Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.11.14 0 0 678
Egyébként az ellátási felelősség van meghatározva. A helyi közlekedésért a települési önkormányzatok (az önkormányzat képviselő-testülete) a felelősek. A helyközi közlekedés esetén az állam "reszortja" ugyanez (az állam képviselője a szakminiszter). Namármost itt felségterületek vannak, ahol egyik fél sem engedi a másiknak, hogy utasokat "halásszon" el előle. Egy kivétel van, ha írásban megeggyeznek, megállapodnak (II. Fejezet, 3. §, 4. szakasz) egymással.
Előzmény: Törölt nick (677)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.14 0 0 677
Lerágott csont. 2004. évi XXXIII. törvény. Autóbuszos törvény.
Mivel 2004-ben lépett hatályba, ezért a törvény előtti időszakra nem vonatkozik (vonatkozhat), emiatt történhet meg az (Miskolc és Budapest környéki közlekedés), amit írtál.
Előzmény: ego2 (676)
ego2 Creative Commons License 2009.11.14 0 0 676
Tud valaki arról valamit, hogy milyen törvény vagy szabályzat tiltja azt, hogy helyi járatú buszok kimehessenek közeli településekre. Gondolok itt olyanokra, melyekhez ma is közel található valamelyik helyi végállomása. ( Nagykozár, Kozármisleny, Kökény, Keszü, Pellérd, Kővágószőlős. ) De érdekes, hogy Budapest környékén kimegy a járat a közigazgatási határokon kívülre. Sőt Miskolcon is a Lillafüredi járat. Ez Pécsett mért nem megoldható? Az utasokért vívott versenyben nagy utasszám emelkedést jelentene. Szerintem 30%-al több bérlet fogyna. Nem kell elfelejteni, hogy Pécsről sokan kiköltöztek ezekbe a falvakba. Amíg pécsiek voltak vettek bérletet, most nem, mert távolságival mennek a városba. A Pannon Volán nyereséges, ebből a nyereségből nem jönne jól a Pk-nak is egy kis része? Az utasok is jobban járnának, mert össz-vonalas bérlettel nem csak a paraszt elosztóig mehetnének, hanem az egész városban.
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.14 0 0 675
A 70-es években a 38-as még Kökényig járt. Nem tudom az évet, de kb. 1979-ben leválasztották a kökényit a vonalról és csak Málomig járt a 38-as.
A 70-es években így volt:








1987. februári menetrend (Az átszámozás 1987. január 1-jén volt):








1989. szeptemberi menetrend:








1992. márciusi menetrend:








A 63-as járat 1993. júniusában szűnt meg.
A 61Y-os pedig 1994. szeptember 1-jén indult először.
Előzmény: Kuvik76 (669)
hungeri Creative Commons License 2009.11.14 0 0 673
Az átszámozósdi '87-ben volt, a 63-as pedig az Autóbusz állomásról indult, míg ki nem szervezték a helyi járatot. Egy rövid átmeneti időszakig nem volt pótlása, majd kísérleti jelleggel megindult a 61Y, amely a lakott területeken pótolta a 63-ast. Pár évvel ezelőtt pedig viszonylatszám egyszerűsítés alkalmával éledt újjá a számmező, 63-as lett a 6162-ből, 63Y a 61Y62-ből. Nem nagyon tudok az országban röhejesebb viszonylatjelzést, mint a mi 61Y62-nk, aki emlékszik cifrábbra, vagy hasonlóan cifrára, jelezze bátran! ;)
Előzmény: Kuvik76 (669)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.14 0 0 672
Ezek a jó kis buszok! :-)))
Kuvik76 Creative Commons License 2009.11.14 0 0 671

Az "átrendszámozás" után már csekély számú botváltós szólóbusz maradt: 

BPV-025

BPV-029(?)

BPV-051

 

A BU 41-40 volt még botváltós -emlékszem a sáfjör bácsi nagyon megszenvedett vele mire felértünk az Állatkerthez-, de BPV-038-ként már autómata váltó volt benne.

Mikor volt a "csere"?

 

Előzmény: Törölt nick (667)
Kuvik76 Creative Commons License 2009.11.14 0 0 670

A szombathelyit ígértem biztosra. Tegnap csak messziről láttam, h. egy C56-os, de ma levadásztam, itt Barcson:

HPS-593 -úgy tudom ez szigetvári jószág.

A közelmúltban a GBS-078 fordult elő még ezen a járaton, valamint a GOW-292, amely szintén szigetvári, és általában a Szigetvár-Veszprém járattal pörög.

Eredetileg pedig igen sokáig a pécsi GOW-291 járt Szombathelyre. Most  JLW-475- ös rendszámon fut, s ha jól tudom Fehérvár felé.

 

A kecskeméti kanyart GBG-269 csinálta mohácsi, majd pécsiként. Most KCK-041 a rendszáma, és tavaly még biztosan járt Kecsóra.

 

A többivel kapcsolatban nem igazán rendekezem elég friss infóval (bár a kecskeméti járatról sem), de annyit leírok, h. utolsó adataim szerint melyik buszok jártak:

Pécs-Zeg: HFK-175

Pécs-Veszprém: GBG-119

Pécs-Hévíz: GBG-120

Pécs-Ajka: Nem tudom

 

Ha valaki tud újabb adatot az engem is érdekel.

Előzmény: Törölt nick (636)
Kuvik76 Creative Commons License 2009.11.14 0 0 669

1979-ben is csak ez a két járatpár létezett?

