Keresés

Részletes keresés

AcidMan Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15558
Ne mondd, hogy a képről kitaláltad a gép típusát. :-)
Előzmény: Rooger Preed (15557)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15557
Nekem az lett gyanús, hogy Canon PowerShot A40-el fotózott. Canonéknál viszont a GPS csak a profi DSLR-ekben van opcióként...
Előzmény: Törölt nick (15556)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15556
énmeg először aszittem, hogy gps-szel fotóztál (pl. Mio C720), és az rakta rá a koordinátákat... :-))
Előzmény: Pompiere (15555)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15555
Ezekre most speciel igen! De van egy Watermark Pro nevű progi, azzal az Exif-ből bármit rá lehet íratni a képre.

Most fényképezés közben nálam volt egy GPS, amely track rögzítésre volt állítva. Otthon meg a rögzített trackban lévő koordinátákat összefésültettem a GeoSetter-rel. Ettől kezdve az Exif-ben benne vannak a koordináták, amit aztán a vízjeles progival rá lehet tenni a képre.
Előzmény: Rooger Preed (15554)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15554
Saját kezüleg írtad rá a koordinátákat a képre?
Előzmény: Pompiere (15551)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15553
Az előzőhöz képmagyarázat mert lemaradt:

1. kép: A híd helye pont 10 hónappal ezelőtt a töltés aljából.
2. kép: Ugyan az a hely csak a töltés tetején. Itt már folyik a munka.
3. kép: Innen (Szeged felől) jön majd a pálya.
Előzmény: Pompiere (15551)
hotrod25 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15552
Ha minden igaz úgy 8-10 éve aszfaltozták le, akkor 0 fogalom mellett 100 feletti tempóval lehetett haladni rajta. Azóta sajnos sok kamionos odaszokott, a súlykorlátozó táblák ellenére. A vékony aszfaltréteg nem bírta a terhelést, az önkormi pedig szegény, nem bírja a javítást. Fél évente feltöltik a nagyobb gödröket homokkal, de ez a "javítás" csak 1 hónapig tart. Sajnos szemmel látható az úton, hogy a gödrök száma és mérete nő :(
Előzmény: radio100jozsi (15550)
Pompiere Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15551
Ma kint jártam az M-43-as autópálya Tisza-hídjának építkezésénél. Mivel az árvízvédelmi töltés nincs lezárva - még csak a cölöpözés folyik - így bárki szabadon megnézheti a munkálatokat. Sokan ki is használják ezt a lehetőséget. Most így - az elmúlt heti esők után - igazi dagonyázás folyik a sárban. A töltés mellé készült két ideiglenes fel és lehajtó amelyen a járművek megközelíthetik a munkaterületet. Az egész építkezés egy óriási tájsebnek néz ki. Majd ha már a pillérek kezdenek kilátszódni a földből, akkor érdekesebb lesz.

Nem is érdekelne olyan nagyon a dolog, hogy ha Szeged környékén nem 30 éve épült volna utoljára Tisza-híd. Készítettem pár képet is. Illetve tavasszal már körbefényképeztem az algyői olajmezőn a leendő pálya nyomvonalát, rögzítve hozzá a GPS koordinátákat is. Kíváncsi leszek, hogy milyen képet mutat a táj az autópálya elkészülte után, a rögzített pontokból.

Építkezés előtt a híd helye.

Az előbbi hely, de már folyik a munka ...

Innen jön majd a pálya ...
radio100jozsi Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15550

Ezen az úton nyáron én is mentem pár alkalommal, és tényleg nagyon jó út, csak azok a tankcsapdák nagyon veszélyesek, pedig elméletben nem annyira régen lett ez az út megcsinálva.

 

Én szerintem is jó alternatív utvonal lenne Nagykáta felé, mert Monor-Gomba-Pánd-Tápióbicske útvonalhoz képest kevesebb lakott terület, és nem annyira kanyargós út lenne arrafelé nekem is a Nyáregyháza-405-ös útvonalon Nagykáta felé.

