A ted-es kiírást értelmeztem úgy (lehet rosszul), hogy a jelenlegi M7*65 csp-t építik át valami Mo-n még nem látott hiperszuper csomóponttá. Valószínűleg csak arról van szó, hogy a meglévő ap csp-t egészítik ki egy turbóval, bár a gugli earth-jét nézegetve én nem látok helyet egy ujabb kf-nek. A ted szerint a 65-ösön a 83+510 kmsz-ben lenne, de mióta nincs a cartosoftos térkép, csak az arrajárók tudnák kideríteni valójában hol is lesz a mű.
most arról van szó, hogy ha megépül a beton pálya, akkor az ugye 4 sáv lesz, tehát a mostani 2x2 átkerül oda, és a mostani helyét feltúrják és az is teljesen beton lesz
vagyis ha 2012-ben elkészül az új pálya, utána még 2-3 évig szintén csak 2x2 lesz, s csak utána 2x3+1
a sok balesetet / dugót lehetne úgy elkerülni, ha drákói szigor lenne a sebesség tekintetében, mint az alpesi alagutakban; na persze a műszaki hiba esetén ez se segít
hogy utána mi lesz, hát mint most: 80 a limit, a többség 100-zal megy...
1. turbó körforgalom néven keresd még, nemrég volt itt szó ilyesmikről
2. Csak arra tudok hivatkozni, amit most a nyáron személyesen tapasztaltam egy kies szombati napon déltájban (de volt már rá nem egy példa itt, hogy meg akartak győzni arról, hogy azt nem láthattam, amit láttam, úgyhogy csak óvatosan)
Szóval: Az ugye a Siófok Centrum lehajtó, nem kis forgalommal nyaranta. Mellette van egy "legkisebb is számít" áruház a nagyobb fajtából, amelynek parkolójába akkor bejutni 15 percbe tellett, annyira full-on volt. Ez és a mellette lévő autópálya lehajtó csp. ennek megfelelően állt minden felől. Gondolom ezt szeretnék valahogy begyorsítani, balesetmentesebbé tenni, vagy egyszerűen csak megnövelni az áteresztőképességet a 65-ösön.
Vállalkozási szerződés az M7 autópálya 65 sz. főút alcsomópontjának spirális rendszerű körgeometriájú csomóponti kialakításának építési munkáinak az elvégzésére.
Milyen ez a spirális rendszerű körgeometriájú csomópont? A neten semmit sem találni róla. Miért kell a 65-nek új csp M7-en?
Szerintem az egész 110 lesz, kivéve az M7-7 szakaszt, mert az eléggé szűknek tűnik (ívsugár szempontjából), talán a meredekségekkel is vannak gondok. Az inkább 100-as szakasz lesz.
De gondolom az átadás után sokan egyből visítani fognak, hogy miért nem autópálya, miért nem 130, stb, stb...
Jelentem délutántól megnyitva Monornál az új 4-es úti körforgalmi csp.
A város felül jöttem az aluljárón át a Kistói úton, majd a korábban lezárt csp közelébe érve szembetűnt, hogy nincs már keresztbe a piros-fehér sráfos tábla, na meg a zsákutca tábla. Így nem kell jobbra a 4-essel párhuzamos úton kerülni. Na mondom, akkor irány egyenesen tovább. Láss csodát, szépen be lehet kanyarodni a körforgóba, és Csév felé szépen ki is lehet hajtani. Sőt Cséven is kiszedték a lezárt csp, illetve zsákutca táblákat.
Ami még hiányzik a teljes befejezéig az az útburkolati jelek felfestése, illetve az útszéli murvás padka elkészítése.
Ja és még a bekötő ágakra a körforgalmat jelző háromszög tábla is kikerült.
Így végre ismét -5 perc menetidő Monorig, na meg nem azon a szutyok kanyargós vasadi úton kell mennem.
De az első tapasztalat akkor még, hogy megállás nélkül (csak lassítottam 20-ra) tudtam délután 16 órakkor áthatjani autóval a 4-es úton keresztbe!
az M43 szöged elkerülő szakasza (M5-rákóczitelep között v. mégtovább) vajon díjmentes lesz?
mert ezesetben a makóról és marosleléről (meg néhány környékbeli településről)szegedre közlekedők egyértelműen átváltanak az M43ra, így nem csak a tranzitforgalomtól tehermentesedne a régi 43...
ez kb. ugyanolyan, mint amikor sokan asziszik, hogy az autó világítása nem okoz extra üzemanyagfogyasztást, mert a dzsenerátor ígyisúgyis forog... :-))
azonban, mint köztudott, nincs ingyenebét, a dzsenerátor sem ingyé termeli a záramot, ezért ha fogyasztót kötünk rá, akkor bizony kevésbé akaróddzik neki forogni, így a motornak kell erre ösztökélnie őt némi extra benya bekajálása révén...
hát kb. ugyanezvan a "zingyen energiát" termelő úttal is: ha ilyen csodaszendvicset rakunk a kocsik alá, akkor az növeli a kocsik gördülési ellenállását, és így csórja el tőlük a "zingyen energiát"...
ésugye az is kérdés milyen hatásfokkal teszi ezt, mert a szendvicsút nyomkolódása közben hőenergia is keletkezik, nem is kevés, ami az "energiatermelés" szempontjábúl veszteség...
(hameg 5MW "árammal" (teljesítménnyel) 2000 lakást világítunk, akkor az lakásonként 2,5kW teljestmény felvétel...
szerintem ez nem sima világítás lesz, hanem díszkivilágítás... :-))
17 db 150Wos refivel már egész frankón fényárba lehet öltöztetni a lakást...
közgarázdaként nyilván tudod, hogy a szocháló horrible pénzeket visz el, amihez képest az utakra költött pénz bakfitty.
azonban a politikai realitás az, hogy minimális mértékű átcsoportosítás is igen problémás... (közszolgasztrájk, rétinégerlázadás, ellenzéki populista ellentámadás, stb...)
emiatt viszont nagyon ésszel kell (kéne) bánni azzal a kevéssel, amit a közút megkap...
a hitel mértéke a konvprogram miatt igen behatárolt (nagyon helyesen, nem kéne tovább eladósodni), ami alól jelenleg a pöpöpövel ki lehet bújni, de úgytom nemsokáig...
(ráadásul a pöpöpö elég drága hitelkonstrukcijó...)
és azé monnyuk ezzel a megtérülés dologgal óvatosan kell bánni...
ha olyan helyen építünk, ahol már elviselhetetlen a zsúfoltság, és igen nagy az ebből eredő nemzetgazdasági kár (pl. M0, M10, M4, M43 amik most a legproblémásabbak), ott nincs mit számolgatni, igen rövid időn belül megtérül...
de ha "ügyesen" kihasználatlan kapacitásokat építünk (pl. M35, M6, dújvhíd), akkor ott igen elhúzódik a megtérülés, vagy esetleg sose térül meg a feleslegesen lekötött források elmaradt haszna (ill. az igénybevett hitelek kamatterhei) miatt...