Sajnos én a 424-esek és bézék közötti személyeket nem nagyon láttam, '79-es vagyok, így csak a 75-76-on közlekedő dácsiás személyvonatokról vannak emlékképeim. A bánya tudtommal megszűnt, a kötélpályákat is elbontották :( A pálya viszont tényleg jó Kövesdtől lefelé.
Van a közgázon egy Európai közlekedés és túrizmus nevû tárgy, ami szerencsére leginkább a közlekedéssel, azon belül is a vasúttal foglalkozik. Ha nem bánjátok, néhány érdekességet leírok ide, nyilván nem mindenkinek lesz újdonság, de hátha lesz olyan, akinek igen. Ja, akt érdekel, az simán beülhet rá.
Egyik órán a KTI-tõl (ez itt a honlapja) jött egy ember, és a különbözõ közlekedési fajták közötti részarányokat elemezte. Érdekesnek tûnt Ny-EU és Amerika teljesen más szerkezete. Utas illetve tonnakm-ben vannak a számok. És mivel nem jegyzeteltem, így valszeg pontatlanul. :-)
Ny-EU-ban a vasút a személyszállításban kb. 10%-ot képvisel (ez kb. egyenlõ a légi és a buszközlekedés részarányával, a maradék szgk.), a teherszállításban sem áll sokkal jobban (itt is vezet magasan a közúti fuvarozás, alacsonyan stagnál a csõvezeték és a vizi szállítás). Ezzel szemben az USA-ban a személyszállításban a vasút részesedése kimutathatatlanul kicsi (óriási szgk. fölény, és erõs légiközlekedés mellett), ellenben teherszállításban kb. 75%-os részesedése van.
Az EU-ban most tervezik, hogy a vasút részesedését a teherszállításban felhozzák kicsit, ennek sajnos egyelõre gátja az országok vasúttársaságainak ellenállása (liberalizáció => sztrájk), így a nehézkes, szarul átjárható rendszer csak lassan változik. Az USA azért áll ilyen jól ebbõl a szempontból, mert a transzkontinentális vasútvonalakon elég gyorsan és nagy mennyiségben tudnak nagy távolságokra szállítani.
K-Európa legtöbb állama, így Magyarország is egyelõre úton van az EU szar struktúrája felé, ezt szeretnék valami módon lassítani, illetve talán EU segítséggel megfordítani. Általában igaz, hogy errefelé erõsebb a buszközlekedés a személyszállításban, és a vasút sem áll még olyan rosszul. A légiközlekedés részaránya alacsony.
Egy másik téma, a magyar vasút EU csatlakozás utáni helyzete volt, egy MÁV vezetõ elõadásában. Erre majd holnap visszatérek, alapvetõen nem túl optimista képet festett az elõadó. (Mondjuk nehéz is lett volna)
?? Milyen következő? Éjszakai csak előtte van, az 1765, 21.40-kor Kolozsvárról. Arra gondoltál? Mert a Coronához csatlakozó 1839/1838 után már csak reggel van a Várad-Galati!
Amúgy tudok egy delikvensről, aki az Adyval ment, az 1765-el megy Kolozsvárról Iasi-ba, és szegény feje berepülő, most megy először, 1765 ráadásul helyjegyes. Szegény. :-)
"Egyébként a Coronán újabban (kb. 1 éve) újból kezd "tömeg" lenni (kb. fülkénként 3-4 ember), pedig még néhány éve tök üres volt éjszaka... "
Előtte, a régi szép időkben meg még nagyobb tömeg. Tán '93-94 tájékán Kolozsvártól hazafelé tömve jött, a másik irányba is sokan voltak Kolozsvártól. És a helyjegyet is kiadták többször, engem egy ordítozó román egy ötliteres boroskannával a kezében akart a kincses városban felállítani, hogy neki oda szól a jegye. :-)
A legnagyobb azonban az volt, amikor a kalauz feketézett a kusett-helyekkel, még nekünk is ajánlott 10 dollárért, aztán Kolozsváron felszállt egy csapat svájci, kezében a kusett-jeggyel. Hogy a kalauz erről hogy nem tudott, az rejtély, annyi biztos, hogy többet nem került elő. :-)))
A nappali Nagyvárad-Kolozsvár-Iasi-Galati annyira iszonyúan nem szokott tele lenni. Ez igen?
