Tegyük hozzá, Sínbicajos topiktárs se kívülálló, két napig megállás nélkül drótkorongoztuk a Gondola főkeretét. Történelmi nap volt, a telephelyen kilenc, a vonalon két flex dolgozott egyszerre :-).
sajnos nem. az a néhány baleset amiről belső iratanyag maradt (talán veled is beszélgettünk annó a ládi 1435/1000 fonódó 760 keresztben történt láev/máv összeütközésről) abban sem szerepelnek pályaszámok.
Nem állunk szemben senkivel. Én pl minden kisvasútnak híve vagyok, egy pécsi vagy gyöngyösfaluinak, amelyek hozzánk képest is kicsik.
Ha az én kívánságom szerint lenne KK és Nyír az állam kárára járna minden nap ahogy 2009 előtt de inkább minimum a 2000 körüli színvonalon, augusztusban meg innánk a páleszt miközben Nagy Józsi ordít a megafonba akóR meg igazítja a gőzöst.
De sajnos nincs így.
Ugyanakkor nekünk meg a gépeinknek lóg a belünk a sok utastól, tán akóR irigy ezért és azért sír itt meg támad minket?
Ehhez persze kell az aktív fészbúkos megjelenés is amit én utálok de e nélkül nem megy. Szerencsére egyik vezetőségi tag ezt aktívan végzi.
Vannak itt a kecskeméti hívek és vannak a kemenceiek. Sajnos szemben állnak egymással. A kemenceiek nekiálltak és csináltak valamit, de kívülállóként úgy látom, hogy a kecskemétiek sajnos csak sírnak. A szembenállás meg abból ered, hogy a kemenceiek tapasztalták mi-mivel jár, és ezt el is mondják, a kecskemétieknek meg könnyebb ellenségesen felfogni, mint össze állni és utánuk csinálni. Nem arról kellene beszélni, hogy mit, hogyan kellene csinálni, hanem el kellene kezdeni. Ha megakadnak, biztos adnának tanácsot a továbbhoz
régen én is próbáltam keresni rá. a vásárhelyi rakodóról indult szerelvény futamodott meg, majd történt amit írtál. sajnos ennél tovább nem jutottam. rövid életű, nagy emelkedésű szárnyvonalként üzemelt. most csak emlékezetből írom, de a sorsát az pecsételte meg, hogy a fuvarosok, akik a rakodóra szállítottak, nem sokkal nagyobb áron a ládi rakodóig/fatelepig is hajlandók voltak szállítani, így nem érte meg a fát duplán rakodni.
a korabeli lapokban találtam hírt arról, hogy a Szinvavölgyi Vasút 16 kocsiból álló tehervonata 1925. január 22-én Óhuta környékén kisiklott, leborult a töltésről, mozdonya pedig felrobbant. Lehet tudni, milyen mozdony lehetett az áldozat?
Felettes szerv: talán ha rögtön a Miniszterelnöknek úrnak írnék, ő Felcsút alapján átérezheti, mi motiválhat engem.
Visszaolvasva a hozzászólásokat, az egyórás menetidő miatti aggodalmat sem értem, az utasok 20 % beszélgetne egy jót, 80 % meg nyomogatná az okostelefonját.
tartok tőle, hogy ferinek nem fogják odaadni a vasutat. valószínűleg a kérdésben nem a máv, hanem valamely felettes szerve lesz az illetékes. ha feri felkeresi az érintett önkormányzatokat és velük egyeztetve összeállva készít egy tervet, sok pecséttel, aláírással, akkor arra már választ kap. talán ez a válasz még nem az igen lesz, hanem az, hogy mi kéne még az igenhez.
göröngyös útnak ígérkezik, de akkor most jöhet a pillanat, amikor feri nem a neten sír, hanem belevág. hiszem, hogy ha feri elakad, akkor tanácsot kérhet itt a fórumon is, a kbk-tól is. a magam részéről - amiben tudok - igyekszem támogatni.
Az még a szocializmus időszaka volt, napjainkban kapitalizmus van. A MÁV-nak a bontás is pénzbe és emberbe került volna, mennyivel olcsóbb volt könyvjóváírással átpasszolni a helyi Tanácsnak, TSz.-nek. :-)
Kíváncsiságból megírnám a kisvasút elkérő levelet, címezzem egyből a MÁV Vezérigazgatónak? Vagy lejjebb kell kilincselni?
Elég lenne mondjuk egy 5 évre bérbeadás évi 1 Forintért, az alatt ki lehetne pucolni a pályát és kitapasztalni, milyen a helyi hozzáállás és mire van erő, energia, tőke.
