Keresés

Részletes keresés

illesf Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71547

Bőőőő Józsga, te nagyon béna vagy...

Előzmény: Józsga (71546)
Józsga Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71546
Előzmény: etwg (71502)
jokepu Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71545
Egy kis érdekesség a 70-esről:

Reggel a 2259-es ingát a V63 155 hozta, a szerelvényben nem volt BDt.
Kicsivel később Rákospalota-Újpest északi kijáratánál 1047 005 haladt Vác felé, gépmenetben, ez utóbbiról bizonyíték is készült.

CsT

Józsga Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71544
Személyek: 713 (asszem, de nem biztos),
Gyorsok: 664,
Terhek: 644, 664.
Előzmény: nidsz (71535)
gyurmosz Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71543
Egyébként szerintem a Westenddel mást is nyert a Nyugati; parkolóhelyeket (igaz, jó drágákat), tiszta, kultúrált mosdókat, szórakozási lehetőséget a várakozó utasoknak...
Előzmény: hmsoft (71541)
gyurmosz Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71542
A kép alapján úgy fog kinézni a dolog, hogy a csarnokban megmaradnak a vágányok, az aluljáró pedig alattuk fog folytatódni - természetesen a boltok is oda települnek majd.
Előzmény: V63 026 (71540)
hmsoft Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71541
seTTebello,

Egy újabb kis fedvény.
Az "Fr" sorozat az "F"-en belül visszatáplálófékes volt (illetve annak szánták). A súlyos üzemi problémák ezzel jelentkeztek.
Így viszont az "r" alváltozatjel stimmel, később is "r" volt - általában - a visszatáplálófékes változatok jele (pl. VL80r).
És úgy tűnik, ez az Fr viselte egy darabig a "T" jelet, de még nyomozok.
Hasonló, ignitronokon megvalósított visszatáplálófék viszont létezett NEVZ-es gépeken is, nyilván az Fr mintájára, plusz üzemeltetési tapasztalatok, ez volt a VL60r. (Amivel szintén nem arattak túl nagy sikert. A VL60-asok későbbi "szilíciumosítása" során a VL60r-ek is VL60k-vá váltak, amivel a villamosfék sajnos ugrott.)

Ellenben nem tudom, mennyire ismert, de az F mellett volt még egy "merítési lehetőség", a "K" sorozat, ez utóbbi Siemens-Krupp, 1961-ben, és már nem ignitronos, hanem szilícium egyenirányítós. 20 db-ot szereztek be belőle, a cél ugyanaz volt, mint az F-nél: tanulmányozni a konstrukciót.
A "K" az irodalom szerint sokkal jobban bírta a gyűrődést, mint az "F", lényeges problémákat nem említenek (pl. az egyenáramú segédgépek üzembiztosságára panaszkodnak kissé), igaz, még Németországban végeztek vele olyan terhelési próbákat, hogy 1 forgóváz selejtezése után, a maradék 3 vontatómotorral 2000 t vontatása - sajnos csavarkapoccsal nem tudták (vagy nem merték) a teljes terhelést kipróbálni.
A teljeskörű kísérletsorozat (scserbinkai próbapálya, stb.) után a gépek az észak-kaukázusi "Kavkazszkaja" GF-re kerültek. A sorozatot 1978-ban selejtezték, ekkor már csak 5 üzemképes gép maradt. (Mindez egyáltalán nem von le a sorozat értékéből, hiszen kb. "néhány bütykölés és még ami belefér"-re volt kitalálva "kinti" léte. Sőt, ilyen körülmények között figyelemreméltó, hogy ennyi ideig bírta, főként azt tekintve, hogy a "Kavkazszkaja" GF környéke nem éppen a Nagykunság domborzati jellemzőivel rendelkezik, és a mozdonyt sem éppen 5 személykocsival és hasonlókkal terhelték.)

hm

V63 026 Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71540
Most már csak az nem világos, legalábbis a mostani cikk alapján, hogy a vágányok maradnak-e a csarnokban? Mert egy előző irományból úgy tűnt, azok mennek a boltok érdekében, itt meg úgy tűnik, a boltok költöznek az alagsorba.
Akárhogy is lesz, azért ez nem holnap lesz. Reménykeltő viszont, hogy a Nyugati-Westend korpodukcióval a Nyugati nyert, ha mást nem is, legalábbis tetőt a szélső vágányok fölé.

