Keresés

Részletes keresés

hotrod25 Creative Commons License 2008.12.06 0 0 15501
A ted-es kiírást értelmeztem úgy (lehet rosszul), hogy a jelenlegi M7*65 csp-t építik át valami Mo-n még nem látott hiperszuper csomóponttá. Valószínűleg csak arról van szó, hogy a meglévő ap csp-t egészítik ki egy turbóval, bár a gugli earth-jét nézegetve én nem látok helyet egy ujabb kf-nek. A ted szerint a 65-ösön a 83+510 kmsz-ben lenne, de mióta nincs a cartosoftos térkép, csak az arrajárók tudnák kideríteni valójában hol is lesz a mű.
Előzmény: kvte (15495)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.06 0 0 15500
ráadásul a "legkisebb is számít" áruház előtt egy idióta 2 sávos "gazdaságos" körforgalom van :):):)
A turbó kör elkelne arrafele is ;)
Előzmény: kvte (15495)
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.06 0 0 15499
Huhúú...addig sok víz lefolyik a Dunán:)
Előzmény: Törölt nick (15498)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.06 0 0 15498
azé remélem nem tart 2014-15ig, 2012re meglesz az egész cakompakk a meglévő pálya átbetonozással együt...
Előzmény: Törölt nick (15496)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.06 0 0 15497

Miért kell a 65-nek új csp M7-en?

 

kb. azért, mint a 67esen...

itt is lehetne egy közös kiliti-ságvár elkerüléssel 2km-rel északabbra az ipartelepnél bekötni...

Előzmény: hotrod25 (15494)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15496
most arról van szó, hogy ha megépül a beton pálya, akkor az ugye 4 sáv lesz, tehát a mostani 2x2 átkerül oda, és a mostani helyét feltúrják és az is teljesen beton lesz

vagyis ha 2012-ben elkészül az új pálya, utána még 2-3 évig szintén csak 2x2 lesz, s csak utána 2x3+1

a sok balesetet / dugót lehetne úgy elkerülni, ha drákói szigor lenne a sebesség tekintetében, mint az alpesi alagutakban; na persze a műszaki hiba esetén ez se segít

hogy utána mi lesz, hát mint most: 80 a limit, a többség 100-zal megy...
Előzmény: Törölt nick (15492)
kvte Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15495

1. turbó körforgalom néven keresd még, nemrég volt itt szó ilyesmikről

 

2. Csak arra tudok hivatkozni, amit most a nyáron személyesen tapasztaltam egy kies szombati napon déltájban (de volt már rá nem egy példa itt, hogy meg akartak győzni arról, hogy azt nem láthattam, amit láttam, úgyhogy csak óvatosan)

 

Szóval: Az ugye a Siófok Centrum lehajtó, nem kis forgalommal nyaranta. Mellette van egy "legkisebb is számít" áruház a nagyobb fajtából, amelynek parkolójába akkor bejutni 15 percbe tellett, annyira full-on volt. Ez és a mellette lévő autópálya lehajtó csp. ennek megfelelően állt minden felől. Gondolom ezt szeretnék valahogy begyorsítani, balesetmentesebbé tenni, vagy egyszerűen csak megnövelni az áteresztőképességet a 65-ösön.

Előzmény: hotrod25 (15494)
hotrod25 Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15494

A ted-ről:

 

Vállalkozási szerződés az M7 autópálya 65 sz. főút alcsomópontjának spirális rendszerű körgeometriájú csomóponti kialakításának építési munkáinak az elvégzésére.

 

Milyen ez a spirális rendszerű körgeometriájú csomópont? A neten semmit sem találni róla. Miért kell a 65-nek új csp M7-en?

Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15493
Szerintem az egész 110 lesz, kivéve az M7-7 szakaszt, mert az eléggé szűknek tűnik (ívsugár szempontjából), talán a meredekségekkel is vannak gondok. Az inkább 100-as szakasz lesz.

De gondolom az átadás után sokan egyből visítani fognak, hogy miért nem autópálya, miért nem 130, stb, stb...
Előzmény: Törölt nick (15492)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15492
kibővítve nyugottan fel lehet tolni 110re a limitet, a mostani 80 túl alacsony lenne a 2x3+1hez...
Előzmény: Törölt nick (15491)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15491
a bővítésig, aztán a jelenlegi pálya átépítéséig talán a drákói sebességszigor segíthetne, tehetné biztonságosabbá, kamerákkal stb
Előzmény: Törölt nick (15488)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15490
pontos cikk

melyik a "szeged felé tartó sáv"?....
Előzmény: Törölt nick (15488)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15489
Érdekes, mert 4 körül mentem egy M6-1 utat, 7 körül meg vissza. Nem volt vészes forgalom. Budakeszi viszont rettenetes.
Előzmény: Törölt nick (15488)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15488

Húsz kilométeres sor az M0-áson

 

a 2. vh-ban nem xaroztak: a kilőtt/lerobbant járműveket letolták a picsába a zútról...