Tipli 280+áfa (elvileg 6K-600 és 6G-760 aljba egyaránt jó, azonos méret)
Talpfa - nagyon akciósan 2016-ban volt kb. 1000-1500 Ft - 1,25 m hosszú, 600-hoz
Betonalj - egy jó 10 éves ajánlat szerint 6000 Ft (ennek egy része az öntőforma ára, ami annál többfele oszlik, minél többet rendelsz)
Kemence 4 km-ére évente 1,5-2,5 millió forint pft anyag költség és min. 12 hónap*2nap*10fő*8óra munka. Néha ennél sokkal több. És ez kisebb fejlesztések mellett a szintentartásra volt épp elég. A pálya elemei emberi léptékűek, még önkéntes informatikusok is megbírkóznak vele, míg a 23-as már egy más világ.
2011-ben szó volt róla, hogy akóR szervez pft-t. Mentem volna, de nagy volt a csend. 2013 óta pályamesterként töltöm kevés szabadidőmet Kemencén. Már a nyilvános hajtányozásra sem tudtam lemenni... Pedig jó lett volna.
T. Urak, a KK kapcsán át ne harapjátok egymás torkát!
A békesség jegyében inkább azt kérdezném, erről a dologról mit lehet tudni mostanság?
A múltkor véletlenül futottam bele, miközben valami egész mást kerestem. Ugyanakkor semmiféle aktuális dátumot nem találtam ott, így fogalmam sincs, ez a bizonyos dolog még szerveződik, netán zátonyra futott, vagy mi van vele?
Ja, és ha a MÁV nem akarja átadni (ahogy sosuke topiktárs írja), akkor miről is álmodozunk?
ha sok évtizeddel ezelőttre nézünk vissza... szűntek meg a kisvasutak. a városi tanácsok kaptak a lehetőségen, majd ők tovább üzemeltetik úttörővasútként. tájékozódtak. szembesültek vele, hogy ez mivel jár. a többségük itt már el is engedte. aki mégis belevágott, az megkapta a kért vasutat.
ha egy évtizeddel nézünk vissza... egy önkormányzat szeretett volna egy épp kinyírt vicivonalat tovább üzemeltetni. leültek a mávval tárgyalni. a máv elmondta, mivel jár az üzemeltetés, és mennyibe kerül egy évre kivetítve. ha kell, akkor a lehetőség adott. nem kellett.
ha ... -""- ... egy 1992-ben leállított kisvasutat tovább üzemeltetni. a vonal ma is üzemel.
kecskemét napjainkban: láthatnánk azt az elutasító iratot, melyet a máv írt egy ezzel kapcsolatos kérelemre?
Okostónit azért simán perelhette volna polgári peres eljárásban a gyűjtő (vagy akár a szállító felelősségbiztosítóját is, ha volt neki), mert egy szakértő valszeg legalább a felújításra fordított összeget kárértékként állapította volna meg, na meg azért egy muzeális tárgynak is van értéke egy megfelelő szakértő szerint.
Persze ehhez ismerni kellene az Óperencián túli ország vonatkozó jogszabályait, de szvsz túl könnyen feladta a gyűjtő. (Nálunk a korábbi Btk. szerint még bűncselekmény is volt a múzeális tárgyra elkövetett gondatlan rongálás, ma már nem, csak a szándékos.)
Pár hónappal ezelőtt egy gyűjtő az Óperenciás tenger túloldalán kényszerfelszámolás alatt levő múzeumból megvette a frissen felújított 70 éves dízelmozdonyt. Szakavatott kezekre bízta a mozdony elszállítását. Jött a csapat és felrakták a trélerre. Kamionos barátunk útközben úgy döntött, hogy nem a megbeszélt útvonalon megy tovább, hanem levág egy kanyart. Mire a konvoj többi tagja észbekapott, okostóni rakománya amortizálódott. Útban volt egy aluljáró, amibe lassítás nélkül beszaladt. Biztosító persze nem fizetett egy vasat sem, mert a gépnek szerintük nem volt értéke. Ami megmaradt belőle az kohóba ment.
Nem a talpfa áráról van szó. Régebben sem volt nyereséges a kisvasút, de üzemeltették. Aztán úgy döntöttek, hogy veszteséget nem termelnek tovább. Semmilyen más értéket nem láttak benne, mint a járművek maradványértékét. "Kidobták".
Megjegyzem: vannak dolgok, amik értékek, de nem mérhetők pénzben, és amiket manapság kezdenek figyelmen kívül hagyni. De ez már nem a topik témája.
Ja, és ha a MÁV nem akarja átadni (ahogy sosuke topiktárs írja), akkor miről is álmodozunk?
Egy idióta fogyasztói társadalomban élünk, ahol a régi dolgoknak döntő többségében nincs értéke, és eldobják. Amikor egy társadalomban a pénz lett az isten (a bálvány), akkor mindent annak alapján mérnek, ne csodálkozzunk, hogy kicsi az esély a kisvasút újra indítására. Sajnos jelenleg ez a realitás.
