Keresés

Részletes keresés

extrémgörkoris Creative Commons License 2021.09.07 -1 0 40778

A Balaton 24-be a hajókat kéne vissza hozni (tudom, a Bahart szállt ki belőle anno) , akár a jelenleginél magasabb árért is (990 helyett 1990 sem lenne sok akkor, de akár 2990 ért is jó ajánlat lenne) 

Előzmény: r1232 (40777)
r1232 Creative Commons License 2021.09.07 -1 1 40777

Sok hülyeséget tudok én is elképzelni... A két vonalon nem ugyanaz a kapacitás igény, ezért az ilyen összeköttetés sok problémát generálna.

Előzmény: Kivarsonius (40771)
nidsz Creative Commons License 2021.09.07 0 0 40776

Első körben visszaraknám a fénysorompókat, meg rendbe raknám a pályát, ahol szükséges, és szóló Bz-t pörgetnék Lepsénytől Csajágig, a Tópart IC-hez meg a Katica IR-hoz igazítva. Ha beválik, lehet tovább gondolkodni. Egyébiránt most sűrítették a 7324-es Veszprém-Siófok buszvonalat is a nyárra.

Előzmény: Kivarsonius (40752)
2x25kV Creative Commons License 2021.09.07 0 1 40775

Tapolcát nem kellene kihagyni, 

A keszthelyi irányt bekötni a túloldalról is. 

A kör megvan, hely van rá. 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.09.07 -3 0 40774

Én is, ésezeknél nem lenne gond Tapolcát kihagyva egy deltán közlekedés, ahol irányváltás nélkül mehet a 26-osról át a 29-esre. Csajágnál szintén deltázva Akarattyáról le Lepsénybe.

Előzmény: Kivarsonius (40771)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.07 -1 0 40773

Pécs-Bátaszék esetén azért a domborzati viszonyok is közre játszottak. Fő szempont az volt akkor, hogy hamar legyen kész sok vasútvonal, mert szükség volt rá. Esztergom-Bp hasonló volt, a dorogi szenet be kellett hozni Bp-re ezért nem volt gond ha kacskringósabb lett és pár km-el hosszabb. Ha  valaki nem engedte a földjére, akkor vitték másfelé. 64-esnél sok hidat kellett volna építeni hegyek-völgyek között akkori technikával talán meg se lehetett volna valósítani, na meg sok idő lett volna. 

 

A legjobb példa a 6-os vonal arra, amit írtál 50 km fölött támogatás járt az államtól vasút építésre, ezért lett 51 km hosszú a Bicske-Fehérvár vasút  és kacskaringósabb. Esztergominál Pilisszántó nem engedte, hogy arra a vigyék, ezért kellett nagy kunkorral átvinni Pilisvörösváron és alagutat is építeni Piliscsabán.

Előzmény: dave_dömper (40772)
dave_dömper Creative Commons License 2021.09.07 0 0 40772

"Sok HÉV vonal épült ökörhúgy vonalvezetésben, kikerülve olyan birtokot, amelyik nem engedte át a 

 vasutat a területén vagy épp bekötve olyat, amelyik jattolt azért, hogy arra menjen."

 

Ebben biztos van igazság, ám úgy gondolom, hogy amikor ez a nagy vasútépítési "bumm" volt, igazából

(leginkább) annak volt köszönhető az ilyen nyomvonal-kijelölés, hogy a legtöbb esetben (és ezen belül

még a helyiérdekűek esetében is) az építéshez az állam csak akkor adott szubvenciót (támogatást), ha

a megépített vasútpálya hossza meghaladott egy bizonyos kiló(hekto)méter - hosszt. Ennek egyik leg-bombasztikusabb példája a Pécs-Bátaszék vasútvonal, a maga 68 kilométer hosszával és amelyen volt szerencsém több alkalommal utazni Bajára menet. A személyvonatok még a 80 - as években is 2 óra -

2 óra 20 percnyi idő alatt tették meg ezt a távolságot (menetrend szerint). Akkoriban két gyorsvonat is közlekedett, Baján át Szegedre, illetve Szolnokig. Ezek rend szerinti menetideje Pécs - Bátaszék között

(két-három megállással) 1 óra 50 perc körül volt . Az ebből számítható átlagsebesség nem érte el a 40

km / ó értéket (a gyorsvonatok esetében), illetve a 30 - 35 km / ó értéket (a személyvonatok esetében).

Előzmény: Törölt nick (40766)
Kivarsonius Creative Commons License 2021.09.07 -1 0 40771

Mondjuk én el tudnék képzelni egy Balatoni kör IC-t, egyik parton le Keszthelyre, másikon fel Budapestre.

Előzmény: Törölt nick (40768)
V43 - 1157 Creative Commons License 2021.09.07 0 0 40770

Sokszor az is le lett írva, hogy nyáron van legfeljebb minimális igény a körbe utazhatóságra. Télen még annyi se...

Előzmény: r1232 (40769)
r1232 Creative Commons License 2021.09.07 0 4 40769

Ez a hagyjuk ki Tapolcát hülye ötlet,  mindig is az volt.