Nem emlékszem már rá, h. mikor volt a helyijáratok "átszámozása", de ez a két járat megvolt még 63-asként is egy ideig.

A 38-as egyébként valamikor nem járt ki Malomvölgyig? Úgy emlékszem, h. Péterpusztán a '80-as évek elején a kökényi busz megállóján még látható volt a 38-as menetrendjének maradványa.

Előzmény: Törölt nick (640)
hungeri Creative Commons License 2009.11.14 0 0 668
Az ajtajait elfelejtették átfesteni...
Előzmény: Törölt nick (667)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.13 0 0 667
"Olyan szar volt a váltója, hogy műszak végére leszakadt a karom."

Akkor még fiatal voltál, ezért újra kinőtt. :)
Ez volt az! (BPV-051 lett belőle fél évig, majd 1992. februárjában ment a kukába.) Itt 41-esbe készül. Botosnak az jobban fekszik.

Előzmény: Törölt nick (664)
ego2 Creative Commons License 2009.11.13 0 0 666
Azért, ha belegondolunk ez nem semmi! Miskolcon használták, elég jól lelakták, utána Pécsett évekig rombolták az állapotát, majd elvitték a muszkák és lehet, hogy ott még a mai napig járatják. ! IKARUS ! Ezt tudná vajon a Merci Conecto??
Előzmény: Törölt nick (660)
ego2 Creative Commons License 2009.11.13 0 0 665
Valóban teljesen igazad van én írtam el!
Előzmény: Törölt nick (652)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.13 0 0 663
Teljesen helytálló tud lenni az a cikk. Kínában minden gyorsan elavul, mire ide ér Magyarországra az a busz addigra bőven a 10 év feletti "tapasztalattal" fog rendelkezni a gyár. :-))
Előzmény: Törölt nick (659)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.13 0 0 661
Miért érdekel? Az a cég európai piacra nem szállít. :)
Előzmény: Törölt nick (659)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.13 0 0 660
Az AKD-597-esre gondoltam, ami a pécsi pályája alatt végig sötétkék színű volt (csík nélkül). Az 595-ös jó sokáig bírta és pécsi kék-fehér festést is kapott. 2001-ben került Pécsről Novoszibirszkbe.
Előzmény: Törölt nick (656)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.13 0 0 658
Ja, ez nem King Long, hanem Jing Long. De teljesen mindegy hogy hívják. :)
Előzmény: Törölt nick (657)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.13 0 0 657
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.13 0 0 656
Hát most megfogtál. A teljes sötétkék színűen történő selejtezésre nem mernék megesküdni, de a szürke csíkos-sötétkék kombináció az tuti. Az AKD-595-ös rémlik egyszínűnek (sötétkék).
Előzmény: Törölt nick (648)
FAV 20 Creative Commons License 2009.11.13 0 0 655
Köszi!
Előzmény: Törölt nick (654)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.13 0 0 654
Kettővel elötted írta ego2, hogy GF00-08.
Előzmény: FAV 20 (653)
FAV 20 Creative Commons License 2009.11.13 0 0 653
Ez GF 03-80? Nem tudom leolvasni,de neked biztos jól látszik a rendszáma.
Előzmény: Törölt nick (649)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.12 0 0 652
Nagy tévedés. A BPV-100-as a BV89-15-ös (ex GF45-41) volt.
Előzmény: ego2 (650)
ego2 Creative Commons License 2009.11.12 0 0 651
Még, ha jól emlékszem a GF-00-01 is Pécsett volt. Ez most a képen látható00-08-ról jutott eszembe.
Előzmény: Törölt nick (649)
ego2 Creative Commons License 2009.11.12 0 0 650
Volt amelyiket igen,. mert nem sokáig futott Pécsett, de volt amelyiket átfestették az akkori pécsi kék - fehérre a lökhárító magasságában körbe kék csíkkal. Voltak olyanok, melyeket át is rendszámoztak ( BPV-re ), mert még az elsők BV-s rendszámmal jöttek egy későbbi verzió volt az AKD - s miskolci vásárlás.
A BV-89-11 lett a BPV-100. Kerek szám, ami Pécsi buszokra nem jellemző, de átrendszámozás után hamar leselejtezték.
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.12 0 0 649
Még mindig a hosszú elöl.
1976. decembere, az első 280-asok egyike (1978-tól már csak a kis táblát látni elöl).
Előzmény: Törölt nick (644)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.12 0 0 648

Azaz ablaktól lefelé teljes kék színben selejtezték?

Előzmény: Törölt nick (643)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.12 0 0 647
Így talán jobban látszik.

Viszonylatok az adott vonalon belül.

10CS (Tolnatej - Csatár)
10ACS (Autóbusz-állomás - Csatár)
10ECS (Tolnatej - Csatár, az autóbusz-állomás érintése nélkül)

10 (Tolnatej - TESCO Áruház)
10A (Autóbusz-állomás - TEScO Áruház

Ezen felül 9 jelzés még van...
Előzmény: Törölt nick (646)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.12 0 0 646
10-es számú járat a TESCO Áruház felé

Ő volt a szekszárdi éjszakai járat is egyben.

Előzmény: Törölt nick (644)
FAV 20 Creative Commons License 2009.11.12 0 0 645
Pesten hátul 30x30-as kocka tábla volt furnér lemezből. Ez az ikarus 620 és 180-as valamint 556-os Ik 60-as buszokon.
Előzmény: Törölt nick (644)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!