Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71499
Tényleg, hétfő este Rábafüzestől innen láttam haladni egy személyvonatot befelé, és meglepődtem rajta, hogy Herr Kules személyesen megjelent a vonat elején (oszták kocsik). Ez normál forda? Meddig jön? Magyar vezérrel? CSM-ben?

És mikor jönnek már be a szlovének is a jó kis GM-ekkel???? :-)))

etwg Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71498
Labancok ZSR kocsikban.

A ZSR 3 fekvökocsit állitott az osztrák hadsereg rendelkezésére. A kocsikat mostanába a délivasuton (Bécs - Graz) lehet látni. A kocsikat a Szlovák Nosztalicska társaság gondozza, és a szerzödés lejártával visszamennek hazájukba.

A GYSEV probavonat.
A 5047.502 nemrégen St. Pöltenben járt a Györ - Pamhagen Bécs St.Pölten vonalon. Állitolag egy ilyen viszonylatot terveznek drotok alatt.

SzigDani Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71497
Tegnap ugyan mar megbeszeltuk, de akkor mondjuk el itt is: nem ugyanakkor voltunk vonatozni. Mi szombaton voltunk. :) A 942 Kelenfoldon meg tele volt, de kesobb nem talalkoztunk zsufolt vonattal.

SzigDani

Előzmény: István Gyuri (71425)
Törölt nick Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71496
OFF: 80-as évek képtára a felső pár kép, és az előző oldalon is van egy csőri képe a gyár udvarán. ON
manhattani Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71495
Nem lesz IC Salgótarjánba,
> ... "Juhász Gábort, Boldvai Lászlót és Puszta Bélát ebben arra kéri, vessék latba tekintélyüket, és ígéreteiknek megfelelően járuljanak hozzá a megye fejlődéséhez.
Az IC, mit a megye fejlődésének feltétele :))))

Teljesen nyílt közbeszerzési eljárás pályafelújításra a Haver Kft. nevű haver kft. számára:
Nem gondolta meg a MÁV-nál esetleg valaki, hogy érdemes lenne-e külföldi céget megbízni a munkával? Egy nem túl régi felújítás úgy készült, hogy a szakszervezet épp ne tudjon belekötni (bár majdnem sikerült :)) ). Szóval a nagyon vacak és az épp elfogadható határán. Ez érdeke a MÁV-közeli pályafenntartó cég(ek)nek, mert a javítgatásokkal lesz munkájuk (nem kell kitűzni a zsaroló lassújelet), de nem túl nagy érdeke az egész ország költségvetésének...

DGKUm Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71494
Vajon a Nyugati II. tornyában a pendelblinker ketyeg-e még?
Megnézzük.
Előzmény: luciluca (71493)
luciluca Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71493
locici:
Hát... igen, a múzeumvasutaknál! :-))
De a folyamatosan haladó felújításokkal teljesen kikopnak.

Tájékozódásom eredményeként úgy tűnik, hogy "műintézményeinknél" még a thermoblinkerek vannak többségben.

üdv luciluca

PS. Vajon a Nyugati II. tornyában a pendelblinker ketyeg-e még? :-)

Előzmény: lopici (71408)
etwg Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71492
Menj fel pl. az oebb.at honlapra, ird be, hogy honnan hova akarsz menni, megirja neked a menetrendet, kivalaszthatod a vonatot majd ott van egy felirat TICKET PER POST, ha ezt valasztod tovabbi utasitasokkal eljut a jegy egeszen haza (24 oran belül).
Előzmény: V63 026 (71484)
seTTebello Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71491
Gödény Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71490
A mobilos vonatjegynél a dolog sokkal egyszerűbb - ha a vasút meg tud egyezni a mobilszolgáltatóval, a menetjegy ára majd jön a telefonszámlán. Hátránya: a kóborló külfldi nem tudja használni, de ez elég elhanyagolható hányad.
Előzmény: v_peti (71471)
peterr Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71489
és Nohab helyett Sokhab-nak...
Előzmény: peterr (71488)
peterr Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71488
MM61 019?
Én inkább M81 019-nek hívnám.
Előzmény: taksony11 (71479)
Deaf_1 Creative Commons License 2003.03.13 0 0 71487
63-41 006 visszajött a Nuygatiba olyan 16-körül.
Itt most a 007 van kint, a 001 és 002 a fűtőházban. De akkor mik dolgoztak?

Deaf

Előzmény: V43 2376 (71472)
lopici Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71486
Valószínűnek tartom, hogy lopici nem antikváriumban vette ezt az utasítást. Ha mégis, ez a szemelvényeit megmagyarázza. Ha hivatalból adták neki, és ennek ellenére ez, ennyi és csak ez és ennyi az észrevétele, akkor baj van.

