Tényleg, hétfő este Rábafüzestől innen láttam haladni egy személyvonatot befelé, és meglepődtem rajta, hogy Herr Kules személyesen megjelent a vonat elején (oszták kocsik). Ez normál forda? Meddig jön? Magyar vezérrel? CSM-ben?
És mikor jönnek már be a szlovének is a jó kis GM-ekkel???? :-)))
A ZSR 3 fekvökocsit állitott az osztrák hadsereg rendelkezésére. A kocsikat mostanába a délivasuton (Bécs - Graz) lehet látni. A kocsikat a Szlovák Nosztalicska társaság gondozza, és a szerzödés lejártával visszamennek hazájukba.
A GYSEV probavonat.
A 5047.502 nemrégen St. Pöltenben járt a Györ - Pamhagen Bécs St.Pölten vonalon. Állitolag egy ilyen viszonylatot terveznek drotok alatt.
Tegnap ugyan mar megbeszeltuk, de akkor mondjuk el itt is: nem ugyanakkor voltunk vonatozni. Mi szombaton voltunk. :) A 942 Kelenfoldon meg tele volt, de kesobb nem talalkoztunk zsufolt vonattal.
Nem lesz IC Salgótarjánba,
> ... "Juhász Gábort, Boldvai Lászlót és Puszta Bélát ebben arra kéri, vessék latba tekintélyüket, és ígéreteiknek megfelelően járuljanak hozzá a megye fejlődéséhez. Az IC, mit a megye fejlődésének feltétele :))))
Teljesen nyílt közbeszerzési eljárás pályafelújításra a Haver Kft. nevű haver kft. számára:
Nem gondolta meg a MÁV-nál esetleg valaki, hogy érdemes lenne-e külföldi céget megbízni a munkával? Egy nem túl régi felújítás úgy készült, hogy a szakszervezet épp ne tudjon belekötni (bár majdnem sikerült :)) ). Szóval a nagyon vacak és az épp elfogadható határán. Ez érdeke a MÁV-közeli pályafenntartó cég(ek)nek, mert a javítgatásokkal lesz munkájuk (nem kell kitűzni a zsaroló lassújelet), de nem túl nagy érdeke az egész ország költségvetésének...
Menj fel pl. az oebb.at honlapra, ird be, hogy honnan hova akarsz menni, megirja neked a menetrendet, kivalaszthatod a vonatot majd ott van egy felirat TICKET PER POST, ha ezt valasztod tovabbi utasitasokkal eljut a jegy egeszen haza (24 oran belül).
A mobilos vonatjegynél a dolog sokkal egyszerűbb - ha a vasút meg tud egyezni a mobilszolgáltatóval, a menetjegy ára majd jön a telefonszámlán. Hátránya: a kóborló külfldi nem tudja használni, de ez elég elhanyagolható hányad.
Valószínűnek tartom, hogy lopici nem antikváriumban vette ezt az utasítást. Ha mégis, ez a szemelvényeit megmagyarázza. Ha hivatalból adták neki, és ennek ellenére ez, ennyi és csak ez és ennyi az észrevétele, akkor baj van.
Folytatom a tallózást, - mert nem csak ennyi az észrevételem - de még szándékomban sincs senkit megbántani a szerzők és a mű létrejöttében közreműködők közül. Bizonyára csomó egyeztetés és kompromisszum árán született meg ilyenné.
No, és ha egy vasútbarát mást olvas ki a sorok közül, mint amit egy vérprofi gondol, talán a megfogalmazásokon lehetne pontosítani, mert ezt az utasítást egyszerű embereknek kell értelmezni és aprópénzre váltani.
Nem mertem átfogó értékelésbe belemenni, - ehhez buta vagyok. :-)
MDBZ!
Igazad van, a topik eljutott oda, hogy már a puszta olvasása is rendkívüli erőfeszítést követel... A topik szinvonalának züllesztésében elért eredményeim igazán nem számottevőek.
Off:
(Eccerű emberek is vannak, evvel együtt kell élni!)
On:
2./
- "5.5. A mozdonyszemélyzetnek a szolgálati időnek minősülő várakozási időket.......a mozdony ápolására és tisztántartására kell fordítania.
5.5.1.A mozdonyszemélyzet a szolgálata közben (alkalmas időben) köteles a vezetőállás(oka)t kitakarítani, szükség szerint a fényszórókat, visszapillantó tükröket és a vezetőállás(ok) homlok- és oldalablakait megtisztítani."
Megoldódott a koszos mozdonyok problémája. Csak pár sor és se fegyver, se paripa nem kell!
Tulajdonképpen, ha már tiszta a mozdony a bakterházamat is kitakaríthatná. Esetleg a motorkocsikban az utasteret, micsoda költségmegtakarítás! A buszosok is rendben tartják az egész buszt, nem?! A biciglimen pedig én csinálom a reviziót: B1 :-))
Szerintem egy pihent mozdonyvezető sokkal jobb, mint amelyiket 12 órában végighajszolunk.
