Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Egyébként az ellátási felelősség van meghatározva. A helyi közlekedésért a települési önkormányzatok (az önkormányzat képviselő-testülete) a felelősek. A helyközi közlekedés esetén az állam "reszortja" ugyanez (az állam képviselője a szakminiszter). Namármost itt felségterületek vannak, ahol egyik fél sem engedi a másiknak, hogy utasokat "halásszon" el előle. Egy kivétel van, ha írásban megeggyeznek, megállapodnak (II. Fejezet, 3. §, 4. szakasz) egymással.
Lerágott csont. 2004. évi XXXIII. törvény. Autóbuszos törvény. Mivel 2004-ben lépett hatályba, ezért a törvény előtti időszakra nem vonatkozik (vonatkozhat), emiatt történhet meg az (Miskolc és Budapest környéki közlekedés), amit írtál.
Tud valaki arról valamit, hogy milyen törvény vagy szabályzat tiltja azt, hogy helyi járatú buszok kimehessenek közeli településekre. Gondolok itt olyanokra, melyekhez ma is közel található valamelyik helyi végállomása. ( Nagykozár, Kozármisleny, Kökény, Keszü, Pellérd, Kővágószőlős. ) De érdekes, hogy Budapest környékén kimegy a járat a közigazgatási határokon kívülre. Sőt Miskolcon is a Lillafüredi járat. Ez Pécsett mért nem megoldható? Az utasokért vívott versenyben nagy utasszám emelkedést jelentene. Szerintem 30%-al több bérlet fogyna. Nem kell elfelejteni, hogy Pécsről sokan kiköltöztek ezekbe a falvakba. Amíg pécsiek voltak vettek bérletet, most nem, mert távolságival mennek a városba. A Pannon Volán nyereséges, ebből a nyereségből nem jönne jól a Pk-nak is egy kis része? Az utasok is jobban járnának, mert össz-vonalas bérlettel nem csak a paraszt elosztóig mehetnének, hanem az egész városban.
A 70-es években a 38-as még Kökényig járt. Nem tudom az évet, de kb. 1979-ben leválasztották a kökényit a vonalról és csak Málomig járt a 38-as. A 70-es években így volt:
1987. februári menetrend (Az átszámozás 1987. január 1-jén volt):
1989. szeptemberi menetrend:
1992. márciusi menetrend:
A 63-as járat 1993. júniusában szűnt meg. A 61Y-os pedig 1994. szeptember 1-jén indult először.
Az átszámozósdi '87-ben volt, a 63-as pedig az Autóbusz állomásról indult, míg ki nem szervezték a helyi járatot. Egy rövid átmeneti időszakig nem volt pótlása, majd kísérleti jelleggel megindult a 61Y, amely a lakott területeken pótolta a 63-ast. Pár évvel ezelőtt pedig viszonylatszám egyszerűsítés alkalmával éledt újjá a számmező, 63-as lett a 6162-ből, 63Y a 61Y62-ből. Nem nagyon tudok az országban röhejesebb viszonylatjelzést, mint a mi 61Y62-nk, aki emlékszik cifrábbra, vagy hasonlóan cifrára, jelezze bátran! ;)
Az "átrendszámozás" után már csekély számú botváltós szólóbusz maradt:
BPV-025
BPV-029(?)
BPV-051
A BU 41-40 volt még botváltós -emlékszem a sáfjör bácsi nagyon megszenvedett vele mire felértünk az Állatkerthez-, de BPV-038-ként már autómata váltó volt benne.
A szombathelyit ígértem biztosra. Tegnap csak messziről láttam, h. egy C56-os, de ma levadásztam, itt Barcson:
HPS-593 -úgy tudom ez szigetvári jószág.
A közelmúltban a GBS-078 fordult elő még ezen a járaton, valamint a GOW-292, amely szintén szigetvári, és általában a Szigetvár-Veszprém járattal pörög.
Eredetileg pedig igen sokáig a pécsi GOW-291 járt Szombathelyre. Most JLW-475- ös rendszámon fut, s ha jól tudom Fehérvár felé.
A kecskeméti kanyart GBG-269 csinálta mohácsi, majd pécsiként. Most KCK-041 a rendszáma, és tavaly még biztosan járt Kecsóra.
A többivel kapcsolatban nem igazán rendekezem elég friss infóval (bár a kecskeméti járatról sem), de annyit leírok, h. utolsó adataim szerint melyik buszok jártak:
Nem emlékszem már rá, h. mikor volt a helyijáratok "átszámozása", de ez a két járat megvolt még 63-asként is egy ideig.
A 38-as egyébként valamikor nem járt ki Malomvölgyig? Úgy emlékszem, h. Péterpusztán a '80-as évek elején a kökényi busz megállóján még látható volt a 38-as menetrendjének maradványa.
"Olyan szar volt a váltója, hogy műszak végére leszakadt a karom."
Akkor még fiatal voltál, ezért újra kinőtt. :) Ez volt az! (BPV-051 lett belőle fél évig, majd 1992. februárjában ment a kukába.) Itt 41-esbe készül. Botosnak az jobban fekszik.
Azért, ha belegondolunk ez nem semmi! Miskolcon használták, elég jól lelakták, utána Pécsett évekig rombolták az állapotát, majd elvitték a muszkák és lehet, hogy ott még a mai napig járatják. ! IKARUS ! Ezt tudná vajon a Merci Conecto??
Teljesen helytálló tud lenni az a cikk. Kínában minden gyorsan elavul, mire ide ér Magyarországra az a busz addigra bőven a 10 év feletti "tapasztalattal" fog rendelkezni a gyár. :-))
Az AKD-597-esre gondoltam, ami a pécsi pályája alatt végig sötétkék színű volt (csík nélkül). Az 595-ös jó sokáig bírta és pécsi kék-fehér festést is kapott. 2001-ben került Pécsről Novoszibirszkbe.
Hát most megfogtál. A teljes sötétkék színűen történő selejtezésre nem mernék megesküdni, de a szürke csíkos-sötétkék kombináció az tuti. Az AKD-595-ös rémlik egyszínűnek (sötétkék).
Volt amelyiket igen,. mert nem sokáig futott Pécsett, de volt amelyiket átfestették az akkori pécsi kék - fehérre a lökhárító magasságában körbe kék csíkkal. Voltak olyanok, melyeket át is rendszámoztak ( BPV-re ), mert még az elsők BV-s rendszámmal jöttek egy későbbi verzió volt az AKD - s miskolci vásárlás. A BV-89-11 lett a BPV-100. Kerek szám, ami Pécsi buszokra nem jellemző, de átrendszámozás után hamar leselejtezték.