 

lehet, hogy az M0D-n is ezt kéne bevezetni, mert az egy vicc, ami ott folyik...

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15487

Ha lesz valaha új Maros híd akkor az a magyarcsanádi lesz.

 

oda miért kell híd?

ottvan 1 köpésre a makói, csak a 2 csanád között rövidítené az utat...

 

Előzmény: strangerr (15486)
strangerr Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15486
Szia!


Én azt hallottam, hogy a környezetvédők ill. a Körös-Maros Nemzeti Park miatt, abban a térségben soha nem lesz híd ..."

Én is sokáig így tudtam, de a legutolsó infom az, hogy a Környezetvédelmi Minisztérium ellenére bekerült az új OTrT-be az ún. "bánáti út".

Persze, hogy ott Maros híd legyen az min. 30 év.

Ha lesz valaha új Maros híd akkor az a magyarcsanádi lesz.

str
Előzmény: Pompiere (15484)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15485

mindig ezek a hüje "környezetvédők"...    és az embereket ki védi meg tőlük??  :-))

 

egy maroshíd, rajta egy nemtúlnagy forgalmú szerintem nem sok vizet zavar, a HNP is kibírja a 33as utat...

 

itt van rá hivatalos rajzocska: http://roads.extra.hu/road_plans/m47.jpg

Előzmény: Pompiere (15484)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15484
"egy deszki maros-híddal kombinálva"

Én azt hallottam, hogy a környezetvédők ill. a Körös-Maros Nemzeti Park miatt, abban a térségben soha nem lesz híd ...
Előzmény: Törölt nick (15480)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15483

bexarás: még most is van telefonos ügyfélszolgálat és felveszik a bejelentést...

 

(a végén még kiderül, hogy fejlődünk...)

Előzmény: Törölt nick (15482)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15482

Fölösleges táblákra vadászhatnak az autósok

http://index.hu/politika/bulvar/tabla081205/?main&rnd=201

 

ez jól hangzik, végre nem csak a közlekedésbiztonságnak kommunikált szemellenzős szivatás megy...

radio100jozsi Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15481
Jelentem délutántól megnyitva Monornál az új 4-es úti körforgalmi csp.

A város felül jöttem az aluljárón át a Kistói úton, majd a korábban lezárt csp közelébe érve szembetűnt, hogy nincs már keresztbe a piros-fehér sráfos tábla, na meg a zsákutca tábla. Így nem kell jobbra a 4-essel párhuzamos úton kerülni. Na mondom, akkor irány egyenesen tovább.
Láss csodát, szépen be lehet kanyarodni a körforgóba, és Csév felé szépen ki is lehet hajtani. Sőt Cséven is kiszedték a lezárt csp, illetve zsákutca táblákat.

Ami még hiányzik a teljes befejezéig az az útburkolati jelek felfestése, illetve az útszéli murvás padka elkészítése.

Ja és még a bekötő ágakra a körforgalmat jelző háromszög tábla is kikerült.

Így végre ismét -5 perc menetidő Monorig, na meg nem azon a szutyok kanyargós vasadi úton kell mennem.

De az első tapasztalat akkor még, hogy megállás nélkül (csak lassítottam 20-ra) tudtam délután 16 órakkor áthatjani autóval a 4-es úton keresztbe!

Végre ezt is megértük.

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15480

pedig a tisza híd is díjmentes kéne, hogy legyen...

 

egy deszki maros-híddal kombinálva teljesen (és matricamentesen) elkerülhető lenne szeged...

Előzmény: Pompiere (15479)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15479
Szerintem csak az 5-ös és 47-es út közötti nyolc km lesz az.
Előzmény: Törölt nick (15477)
micsubicsi Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15478
Táblázásban nem értek Veled egyet. Bár nem biztos, h ugyanarra jártunk...dehát:D
Előzmény: Mwin (15471)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15477

az M43 szöged elkerülő szakasza (M5-rákóczitelep között v. mégtovább) vajon díjmentes lesz?

