Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 188001

 

"..mert ezt a főfékhenger átmérőt 4 kerékfékhengerhez tervezték."

 

6   De gondolom a traktoron a hátsó fékek vannak, hogy előre-hátra lehessen fékezni, azok meg még kisebb átmérőjűek mint az elsők.

Előzmény: gesszti (187991)
409 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 188000

 

 

 Azért az a két kör nem teljesen független egymástól. A pedál felőli dugattyú harmada/fele út után mechanikusan feltámaszkodik az elsőre. Ha abból a ledugózás okán a folyadék sehová, akkor az van amit Quattro ír. Ha meg a hátsót dugózza le, akkor szerintem nem nyer sokat a pedálerőn.

Előzmény: cam aro (187999)
cam aro Creative Commons License 2020.04.07 0 0 187999

ha egy kort ledugozol ( nyilvan legtelenitve ) attol a masik kor meg dolgozik. 

 

ha egyet ledugoz, ~felezi a nyomott mennyiseget, 

ha parhuzamositja a ket kort akkor ezt ~ duplazza. 

szvsz meg ezzel is lehet jatszani az attetelen. 

 

( nekem a dompi orra allt a kispolak ffmhengerrel. :) 

Előzmény: Quattroman (187998)
Quattroman Creative Commons License 2020.04.07 0 0 187998

semmi szín alatt ne dugózza le az egyik kört mert akkor lesz a főfékhengerében egy hidraulikus ék ami nem engedi benyomni a pedált.

nem kell cifrázni, valami kuplung felsőhenger kell aminek megfelel az átmérője pl lada.

az ha jól emlékszem 18-19mm a zuk munkahengerek 24-25mm átmérőjűek....

Előzmény: cam aro (187994)
cam aro Creative Commons License 2020.04.07 0 0 187997

az fekhatas.. gessztinek fekero kell.. ;) 

Előzmény: mica-r (187996)
mica-r Creative Commons License 2020.04.07 0 0 187996

Lehet hogy csak puha fékpofa kell :-)

Előzmény: cam aro (187995)
cam aro Creative Commons License 2020.04.07 0 1 187995

elmozdulas sem szamit. 

a nyomo, meg a nyomott feluletek aranya szamit. 

az elmozdulas majd ebbol adodik. 

Előzmény: Paco155 (187992)
cam aro Creative Commons License 2020.04.07 0 0 187994

ugyanez felallasom volt valami lengyel dompernel. 

arra kis polski ffmh kerult..brutal lett a fekero.

 

( gondolom szervos megane sem sokkal nagyobb ) 

de a kiosztasra mar nem emlekszem.

 

viszont inkabb dugozz le egy kort, vagy parhuzamositsd a kettot, de ne kosd koronkent egy-egy oldalra.. 

Előzmény: gesszti (187983)
cam aro Creative Commons License 2020.04.07 0 0 187993

nem lattam meg olyan fokolo kereket amiben ne lett volna 'onzaro' shifteles.

Előzmény: Hyuing-II (187981)
Paco155 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 187992

Oké, meggyőztél.   Ha nem számoljuk az elmozdulást akkor igazad van.

Előzmény: Törölt nick (187990)
gesszti Creative Commons License 2020.04.07 0 1 187991

Egyszerű józanparaszti. Ugyanakkora térfogat megmozgatásához egy nagyobb átmérőjű munkahenger dugattyújának kevesebb utat kell bejárni, mint egy kisebb munkahenger dugattyújának. 

 

Nálam azért problémás, mert ezt a főfékhenger átmérőt 4 kerékfékhengerhez tervezték. Kb. felére, vagy még kisebbre kellene csökkentenem a főfékhenger dugattyújának a felületét, hogy csökkentsem a pedál nyomásához szükséges erőt. 

Előzmény: Paco155 (187989)
Törölt nick Creative Commons License 2020.04.07 0 1 187990

P=F/A

 

Pkicsi=Fláb(konst)/Anagy

 

Pnagy=Fláb(konst)/Akicsi

 

Fkicsifék=Pkicsi*Amunk(konst)

 

Fnagyfék=Pnagy*Amunk(konst)

 

És Te elvileg Mérnök vagy...

omg :((

 

 

Előzmény: Paco155 (187989)
Paco155 Creative Commons License 2020.04.07 -1 0 187989

Kérlek akkor magyarázd el nekem, hogy hogyan változik a nyomás ereje az A2 fékmunkahenger felületen ha az A1 főfékhenger felületet csökkentjük.  Felhasználhatod hozzá a  P1*A1=P2*A2 hidrodinamikai nyomásképletet (jelen esetben P1=P2).

Előzmény: lapar (187987)
lapar Creative Commons License 2020.04.07 0 0 187988

Köszi!

Szóval valahol mindenképp korom lerakódás lehet. EGR-t nem babrálnám, buta vagyok hozzá. Még nem is láttam soha.

Előzmény: cam aro (187980)
lapar Creative Commons License 2020.04.07 0 0 187987

Nem mindegy, hol a vessző, ami kimaradt.

Tehát: Nem, kisebb kell!

Előzmény: lapar (187986)
lapar Creative Commons License 2020.04.07 0 0 187986

Nem kisebb kell. Főfékhengerből.

Fék munkahengerből kellhet nagyobb átmérőjű.