Előzmény: Törölt nick (40768)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.07 0 0 40768

Tapolca előtt egy deltavágány mennyire működne 29-ről 26-ra átjárás Tapolca érintése nélkül? Nyáron Balaton kör vonatok használhatnák, nem mindegyik vonat térne be Tapolcára

Előzmény: nohab (40767)
nohab Creative Commons License 2021.09.07 0 3 40767

1. nettó mocsár az egész terület, brutál alépítmény kellene, gyakorlatilag egy hídon menne végig a vasút.

2. Tapolca egy 15+ ezres város, messze a legnagyobb a 29-es vonal mentén, tehát az átkötést döntően az üdülőforgalomnak építenéd az év 2-4 hónapjára, azon kívül értelmetlen lenne kikerülni Tapolcát.

Előzmény: Törölt nick (40766)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.07 0 0 40766

Gondolom akkor így volt kényelmes a vasútnak, de ami 130 éve jó volt az nem biztos, hogy most is az. Sok HÉV vonal épült ökörhúgy vonalvezetésben, kikerülve olyan birtokot, ami nem engedte át a vasutat a területén vagy épp bekötve olyat, ami jattolt érte, hogy arra menjen.

Előzmény: extrémgörkoris (40764)
Kivarsonius Creative Commons License 2021.09.07 0 0 40765

Ez sajnos igaz, ám azzal kiegészíteném, hogy legjobb tudomásom szerint a fénysorompók csak a fejér megyei szakaszon hiányoznak. Az egykori Balatonfőkajár megállóhely utáni átjáróban például megvan és működik is.

Előzmény: Törölt nick (40763)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.09.06 0 0 40764

Badacsony-Balatonederics között is megfontolandó lehetne egy átvágás

 

Az nem véletlenül épült igy ahogy..

Előzmény: Törölt nick (40762)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.06 0 0 40763

Fénysorompók visszaépítése drágítaná meg nagyon, amiket tavaly szereltek le.

 

Talpfák helyett betonaljak nyilván kellenének. Amúgy Papkesziig járható, addig van teherforgalom.

Előzmény: Kivarsonius (40761)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.06 -1 0 40762

Már Lepsény-Csajág is ki van zárva, sőt fénysorompókat is leszerelték, pedig az még 4 éve kb. egyáltalán nem volt rossz állapotban. Javarészt 48-as sínek betonaljakon és akkor még működtek a fénysorompók is. Balaton körnek is része lehetne, Csajág előtt egy deltával. Balaton körüli vasút már régóta téma, és ez lenne a legegyszerűbb Aliga-Akarattya átkötéshez képest sem lenne sokkal több km-ben nem beszélve arról, hogy az előbbit hol vinnék el, ahol nem kell komplett utcákat ledózerolni miatta? Badacsony-Balatonederics között is megfontolandó lehetne egy átvágás, amivel levágható a tapolcai kerülő, ill. low budget verzió, Tapolcán delta, hogy az állomást kikerülve mehessenek tovább a vonatok.

Előzmény: Kivarsonius (40761)
Kivarsonius Creative Commons License 2021.09.06 0 0 40761

A 27-es vonal nincs vészes állapotban. Az alsó szakaszhoz a napokban volt szerencsém, és (legalábbis a növényzetet) egy hétvége alatt szerintem el lehetne takarítani. A talpfák néhány helyen hiányoznak, elrohadtak, azonban maga a sín megvan mindenhol. Bár mint többször is írtam, nem vagyok szakmabeli, de szerintem egy max kéthetes munkával  fel lehetne éleszteni.

Előzmény: extrémgörkoris (40756)
superconductor Creative Commons License 2021.09.06 0 0 40760

Azért a 11-esben is lennének tartalékok, bőven. Legalábbis a Bakonyvasút Szövetség ezekre fel szokta hívni a figyelmet, hogy minimális ráfordítással sok helyen 80-ra lehetne emelni a sebességet.

Előzmény: extrémgörkoris (40757)
superconductor Creative Commons License 2021.09.06 0 0 40759

Azért a Veszprém-Hajmáskér-Fűzfő irány még nagyrészt járható. Igaz, azt az utolsó szakaszt most már elég problémás lenne visszaépíteni.

De ebbe így felesleges lenne belevágni, akkora forgalom Győrből nincs, Veszprémből pedig senki nem fog kimenni a város szélére, hogy aztán hatalmas kerülővel mehessen vonattal a busz helyett. Valóban más lenne a helyzet, ha még a központban meglenne az állomás, és a Veszprém-Alsóörs szakasz, de ez a hajó sajnos elment.

 

Voltak itt mindenféle tervek új vasútról, reptérrel, stb.-vel, de igazából nincs realitása.

Előzmény: extrémgörkoris (40756)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.06 0 2 40758

Veszprém és Siófok között jobb lenne Hajmáskér-Csajág felé menni a 27-esen reaktiválás után. Eleve hiba volt azt a vonalat bezárni. Nyaranta tele voltak a fürdős vonatok anno.