"A KK bezárását változatlanul sajnálom és nem bántam volna ha az elmúlt 10 évben és a jövőben is elment volna államunk költségvetéséből évi 1-2 milliárd arra hogy a KK és az NyK a korábbi formában üzemeljen."
Egyetértek vele, de sajnos a "ha" kategória nem játszik. Egy fenntartás, üzemeltetés olcsóbb, mint újra építeni.
"Ugyanakkor bízom benne hogy tettrekész emberek munkájának gyümölcsként egyszer még a KK legalább egy része is üzemelni fog."
Próféta szóljon Belőled! Én nem vagyok ennyire optimista, félek, hogy a szükséges számú ember nem fog összejönni. Bár ne lenne igazam!
- Forrást kell találni az egyéb infrastrukturális dolgok újra indításához. Pl. az épületek rendbehozatala. (Üzemanyag töltése hogyan történne? Azt nem kell felújítani?)
Egy tizenéve rohadó pályában gyakorlatilag az összes fa keresztaljat cserélheted - beleértve a váltófákat is. A betonaljaknál a tipliket. Az elsárosodott, teherbírás nélküli ágyazat biztos, hogy alkalmas lesz vasúti közlekedésre és nem csak hajtányozásra?
Ha felújítod a pályát (mert muszáj), akkor már nem a fenntartási méreteket kell a pályának tudnia, hanem az újat. Hány helyen kell majd kitérőt cserélni? Honnan lesz megfelelő kitérő?
"Mindezt az arra hivatottak segítsége nélkül, vagy ellenében"
Megint másoktól várod (várjátok) a segítséget. Egy projektben (ha az önkéntesekből áll és nem fizetett "zsoldosokból") azok fognak részt venni, akik hisznek annak sikerében. Olvashattad többektől a kételyeket. Ők nem fognak részt venni ebben a munkában, részben mert véleményük szerint kudarcra van ítélve, részben, mert egyeseknek elég feladatot ad Kemence. De ez még nem jelenti azt, hogy "ellenében". El kéne már felejteni ezt az üldöztetési mániát. Tehát, ha meg tudtok elegendő embert győzni Kecsó sikeréről, akkor el tud indulni a projekt. Ha nem, akkor el kell engedni, bármennyire is szomorú.
Végül egy kérdés: ennek a 30 km-nek az üzemeltetéséhez hány emberre lenne szükség? Vedd számításba, hogy ennek a hossznak a pályafenntartása nem egyszerű - már csak a hossz miatt sem.
Ha valaki ezt csinálná, minden lehetséges szakmai segítséget megadnánk neki, tapasztalatokat megosztanánk, stb.
A KK bezárását változatlanul sajnálom és nem bántam volna ha az elmúlt 10 évben és a jövőben is elment volna államunk költségvetéséből évi 1-2 milliárd arra hogy a KK és az NyK a korábbi formában üzemeljen. Ugyanakkor bízom benne hogy tettrekész emberek munkájának gyümölcsként egyszer még a KK legalább egy része is üzemelni fog. NyK Sóstóig való újraindulását is akkor hiszem el ha már 3 napja üzemel.
Mi ez a "Kecskemét ellenében"? Az, hogy nincs kapacitás a Kecskeméti ügyet felkarolni, valamint a KBK nem látja értelmét (kivitelezhetőnek) Kecskemét feltámasztását (=újra építését, üzemeltetését), az nem jelenti azt, hogy bárki is keresztbe akarna tenni ennek.
Azok, akik úgy gondolják, hogy Kecskemét feltámasztható, fogjanak össze, és csinálják! Senki nem fog ellenállni szerintem a KBK részéről. Ha viszont erre sincs elég (és megfelelő) ember, akkor mi a garancia, hogy működőképes lesz a kisvasút a pusztában?
"A KBK vasútüzeme - Kemence - amennyiben minden más munkát háttérbe szorít és minden együttműködést másokkal lehetetlenné tesz, akkor baj van."
Tényleg azt gondolod, hogy az az 1-2 tucat ember, akik Kemencét csinálják a szabadidejükben, képes lenne még további kisvasutak feltámasztásában közreműködni? Egy fenékkel nem lehet az egri ménest megülni! A KBK nem egy hatalmas szervezet, hanem egy erősen behatárolt létszámú egyesület.
Miről szálljak le? Rajta sem voltam a Kk-n... Annyit jegyeztem meg az rendszeresen visszatérő sírdogálásod kapcsán, hogy ha tudsz, akkor tegyél Kecsóért, ha nem, akkor van más kisvasútbaráti lehetőség.