Ha nincs munkája, - mert nincs rá szükség pont - én még a mozdonyra sem engedném! Mennyen be arra az 1-2 órára az állomási pihenőbe és mikor szükség van rá, akkor a maximumot nyujtsa!
EGY MOZDONYT TISZTÁN KELL KIADNI A VONTATÁSI TELEPRŐL!
Szemléletváltást! Grrrr!
- "5.9.1. Az egy személy által kiszolgált dizel vagy villamosmozdonyt a mozdonyvezető cselekvőképtelenné válása (szolgálatképtelensége) esetén az éberségi (EÉVB) berendezés állítja meg. Ilyen esetben a vonatnál, illetve a mozdony közelében szolgálatban lévő vagy a rendkívüli megállás okát kutató vasutas dolgozók valamelyike köteles a vezetőállásra felmenni, illetve arra intézkedni...."
Egy próbát megérne stopperral a kézben!
- "8.6. Ha a mozdonyvezető olyan szolgálatot teljesít, amelyre.......a személyzeti forduló hazatérésre meghatározott önköltségi vonatot jelöl ki, akkor köteles a mozdonyirányítót vagy a forgalmi vonalirányítót erről időben értesíteni."
Ezt most nem értem. :-( A fent említett irányítók nem tudják mi van? Mit irányítanak? Kit irányítanak? És egyáltalán melyik irányító hatásköre ismerni a személyzet fordáját? Ez a pár sor eleve feltételezi, hogy az irányítóknak lila gőzük sincs a vonatok mozgásáról. A tehervonatokról és a személyszállítókról egyaránt.
Ha gubanc van: Nem szólt időben a személyzet.
- "9.1 A mozdonyok felkészítése a szolgálatra a vontatási telepek személyzetének feladata és kötelessége."
Ez a mondat nagy előrelépés a magyar vasút történetében! Konkrétan megfogalmazza kinek mi a dolga.
- "9.2.2. A menetszolgálat megkezdése......előtt a mozdonyvezetőnek személyesen kell ellenőriznie:"
Ez után korrekt tényszerű felsorolás. Csak üdvözlöm a félreérthetetlenséget. A kijárási normaidők csökkennek, így a mozdonyvezetőket gazdaságosabban lehet felhasználni. A telepi előkészítés rendjében viszont technológiai és szemléleti változtatások szükségességét veti fel. (Ha betudott jönni, - ki is tud menni! Grrrrr!)
- "9.3.5."
Itt legalizálódott végre az 1 perces állomási váltás.
Az idézetekben lévő betűvastagítást én követtem el
Elektronikus vonatjegy: Ez bizony egy nagyon jó ötlet!
Így például nem kellett volna ma visszamásznom a menetjegyirodába azért, mert a vasárnapi 6303-ra hétfőn nem voltak képesek két pótjegyet kiadni. (Oka: "Ünnepi forgalom van, és még nem programozták be.")
Külföldön ez hol működik és hogyan? Megbízható? A helyjegyeket hogy kezeli? (Mert nálunk ez egy állandó macera.)
Eddig csak olyanról hallottam, hogy sms-ben menetrendet lehet kérni, jegyről még nem.
Azért az még nincs. :-)
Hadházon a világító állomásnév-betűk is sokáig az épület mellett egy konténer tetejre voltak kitéve. Talán még most is ott vannak, csak időközben az épületre is tettek egy táblát, úgy emlékszem.
Ex Avas megszüntével belföldi vonatszámot kapott a vonatpár. Pletykák szerint pénzügyi okok miatt a nemzetközi vonatok számát kellett csökkenteni papíron. Igy már belföldi vonatként nem illett be a menetrend zöld oldalai közé.
Köszi. Kielégítő válasz volt.
A nemzetözi közvetlen kocsikat, kár volt ki hagyni a menetrendből. Az igaz hogy ezt a vonatot az 2001/2002-ben sem tárgyalták.
nem állítom azt hogy iparvágány volt ez a vasútvonal mert nem tom hogy az volt-e.hanem általánosítottam egy csomó 1921 és 1961 között megnyitott vonalakra melyek nagyrészt pár km hosszúak és csak tehervonatok használják,már amelyiket.a Szabadbattyán-Börgönd vasútvonalat utoljára tavaly aug. 7-én láttam a főútról,hát eléggé elhagyatott volt.
nd
Internetes és mobilos vonatjegy:
Tőlünk nyugatra ez már műödik.
Gondolom a fizetés elektronikus úton történne, mert különben nem sok értelme van az egészek.
Szerintem be kellene vezetni a Szerencsekártya (Szerencsejáték Rt.) és a mobiljegy mintájára a Vonatjegykártyát.
Vennék a pályaudvaron pl. egy 5000 Ft-os kártyát, és telefonon (menürendszer), interneten vagy SMS-ben elküdeném a vonat adatait és az azonosítót, cserébe kapnám meg a kódot. Az összeget lvonnák a kártyáról, ami újratölthető lenne. Így nem kellene bankkártyát használnom, ami kissé rizikós a neten.