Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15595

passz. szerintem a 100as oktánszám drágítja meg...

de én úgytom, nincs rajt jövadó, ill. ha van, visszaigényelhető...

Előzmény: elemes2 (15591)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15594
Érdemes ezügyben elolvasnod a Dunakör eszmefuttatásait.
Előzmény: Törölt nick (15590)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15593
"a közút agyon van sarcolva, a hajózás és vasút agyon van dotálva és még így is a közút a nyerő.."

Szerintem tévúton jársz.
- Vasút, hajózás is fizet a gázolajért, tüzelőolajért jövedéki adót
- Vasút fizet Ft/km alapú PHD-t, míg a közúton nevetségesen olcsó az éves matrica, nincs a megtett úttal arányos díjfizetési kötelezettség
- A pályafentartás rosszabb kondíciókkal bír, mint a közútkezelés

Amivel te kevered a személyszállítás, ami egy rosszul működő pénznyelő automata
Előzmény: Törölt nick (15586)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15592
A gabona, és egyéb leginkább dél felé megy, Contsantába. Tehát irányba.
Nem feltétlenül kell átrakodás, a 4-500tás uszályokat egy tolóhajó elviszi, a Tiszán legfeljebb ugyan 4-et, de a Dunán ez már akár 10db is lehet. De ha Szegeden rakodsz, ott eleve 1000tás bárkákba rakod a motyót.
MIre gondolok? Elviszed Békésből a gabonát Bajára, ott berakják, majd a karaván délnek fordulva visszafelé eléri a Tisza torkolatát, ami ugye 160 fkm-re van Szegedtől. Azaz körbementél.
Előzmény: Törölt nick (15589)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15591
A mozdonyt nem tudom (mér van minden vasutasnak dízelautója?), de a repülőbenzin drágább mint az autóbenzin (a dugattyús motorral hajtott, 100-as benzint fogyasztó repülőkre gondolok), bár nemzetközi reptereken, ahol van vámhivatal, külföldre indulván talán az áfát visszaigényelhetik.
Előzmény: Törölt nick (15588)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15590

"Nem a Dunát kell a hajókhoz szabni, hanem a hajókat a Dunához"

 

gondolom széchenyi és vásárhelyi neve a ződeknél szitokszónak számít, mert amit a tiszával míveltek, az 1xűen fölháborító... :-)

 

pedig dögnehéz fatalyigákkal qrva nagy meló vót... :-)

Előzmény: Mwin (15584)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15589

Nézd meg a Tiszát, aztán nézd meg, hol rakod be a gabonát. Rá fogsz jönni, hogy tkp elviszed, meg visszaviszed.

 

nem barkóbázok, írd le, hogy konkrétan mire gondolsz...

 

a tisza nyilván csak a dél felé szállításnál jöhet szóba (értelmetlen lemenni belgrádig, hogy onnan visszaforduljanak északnak)...

 

de ha dél felé viszik a cuccost, akkor is belgádnál egy átrakodást kell megejteni, mert gondololom, nem éri meg az 500T-s tiszai bárkákkal a fekete tengerig bohóczkodni...

 

ezt figyelembe véve már simán előnyösebb egy dunai berakodás...

Előzmény: Mwin (15585)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15588

annyiban azé van, hogy nekik nem köll gázoline jövadót fizetni... :-)

 

(sem a röpülőknek, sem a mozdonyoknak...  ez csak az autósok "kiváltsága"... :-))

Előzmény: Mwin (15587)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15587
A hajózás NINCS dotálva, ez egy képtelen megállapítás. Legalábbis NÁLUNK nem .
Előzmény: Törölt nick (15586)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15586

Ha ez így van, akkor valami nagyon félre van szabályozva itten (vasúttal hasonló a helyzet).

 

hát félre.

a közút agyon van sarcolva, a hajózás és vasút agyon van dotálva és még így is a közút a nyerő...

 

nekem ebből az jön le, hogy nem kéne széllel szembe hugyozni, akármilyen tökös dolog is...

