
A Ferenc József vagy később Béka akna első tulajdonosa ám a Székesegyházi uradalom volt :)) 216 méteres mélységével elég tekintélyes bánya volt akkoriban.
"A kötélpályán átszállított szén a Rücker-aknai leadóállomáson ismét csillébe került, és iparvasúti pályán Szabolcs-tárón keresztül, villamos mozdony vontatással jutott a Ferenc József (Béke-)aknai üzemudvarra, majd a szénsilóba.
A vasútpálya hossza 2,7 km volt. Az alkalmazott mozdonyok egyenáramú motorral 330 V feszültséggel üzemeltek. Az egyenáramot motorral hajtott áramátalakítóval állították elő."
Béke aknára eleinte György aknán keresztül vezetett az út, de 1961-ben már csak István aknán át lehetett eljutni oda (busszal). Ahogy írtam korábban, 1964 után az István akna és Béke akna közötti utat is felszámolták. Erről a környékről egyébként nagyon sokat lehetne mesélni (bánya vasút alagúttal, láncpálya és kötélpálya is). Egy, ma már nem álő ismerősöm (felebarátom) sokat mesélt a vidékről. Csodálkoztam nagyon, milyen pezsgő élet volt a környéken annak idején. Áttekintő térképem is van valahol a helyről. Persze megpróbáltam gyalog bejárni a környéket, de csak néhány dolog emlékeztet a multra.
"Úgy kapta valakitől." Kikérem magamnak! Szereztem, nem kaptam! :) Na jó, kuncsorogtam érte, majd megkaptam. Hálám üldözi is szerencsétlent még mindig :)
"Később csak simán Ferenc akna" Hát akkor ezúton is boldog névnapot neki. Vagy neked? Most összezavarodtam. :)
"Létezett ilyen, h. Ferenc akna, kb. István akna és György akna "között". Oda járt busz?"
Az volt régen a Ferenc József akna. Később csak simán Ferenc akna, majd jobb a békesség címen Béke akna lett. A régi 11-es járt oda, majd bezárták az aknát és az odavezető utat is felbontották. A bezárás 1964-ben történt, ekkor módosult a 11-es útvonala Széchenyi aknára.
Egy kis vasút...a Dél-Dunántúlon (is) elég siralmasak a (pálya)állapotok, nem is akarok belemerülni, h. fejesztések stb. nincs rá gempa meg ilyesmi... De! Ha már egyszer Pécs Európa Kultúrális Fővárosa 2010-ben, nem jutott valakinek az eszébe, h. a Pécs-Szenlőrinc vonalszakaszon, ahol a 40-es és a 60-as "együtt fut", estleg nem férne el még egy sínpár???
Egy kis zsét lehetett volna estleg ilyen célra tarhálni....
De-de, méghozzá ezt is nem olyan régen. Tankolni voltam biciklivel :) (mert előtte valamiért autóval jártam ahhoz a kúthoz, kocsiból meg nem tűnik fel semmi), így észrevettem és szöget is ütött a fejembe. Azonban az állomást annyira átépítették, hogy nem tudtam betájolni magam rendesen, A könyv alapján meg úgy számoltam, az már a kapcsolódó iparvágányzat része volt inkább, mint maga a végállomás. Hát rosszul. :)
Szívesen vennék segítséget egy Pécsi közösségi közlekedés emlékoldal elkészítéséhez. Ami eddig van egy bejegyzett domain és tárhely valamint a weboldal váza. A tartalom lenne igazán fontos. Aki tud és van kedve részt venni a munkában, annak megköszönném és várom jelentkezését a pecsivillamos@ptke.hu e-mail címre.
Persze :-) Jó kis oldal, csak egy gondom van vele vagy csak én vagyok ennyire béna, hogy 2000. utáni képeket nem látok azóta meg betemethettek, eltávolíthattak emlékeket.