 

mert ezesetben a makóról és marosleléről (meg néhány környékbeli településről)szegedre közlekedők egyértelműen átváltanak az M43ra, így nem csak a tranzitforgalomtól tehermentesedne a régi 43...

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15476

azé ez monnyuk költői túlzás, inkább az M0 hidaknak felel meg, ugyanúgy a városhatárban megy...

 

(aztán, hogy az M0 dunahidakat pestinek kell-e számolni, az más kérdés...

de ha az M43at nem számolod szögedinek, akkor az M0 hidak sem pesti hidak...  :-))

 

(a dújv hídnak meg inkább a zalgyői felel meg...)

Előzmény: Mwin (15474)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15475

villanyút...

 

ööö...izé... fel van találva a perpeetum mobilé?

 

ez kb. ugyanolyan, mint amikor sokan asziszik, hogy az autó világítása nem okoz extra üzemanyagfogyasztást, mert a dzsenerátor ígyisúgyis forog... :-))

 

azonban, mint köztudott, nincs ingyenebét, a dzsenerátor sem ingyé termeli a záramot, ezért ha fogyasztót kötünk rá, akkor bizony kevésbé akaróddzik neki forogni, így a motornak kell erre ösztökélnie őt némi extra benya bekajálása révén...

 

 

hát kb. ugyanezvan a "zingyen energiát" termelő úttal is: ha ilyen csodaszendvicset rakunk a kocsik alá, akkor az növeli a kocsik gördülési ellenállását, és így csórja el tőlük a "zingyen energiát"...

 

ésugye az is kérdés milyen hatásfokkal teszi ezt, mert a szendvicsút nyomkolódása közben hőenergia is keletkezik, nem is kevés, ami az "energiatermelés" szempontjábúl veszteség...

 

 

(hameg 5MW "árammal" (teljesítménnyel) 2000 lakást világítunk, akkor az lakásonként 2,5kW teljestmény felvétel...

 

szerintem ez nem sima világítás lesz, hanem díszkivilágítás... :-))

17 db 150Wos refivel már egész frankón fényárba lehet öltöztetni a lakást...

Előzmény: hotrod25 (15462)
Mwin Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15474
Szegednek az M43 hídja annyira szegedi, mint a pestieknek a Pentele-híd.
Előzmény: Törölt nick (15472)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15473

közgarázdaként nyilván tudod, hogy a szocháló horrible pénzeket visz el, amihez képest az utakra költött pénz bakfitty.

 

azonban a politikai realitás az, hogy minimális mértékű átcsoportosítás is igen problémás... (közszolgasztrájk, rétinégerlázadás, ellenzéki populista ellentámadás, stb...)

 

emiatt viszont nagyon ésszel kell (kéne) bánni azzal a kevéssel, amit a közút megkap...

 

a hitel mértéke a konvprogram miatt igen behatárolt (nagyon helyesen, nem kéne tovább eladósodni), ami alól jelenleg a pöpöpövel ki lehet bújni, de úgytom nemsokáig...

(ráadásul a pöpöpö elég drága hitelkonstrukcijó...)

 

 

és azé monnyuk ezzel a megtérülés dologgal óvatosan kell bánni...

 

ha olyan helyen építünk, ahol már elviselhetetlen a zsúfoltság, és igen nagy az ebből eredő nemzetgazdasági kár (pl. M0, M10, M4, M43 amik most a legproblémásabbak), ott nincs mit számolgatni, igen rövid időn belül megtérül...

 

de ha "ügyesen" kihasználatlan kapacitásokat építünk (pl. M35, M6, dújvhíd), akkor ott igen elhúzódik a megtérülés, vagy esetleg sose térül meg a feleslegesen lekötött források elmaradt haszna (ill. az igénybevett hitelek kamatterhei) miatt...

 

Előzmény: Törölt nick (15457)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.05 0 0 15472

Kelleni kéne, de azt hiszem hatalmas felháborodás lenne, ha Szeged hénány éven belül ripsz-ropsz kapna 3 hidat. Más önkormányzatok részéről.

 

pedig 2 ripszropsz kell (M43 és a fővárosi körút déli hídja)...

(vagy az M43 nem is számít szegedi hídnak?)

 

persze szolnok is tokaj jogosan pampogna, hogy az ő hídjukkal mi van...

sőt, szolnokon 2 is elférne még...

Előzmény: Rooger Preed (15455)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!