Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Persze :-) Jó kis oldal, csak egy gondom van vele vagy csak én vagyok ennyire béna, hogy 2000. utáni képeket nem látok azóta meg betemethettek, eltávolíthattak emlékeket.
Szép kis képek! A villamos sínes még inkább, látszik, hogy készítik a magyar utakat... :-( Ha van még valami ami felfedezhető a villamos korszakból, meglehet osztani velünk, ne tessék titkolni :-))
Az árpádtetői járat (31) 1995. október 2-án indult először. A györgy aknai (31C) pedig 1996. december 9-én indult újra. A menetrendekből a részleteket nem lehet kiolvasni. :)
Az utolsó mondatod teljesen jogos. Még többen is laknak üszögön, mint a Mecsextrémnél. De most már a Mecsextrém is igényli a helyi járatot. Nehogy már visszafelé fejlődjünk.
"Az átszámozás után közvetlenül még nem járt Árpádtetőre helyijárat."
Sőt! Az átszámozás 1987-ben volt ugye, a 31-est pedig '96 menetrendváltáskor (szeptember) tették át György-aknáról Árpádtetőre. Persze nem sokkal később ('97-ben) visszatért a busz György-aknára, 31/C jelzéssel.
Mondjuk a mai napig nem értem, miért jár helyi busz Árpádtetőre. Ok, Pécs része, de nem jár busz Üszögpusztára sem például.
Én "komolyan" gondoltam:-), és az új számozásban üres, 45-ösre "kereszteltem. Főpályaudvar-Árpádtető (Lapison keresztül) "lett volna a két végállomás". (Az átszámozás után közvetlenül még nem járt Árpádtetőre helyijárat.) Menetidőre fejből nem emlékszem. Elvileg hétvégén megyünk a szüleimhez, akkor megpróbálom előkotorni néhai agymenésem papírra vetett formátumát...
A rendes történelmi adatok szakértője via ironia, ő majd (esetleg :p) megmondja, mettől-meddig járt a 43-as mecseki körjáratként. Nekem csak egy '64-es és egy '73-as menetrendem van, abból 'élek'. Sok évből megvan a járatszám kiosztás, de részletezés nélkül...
Fél-OFF: nincs Neked kedved (közlekedési) egyesületi munkában részt venni? Publikus az e-mail címem, de itt is megbeszélhetjük :)
Nem tudok rá emlékezni a születési évemből ('76) adódóan. Igaz, a buszokkal kapcsolatos "deviáns" viselkedésem már nagyon korán, 2-3 éves koromban kialakult, pl. csak "Skoda busszal" voltam hajlandó hazamenni édesapám legnagyobb örömére, főleg akkor, mikor csak egy járt 30-ast, és épp az orrunk előtt ment el. Viszont volt egy '79-es menetrendem (sajnos már nincs meg), így erre az időszakra vonatkozólag vannak emlékeim, mivel a későbbi években sokat "forgattam". A 43-asra nem emlékszem, h. benne lett volna. Akkor ezek szerint nemcsak a 18-as volt "kétirányú" körjárat Pécsett. Köszönöm a számomra új információt!
Egyszer voltam túrázni és így tudom, hogy melyik az az út amin ez járt. Gondoltam viccesen, hogy mehetne arra busz :))) Viszont akkor ez volt a mecseki körjárat.
A 43-asra illene emlékezni, bár szerintem ahogy leírom a megoldást, a homlokodra fogsz csapni ;)
[43] Kossuth tér - Mecseki körjárat
Kossuth tér Kőbánya Lapisi vadászház Fehérkúti menedékház Kozári vadászház Hősök tere Pécsi határ Kirov utca Fehérhegy Felsőmeszes Középmeszes Iskola Budai vám I. ker. Tanács Mohácsi út Zsolnay gyár Balokány Gépipari Technikum Kossuth tér
Menetidő 60 perc, vonalhossz 24,3 km. Napi három indulás, az első és a harmadik a Kőbánya felé, a második a Budai vám felé.
Számomra rejtély, hogy miért a meszesi városrészben állt meg "minden bokorban", miért nem a belvárosi részen... A járat amúgy -tudtommal- a régi 44-es vonalán érte el a Lapisi utat, azaz nem a Hotel Kikelet felé járt. De talán oda sem ártott volna egy betérő...
