Tegnap a Nyugatiban fotóztam az Ady Endrében közlekedő 20-41 000-ást belülről, még jóval az indulás előtt. Hamarosan megjelent három fószer, hogy miért fotózok, mit keresek ott, takarodjak, ez MÁV-terület, satöbbi - ráadásul nem lehetett beszélni velük. Aztán megoldottam a dolgot, mert azzal jöttek, hogy jegy nékül nem tartózkodhatok a vonaton, így vettem egyet KöKi-ig és folytattam ahol abbahagytam ;-)
(Jellemző, hogy a kocsi nyitott kapcsolószekrényét nem zárták volna be, pedig ott álltak mellette)
OFF:
Ha már szóba került a TRAIN SIMULATOR: megjelent a ProTrain Semmering. Gyönyörű környezet, a kínálat: ÖBB 1044, 1110, 1142, 4020. A pálya Wiener Neustadt-tól Mürzzuschlag-ig van 'megépítve'...
ON
Egyébként holnap melyek "Úlhelbe" a bontóba fotózni. Főnöki engedélyem van, úgyhogy már előre várom a találkozást a vasútőrökkel. Majd elmondom mit láttam.
Lehet, hogy már volt, akkor sorry, de mostanában annyi tűz van.. Meghülyültek az emberek?
Egyébként nekem meggyőződésem, hogy a rongálókat, graffittizőket, gyújtogatókat, rögtön ítélő bíróságként még a helyszínen kellene büntetni. Tudom, hogy egy kicsit brutális, de ott helyben úgy, hogy senki nem látja el kellene törni a kis kezét, hogy többet ne tudja csinálni.Hogy fizettet vele meg a MÁV egy 20 milkás kocsit pl.?
OFF: Ha kérsz, küldök eredeti M62 kürthangot WAV formátumban, jó minőségben. De hogy igazán élvezhesd, minimum egy HiFi berendezés kell, egy asztali műanyagdobozhangsugárzó semmit sem ad belőle vissza :) Van bocikürt is :) A TrainSim M62-eséhez vettem fel decemberben. ON
Bocsánat, elkerülte a figyelmemet az a hozzászólás, csak most, hogy felhívtad a figyelmemet, vettem észre. Kéretik a 71587 hozzászólásomat szándékosan figyelmen kívül hagyni. Blöky: Köszönöm.
Manhatani: Köszönöm. (Egyébként nem tudom, milyen magasan repül a Jumbo a Váci út felett, nem vagyok illetékes abban a szektorban, és a radarképernyőmön nincs utcatérkép... Ha átrepülő gép, akkor 10-14000 méteren, ha érkező, akkor a pályairánytól függően 1500-2000 méteren...) (SACC, de ha kell, hétfőn kiderítem, kiszámolom a repülési profilt...)
Egy pécsváradi kirándulás alkalmával hivatásos kérdezőbiztosok lepték el a vonatot. A feltett kérdések (igaz nem szó szerint):
- A Bz motorvonatok kivonásakor utazott-e, illetve akart-e utazni ilyen motorvonaton?
- Honnan értesült a motorkocsik kivonásáról?
(A lehetséges válaszok: hírek, újság, internet, rádió, TV, MÁV állomás, egyéb)
- Mikor értesült róla?
(aznap délután, aznap este, másnap de, másnap du, csak az állomáson, egyéb)
(sssey: nekem ez tetszik a legjobban: ugyanis az aznap az jan 22 vagy 23? Ha 22, akkor a délután csak a bennfentesek és ezen topic olvasói lehetnek, ha 23, akkor a délutáni "kezdés" elég negativ a cég irányába.)
- Ön szerint kit terhel a felelősség?
(gyártó, MÁV, elsősorban az a lényeges, hogy a MÁV mindent megtett az utasok biztonságáért, már nem lényeges)
- A MÁV az utasok érdekeit képviselte-e vagy sem?
(Az egyik válasz: Más problémákról akarta elterelni a figyelmet.)
(sssey: :-))
- Szükséges volt-e a leállítás és átvizsgálás?
(Igen, nem volt más választás/ nem, a MÁV kapkodott)
- A kiesett vonatok pótlására tett intézkedések összességében megfelelőek voltak-e?
- Véleménye szerint a MÁV-ra a megtett intézkedésekkel kapcsolatban melyik állítás a leginkább megfelelő?
(Az, hogy mindent megtesz az utasok biztonságáért/ Nem igazán tud megfelelni az utasok által elvárt biztonsági követelményeknek)
- Az alábbi kérdésekben a MÁV értékelése 5-ös skálán:
--- Törekszik megtenni mindent az utasokért.
--- Fejlődő vállalat.