MaZó

Előzmény: gyurmosz (71539)
gyurmosz Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71539
Volt ott egy kép, nem is tűnt olyan vészesnek a dolog. Mondjuk vaélszeg azért, mert ott van az aluljáró eleve...
Előzmény: V63 026 (71530)
rg7 Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71538
"Csúnyán át akarsz verni, ez sokba kerül még neked!"

Én hogyan verném át a Magasságos Jó Uramat?

Dehát Uram, Te mindent látsz, nem?

(Remélem azért nem jutok a pokolba:))

Előzmény: THE GOD (71506)
rg7 Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71537
"Csak azt akarom mondani, hogy nem tudom, honnan vették, hogy Te a Mándoki vője leszel, mikor mások meg az elnök lányával láttak?!"

Hát ezt én sem tudom...(De el szeretném olvasni a jegyzőkönyvet)
Még jó, hogy az asszonypajti nem olvassa a topikot:))

Egyébként, ha már itt minden nagy ember vője leszek, egyáltalán van valamelyikőjüknek lánya???

Előzmény: DGKUm (71505)
kkalmi Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71536
2003 január 1.-től a visszatérítésekkel kapcsolatos díjak jelentősen megváltoztak:

A visszatérítés kezelési költsége a menetdíj összegéből 25%, de
-legalább 50 Ft,
- legfeljebb 300 Ft.

Az 50 km övezet alatti menetjegyek visszatérítése korlátozva volt. Úgy tudom, hogy ez jelenleg nincs érvényben.

"Kiskapu" az ÜSZ-ben:
Ha nem akarsz kezelési költséget fizetni, akkor egy lehetséges megoldás az, hogy várni kell egy legalább 10 perces késsel közlekedő vonatra, ráfogni, hogy pont ezzel akartál utazni, így lemondasz az utazásról és a menetdíjat kezelési költség nélkül fogják visszatéríteni.

Előzmény: Ifjuindy (71454)
nidsz Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71535
tudja vki hogy milyen vonatok mennek Hodostól Murska Sobotáig az új vasútvonalon?mármint milyen típusú?
a magyar szakaszon mindig BZ megy Zalalövő és Bajánsenye között?
sssey Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71534
Egy kérdés:

A berettyóújfalui RoLa-"terminál"-lal kapcsolatban mikor végeztek próbafutásokat, illetve közlekedett-e nem-próba szerelvény?

sssey

v_peti Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71533
És mikor jönnek már be a szlovének is a jó kis GM-ekkel???? :-)))
Intercity-vel vagy tehervonattal jönnének? Esetleg mindkett?vel?
Előzmény: nohab (71499)
hmsoft Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71532
Sziasztok!

2 db. fedvény a "mátrakerülő" hozzászólásomhoz, valamint V63_1668:

Fedvények:
1. A Hatvan-Selyp szakasz autentikus források szerint 100-as, nem 80-as - mielőtt még a pályamester elolvasná és levenné 80-ra...
2. Kisterenyén a Hatvan felé közlekedő vonat mozdonya M41 2137 volt, csak a 7-est a felvételen kissé nehéz volt kiérteni, mert közben belecsörgött a Salgó Csörgője.