Előzmény: hotrod25 (15542)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15549

A kérdés az lenne, hogy ez az út egyáltalán a hazai közúthálózat része-e, és ha igen mi a száma.

 

nem, ez nem országos közút... biztos valmi önkormányzati út lehet...

 

itt valóban szükség lenne egy komolyabb összeköttetésre, majd a 405 (M100 :-) folytatásaként épül egy főút nagykáta felé...

Előzmény: hotrod25 (15542)
hotrod25 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15548
Már most dec elején ameddig belátni kész a földmunka, persze tudom kell még egy Zagyva híd, de még +1 évet húzni ezt a 3km-t, kicsit soknak tűnik.
Előzmény: Törölt nick (15543)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15547

miért nem lehetett eleve 6 ággal építeni a körforgót?

 

mármint úgyértem, hogy miért nem építették nagyobb átmérőjűre, hogy kényelmesen elférjen a 6 ág...

 

(mert ebben a kis átmérőben túl közel kerülnek egymáshoz az ágak...)

Előzmény: Törölt nick (15543)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15546
kiváncsi vagyok mikor érkeznek már a gugli saját műholdjának fotói?..
Előzmény: Törölt nick (15543)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15545
láttad már az 1-es út aldi-űrkikötőjénél lévő (nyugati) körforgalmat? na az kétsávos és emelkedik...
Előzmény: hotrod25 (15541)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15544

Azért itt komoly szintkülömbség van a leendő kf északi és déli kijáratai között. Nem lesz egy egyszerű dolog.

 

hát van, de ez miért problemma? körforgó nem lehet lejtős?

a szintkülönbséget (:-) most is legyőzik az autók...

Előzmény: hotrod25 (15541)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15543

A tábla a 32-es déli becsatlakozásánál, az épülő negyed elején található. Én úgy tudom, most is csak 1 negyed épül...

 

ja, láttam én is, de én kihajtottam a csonka ágba, és kényelmesen elolvasgattam a táblát... :-))

a kezdés dátum mostanában volt az ősz folyamán...

 

de nem értem, hogy miért "nem hittél a szemednek"?

 

túl lassúnak, vagy túl gyorsnak találod az építést? :-))

 

amúgy ezt jól elqrták tervezésileg, mert a gugli satfotózás óta kapott egy nyugati ágat is a körforgó (iparterülethez), meg kellene egy keleti ág is, hogy onnan lehesen indítani egy jászjákóhalma elkerülést, valahogy így:

 

 

miért nem lehetett eleve 6 ággal építeni a körforgót?

Előzmény: hotrod25 (15539)
hotrod25 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15542

Elég gyakran szoktam használni, az Albertirsa-Tápiószentmárton összekötő utat, ami nagyon kevés térképen szerepel, tábla sem jelöli egyik végén sem, még számozása sincs, pedig nagyon fontos hálózati szerepe lenne, mert a 405 és Nagykáta között kilométereket, és sok időt lehetne vele spórolni az alternatív 405-Pilis-Pánd-Tápióbicske, vagy a Cegléd-Tápiószentmárton útvonallal szemben. Az út végig széles, 2 autó is elfér egymás mellett, de Tsztmárton közelében van kb 6 db 30 méteres 'tankcsapda', ami ilyen esős időkben és éjjel is nagyon veszélyes.

A kérdés az lenne, hogy ez az út egyáltalán a hazai közúthálózat része-e, és ha igen mi a száma.

Egyébként az út a négyesről itt ágazik ki:

 

 

 

hotrod25 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15541
Azért itt komoly szintkülömbség van a leendő kf északi és déli kijáratai között. Nem lesz egy egyszerű dolog.
Előzmény: Törölt nick (15535)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15540
meg ennyire azért ott sem durva a helyzet, ez a 18 sáv csak a  401es és 427es fonódási szakaszán, amúgy csak 10-12 sávos a pálya a városi szakaszon...
Előzmény: Törölt nick (15538)
hotrod25 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15539

nade az a következő etapra (ÉKi cikkely) vonatkozik...