Már azt hittem gond van a fórummal, h. nem jeleníti meg az új hozzászólásokat:-O
Próbálok némi "aprósággal" szolgálni: A Sellye-Barcs JLZ-129-ese JLZ-132-re cserélődött kb. egy hete - azért zajlik az élet:-)
Mivel a "legújabb" átrendszámozást nem igazán volt módom követni, inkább kérdezem, mint állítom, h. a JLZ-132 régi rendszáma BPT-416 (BY 27-56)-e, mely utolsó "adataim" szerint Pécsbagotára járt (azelőtt persze Szegedre)?
Kicsit megpróbálom átszőni a kiesett hetet is, az FHG-654 volt utoljára az egyik téma. A "pécsi" fotóhoz egy kis lábjegyzet: Ott még a 5856-os Nagymányok-Komló-Pécs-Harkány-Siklós vonal egyetlen járatpárjaként közlekedett, és a Siklósról történő "hazaindulás" előtt egy (elvileg akár kettő is) pécsi forduló is belefért 5662-esen.
Mikor "száműzték" Sásdra?
És egy régebbi "kérdéssoromhoz": A régi ps-i helyjáratok közt kifelejtettem a 43-ast (nem a Pécsújhegyit, az akkor 17-es volt). Sz'al volt-é illen?
Hát nem látjátok, hogy a PK zrt kísérleti megállójáról van szó. Itt egyértelműen rákényszerül az utas az első ajtózásra. Leszálláskor pedig a korlátok átugorhatóak.
Nem vagyok operatív irányító, de szerintem sztrájkhelyzetben sokkal nehezebb intézkedni, mint egy kevsés vonatot érintő zavar esetén.
A célszerűség pedig azt kívánja, hogy a legkisebb összutassérelemre törekedjünk, tehát lehet, hogy összességében jobb, ha a Budapesten átutazó néhány utasnak még egy óra (tehát összesen két óra) késést okozunk, meg esetleg egy plusz átszállást is, ha cserébe a többi sok száz utas vonata pontos lehet (vagy csak keveset késik).
"Állítólag a kivitelező(történetesen épp a háza előtt a megálló)így próbálta elérni,hogy ne zavarják nyugalmát ablaka alatt a buszt váró utasok."
Hol van ilyenkor a Magyar Közút? Az út nyilván nem önkormányzati. De hol az önkormányzat? Ki adott engedélyt erre a kivitelre?! Hogy a pi**ába történhet meg ilyen ebben a ***** országban?????
A sztrájk idején a nem sztrájkoló vezérek alá sztrájkoló vezérek vasai kerültek, így volt például Samu az egyik Pécs - Pusztaszabolcs személy. No meg a Pécs - Budapest vonalon ritka volt, hogy az InterCity-ket is érintette a sztrájk, a nagy sztrájkok idején is az első két-három IC maradt ki, amire azonban a MÁV-START máshol fel tudott készülni, mint említettem, olyan szerelvényekből, amelyek más személyzeti sztrájk miatt nem jártak a rendeltetési helyükre.
A tegnapi esetben azt sem értem, honnan szerezték a két másod- és egy elsőosztályt, épp akkor értem a 12. vágányhoz, mikor lecsatolták egy szerelvényről. Szlovák kocsik voltak, amiket lehúztak róluk, ha jól állapítottam meg a hátuljából. A másik, ami kérdéses az eredeti miskolci szerelvény esetében, hogy mi volt azokkal az utasokkal, akik Miskolc / Füzesabonytól Budapesten túl utaztak? Ők jellemzően páran vannak csak, de vannak! A mi pótszerelvényünket az eredeti Cirmos húzta, így az eredeti miskolci szerelvényt nem tudom, mi hozhatta le. Ha lehozta! :)
Na mindegy, érdekes szitu volt, annyi hasonlatosság azért van azzal, amit mondasz, hogy sztrájk idején is figyelemre méltó, ha szedett-vedett anyagból ki tudtak állítani egy vonatot, de azért a szitu ott talán egy fokkal egyszerűbb volt. Talán. Mindenesetre dicséret illeti a vasutas elvtársakat :) persze a vonaton több volt a hümmögő utas, mint a hálás. Őket szívesen otthagytam volna még 60 percre a Keletiben...
Volt már ilyen eddig is, sztrájkhelyzetben. Legalábbis elég valószínű, hogy ezt csinálták, mert még alig volt vége a sztrájknak, Kelenföldnél meg rendesek voltak a Pécs felé menő IC-k (rendesek=pontosak).