Mondjuk a pénteki 100-as vonal után nehéz új trükköt mutatni kihasználtság-ügyben. :-) Sőt, mondok jobbat, tavalyelőtt Villachban szálltunk fel egy belépő Romulus EC-re, és úgy tele volt, hogy a folyosón lévő lehajtható üléseken táboroztunk Bécsújhelyig.
"De még délután el kell ám indulni, ha el akarja érni a Coronát Kolozsváron. "
Nyilván, az A 1765/1768 fedőnevű termékcsoporttal. :-)
"A helyjegyet meg célszerű előre megvenni, hogy jusson. "
A Coronára például nem adtak, azt mondták, faxon kell kérni, 3-4 nap. A belföldit pedig az ember ezek után már meg sem próbálja. De nem féltem, álltunk már nem egyszer fél órát sorban Brassóban este 10-kor a nagyváradi Accelerat (1742) helyjegyéért.
Amúgy konferenciára megy, ez már nem az első útja Iasi-ba. Mondjuk inkább Gyimes-specialisták vagyunk. :-)
"A motorkocsi ábra szerintem az AB-t jelölte csak..."
Motorkocsi jellel ("kis befogadóképességű motorvontatású vonat") jelölték még a Miskolc - Szeged gyorsot és a Bcsaba - Dombóvár sebest is (pécsi közvetlen kocsival), sőt még a Bp. - Szolnok - Makó gyorsot is. Azok már csak nem lehettek AB-k :)
Kár, hogy mi (én és "kisöcsém", Btx002) erről nem tudtunk. Mikor lesz ilyen Bb "különvonat" újra?
M40 113-at is már régen le akartam fényképezni. Amikor legutóbb utaztam vele Szegedtől Rókusig éppen nem volt nálam a misina! Egyébként gondolkoztam, hogy ez legyen a nick-nevem. Le vagyok fényképezve, amit az elején feszítek a korlátnál (Rókusi mozdonyparádé).
Még jó, hogy a központi információ ennyire érti a dolgát. :-)
Amúgy, félig OFF, eddig háromszor hívtam őket:
1. Egyszer ma - nehezen jött össze a helyes információ.
2.Legutóbb akkor, amikor az Airport Business Park behajtóútjának a felüljáróját csinálták a 100a-n hétvégéken. Megkérdeztem péntek délután, hogy holnap a Hajdú IC kerülőn megy? Válasz: "Nem, rendes útvonalon megy." A Hajdú IC másnap, mondanom sem kell, Újszász felé ment.
3.Tavaly kaptam egy kósza információt, hogy a Corona erdélyi áradások miatt Marosvásárhely-Székelykocsárdon át jár. Felhívtam a közpotit, azt hitték, szórakozom velük, mondták, hogy nem tudnak róla, megkérdik a Nyugatit, várjak. Várakozó zene, eltelik 10 perc, meguntam, letettem. Mondanom sem kell, a Corona akkor már egy hete kerülőn járt, és még egy darabig így is maradt.
Őszinte részvétem... Trenul Foameval utazni éjszaka... 12..15 ülőhelyes kocsi (háló nincs) rogyásig zsúfoltan. De még délután el kell ám indulni, ha el akarja érni a Coronát Kolozsváron. A helyjegyet meg célszerű előre megvenni, hogy jusson.
Anyukádnak amúgy mi dolga Iaşiban?
Már ami a tengelynyomásokat illeti:
375: 10,3...10,9 t (kiviteltől függően)
ABbmot: 14 t
Bbmot: 12,8 t
Lképzelhető h a Bbmot-ot napi 1 járatpár erejéig ráengedték a vonalra.
Ma reggel ismét a Nyugatiban volt a 4-es Usgyi a mérővonattal. Elöl 63-41 004-7, középen 99-80 001-3, hátul M41 2102. Az Egomi csörgős ingát 2111 vitte.
Én a helyedben busszal mennék... Egyébként a Coronán újabban (kb. 1 éve) újból kezd "tömeg" lenni (kb. fülkénként 3-4 ember), pedig még néhány éve tök üres volt éjszaka... Értéket szerintem nyugodtan vihetsz, engem még nem bántott senki Romániában.