Előzmény: Rooger Preed (15581)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15585
Mondom, hogy nem győzöl meg. Nézd meg a Tiszát, aztán nézd meg, hol rakod be a gabonát. Rá fogsz jönni, hogy tkp elviszed, meg visszaviszed.
Előzmény: Törölt nick (15582)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15584
Na, ettől én is kész vagyok.
"Nem a Dunát kell a hajókhoz szabni, hanem a hajókat a Dunához"

Aham, építsünk kisebb merülésű, de ugyanannyi áru szállítására alkalmas járműveket.
Ok, legyen szélesebb, de ha annyival megnöveljük a szélességet, amennyi ugyanannyi áru továbbításához kell, a fizika szerint a jármű nehezebb lesz, ergo mélyebbre merül, és ezzel adtunk a sz@rnak egy pofont. De a ződek ezt nem értik.
Előzmény: Törölt nick (15580)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15583

ez olyan stabilizálás lehet, hogy zúzottkő alap, 10 centi beton,viacolor 4 méter szélességben, egyik oldalt süllyesztett betonszegély, másik oldalt -- kitéréskor járható -- rézsűs csapadékvíz csatorna.

 

bammeg, ez most komoly? :-(((

Előzmény: elemes2 (15574)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15582

Mon belül olcsóbb elvinni a gabonát a dunáig, és ott uszályra rakni...

 

(szerinted mi akadálya van annak, hogy egy szállítmányozó cég kikötőket építsen/rakjon rendbe a tiszán, és ott szállítson?

 

azon kívül, hogy állambácsi nem dotálja adómilliárdokkal?)

 

 

a "dugók és útjavítások koráról" meg csak annyit, hogy ez a gerontokrácia velejárója, semmi köze a közúti szállítmányozás gazdaságosságához... 

Előzmény: Mwin (15579)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15581
Őőő.. Szerintem Bős-Nagymarost nem a zöldek torpedózták meg.
A többire meg egyszerűen nincs pénz (pláne hogy áramot se lehet igazán termelni velük).

Az viszont kétlem, hogy olcsóbb lenne elvinni kamionnal 5-600 tonnát (kb 25-30 kanyar), mint berakodni hajóba. Pláne ha azért szállítjuk, hogy hajóba pakoljuk.
Ha ez így van, akkor valami nagyon félre van szabályozva itten (vasúttal hasonló a helyzet).
Előzmény: Törölt nick (15580)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15580

Rengeteg van, még több lenne, ha a folyó be lenne lépcsőzve, de ez perpill csak hagymázas álom.

 

jaja, ez a kedvencem, a ződek 22es csapdája:

 

szállíccsunk a dunán, de ne építsünk gátat, meraz irgumburgum... :-)

Előzmény: Mwin (15573)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15579
Nem lebaszás, mindössze remény, hogy látok arról képet, amiről most nem tudok fényképet készíteni.
Az áruszállításról eltérő a véleményünk, de nem fogsz tudni meggyőzni arról, hogy a kamionokkal olcsóbb a szállítás.
A dugók és útjavítások korában még csak nem is gyorsabb.
Előzmény: Törölt nick (15577)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15578

jaja, én vagyok.

 

a földiqtya híd természetesen egy ordenáré fasság, a földiqtyák egy átereszen is át tudnának qtyagolni...

 

de ha valamék tanács környékbeli földutak/utak rendberakását/újak építését kéri, az elfogadható kérés, még akkor is, ha kicsit zsarolás szaga van a dolognak...

 

olyanok nem férnek bele a "kéréslistába", mint a 40+milliárdos kőröshegyi órmótlanság, meg a szigetmonostori 6mrdos priváthíd...

 

de az M0 11-10 közti szakaszán a műszakilag szükséges 2km helyett 5km alagút, mint zajvédelmi célzatú beruházás is igen durva pézpocsékolás... 

Előzmény: hotrod25 (15571)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15577

ezmost lebaszás volt? :-))

 

és lefényképezted volna azt, ami a legnagyobb út arrafelé, mégha nem is használják: Tiszát.

ébresztő: ez itt a XXI. század...

manapság mán nem ökrösszekerekkel sáros dűlőutakon viszik a zárut, hanem kamionokkal aszfaltutakon...

 

mostmár nem éri meg a tiszán áruszállítással bohóczkodni...