V63_1668: Valóban nem dózerolási szándékkal írtam, amit írtam, ezt ezzel gondolom le is rendeztük.
Viszont egy momentum még érdekes lehet. A Bz remot során mit csináltak vajon a Skoda motorokkal? És ez általános kérdés: bemegy a jármű mondjuk a Szolnoki Járműjavítóba, és ott kivesznek belőle ezt-azt, betesznek másik ezt-azt. A kivett ez-az mondjuk könyv szerint nullánál nagyobb értékű. Mi a követendő gyakorlat? Ki kell számítani a kivett ez-az és a betett ez-az értékét, és csak a különbség számlázható ki anyagköltség címén? Vagy először néhány manőver segítségével a kiveendő ezek-azok könyv szerinti értékét nullára futtatják, és csak azután megy a Bz Szolnokra? És ha igen, de közben a kivett motor még műxik, mit csinálnak vele a járműjavítóban? Mert ha ezek után eladnák Józsi bácsinak búzaőrlő gépet hajtani, az tiszta nyereség lenne (nem Józsi bácsinak)...

hm

taksony11 Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71531
Legyen inkább m101 001, mert 10 tengelyes...
Előzmény: peterr (71488)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71530
Sajtószemle a Keleti átalakításával kapcsolatban:

"2003.03.13 - Népszabadság
Modern üzletközpont lesz a Keleti alatt
Jó néhány év és - szerény számítások szerint is - több mint tízmilliárd forint kell a Keleti pályaudvar tervezett korszerűsítéséhez. Azt egyelőre nem tudni, mikor kezdődhet az alagsori passzázst, a kétszintes vasútállomást tartalmazó tervek megvalósítása. Bizonyos azonban, hogy a beruházáshoz befektetőket keresnek. Évekkel ezelőtt elkészültek azok a tervek, amelyek alapján a Keleti pályaudvart a nyugat-európai trend szerint is korszerűnek számító, minden utasigényt kielégítő állomássá fejlesztenék. A tervekben kétszintű állomásépület szerepel, ahol a kényelmes utazás mellett a várakozás kulturált feltételeit is megteremtené a MÁV Rt. - tudtuk meg Vörös Tibortól, a társaság főépítész-helyettesétől. Az alsó szinten, a csarnok alatti pincerendszer feltárásával és egybenyitásával több ezer négyzetméter területet nyernek, itt biztosítanák a tervek szerint a pályaudvar peronjainak gyors és akadálymentes elérését. Az új utasterekhez kapcsolódó üzletek, éttermek és egyéb szolgáltatóegységek létesítésével pedig jelentősen növelnék az állomáson működő kereskedelmi kínálatot. A helyiségeket az épület két szárnya alatt, passzázsszerű elrendezésben helyeznék el, középen mozgójárda segítené a közlekedést. A szintről a metróállomást és a vágányokat is közvetlenül meg lehet majd közelíteni. Az utascsarnok két szintje között látványlifttel, mozgólép csőkön lehet majd közlekedni. Átalakítanák a vonatfogadó csarnokot is, ahol nemcsak az utazásra, hanem a várakozásra is kényelmes, kulturált körülményeket teremtenének kávézók, éttermek, korszerű büfék nyitásával. A merész elképzelések megvalósításához szerény számítások szerint is több mint tízmilliárd forint kellene. És ez az összeg nem tartalmazza azt a jelentős költséget, amelyből az építés idejére ideiglenesen átalakítanák a csarnok vágányait és a peronokat. A társaság a projekt megvalósításába befektetőket vonna be. A jelenlegi számítások szerint összesen csaknem tizenkétezer négyzetméter területet hasznosítanának, hosszú távú - huszonöt évre szóló - szerződéssel. Bár a kivitelezésre néhány hónappal ezelőtt megkapta a műemlékvédelmi hivatal engedélyét a társaság, egyelőre nem tudni, mikor kezdődnek a munkák. Ezt a cégvezetés a MÁV hamarosan elkészülő stratégiai tervében határozza meg. A Keleti pályaudvar csarnokának évekkel ezelőtt megkezdett, több ütemre tervezett felújítása azonban a fejlesztési tervektől függetlenül folytatódik. Hamarosan visszakerülnek például az 1935-1936 között eltűnt szobrok - illetve azok hű mása - a főbejárat fölé, az óra alatti párkányra. A két női és két férfialak a vasúti közlekedéshez kapcsolódó négy tevékenységet - a nehéz- és könnyűipart, a kereskedelmet és a mezőgazdaságot - ábrázolja. "

FOMA Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71529
"lehet hogy nem a Somogy expressz volt hanem valami más és lehet hogy késöbb indult de a többi igaz!!! "