Előzmény: Paco155 (187985)
Paco155 Creative Commons License 2020.04.07 -1 0 187985

"Arra gondoltam, hogy kicserélem valami olyan főfékhengerre, aminek kisebb átmérőjű a dugattyúja."

 

Izé..... HA kisebb pedálerőt szeretnél akkor nagyobbra kellene. :P

Előzmény: gesszti (187983)
gesszti Creative Commons License 2020.04.07 0 0 187984

Nem tudom, hogy főfékhenger szempontjából fontos infó-e, hogy dobfék. 

Előzmény: gesszti (187983)
gesszti Creative Commons License 2020.04.07 0 0 187983

Urak, nem autó, de mégis. 

 

Van egy kistraktorom, aminek a fékjével van bajom. Zuk fékmunkahengerek vannak benne. 2 db. Ezekhez van egy Zuk, vagy Uaz, 1 körös főfékhenger. Nem jó az áttétel, túl nagy erővel kell nyomni a fékpedált, hogy fogjon. (Pedál mechanikai áttételével nincs gond. Maga a nyomó rúd is elgörbült a nagy erő miatt...) 

 

 

Arra gondoltam, hogy kicserélem valami olyan főfékhengerre, aminek kisebb átmérőjű a dugattyúja. Pl. Megane 1 főfékhengerem van polcon. 

 

 

2 körös főfékhengernél, ha az egyik kört az egyik oldalra, másik kört a másik oldalra kötöm, az működhet? 

Ata61 Creative Commons License 2020.04.07 0 0 187982

OK,azt nem tudtam,hogy visszajelez.

Előzmény: mica-r (187977)
Hyuing-II Creative Commons License 2020.04.07 0 0 187981

Azt kiolvastam már hogy ford fazon, és hátul kell betolni a laposvasat.  A tulaj szerint ezen 120e  ként  cserélni kell okoskát, mert zajos . Na most ezt ő hallja. Én még nem is láttam az autót, de ő fizet én dolgozok. A kérdésem az lett volna, hogy a v.tengelyhez viszonyítva hogyan kell a külső bordás kereket tájolni? Vagy azt nem kell? Az új kerék alapban van?  A PUG. nem tom melyiknél a stiftet ha bedugom az a közepét és a külső részt is blokkolja.  Ezen ha jól láttam a fogaskeréken van a jel, de ettől a közepe elfordul ugye, igy lehet nem jól állítom össze.  Az irodalom  célszerszámot csak a motor felfüggesztéshez ad.

Előzmény: cam aro (187979)
cam aro Creative Commons License 2020.04.06 0 0 187980

. 2000 körül meglódul.""

 

reszlegesen nem zaro egr IS okozhat ilyen hibat. 

Előzmény: lapar (187971)
cam aro Creative Commons License 2020.04.06 0 0 187979

nem ertem a kerdest. 

data szerint ez szijas motor, a szijon levo jeloleseknek kell passzolni.,

 

(sejtek valamit.

levetted a kereket, nincs tajolo shift. 

>> go to ford.

hatul lesz a veztengok vegen ha nem tevedek., ) 

Előzmény: Hyuing-II (187970)
cam aro Creative Commons License 2020.04.06 0 0 187978

rengeteg psa-n ereszt ott.

...es az osszesen szinte kezzel vannak meghuzva a csavarok.  

 

amit nem tudok az ket dolog. 

- a tomites huppan ossze, ezert lazulnak fel a csavarok..

( ami ugye elb@szott dolog lenne, mert - gumi- tomitest nem huzunk nyomatekra ) 

 

-e'felejtettek meghuzni.. :) 

Előzmény: 1995peti (187969)
mica-r Creative Commons License 2020.04.06 0 0 187977

Villanyállítós szokta jelezni, ha nem megy véggig az állítási tartomány.

Előzmény: Ata61 (187976)
Ata61 Creative Commons License 2020.04.06 0 0 187976

Mindegy mi vezérli,lényeg hogy könnyen mozogjon ha kézzel mozgatod.Persze a vákuummal,vagy elektromos működtetéssel is lehet hiba,de először nézd meg,hogy könnyen mozog-e.

Előzmény: lapar (187974)
mica-r Creative Commons License 2020.04.06 0 0 187975

Lehet vákuumos, de lehet elektromos is. Én még soha nem láttam közelről ilyen motort. Neked kellene megnézned.

Előzmény: lapar (187974)
lapar Creative Commons License 2020.04.06 0 0 187974

Köszi, ez jó ötletnek tünik, megkeresem, és megnézem.

Régebben is valami vákumcső hiba volt, bár akkor kigyulladt a csekkendzsin is, turbónyomás hiba miatt. Ez most még nincs, csak kicsit, mintha gyengébb lenne. (nem föttög :-)

A változó geometriás turbót nem vákum vezérli?

 

Előzmény: Ata61 (187973)
Ata61 Creative Commons License 2020.04.06 0 0 187973

A geo lapátokat működtető karról akaszd le a rudazatot,és a kart kézzel mozgasd. Könnyen mozog akkor viszi a lapátokat,nincs kokszolódva,akkor valszeg nem ott lesz a hiba.Ellenkező esetben persze lehet.

Előzmény: lapar (187971)
mica-r Creative Commons License 2020.04.06 0 0 187972

Elképzelhető

Előzmény: lapar (187971)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!