Ezekre most speciel igen! De van egy Watermark Pro nevű progi, azzal az Exif-ből bármit rá lehet íratni a képre.
Most fényképezés közben nálam volt egy GPS, amely track rögzítésre volt állítva. Otthon meg a rögzített trackban lévő koordinátákat összefésültettem a GeoSetter-rel. Ettől kezdve az Exif-ben benne vannak a koordináták, amit aztán a vízjeles progival rá lehet tenni a képre.
1. kép: A híd helye pont 10 hónappal ezelőtt a töltés aljából. 2. kép: Ugyan az a hely csak a töltés tetején. Itt már folyik a munka. 3. kép: Innen (Szeged felől) jön majd a pálya.
Ha minden igaz úgy 8-10 éve aszfaltozták le, akkor 0 fogalom mellett 100 feletti tempóval lehetett haladni rajta. Azóta sajnos sok kamionos odaszokott, a súlykorlátozó táblák ellenére. A vékony aszfaltréteg nem bírta a terhelést, az önkormi pedig szegény, nem bírja a javítást. Fél évente feltöltik a nagyobb gödröket homokkal, de ez a "javítás" csak 1 hónapig tart. Sajnos szemmel látható az úton, hogy a gödrök száma és mérete nő :(
Ma kint jártam az M-43-as autópálya Tisza-hídjának építkezésénél. Mivel az árvízvédelmi töltés nincs lezárva - még csak a cölöpözés folyik - így bárki szabadon megnézheti a munkálatokat. Sokan ki is használják ezt a lehetőséget. Most így - az elmúlt heti esők után - igazi dagonyázás folyik a sárban. A töltés mellé készült két ideiglenes fel és lehajtó amelyen a járművek megközelíthetik a munkaterületet. Az egész építkezés egy óriási tájsebnek néz ki. Majd ha már a pillérek kezdenek kilátszódni a földből, akkor érdekesebb lesz.
Nem is érdekelne olyan nagyon a dolog, hogy ha Szeged környékén nem 30 éve épült volna utoljára Tisza-híd. Készítettem pár képet is. Illetve tavasszal már körbefényképeztem az algyői olajmezőn a leendő pálya nyomvonalát, rögzítve hozzá a GPS koordinátákat is. Kíváncsi leszek, hogy milyen képet mutat a táj az autópálya elkészülte után, a rögzített pontokból.
Ezen az úton nyáron én is mentem pár alkalommal, és tényleg nagyon jó út, csak azok a tankcsapdák nagyon veszélyesek, pedig elméletben nem annyira régen lett ez az út megcsinálva.
Én szerintem is jó alternatív utvonal lenne Nagykáta felé, mert Monor-Gomba-Pánd-Tápióbicske útvonalhoz képest kevesebb lakott terület, és nem annyira kanyargós út lenne arrafelé nekem is a Nyáregyháza-405-ös útvonalon Nagykáta felé.
A tábla a 32-es déli becsatlakozásánál, az épülő negyed elején található. Én úgy tudom, most is csak 1 negyed épül...
ja, láttam én is, de én kihajtottam a csonka ágba, és kényelmesen elolvasgattam a táblát... :-))
a kezdés dátum mostanában volt az ősz folyamán...
de nem értem, hogy miért "nem hittél a szemednek"?
túl lassúnak, vagy túl gyorsnak találod az építést? :-))
amúgy ezt jól elqrták tervezésileg, mert a gugli satfotózás óta kapott egy nyugati ágat is a körforgó (iparterülethez), meg kellene egy keleti ág is, hogy onnan lehesen indítani egy jászjákóhalma elkerülést, valahogy így:
miért nem lehetett eleve 6 ággal építeni a körforgót?
Elég gyakran szoktam használni, az Albertirsa-Tápiószentmárton összekötő utat, ami nagyon kevés térképen szerepel, tábla sem jelöli egyik végén sem, még számozása sincs, pedig nagyon fontos hálózati szerepe lenne, mert a 405 és Nagykáta között kilométereket, és sok időt lehetne vele spórolni az alternatív 405-Pilis-Pánd-Tápióbicske, vagy a Cegléd-Tápiószentmárton útvonallal szemben. Az út végig széles, 2 autó is elfér egymás mellett, de Tsztmárton közelében van kb 6 db 30 méteres 'tankcsapda', ami ilyen esős időkben és éjjel is nagyon veszélyes.
A kérdés az lenne, hogy ez az út egyáltalán a hazai közúthálózat része-e, és ha igen mi a száma.
nade az a következő etapra (ÉKi cikkely) vonatkozik...
A tábla a 32-es déli becsatlakozásánál, az épülő negyed elején található. Én úgy tudom, most is csak 1 negyed épül. Sajnos a 3 kör alatt csak a befejezés dátumát sikerült elolvasnom :)
31es 11,5 tonnás kiírásban most nincs benne a maglódi elkerülő?? Mert szabtervükben benne van.
passz, tartok tőle, hogy nincs, és meg11,5tonnázzák azt, ami "nemsokára" önk út lesz...
a szabtervben meg perszehogy benne van, de hogy ebből mikor lesz kész út, az nincs... :-(
És elég necces az a belterület határában lévő szakasz mert egymás hegyin hátán van a spar, plus, (tervezett lidl), benzinkút csp, valamint belerondít a képbe a 3111 sz. ök út is, ami baszott kedvezőtlen kialakítású... ráadásul a temetőnek is onnan a bejárata, ami tovább nehezíti a helyzetet, nem beszélve 45° os szögben érkező lakóutcáról...
hát igen, az ott egy elég szerencsétlen kereszteződés, különösen, hogy kb. 13e Ej/n ott az ÁNF...
időnként felvetődik, hogy ott egy körforgalmat kéne kialakítani 6 ággal:
nemtom mér nem csinálták ezt is meg már vagy 10 éve, itt már párszor variáltak a csp kialakítások, de sehogysem az igazi...
Arra gondolsz, hogy az M8-M4 tengely miatt leesne az MC-ről? Asszem majd csak akkor, ha a 4-es télleg M4 lesz. Mert addig az M3-at fogják használni SZVSZ, és így az M8 nem biztos, hogy segít. Mire a 4-es M4 lesz, az unokáink is vénemberek lesznek.
Habár... Azt hallottam / láttam a tévében (?) hogy a kormány fel akarja gyorsítani az állami beruházásokat, hogy ezzel munkahelyeket teremtsenek, picit élénkítsék a gazdaságot. Nos szerintem az útépítésre gondoltak, mi egyéb lehetne?
kéne hamahama M8 azt azért egy pici kamiontömeg leesne m0d-ről. na meg azért sürgetném azt az m0é-t is... mert basszus ha az m0d balesetes se ki se be azon a halálszakaszon...