--- Megbízható
--- Továbbra is érdemes vele utazni
A többi "gyári" kérdés a megkérdezettre vonatkozott, mint pl mennyire volt érintve, mennyit utazik Bz-vel, milyen jegyet használ, milyen sűrűn utazik, illetve neme, életkora, végzettsége?
Ez volt a gyári kérdőív. Ezt önmagában még nem jegyeztem volna meg, max megjegyzésként írtam volna ide. Az ok, hogy részletesen taglaltam az az utolsó kérdés, mely csak tollal volt a kérdőív végén:
Ma Esztergomban jártam, egy esetleges vonatpótló farosozás reményében, ami sajna nem jött össze:(
Kattintgattam párat a vasútállomásnál, fogadjátok szeretettel első vasutasképeimet:))
>>>
Felraktam pár tavalyi meg tavalyelőtti képet a tárra (tudom, friss vagyok). Dunapataji EFOTT-os csörgős vonat, pár kép a 11-es vonalról és az alföldi mellékvonalaról. Folyt.köv. a jövő héten.
Emellett pár régebbi kéregjegyet is beszkenneltem, az Oldtimer és a fábiánsebestyén könyvtárakban láthatók.
>Szükségem lenne egy dolgozathoz az Orient Expressz (az a bizonyos klasszikus) útvonalára.
Szia!
Nem könnyű a kérdés. Nekem egész könyvem van erről... Ha ennél konkrétabban meg tudod fogalmazni a dolgot (pl. hogy mikor), írj egy majlit erre a címemre.
OFF: egyébként te csak hallgass... ősszel kérdeztem a repülős topicon, hogy milyen magasságban szállnak a Boeing Jumbo-k a Váci út fölött, és még azóta sem felelt senki... :))
OFFnak ezennel vége.
Köszönöm a segítséget, látom mindenki el van foglalva, hogy milyen vakvágányra tolták be 1208-ast, aminek rugalmas felfüggesztésű zöldre festett forgózsámolya van.
Jó kis társaság, csak éppen nem ad ki információt.
Kéren kapcsolja ki.
Jaumunkásemberek
A 86-os vonalon jelenleg hétköznap 6 busz közlekedik a vonatok helyett, ennek kiváltására 2 db Bz motor kellene.
Szentes környékére, azokra a mellékvonalakra, ahol 1 buszt sem tudnak utassal megtölteni, rögtön lett Bz.
Itt, ahol 3 busz sem elég a forgalmasabb vonatok helyett, nincs motorkocsi...
Ezzel szemben Elvira néni még mindig pályafenntartásról beszél...
V43-1221=V43-1128,V43-1010=V43-1193,V43-1219=V43-1194.A múlt fordából töröltek vonatokat,így 1-el kevesebb gép kellet.1 tag-1218 ment,1-1128-ra,3 közbeváltó lett
Le vagyok maradva. Csak tíz gép? Nem 11?
1221 helyett 1128, ugye? 1010 helyett 1194? És 1226? Hova lett, mi lett a személyzetével? "Szétoszlatták őket?"
[Lenne-e a reklámnak létjogosultsága a mozdonyon]
>1 - bevételi forrás
2 - így némelyik "roncs" kap valamilyen fényezést (vagy csak matrica?)
3 - bizonyos jól kitalált reklám akár image építő is lehet
4 - nem tűnne fel annyira az esetleges graffiti
Ezek sajnos csak a MÁV szempontjai.
A hirdető szempontjai:
1 - Milyen környezetben jelenik meg a reklámja
2 - Mennyit kell vakarászni a mozdonyt, hogy máshol elfogadhatóan nézzen ki,
3 - Egy vasútállomási (pályaudvari) környezet kimondottan rombolja a reklám hatását...
Nem véletlen, hogy villamoson már rég van reklám, mozdonyon meg legfeljebb UD reklámozza magát :)))
Az új menetrendkönyv szerint PM (persoane automotor) vonatok járnak újjabban (vagy csak fognak járni):
- Calafat - Poiana Mare
- Piteşti környékén Curtea de Argeş, Cîmpulung, Roşiori, Murnu Măgurele, Piatra Olt, stb.
- Olteniţa
- És a Bánátban, majdnem minden mellékvonalon. Itt eddig is voltak, de sokkal kevesebb vonattal, AB-k és Árpádok jártak. Ide is kerültek 772-esek talán.
(De szerintem még nem érkezett meg mindegyik Romániába.)
Kézdvásárhely felé kezdtek járni először, még októberben. Zernestet is sejtettem... De ezek nincsenek benne a menetrendkönyvben.
Kolozsvár - Temesvár és Szatmár? Ez így sincs benne a menetrendben, de a CFR-nél nem lehet tudni...