Keresés

Részletes keresés

FSZ Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73299
"...az első 32 szürke, több változatban és gyártótól..."

De ezek mennek sima 300-as vezérlővel is és Papagáj sem kell nekik (ha jól tudom).

Előzmény: DGKUm (73292)
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73298
- A 100a-n jár kettő, ebből egy vezérlővel
- A 80a-n gondolom minimum 4 jár, mindegyik vezérlővel (már ha minden vonat ilyenből van kiállítva).
- A 120a-ra akkor csak 1 db vezérlő marad, azt hittem, ott több ilyen szerelvény jár.

Mit csinál a többi kocsi?

Előzmény: FSZ (73297)
FSZ Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73297
"Tehát, ha jól számolom,akkor 32+19+100=151 db ilyen kocsi van (20-05 550...20-05 701)

Ebből a mennyiségből még 80%-os rendenlkezésre állással is 17-18 szerelvény állítható ki. Tényleg jár ennyi? És ha igen, milyen vezérlőkocsival?"

A 6 db 400-as vezérlőn és a 2000-es orozatú Sziliken kívül más nem aggatható rájuk.
De lesz kb. 20 reprezentatív elővárosi szerelvény, amiből minden vonalra kiszórhatnak párat :-(
Az ex-100a-n jár jelenleg 2 :-)))

Az első fordája (ezen van vezérlő):
2717 (22717)-2712-2715-2514-2523-2518 (22528)

A másiknak elég "húzós fordája" van: 2727-2714 (22714), napközben meg pihen a tárolóban (ez vezérlő nélkül jár, Szolnokról/ra lehet, hogy szerelvényként).

Előzmény: DJ. Bakter (73296)
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73296
Tehát, ha jól számolom,akkor 32+19+100=151 db ilyen kocsi van (20-05 550...20-05 701)

Ebből a mennyiségből még 80%-os rendenlkezésre állással is 17-18 szerelvény állítható ki. Tényleg jár ennyi? És ha igen, milyen vezérlőkocsival?

Előzmény: DGKUm (73292)
jokepu Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73295
2-es vonal: A 2042-es vonat ma Usgyi volt, (a számát nem tudtam leolvasni) ezt a kört eddig Bz csinálta. Csak nem változott az Usgyi-forda, kedves HáBé?

70-es a szokásos reggeli gépmenet Vác felé (Rp-Úp 6:50 és 7:00 között) ma, és tegnap is a 2258-as Szili volt (és volt már nem egyszer Taurus is). Miért megy ez a gép minden reggel, talán az AMICUS-ért?

CsT

FSZ Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73294
"Ez csak a "mocskos" értelemben vett statisztika.
Lásd az országjáró személyvonatok megszüntetését, illetve szétszabását 4-5 vonatszámra. Ugyan úgy megvannak ezek a vonatok, csak most 4-5 szerelvény és mozdony csinálja ezt. És így jönnek létre -az ilyen álomutak- kiszolgálására a mai szuper mozdony és személyzeti fordulók, amik tele vannak rakva gépmenettel, 4,8-7,9 órás töredékszolgálatokkal."

A legfaszább az amikor Nyugatiból indulva Miskolcig 3-4 vonatszám alatt teszi meg a szerelvény az utat. Így 1 vonat helyett van 3-4 "virtuális vonat".

Az egyik kedvencem az 5200-es sebes: Miskolc-Sátoraljaújhely között, csak 2. osztályú kocsikkal, Szerencstől közvetlen 1. és 2. osztályú kocsikat továbbít Püspökladányba (5612), ami majd az ADY ENDRE (364) erősítése lesz, s lám meg is van a Miskolc-Nyugati közvetlen vonat 3 vonatszám alatt, átszállás nélkül nem egész 6 óra alatt :-)))

A másik kedvencem: a 10 km-es madzagvasutakon futkározó Bz-k. Kb. 10-15 ilyen vonal is van az országban, napi 10-12 vonatpárral, ebből meg is van 300 vonat, a naponta közlekedő mennyiség 10%-a :-)))

