Elegem van a budapesti kerékpárosokból, akik azt képzelik magukról, hogy ők az utak királyai. Azokból akik agyilag képtelenek felfogni, hogy ha nincs világítás a bringán, és este tekernek, azok magukat veszélyeztetik. Akik a járdán döngetnek el kisgyerekek mellett, mert ők a nagy egoista kerékpárosok. Akik mindenre és mindenkire tekintet nélkül tekernek. Azokból akik a kerékpárosokat az utak söpredékévé tették.
Tudod mit, jelölj meg egy helyet a belvárosban, odaállok kamerával fél órára. Számoljuk meg....
Már egyszet megcsináltam a Margit híd pesti hídfőnél. Fél óta alatt 1 !!!! szabályos bringás ment el. Aki megállt a pirosnál, és lámpa is volt rajta elöl hátul. A többiek csodákat műveltek
De megismétlem szívesen a felvételt, ha már jobb idő lesz.
Jó eséllyel.két csoport van. Az egyik az olyanfajta bringás, akik gyártják az ideológiát ahhoz, amit csinálnak. Mert nekik mindent szabad, és nekik jogaik vannak, és a közlekedés részei, felette állnak (ideológiai alapon persze). Akik megmagyarázzák, hogy semmi közöm ahhoz, hogy naponta 3-4x ütnek el nyáron a megagigabeingások, és hogy nekik joguk van a járdán tekerni, meg a zebrán, meg mindenhol. Szemben a forgalommal, centikre elhúzva a gyalogoktól. Akiknek minden lámpa zöld, függetlenül a szinétől. Ez az egyik csoport, akknek jeles képviselője vagy.
A másik aki nem feltétlen akatja fogni a gyereke kezét, a járdán történő séta közben, mert néhány bringás saját ideológia alapján értelmezi a kreszt.
Alanyi jogon az autósok 90% leszar engem,elhúz mellettem centikkel,letúr az útról,kijön az orrom előtt mert úgy gondolja,áthúz a piroson mer neki alanyi jogon jár........de nem folytatom....te eletedben nem ültel bringán barátom.
Ugye nyugodtan írhatom, hogy minden gyalogos bunkó, körülnézés nélkül mennek át a kerékpárosoknak fenntartott kerékpárúton, illetve a kerékpárutat használják járdának, ami meg a bunkóság csimborasszója. Gondolom, az autópályán nem mernek gyalogolni, hisz a kamion nagyobbat üt, mint egy kerékpár. Úgyhogy nem csak bunkók, de gyávák is.
nem csengethetsz, hanem tűrsz, mert te ott alárendelt vagy
nem azért csengetünk, hogy húzzon onnét, hanem azért, hogy tudomása legyen arról, hogy közeledem, és ne lépjen hirtelen ki elém. az ő biztonsága érdekében. nem összevissza csengetek, hanem csak egy rövid jelzést adok le neki.
és az egy sorban való haladás nem csak a járdán igaz, hanem mindenhol. úgyhogy felesleges kiemelned.
54. § (1)335 Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni.
(2)336 Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.
(3)337 Kerékpárral az útpadkán, az úttesten és a járdán csak egy sorban szabad haladni.
gyalogos forgalom zavarása nélkül = nem csengethetsz, hanem tűrsz, mert te ott alárendelt vagy
legfeljebb 10 km/óra= nem száguldohatsz, hanem túrsz, mert alárendelt vagy
csak egy sorban = szépen egymás után, nem össze-vissza.
Miröl beazélsz? Hogy várhatsz el normális viszonyt, ha te magad a járdáeól csöngeted le a gyalogokat? Mert szerinted erre jogod van? Ugye nem zavar ha én is jogokat formálok? Pl bringasávban parkolok, stb? Mert sietek és ugye meg lehwt érteni, ha wlkések akkor nincs állásom? De ugye nem baj? Remélem hálás vagy érte.
"Te szelektíven gyűjtöd a szemetet, és kerékpárral szállítod el a gyüjtőkonténerekhez?"
Nem esik nehezemre, bármilyen nehéz elhinni. Sőt, annyira környzeettudatos vagyok, hogy a szelektív mellett iszom a dobozos sört.
"Nem hiszem, hogygyáegitélése a Te feladatod lenne, hogy ki miért ül autóba."
Neked sem feladatod megítélni, ki miért megy ott, ahol te is vagy.
Mert a Margit híd úttestjén (amikor szabályos volt) kezdeti indokod a "veszélyesség" volt, aztán sikerült elismerni, hogy kényelmetlenséget okoz megelőzni a lassabbat, vagy kivárni az alkalmas pillanatot az előzésre.
" Szerintük ők nem tehetnek arról, ha az autók keresztben állnak az úton, és nem tud a villamos haladni."
Látod, ebben egyetértünk!
"De amit írsz az nagyon súlyos."
Súlyos? Ha átmegy rajtad a pótos IFA keresztezve a kerékpárutat, az súlyos. Nem is írtam, hogy egyetértek a járdázókkal. De mit szólnál hozzá, ha mondjuk a BAH csomóponttól kellene kocsival menni a Keleltihez, de az Erzsébet híd, és a Rákóczi út le van zárva? Mert csak, vannak kis utcák. No, hasonló "okos döntés" a kerékpárutakra kényszerítés.
"Ja, értem ez igazán komoly indok. Így már mindent szabad???? Ha sietek, mehetek a buszsávban, a villamosvágányon, a kerékpárúton autóval, motorral????"
Láttam már erre (nem követendő) példát, jó párat. Nem csak biciklisektől.
Amíg felújították a Margit hidat, addig a sok paréj ugyanúgy tekert a gyalogosok között. Pedig ki is volt írva, hogy told a bringát. És persze csöngetve a gyalogokra, a nagyonjófej másokra is vigyázó kivagyi hülyegyerekek. Utána azt a marhát, a kiengedte az uttestre a bringásokat a hídon, ott tekertetném fel-alá, amíg az amúgy is baromi szűk ívben fel nem kenik a járdára.
Mit nem lehet azon megérteni, hogy bizonyos helyeken nincs helye a kerékpárnak????
Igen, sajnos idevezetett a folyamatos bégetés, hogy az úttesten veszélyeeeees. Ennek a GARFIELD nevű nicknek másfél éve még az volt a baja, h. miért kerépároznak a Margit-híd úttesten, amikor ott a világszínvonalú biciglijárda, igaz ott összeütközik a bringás a gyalogosokkal, de legalább nem csapja el őket a Combinotól megijedő autósok.