De, ha ragaszkodsz a vonathoz, inkább Segesvár felé menj. Az Isterhez príma csatlakozás van. A Pannoniához és a Daciához is elviselhető.
Ma délután állítólag Szegeden járt M40 113 különvonattal. Ezen túl a vasútbarát társaság a szegedi Bb-vel tett egy Szeged-Rókus-Szeged utat is, ennek köüszönhetően 7716-ot megkésették...
17.40-kor M41 2202 indult katonavonattal Vásárhely felé.
Főnökünk megtiltja a háziállatok tartását a szolgálati helyeken... De hogy lesz egy vasutas macska/kutya háziállat?:)))
Tovább menve milyen adatok engedték levonni számára azt a következtetést, hogy ezek a háziállatok elszaporodtak?
Talán részt vett a tenyésztési programban?
Kedvenc bekezdés:
"Elrendelem, hogy a szolgálati helyekre az állatokat senki nem engedheti be, ha mégis bemennek az állatok, azonnal ki kell zavarni őket."
Most akkor jónéhányan dolgozzanak, vagy sem?:))
Ezek után Főnökünk megtiltja a Föld valamennyi élőlényének a kicsapott háziállatok etetését, valamint elrendeli, hogy a házi lomtalanításból származó ibrikeket, edényeket -amik a dolgozók tulajdonát képezik- ki kell dobni a szemétbe...
Ellenkező esetben a szankció:helyszini főbelövés, sintér általi előállítás....
ON! ON! ON! ON! ON! ON!
Remélem az állatvédők haragját megússza szájkosár nélkül...
Még annyit, hogy tegnep délután negyed három körül a kijelzők (a földszinten, a váróteremben, a peronoknál, mindenhol!) kb. a fél kilenc körüli állapotokat mutata. (A 7724 egyébként Btx039-Ax-Ax-Bx-MDmot 3036 összeállításban közlekedett)
Ma már azt írták ki, hogy "figyelje a hangosbamondót!". A peronoknál egy kissé rossz állapotban lévő állványt raktak ki. Az a kézi "működtetésű" utastájokoztató fémtáblákkal, és kézi állítású órával.
Ugyanez van nekem is napok óta, nem bennünk van a hiba.
Ha mégis olthatatlan vágyat érzek a mávos honlap megtekintésére, akkor valamelyik aloldal címét írom be (pl. /sajtoszemle), onnan meg már működik a főmenü.
M.S.
OK, vágom, hogy mi a pálya csak eléggé érdekesen sikerült leírnom a hibajelenséget.
IE 5.50 van a gépemen. Eddig ment az oldal, most nem. A default letöltő ablakot dobja be ha beírom az URLt
Zoltikához hasonlóan én is Debrecenben jártam a hétvégén. Mivel abba, az általa emlegetett csoportba tartozom, aki diákként köszöni szépen éppen eleget utazott Budapest és Debrecen között sebesvonatokkal, ha idejében eszembe jut helyjegyet váltani, IC-vel utazom.
Így volt ez legutóbb is.
Budapest felé az a kérdés fogalmazódott meg bennem, hogy mi a fene van itt a pályával.
Amikor Debrecen felé mentünk minden a legnagyobb rendben volt, azonban visszafelé a lelkünket kirázta a vonat.
Először arra gondoltam, hogy sikerült kifogni egy rosszabb állapotú kocsit. Átballagtam a büfékocsiba, út közben keresztülvágva másik kettőn, de mindegyik rettenetesen rázott, szitált.
Ez a kellemetlenség gyakorlatilag a teljes utat végigkísérte, még az általam felújítottnak hitt 100a-n is.
Tapasztalt még ilyesmit valamelyőtök, vagy tudjátok miért ez a borzalmas állapot és a különbség (ha van) a két vágány közt?
Nem lehet, hogy valami javascript-et kellene a böngészőnek letöltenie vagy frissítenie ahhoz, hogy meg tudja nyitni az adott oldalt ??? Ilyet szokott az IE is csinálni, csak az automatikusan szedi ezeket a dolgokat, lehet, hogy a mozillát sarkallni kell ehhez !
zip file-nál természetes, hogy letölteni akar a gép, azt a böngésző nem tudja megnyitni !
Egyébként van most is egy szép adag kép:
web.axelero.hu/martrain/nohab.zip