Előzmény: rg7 (73278)
DGKUm Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73293
Buszosoknál kicsit nagyobb ugyan a baj mint gfecánál de ott nincs számottevő, szavát hallatni képes szakmai vezető.
Vihetik gfecát. Legalább megismerik a magyarok istenét...:-)
(Igaz, ott akkor se lesz számottevő, szavát hallatni képes szakmai vezető, de legalább...)
Előzmény: Törölt nick (73288)
DGKUm Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73292
A 100 db azt jelenti, hogy összesen van 100 db, vagy hogy Dunakesziben szereltek 100-at össze?
Ez a 136 db-os széria 100. kocsija, a 20-05 700-9 számú, (alias 20-07 307-1), a 20-05-ösök 550-től kezdődnek, az első 32 szürke, több változatban és gyártótól, majd a simatetős, midi szélsőajtós postakocsik következnek, és 601-gyel indul a bordástetős, maxi szélsőajtós postakocsik garmadája.
BDt 400-405, azaz 6 db.
Előzmény: DJ. Bakter (73285)
FSZ Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73291
Bhv-téma:

- A héten egy csomó Bhv-t láttam, amelyiknek még ebben a hónapban lejár a fővizsgája (a ceglédi ingákban kb. minden 2. kocsi), ezekkel mi lesz? Ahogy trafficc mondta: kirohad alólunk?
- A felújított Bhv-s ingák esetén majd körüljár a mozdony, mert nincs hozzájuk új vezérlőkocsi?
- Miért szórják az amúgy is kevés maradék Bhv-kat teljesen véletlenszerűen mindenféle sebes- és gyorsvonatba?

DJ. Bakter Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73290
Ebben igazad van.

Bár érdekes, hogy a 2200 db dolgozó személykocsi 30 éves amortizációval számolva évi 15-20 mrd forintba kerülne (vagyis minden évben 75 új kocsi vásárlása 200-260 millió HUF/db-bal számolva).

Előzmény: Törölt nick (73288)
Szütyi Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73289
Ha még marad arra az időre Szergej:-) /ez sem vicc /
Előzmény: marslakó (73281)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73288
Fogalmam sincs.

Ez a 100. Dunakeszi 100.-ja. SZVSZ mindegy, hogy 100, vagy 136, vagy 236.

a lényeg, hogy 5-6 év alatt a Bhv-k kb. 10%-a újult meg.

S akkor a többi típusú kocsiról nem is beszélve.

Szegfűtől, tulipántól, narancstól függetlenül egyik cég se vett/vesz se új buszt se új vasúti személykocsit.

Buszosoknál kicsit nagyobb ugyan a baj mint gfecánál de ott nincs számottevő, szavát hallatni képes szakmai vezető.

Előzmény: DJ. Bakter (73285)
Zolcsi67 Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73287
"A többi 750 db meg kirohad az utasok alól?"

Jórészt sajna igen. Bár pont tegnap délután láttam a Keletiben egy Kunszentmiklós irányú személyvonatban 3 csillogó-villogó, "hagyományos kék" Bhv kocsit.

Előzmény: Törölt nick (73284)
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73286
Amilyen drágák a biztosítóberendezések, az egyik szemem még nevet is, hogy legalább arra nem pazaroltak pénzt.

Lehetne rá költeni, csak akkor a fennmaradó pályaszakaszokra nem maradna pénz.

Előzmény: kombi (73283)
DJ. Bakter Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73285
A Bhv témához lenne pár kérdésem:

1.) A 100 db azt jelenti, hogy összesen van 100 db, vagy hogy Dunakesziben szereltek 100-at össze? (Ez esetben a számot emeli a Szolnokon készült pár darab)

2.) Ebben a 100-ban benne van az a pár első darab is, amit a MÁV állítólag önerőből finanszírozott (amikor éppen nem adtak hitelt), vagy csak a hitelből finanszírottak vannak benne, amik a 136-ból elkészültek?

3.) Jelenleg menny 400-as BDt van állományban?

Előzmény: Törölt nick (73284)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73284
Csillag István gazdasági miniszter résztvett Dunakeszin a Bombardier üzembn a 100. felújításra kerülő Bhv "vázraállításán".

Ahhoz képest, hogy 1998-tól ( immár 5 éve) az elővárosi Bhv programtól várják a csodát, ezt nem kapkodták el.

Mire az eredeti tervben szereplő 136. Bhv-t is átadják, az elsőnek átadottat már - talán - vihetik is vissza ?

Úgy tudom több mint 900 ( talán) 1200 db Bhv készült anno.
Ebből 136 db-ot felújítanak.
A többi 750 db meg kirohad az utasok alól ?
Azokat ki, mivel pótolja, helyettesíti ha kiesnek a sorból ?

kombi Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73283
"..folytatódik a Budapest-Újszász-Szolnok vonal rehabilitációja...Ezzel egybevág(?), hogy Újszászon - a tervezett sebességnövelés mellett - marad a vonóvezetékes, SH biztosítóberendezés,..”