Folytatom a tallózást, - mert nem csak ennyi az észrevételem - de még szándékomban sincs senkit megbántani a szerzők és a mű létrejöttében közreműködők közül. Bizonyára csomó egyeztetés és kompromisszum árán született meg ilyenné.
No, és ha egy vasútbarát mást olvas ki a sorok közül, mint amit egy vérprofi gondol, talán a megfogalmazásokon lehetne pontosítani, mert ezt az utasítást egyszerű embereknek kell értelmezni és aprópénzre váltani.
Nem mertem átfogó értékelésbe belemenni, - ehhez buta vagyok. :-)
MDBZ!
Igazad van, a topik eljutott oda, hogy már a puszta olvasása is rendkívüli erőfeszítést követel...

A topik szinvonalának züllesztésében elért eredményeim igazán nem számottevőek.
Off:
(Eccerű emberek is vannak, evvel együtt kell élni!)
On:

2./
- "5.5. A mozdonyszemélyzetnek a szolgálati időnek minősülő várakozási időket.......a mozdony ápolására és tisztántartására kell fordítania.
5.5.1.A mozdonyszemélyzet a szolgálata közben (alkalmas időben) köteles a vezetőállás(oka)t kitakarítani, szükség szerint a fényszórókat, visszapillantó tükröket és a vezetőállás(ok) homlok- és oldalablakait megtisztítani."
Megoldódott a koszos mozdonyok problémája. Csak pár sor és se fegyver, se paripa nem kell!
Tulajdonképpen, ha már tiszta a mozdony a bakterházamat is kitakaríthatná. Esetleg a motorkocsikban az utasteret, micsoda költségmegtakarítás! A buszosok is rendben tartják az egész buszt, nem?! A biciglimen pedig én csinálom a reviziót: B1 :-))
Szerintem egy pihent mozdonyvezető sokkal jobb, mint amelyiket 12 órában végighajszolunk.
Ha nincs munkája, - mert nincs rá szükség pont - én még a mozdonyra sem engedném! Mennyen be arra az 1-2 órára az állomási pihenőbe és mikor szükség van rá, akkor a maximumot nyujtsa!
EGY MOZDONYT TISZTÁN KELL KIADNI A VONTATÁSI TELEPRŐL!
Szemléletváltást! Grrrr!

- "5.9.1. Az egy személy által kiszolgált dizel vagy villamosmozdonyt a mozdonyvezető cselekvőképtelenné válása (szolgálatképtelensége) esetén az éberségi (EÉVB) berendezés állítja meg. Ilyen esetben a vonatnál, illetve a mozdony közelében szolgálatban lévő vagy a rendkívüli megállás okát kutató vasutas dolgozók valamelyike köteles a vezetőállásra felmenni, illetve arra intézkedni...."
Egy próbát megérne stopperral a kézben!

- "8.6. Ha a mozdonyvezető olyan szolgálatot teljesít, amelyre.......a személyzeti forduló hazatérésre meghatározott önköltségi vonatot jelöl ki, akkor köteles a mozdonyirányítót vagy a forgalmi vonalirányítót erről időben értesíteni."
Ezt most nem értem. :-( A fent említett irányítók nem tudják mi van? Mit irányítanak? Kit irányítanak? És egyáltalán melyik irányító hatásköre ismerni a személyzet fordáját? Ez a pár sor eleve feltételezi, hogy az irányítóknak lila gőzük sincs a vonatok mozgásáról. A tehervonatokról és a személyszállítókról egyaránt.
Ha gubanc van: Nem szólt időben a személyzet.

- "9.1 A mozdonyok felkészítése a szolgálatra a vontatási telepek személyzetének feladata és kötelessége."
Ez a mondat nagy előrelépés a magyar vasút történetében! Konkrétan megfogalmazza kinek mi a dolga.

- "9.2.2. A menetszolgálat megkezdése......előtt a mozdonyvezetőnek személyesen kell ellenőriznie:"
Ez után korrekt tényszerű felsorolás. Csak üdvözlöm a félreérthetetlenséget. A kijárási normaidők csökkennek, így a mozdonyvezetőket gazdaságosabban lehet felhasználni. A telepi előkészítés rendjében viszont technológiai és szemléleti változtatások szükségességét veti fel. (Ha betudott jönni, - ki is tud menni! Grrrrr!)

- "9.3.5."
Itt legalizálódott végre az 1 perces állomási váltás.

Az idézetekben lévő betűvastagítást én követtem el

(folytatás; nem lesz)

lopici

Előzmény: DGKUm (71440)
gyurmosz Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71485
Megvannak még a konténeren is :-)
Előzmény: V63 026 (71482)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71484
Elektronikus vonatjegy: Ez bizony egy nagyon jó ötlet!