 

A tábla a 32-es déli becsatlakozásánál, az épülő negyed elején található. Én úgy tudom, most is csak 1 negyed épül. Sajnos a 3 kör alatt csak a befejezés dátumát sikerült elolvasnom :)

 

 

Előzmény: Törölt nick (15521)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15538

azé annyira nem hiába építették, mert 500.e feletti az ÁNF, ami nem csekélység... :-)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Highway_401_(Ontario)

Előzmény: radio100jozsi (15537)
radio100jozsi Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15537
Jó felvétel, ebből is látni, hogy hiába építenek ennyi sávos útat, akkor is dugó van. Tehát tényleg nem csak ez lehet a megoldás.
Előzmény: Törölt nick (15536)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15536

Ma hallottam a rédijóban, hogy a MCD terhelése 65 000 / nap, ebből 12-13 kamijon. Még a végén a 2x3 sáv is kevés lesz.

 

ugyanmán, bagatell...

akkor szójjatok, ha kevés lesz a 18sáv... :-))

Előzmény: alibi-man (15529)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15535

31es 11,5 tonnás kiírásban most nincs benne a maglódi elkerülő??
Mert szabtervükben benne van.

passz, tartok tőle, hogy nincs, és meg11,5tonnázzák azt, ami "nemsokára" önk út lesz...

a szabtervben meg perszehogy benne van, de hogy ebből mikor lesz kész út, az nincs... :-(

 

És elég necces az a belterület határában lévő szakasz mert egymás hegyin hátán van a spar, plus, (tervezett lidl), benzinkút csp, valamint belerondít a képbe a 3111 sz. ök út is, ami baszott kedvezőtlen kialakítású... ráadásul a temetőnek is onnan a bejárata, ami tovább nehezíti a helyzetet, nem beszélve 45° os szögben érkező lakóutcáról...

 

hát igen, az ott egy elég szerencsétlen kereszteződés, különösen, hogy kb. 13e Ej/n ott az ÁNF...

időnként felvetődik, hogy ott egy körforgalmat kéne kialakítani 6 ággal:

 

 

nemtom mér nem csinálták ezt is meg már vagy 10 éve, itt már párszor variáltak a csp kialakítások, de sehogysem az igazi...

Előzmény: Törölt nick (15527)
RadiX Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15534
az M0 amig nem er korbe, addig csak MC
Előzmény: elemes2 (15533)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15533
az én apukámnak meg... meg... de mi az az MCD / MCÉ?
Előzmény: alibi-man (15529)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15532
Az MCÉ meg felejtős. Majd 2020-ban.
Előzmény: Törölt nick (15530)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15531
Arra gondolsz, hogy az M8-M4 tengely miatt leesne az MC-ről? Asszem majd csak akkor, ha a 4-es télleg M4 lesz. Mert addig az M3-at fogják használni SZVSZ, és így az M8 nem biztos, hogy segít. Mire a 4-es M4 lesz, az unokáink is vénemberek lesznek.

Habár... Azt hallottam / láttam a tévében (?) hogy a kormány fel akarja gyorsítani az állami beruházásokat, hogy ezzel munkahelyeket teremtsenek, picit élénkítsék a gazdaságot. Nos szerintem az útépítésre gondoltak, mi egyéb lehetne?
Előzmény: Törölt nick (15530)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15530
kéne hamahama M8 azt azért egy pici kamiontömeg leesne m0d-ről. na meg azért sürgetném azt az m0é-t is... mert basszus ha az m0d balesetes se ki se be azon a halálszakaszon...
Előzmény: alibi-man (15529)
alibi-man Creative Commons License 2008.12.09 0 0 15529
Ma hallottam a rédijóban, hogy a MCD terhelése 65 000 / nap, ebből 12-13 kamijon. Még a végén a 2x3 sáv is kevés lesz.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!