Pontosan.
Mint említetted, rehabilitációról szól a fáma, az pedig nem azonos a rekonstrukcióval.

A rehabilitáció (javítsatok ki, ha nem jól tudom) kb. azt jelenti, egy akasztott ember esetét véve példának, hogy az ítélet végrehajtása után (esetleg hosszú évtizedek elteltével) a bíróság megállapítva az ítélet jogszerűtlenségét, kísérletet tesz az eredeti állapot visszaállítására, tehát a vádlott anyagi és erkölcsi helyzetének eredeti állapotba történő visszahelyezésére, de ez az igyekezet a vádlott elhalálozása miatt egyes szegmensekben csak korlátozott módon érvényesül...
(Bocs)

Előzmény: DGKUm (73268)
rg7 Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73282
Apró pici cseppek a tengerben.

Lefröcskölhetnék vele a bankszámlámat is:))

Előzmény: Törölt nick (73280)
marslakó Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73281
Traficc megelőzött, de én ugyanúgy ki akarok fakadni! :-)

Kérdem, hogy a tavalyi Eurofima hitelt miért állítják be ugyanolyan színben, mintha most kezdenék vele a gondook orvoslását?

Hasonló helyzet van a kocsifelújításoknál is, évek óta a 160-220 megújuló Bhv kocsitól várják az előrelépést.

Nem baj, talán húz majd Bzx-et a Szergej a villamosított fővonalon Cell-Győr között pár év múlva :-)

Amúgy (és ilyet már hallottam pletyka szinten) nem akar a MÁV Herkulest bérelni? A németeknél magánvasutak ezt teszik. Még talán úgy is olcsóbb lenne, mint egy csörgő élesztgetése.

A kocsibérlésről szvsz a MÁV teljesen lemond - mondván, hogy műszakilag nem jók az ilyen meg olyan kocsik. Azért Romániának jók a levetett német háló-, kusett- meg személykocsik meg a sínbuszok.

Csak akarni kell(ene)!!!

Előzmény: Törölt nick (73267)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73280
No leballagtam két emeletet és felhoztam az elébb ígért, idei MÁV fejlesztési számokat.
Ime :

....".....Üzletágak szerinti bontásban, 2003-ban, a legmagasabb fejlesztési költségekkel az infrastruktúra számolhat, ez meghaladja a 43 milliárd forintot.

A személyszállítás 22,5 milliárd forintos fejlesztési keretre számolhat,

A gépészet korszerűsítésére 13,4 milliárd forint jut.

Az árúfuvarozás 3,2 milliárddal fejleszthet.

Más célokra 6,1 milliárd fejlesztési pénz fordítható.

marslakó Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73279
A személyszállító vonatok menetrendszerűségét miért nem kommentálják?

És mennyi az el nem szállított utasok száma? :-) /De amúgy ez egy komoly kérdés is lehetne.../

Előzmény: Törölt nick (73261)
rg7 Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73278
"Az elmúlt évben, napi átlagban 2835 személyszállító vonat közlekedett. Ez az előző évhez (2001)képest 46 vonattal több"

Ez csak a "mocskos" értelemben vett statisztika.
Lásd az országjáró személyvonatok megszüntetését, illetve szétszabását 4-5 vonatszámra. Ugyan úgy megvannak ezek a vonatok, csak most 4-5 szerelvény és mozdony csinálja ezt.
És így jönnek létre -az ilyen álomutak- kiszolgálására a mai szuper mozdony és személyzeti fordulók, amik tele vannak rakva gépmenettel, 4,8-7,9 órás töredékszolgálatokkal.

Előzmény: Törölt nick (73275)
Zolcsi67 Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73277
V42 515:
A Városi És Elővárosi Közlekedés topicban erős "selejtezés" (moderálás) folyt az utóbbi időben!
Előzmény: V42 515 (73205)
rg7 Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73276
De ez a jövő és a fejlődés útja!:))
(Néhány kizárólag szakkönyveken nevelkedett döntéshozó számára)
Előzmény: DJ. Bakter (73272)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73275
......Az elmúlt évben, napi átlagban 2835 személyszállító vonat közlekedett. Ez az előző évhez (2001)képest 46 vonattal több.....

traficc :

Minek ennyi vonat ?
Minek növelni a vonatok számát ,

A Bz mizéria ( bár nem ez volt a lényege) sok más mellett azt is felszínre hozta, hogy naponta 60-100 vonat úgy felesleges, ahogy van.

a Bz mizériát vagy nem dolgozták még fel, vagy nem tették fel önmaguknak a legfontosabb tanulságokat hordozó kérdéseket ?

a Bz ügyből a legkevésbé érdekes rész, a tengelyek ügye.