 

A második nagy baromság volt bezárni azt a vonalat, az első a Veszprém-Alsóörs vonalat megszüntetni volt. Már 1970-ben is erőltetetten tudták a filmhíradóban bemagyarázni miért volt jó, a vasútvonal felújításának a dupláját elkölteni arra, hogy busszal kiváltsák, úgy, hogy se menetidőben sem kényelemben nem lett jobb, sőt utóbbiban sokkal rosszabb lett. Mutatják, ahogy Barkasokkal viszik a csomagokat a buszok után és tömve vannak a buszok, alig férnek rá fel.

Előzmény: vmarci21 (40753)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.09.06 0 0 40757

két óra a menetidő Győr-Veszprém között. A Veszprém-Siófok távot hogyan tennéd meg a maradék 20-30 percben? 

Előzmény: vmarci21 (40753)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.09.06 -1 0 40756

mennyi idő alatt tennél meg egy Győr-Veszprém-Fehérvár-Siófok utat? (27-es vonal sincs már, legalábbis nem járható)

 

Veszprémből meg van busz (Teccettek volna nem felszedni a Veszrém-Almádi vonalat) 

Előzmény: vmarci21 (40755)
vmarci21 Creative Commons License 2021.09.06 0 2 40755

Győr - Keszthely 2:36, Keszthely - Siófok 1:13

Azért ez így jelentősen hosszabb. Plusz ez nem jó a közbeeső megállóknak, beleértve Veszprémet.

Előzmény: extrémgörkoris (40754)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.09.06 -2 1 40754

A 11-esen járó vonatokat meg lehetne hosszabbítani, és akkor 2 óránként 

Győr - Veszprém helyett nyaranta Győr - Veszprém - Siófok járatok lennének.

 

 

Ez okafogyottá vált a Tapolca (átszáll északi part) Vonyarc-Keszthely-Szentgyörgy (ott várja a Tópart expressz Déli fele) -Fonyód interregioval. 

Előzmény: vmarci21 (40753)
vmarci21 Creative Commons License 2021.09.06 0 1 40753

A 11-esen járó vonatokat meg lehetne hosszabbítani, és akkor 2 óránként 

Győr - Veszprém helyett nyaranta Győr - Veszprém - Siófok járatok lennének.

Busszal ahogy nézem Győr - Siófok 2:30 - 2:50 között változik, vonat lenne kb. 2:20 - 2:30 körül, így még gyorsabb is egy kicsivel... 

Előzmény: Kivarsonius (40752)
Kivarsonius Creative Commons License 2021.09.05 -1 4 40752

Az ideális nyilván az lenne hogy azt a 9km-t 80-asra, villamosítva megcsinálják, ha lehetséges két deltával. Ami miatt igazán sajnálom a dolgot az az, hogy valószínüleg (bár mint mondtam nem vagyok szakmabeli) ez a projekt még így is csak töredéke lenne árban a Füredi villamosításnak, ellenben a Balatoni közlekedésben szerintem jelentős fejlesztés volna. Megfelelő menetrenddel talán a 71-es főút forgalmán is tudna valamit enyhíteni. A felső (Csajág-Hajmáskér) szakasz talán kevésbé lenne kihasználva, bár én itt is el tudnék képzelni akár Füred/Siófok-Veszprém közötti járatokat. Mindenesetre az alsó szakaszról tudok nyilatkozni, ahol néhány helyen a jelzők is újnak tűnnek, azon felül ahogy korábban írtam, Csajágon a drótot elhúzták pár tíz méteren. 

Előzmény: General Specific (40751)
General Specific Creative Commons License 2021.09.05 0 1 40751

8-10 percet biztos bukna a menetidő az állomásra be- és kijárással, meg az irányváltással (ami a projektnek amúgy is a szűk keresztmetszete lenne), tehát inkább csinálnák meg az a kemény 500 méter vágányt...

Vmax 60-nal járható ívsugár elég is lenne oda, Csajágra megy úgysem kéne bemenni.

 

 

Előzmény: Kivarsonius (40750)
Kivarsonius Creative Commons License 2021.09.05 -1 0 40750

Ami azt illeti még a Deltát is meg lehetne spórolni, hisz valószínüleg egy ilyen szolgáltatás (drót nélkül) Desiroval lenne kiadva.

Előzmény: General Specific (40749)
General Specific Creative Commons License 2021.09.05 -1 2 40749

A körbekerülés sokszor felmerült itt is. Szerintem lenne rá komoly igény, de van aki szerint nem.

Egy szem csajági delta kiépítésével nem kockáztatnának nagyot, de ugye ez manapság nem így megy...

(Hogy a "vasútgyilkos" T.L.-t idézzem: ilyen deltavágány átadásához régen kijött átvenni egy művezető. Ma EU- projektet szerveznének rá, ökörsütéssel, mazsorettes lányokkal, pogácsával, polgármesteri szalagátvágásokkal.

Tehát nem lesz egy jó darabig.

Ha viszont a politika akarja, akkor lesz, sokszoros áron, és ld. a fentieket.)

Előzmény: Kivarsonius (40746)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!