amúgy mi a fenéért kerül 50millába 1km földút stabilizálás?
ez olyan stabilizálás lehet, hogy zúzottkő alap, 10 centi beton,viacolor 4 méter szélességben, egyik oldalt süllyesztett betonszegély, másik oldalt -- kitéréskor járható -- rézsűs csapadékvíz csatorna.
Hosszú választ kellene gépelnem.. Kezdjük a végéről: Tisza szinte semennyire. Annak ellenére nem, hogy a magyarországi szakasz nagy része hajózható -igaz, nem nagy, 4-500T-ás hajókkal. Lehetőségek? Kikötők az egy szegedi medencés kikötő kivételével szinte nincsenek, amik megvoltak még a MHRT korszakból, mára tönkrementek. Szállítási igény lenne, hiszen megy Békésből termény Bajára, ahol hajóra rakva dél felé távozik, elég ránézni a térképre, és látni, hogy a Tisza mennyivel rövidebb utat kínál. Sajnos, a víziút nem nemzetközi, így csak magyar, illetve szerb lobogó alatt hajózó járművek szállíthatnak, a többiektől a szerbek alapos vámot szednek. A Duna egy másik történet- elég jelentős teherforgalom halad rajta, azonban a vízjárási jellemzők miatt eléggé bizonytalan a hajók útja. Jelenleg leginkább tranzit megy át az országon, de egyre jelentősebb kikötőfejlesztések vannak: Baja, Fajsz,Dunaföldvár gabonakikötői, Adony intermodális raktárbázis, feljebb Gönyü. A folyón leginkább az ukrán, román, bolgár hajók jellemzőek, kisebb részben német, osztrák lobogót is látni. Önjáró, Rotterdam-Baja között közlekedő hajók változatosabbak: hollnad, belga, német, francia(!) svájci(!!!) hajókat lehet látni. Magyar hajókat nagyon ritkán, és ezekre is elmondható, hogy bár magyar lobogó alatt futnak, a tulajdonos bizony szerb. Lehetőség? Rengeteg van, még több lenne, ha a folyó be lenne lépcsőzve, de ez perpill csak hagymázas álom. A hajók egyszerre több száz kamionnyi (van róla képem, -igaz, Al-Dunán - de 12000 tonnás karavánt is láttunk, és ez ugye 600 kamion) árut is elvisznek, töredék környezetszennyezéssel, sokkal kevesebb üzemanyag elégetésével.
Érdekes. Azt hittem, hogy Te leszel a leghangosabb, hogy 'mijafaxért' kell a földikutyákat meg a védett növényeket kikerülni az ap-val, ki kell vágni az össz. fát, oszt egyenesen előre, erre most azt mondod, hogy a nagy része a követeléseknek jogos? Biztos, hogy te vagy H1234Laci? :))
Mit nem adnék érte, ha megfordultál volna a gáton, és lefényképezted volna azt, ami a legnagyobb út arrafelé, mégha nem is használják: Tiszát. Az már csak remény, hogy ott olyat is fotózol, ami egyáltalán nem mindennapi arrafelé: hajókat a folyón.....
nekem a kérések többsége indokoltnak tűnik, én éppen azt hiányolom, hogy némelyik település iszonyú mulya, és még azt sem kéri, ami kérés nélkül is elvárható lenne:
pl. az M0K felett 1etlen felüljárón SINCS járda/kerékpárút, pedig ha valahol, akkor itt télleg indokolt, olyan közel vannak a települések...
vagy pl. maglód, mi a faxé nem paszírozta ki a zilletékesekből a 31es elkerülőjét???
meg miért hagyták, hogy ilyen térdmagasságú "zajvédőt" építsenek, miért nem kértek ők is földsáncot, mint csömör?
föld volt hozzá bőven...
amúgy mi a fenéért kerül 50millába 1km földút stabilizálás?
(ez gondolom zúzottkő szórást/hengerezést jelent...)
a legfelső képeden ahol világoskék vonallal 70.34 projektszámmal ábrázoltál, az mintha nem belterületi szakaszokat ábrázolna... Azért van egy két szakasz, ami miatt illene elkerülőket építeni. Kezdve a maglódi csp-vel, aztán, 31-311 utak csp.. horror...
Úristen! Az Exif-ben még a nevem is benne van ... :-))) Ez viszont nekem is új, hogy ilyen-olyan alakítgatások, feltöltések után ennyi minden megmarad a képben. Azt hittem, hogy nagyobb arányú az Exif info adatvesztése. Azért úgy nézem, a koordinátákban történt egy kis kerekítés. De így is látszik, hogy tényleg ott készült ahol.
A mostani fényképezők elég sok adatot elmentenek: kép készítésének időpontja, záridő, rekesz, ISO érték, vaku használat, gép gyártója, típusa, firmware verzió, stb...
Ezekre most speciel igen! De van egy Watermark Pro nevű progi, azzal az Exif-ből bármit rá lehet íratni a képre.
Most fényképezés közben nálam volt egy GPS, amely track rögzítésre volt állítva. Otthon meg a rögzített trackban lévő koordinátákat összefésültettem a GeoSetter-rel. Ettől kezdve az Exif-ben benne vannak a koordináták, amit aztán a vízjeles progival rá lehet tenni a képre.
1. kép: A híd helye pont 10 hónappal ezelőtt a töltés aljából. 2. kép: Ugyan az a hely csak a töltés tetején. Itt már folyik a munka. 3. kép: Innen (Szeged felől) jön majd a pálya.
Ha minden igaz úgy 8-10 éve aszfaltozták le, akkor 0 fogalom mellett 100 feletti tempóval lehetett haladni rajta. Azóta sajnos sok kamionos odaszokott, a súlykorlátozó táblák ellenére. A vékony aszfaltréteg nem bírta a terhelést, az önkormi pedig szegény, nem bírja a javítást. Fél évente feltöltik a nagyobb gödröket homokkal, de ez a "javítás" csak 1 hónapig tart. Sajnos szemmel látható az úton, hogy a gödrök száma és mérete nő :(
Ma kint jártam az M-43-as autópálya Tisza-hídjának építkezésénél. Mivel az árvízvédelmi töltés nincs lezárva - még csak a cölöpözés folyik - így bárki szabadon megnézheti a munkálatokat. Sokan ki is használják ezt a lehetőséget. Most így - az elmúlt heti esők után - igazi dagonyázás folyik a sárban. A töltés mellé készült két ideiglenes fel és lehajtó amelyen a járművek megközelíthetik a munkaterületet. Az egész építkezés egy óriási tájsebnek néz ki. Majd ha már a pillérek kezdenek kilátszódni a földből, akkor érdekesebb lesz.
Nem is érdekelne olyan nagyon a dolog, hogy ha Szeged környékén nem 30 éve épült volna utoljára Tisza-híd. Készítettem pár képet is. Illetve tavasszal már körbefényképeztem az algyői olajmezőn a leendő pálya nyomvonalát, rögzítve hozzá a GPS koordinátákat is. Kíváncsi leszek, hogy milyen képet mutat a táj az autópálya elkészülte után, a rögzített pontokból.
Ezen az úton nyáron én is mentem pár alkalommal, és tényleg nagyon jó út, csak azok a tankcsapdák nagyon veszélyesek, pedig elméletben nem annyira régen lett ez az út megcsinálva.
Én szerintem is jó alternatív utvonal lenne Nagykáta felé, mert Monor-Gomba-Pánd-Tápióbicske útvonalhoz képest kevesebb lakott terület, és nem annyira kanyargós út lenne arrafelé nekem is a Nyáregyháza-405-ös útvonalon Nagykáta felé.