DJ. Bakter Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73274
"2 villamos motorvonat ... - forgóváz cseréjére lesz szükség."

Lehet, hogy buta vagyok (sőt biztos :-))) de miért van az, hogy a 13 éves BDVmot-oknak már forgóvázat kell cserélni? Milyen életkorra tervezték?

Más.

traficc "kifakadásához":

Úgy gondolom, hogy hiába tudták már többen innen két éve, hogy gondok lesznek a kocsikkal, a MÁV gyakorlatilag csak elodázta a tőkeinjekciót két évvel (aminek volumenéért itt a topicon olyan mérgesek szoktak/szoktunk lenni...)

Tudomásul kell venni, hogy a személyszállítás (ennek is a jármű oldala) - ezek szerint - ennyibe kerül. Ilyen lerobbant kocsiparkot érthető, hogy sokkal többe kerül - még ilyen ... állapotra is - fenntartani, mintha állandóan jól karban lettek volna tartva. Megoldás lehet az új, vagy jobban karbantartott használt kocsik beszerzése, ezek egy része meg mehetne a Zempléni hg. lábához. De ehhez megint pénz kell, legalábbis egyszerre nagyobb összeg, amit talán meg lehet spórolni a későbbiekben a kevesebb fenntartáson.

Előzmény: Törölt nick (73267)
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73273
rg7..:"..Magyarul a pénzt termelő tehervonatok mozdony nélkül maradnak, hogy a garantáltan veszteséget termelő személyvonati közlekedés megoldható legyen..."

traficc :
Két emelettel lejjebb van pár számom, a 2003-ra tervezett MÁV fejlesztési pénzek elosztásáról.

Malacod van....Lottózz !

Pont a teherszállítás kapja a legkevesebb fejlesztési pénzt, mert az hozza a hasznot.
Ami veszteséges azt növelik.
: - (((

DJ. Bakter Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73272
Azon gondolkodtam, hogy a ruszki motorvonatokat villamos hajtással kellett volna kérni. Ideális lenne a V43 + 2-3 kocsis személyvonatok továbbítására, Szolnok és Dombóvár állomásítással a 77,82,120,140,55 / 40,30,41 vonalakon.

Felszabadulna egy csomó Szili, olyan vonatokról, ahol semmi szükség a teljesítményére, lenne gép a "jól fizető tehervonatok" számára.

Ezzel a megoldással azt sem lehet(ne) volna mondani, hogy elkényeztetjük az ilyen vonatokon utazó kevés utast az "új beszerzésű" motorvonatokkal, hiszen úgyis elég ... ez az "új beszerzés", oda pont jó :-)))

SZVSZ optimális megoldás lett volna.

De nem baj, így dizelesen majd párban közlekedve kiváltanak feleannyi Csörgőt (a Desirok meg 4-esével közlekedve negyedannyit), ráadásul ugyanannyit fogyasztva...

Előzmény: rg7 (73270)
THE GOD Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73271
Hű de kifakadtál!

Ezt elmondhatnád valami befolyásos helyen is...

g

Előzmény: Törölt nick (73269)
rg7 Creative Commons License 2003.04.04 0 0 73270
"a vontatójármûvek forgalom és üzembiztonságának megõrzésére pedig 109 jármû forgóváz cseréjét - kell indítani" .....
....
"Ebben az évben 94 villamos és 78 dízelmozdony forgóvázának kerekei kopnak el olyan mértékben, hogy további üzemben nem tarthatók." A szakemberek szerint a júniustól jelentkezõ csúcsigény esetén mintegy 12-15 villamos vontatójármû hiányával kell számolni."

Számoljunk!

94+78=172, ezzel szemben csak 109 forgóvázcsere lesz, azaz 63 vontatójármű lesz kivonva a hadrafogható keretből, illetve lesz lecsökkentve a sebessége.

Legjobban ez tetszik:
" A szakemberek szerint a júniustól jelentkezõ csúcsigény esetén mintegy 12-15 villamos vontatójármû hiányával kell számolni."

Magyarul a pénzt termelő tehervonatok mozdony nélkül maradnak, hogy a garantáltan veszteséget termelő személyvonati közlekedés megoldható legyen...

Előzmény: Törölt nick (73269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!