Nana.:-) Mivel vélhetően a 8006 volt, ezért a 8 Bx sem lehet igaz. De a többi biztosan stimmel.:-)

Előzmény: nidsz (71519)
V43 2376 Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71528
Egy dolgot kihagytam a felsorolásból:

V43 1038 Rákos felől érkezett,mögötte a V43 1030-assal,amögött pedig a V43 1031-essel. A V43 1038-as húzta a másik kettőt. Józsefvároshoz kiment értük az A28 001-es,behúzta őket a Járműjavítóba. A V43 1030-ast és az 1031-est az Eiffel csarnokba tolták,a 1038-as pedig a dízelbe.
Szép volt a MÁV 6 darab 103x-as Szilijéből hármat összekapcsolva látni.

Előzmény: V43 2376 (71521)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71527
Segítség!

Holnap délután megyek Püspökladányba Gokartot fotózni. Látta őket valaki ott mostanában? Vagy Vésztő már visszakapta a Bz-it?
(Én legutóbb vasárnap este láttam M32 2032 P.ladányban.)

MaZó

V63 026 Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71526
"Azaz bizber KO. "

Az lehetséges, mert ezen a szakaszon nyáron is volt már, Apafa és Csapókert között a jobb vágányon.

MaZó

Előzmény: sssey (71525)
sssey Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71525
V63 026:

Debrecen hátárában, a hajdani MGM gyárnál (közismertebben Göcs) lévő átjáróban V43 1110 döcögött 6235-el, kb. 40 km/h-val, miközben a helytelen vágányon szintén Apafa felől M62 058 gépmenetben biztos sebességkülönbséggel elzúgott mellette. Nem gyakori látvány, az biztos...
(Hogy 6235 miért baktatott olyan lassan, azt nem tudom, Csapókerthez azért még nem kell ott fékezni, a városban 100-as lassújel van, de még a Szergej sem nézett ki úgy, mintha 100-al menne.)

Kedden a 14600-as kb pontos volt Karcagon. Majd 1 vagy 2 térközt mentünk normál tempóban, majd kb 2 vagy 3 térközt lépésben, majd 2 térközt kb 40 km/h-val, de a jelzőknél lépésben, végül az utolsó térközt ismét lépésben. Végül 20 perc késéssel érkeztünk Püspökladányba. Véletlenül láttam a volt Apavára mh utáni térközjelzőt, mely menetirányban sötét volt, menetiránnyal szemben pedig vörös. Azaz bizber KO.

Egyébként a másik vágányon ment a rendes sebességű forgalom.

sssey

Előzmény: V63 026 (71520)
sssey Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71524
Üdv Mindenkinek!

Az előző napok átolvasása után előbányásztam egy fénymásolatot. Egy táblázat, mely az 1998-ban érvényes kocsiszám-5. és 6. jegyeit és jelentésüket tartalmazza. Frissebb sajnos nincs de az isteni szavak szerint jövőre már az is elavult lesz.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

sssey

Törölt nick Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71523
HáBé! Ez a felvételed nincs meg nagyobban egészen véletlenül?
(Új Bhv új forgóváza.)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71522
OFF: A VF-re csak egy kis korlát kellene, a korlátra a kertész kedvű vasutasok majdan szőlőt futtathatnak, meg rattan székek, a vezetőállás levágásával létrejött placcon pedig nagyon jó ebédelő hely lenne :) ON
Előzmény: V43 2376 (71521)
V43 2376 Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71521
Ma az Északi-Járműjavítóban:

Eiffel csarnok:

V43 1232: Már majdnem kész V6 nagyjavítással.

V43 1111: Balesetesen tárolva.

V43 1011: Gumirugós forgóváz csere után.

V43 1006: Gumirugós forgóváz csere után.

V43 1287: Néhány hónapja került be egy kisbusszal való ütközéskor keletkezett sérülése miatt. Közlekedni fog,nagyon értelmesen úgy csinálták meg,hogy a sérült eleje le lett szépen festve,mint a V6 gépek,már tényleg szinte csak zárlámpát nem tettek rá,az épp elejéhez pedig hozzá sem nyultak.