Előzmény: Mwin (15570)
Mwin Creative Commons License 2008.12.11 0 0 15576
Előzmény: Rooger Preed (15575)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15575
Van a magánvasutaskhoz hasonló topic sok képpel, kevés - laikusnak is értelmezhető - dumával?
Előzmény: Mwin (15573)
elemes2 Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15574
amúgy mi a fenéért kerül 50millába 1km földút stabilizálás?

ez olyan stabilizálás lehet, hogy zúzottkő alap, 10 centi beton,viacolor 4 méter szélességben, egyik oldalt süllyesztett betonszegély, másik oldalt -- kitéréskor járható -- rézsűs csapadékvíz csatorna.
Előzmény: Törölt nick (15569)
Mwin Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15573
Hosszú választ kellene gépelnem..
Kezdjük a végéről: Tisza szinte semennyire. Annak ellenére nem, hogy a magyarországi szakasz nagy része hajózható -igaz, nem nagy, 4-500T-ás hajókkal.
Lehetőségek? Kikötők az egy szegedi medencés kikötő kivételével szinte nincsenek, amik megvoltak még a MHRT korszakból, mára tönkrementek.
Szállítási igény lenne, hiszen megy Békésből termény Bajára, ahol hajóra rakva dél felé távozik, elég ránézni a térképre, és látni, hogy a Tisza mennyivel rövidebb utat kínál. Sajnos, a víziút nem nemzetközi, így csak magyar, illetve szerb lobogó alatt hajózó járművek szállíthatnak, a többiektől a szerbek alapos vámot szednek.
A Duna egy másik történet- elég jelentős teherforgalom halad rajta, azonban a vízjárási jellemzők miatt eléggé bizonytalan a hajók útja. Jelenleg leginkább tranzit megy át az országon, de egyre jelentősebb kikötőfejlesztések vannak: Baja, Fajsz,Dunaföldvár gabonakikötői, Adony intermodális raktárbázis, feljebb Gönyü. A folyón leginkább az ukrán, román, bolgár hajók jellemzőek, kisebb részben német, osztrák lobogót is látni. Önjáró, Rotterdam-Baja között közlekedő hajók változatosabbak: hollnad, belga, német, francia(!) svájci(!!!) hajókat lehet látni.
Magyar hajókat nagyon ritkán, és ezekre is elmondható, hogy bár magyar lobogó alatt futnak, a tulajdonos bizony szerb.
Lehetőség? Rengeteg van, még több lenne, ha a folyó be lenne lépcsőzve, de ez perpill csak hagymázas álom. A hajók egyszerre több száz kamionnyi (van róla képem, -igaz, Al-Dunán - de 12000 tonnás karavánt is láttunk, és ez ugye 600 kamion) árut is elvisznek, töredék környezetszennyezéssel, sokkal kevesebb üzemanyag elégetésével.
Előzmény: Rooger Preed (15572)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15572
OFF

A Duna és a Tisza mennyire van kihasználva árúszállítás szempontjából?
Milyen lehetőségek rejlenének benne?
Előzmény: Mwin (15570)
hotrod25 Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15571
Érdekes. Azt hittem, hogy Te leszel a leghangosabb, hogy 'mijafaxért' kell a földikutyákat meg a védett növényeket kikerülni az ap-val, ki kell vágni az össz. fát, oszt egyenesen előre, erre most azt mondod, hogy a nagy része a követeléseknek jogos? Biztos, hogy te vagy H1234Laci? :))
Előzmény: Törölt nick (15569)
Mwin Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15570
Mit nem adnék érte, ha megfordultál volna a gáton, és lefényképezted volna azt, ami a legnagyobb út arrafelé, mégha nem is használják: Tiszát.
Az már csak remény, hogy ott olyat is fotózol, ami egyáltalán nem mindennapi arrafelé: hajókat a folyón.....
Előzmény: Pompiere (15551)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15569

nekem a kérések többsége indokoltnak tűnik, én éppen azt hiányolom, hogy némelyik település iszonyú mulya, és még azt sem kéri, ami kérés nélkül is elvárható lenne:

 

pl. az M0K felett 1etlen felüljárón SINCS járda/kerékpárút, pedig ha valahol, akkor itt télleg indokolt, olyan közel vannak a települések...

 

vagy pl. maglód, mi a faxé nem paszírozta ki a zilletékesekből a 31es elkerülőjét???

 

meg miért hagyták, hogy ilyen térdmagasságú "zajvédőt" építsenek, miért nem kértek ők is földsáncot, mint csömör?

föld volt hozzá bőven...

 

amúgy mi a fenéért kerül 50millába 1km  földút stabilizálás?

(ez gondolom zúzottkő szórást/hengerezést jelent...)

Előzmény: hotrod25 (15568)
hotrod25 Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15568
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15567
http://www.pecsiujsag.hu/index.php?p=article&aid=13199

Félpályás M60 folytatás 2010-ig?
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.10 0 0 15566
ja igen, csak a beszúrt képen a vasutat nem tudtam hova tenni, de a tisztább kép sokmindenre fényt derített
Előzmény: Törölt nick (15565)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!