Így például nem kellett volna ma visszamásznom a menetjegyirodába azért, mert a vasárnapi 6303-ra hétfőn nem voltak képesek két pótjegyet kiadni. (Oka: "Ünnepi forgalom van, és még nem programozták be.")

Külföldön ez hol működik és hogyan? Megbízható? A helyjegyeket hogy kezeli? (Mert nálunk ez egy állandó macera.)
Eddig csak olyanról hallottam, hogy sms-ben menetrendet lehet kérni, jegyről még nem.

MaZó

Előzmény: sssey (71464)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71483
"Én is kérdeztem mér korábban egy párszor. "

És nem tudja senki? Igazán rejtélyes a dolog. Kezdi egyre jobban fúrni az oldalamat.

MaZó

Előzmény: gyurmosz (71481)
V63 026 Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71482
"Aluljáró is van? Gondolom nincs. "

Azért az még nincs. :-)
Hadházon a világító állomásnév-betűk is sokáig az épület mellett egy konténer tetejre voltak kitéve. Talán még most is ott vannak, csak időközben az épületre is tettek egy táblát, úgy emlékszem.

MaZó

Előzmény: v_peti (71466)
gyurmosz Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71481
Én is kérdeztem mér korábban egy párszor.

Mindenesetre poénos hangja van :-)

Előzmény: V63 026 (71349)
Il treno Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71480
Ex Avas megszüntével belföldi vonatszámot kapott a vonatpár. Pletykák szerint pénzügyi okok miatt a nemzetközi vonatok számát kellett csökkenteni papíron. Igy már belföldi vonatként nem illett be a menetrend zöld oldalai közé.
Előzmény: ic708 (71477)
taksony11 Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71479



seTTebello Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71478

Angol billentyűzeten hogy kell írni az a - t ?

ic708 Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71477
Helló!

Köszi. Kielégítő válasz volt.
A nemzetözi közvetlen kocsikat, kár volt ki hagyni a menetrendből. Az igaz hogy ezt a vonatot az 2001/2002-ben sem tárgyalták.

Előzmény: Il treno (71409)
ic708 Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71476
Helló!

Köszi. A csatlakozójel nélküliségét láttam, ezért bátorkodtam kérdezni. A 15:15-s történik az utazás, csak a biztonság ugye!

Előzmény: kkalmi (71404)
V43 2376 Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71475
"tud valaki képet valahol az 1998.12.18-án Szerencsnél balesetet szenvedett Bz 047-ről??"

Itt van róla egy kép.

Előzmény: nidsz (71474)
nidsz Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71474
a Kaposvár-Szigetvár vonal pedig ma már nem létezik......

tud valaki képet valahol az 1998.12.18-án Szerencsnél balesetet szenvedett Bz 047-ről??

nidsz Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71473
nem állítom azt hogy iparvágány volt ez a vasútvonal mert nem tom hogy az volt-e.hanem általánosítottam egy csomó 1921 és 1961 között megnyitott vonalakra melyek nagyrészt pár km hosszúak és csak tehervonatok használják,már amelyiket.a Szabadbattyán-Börgönd vasútvonalat utoljára tavaly aug. 7-én láttam a főútról,hát eléggé elhagyatott volt.
nd
Előzmény: Blöky (71443)
V43 2376 Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71472
Ma ment be az Északi-Járműjavítóba a V63 039-es. Állítólag V5 nagyjavítása lesz.

13:15-kor a következőeket láttam még itt vonatból:

63-41 006
V43 1002

Nem tudom,hogy ezeket kihozták,vagy csak most mentek be. Az udvaron lent állt még a V43 1173-as.

Más:

Rákoson ma állomási tartalék: M44 427 (Ex: M44 101) !!!

v_peti Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71471
Internetes és mobilos vonatjegy:
Tőlünk nyugatra ez már műödik.
Gondolom a fizetés elektronikus úton történne, mert különben nem sok értelme van az egészek.
Szerintem be kellene vezetni a Szerencsekártya (Szerencsejáték Rt.) és a mobiljegy mintájára a Vonatjegykártyát.
Vennék a pályaudvaron pl. egy 5000 Ft-os kártyát, és telefonon (menürendszer), interneten vagy SMS-ben elküdeném a vonat adatait és az azonosítót, cserébe kapnám meg a kódot. Az összeget lvonnák a kártyáról, ami újratölthető lenne. Így nem kellene bankkártyát használnom, ami kissé rizikós a neten.
Előzmény: sssey (71464)
piret Creative Commons License 2003.03.12 0 0 71470
Lásd még jó kis 500+ túrák, Keleti és Zugló között, jóvak 500km feletti távval :-))
Előzmény: roosevelt (71469)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!