V43 1310: Gumirugós forgóváz csere után.

V43 1337: V6 nagyjavítás közben,hétfőn jött be,még csak a szétszedésébe kezdtek bele.

V46 026: V5 nagyjavítás miatt teljesen szétszedve.

V46 029: V5 nagyjavítás miatt teljesen szétszedve.

V63 042: V5 nagyjavítás miatt teljesen szétszedve.

V63 031: V5 nagyjavítás közben,szétszedése folyamatban.

V43 1090: V6 nagyjavítás miatt teljesen szétszedve.

V43 1234: Gumirugós forgóváz csere után.

V43 1249: Vendégforóvázon.

V43 1363:Balesetesen tárolva

VF-1266: Ex: V43 1246. Fűtőgéppe átalakítva,egy vezetőfülkével. Teljesen ronda lett,az eleje először sárga lett,ahogyan ez Hábé képén is lásztik. Így még nem volt olyan rossz,de a sárga részek is sötétkékek most már.

Bzmot 336: Tengely cserére várva.

Udvaron:

Bzmot 330: Tengely csrére várva.

Bzmot 326: Tengely cserére várva.

Bzmot 202: Tengely cserére várva.

Bzmot 337: Tengely cserére várva.

Bzmot 331: Tengely cserére várva.

Bzmot 354: Tengely cserére várva.

A28 001: Tolatógép az Északiban.

V63 003: Az egyik levágott megmaradt eleje tárolva egy pőrekocsin.

Bmxt 005: Balesetes,selejtezve: 2002.12.12

Dízel csarnok:

V43 1113: V6 nagyjavítás miatt teljesen szétszedve.

V43 1058: Már le van alapozva -V6- de még az elkészülése kicsit arréb van még.

V43 1173: Az udvarról hozták be,nem tudom,hogy mi a baja.

V63 013: Forgóváz csere.

V43 1165: V6 nagyjavítás közben,teljesen szétszedve.

V63 039: Az udvarról vitték be a Dízel csarnokba V5 nagyjavításra.

V63 150: Forgóváz csere.

V63 156: Forgóváz csere.

V43 1272: Már majdnem kész V6 nagyjavítással.

V43 1365: Már majdnem kész V6 nagyjavítással.

V43 1131: V6 nagyjavításra érkezett,szétszedése folyamatban.

V43 1255: Állítólag nemrég kiégett,erre utaló nyomok nem látszanak rajta,de gumirugós lett. Tolópadra állították,és bevitték az egyik fényező műhelybe,de szerintem nem fényezni.

V43 1025: V6 nagyjavítás miatt teljesen szétszedve.

A61 017: Tárolva.

M32 2042: Tárolva.

BDVmot 004: Leállítva baleset miatt.

63-41 005: Javítás közben.

V63 026 Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71520
Ma Csapókerten jártam kéregjegyért.
Buszból láttam a következő esetet: Debrecen hátárában, a hajdani MGM gyárnál (közismertebben Göcs) lévő átjáróban V43 1110 döcögött 6235-el, kb. 40 km/h-val, miközben a helytelen vágányon szintén Apafa felől M62 058 gépmenetben biztos sebességkülönbséggel elzúgott mellette. Nem gyakori látvány, az biztos...
(Hogy 6235 miért baktatott olyan lassan, azt nem tudom, Csapókerthez azért még nem kell ott fékezni, a városban 100-as lassújel van, de még a Szergej sem nézett ki úgy, mintha 100-al menne.)

MaZó

nidsz Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71519
jó egye bassza lehet hogy nem a Somogy expressz volt hanem valami más és lehet hogy késöbb indult de a többi igaz!!!
ndf
Előzmény: THE GOD (71514)
drdoktor Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71518
V63_1668
azért egy műhelyben nem kell mindent elhinni.
lehet legközelebb megkérnek hozzál már a raktárból reszelőzsírt meg fájronkulcsot:)
Előzmény: V63_1668 (71455)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!