Ezek közül van, amelyiknél az első oldal-ablakok között ferde tartók, és olyan is amelyiknél függőleges tartók vannak. Ennek alapján - a teljesség igénye nélkül - pl. BÖRZSÖNY, vagy VÖRÖSKŐ.
""csak" arról a kb. 200 vadregényes folyamkilométerről."
Amit egyébként nagyon sajnálhatnak. 1996-ban volt szerencsém hajózni Tiszacsege - Kisköre között a Csege m/s-on, felejthetetlen élmény volt. (Tokaj - Sárospatak a Hegyalja m/s-sal szintén, remélem, hogy egyszer még a tiszalöki zsiliphez is lesz szerencsém.)
Hogy hány zsilipelt az naplózva van. Nyilvános adat. Valami dereng, hogy 2000-ig annyi hajózott át Kiskörénél, mint egy havira tervezték. Hú, de zavarosra sikeredett. Találjátok ki.
Szia, nem vagyok vízépítő szakember, de a hordalék lerakása egyrészt függ az áramlás sebességétől, és mennyiségétől. Ezért volt ott a másik kérdés is. Mennyit volt nyitva a zsilip. Én láttam olyat is, hogy nagyobb víznél nem túl folyókon, hanem a zsilipen keresztül engedték a fölösleget, amikor nem volt hajózás. Ez szépen pucolt alatta. Egyébként tényleg, van statisztika, hány hajónak hiányzik a zsilip? Mennyit használták?
Békésszentandráson külön ág van a hajózsilip számára , mégis be van rakódva az alsó ág , egy egészen keskeny csatorna maradt , talán 15m széles sincs .
Szia, szerintem, pedig nem szerencsés, hogy az egyik oldalon van az erőmű, a másik oldalon pedig a zsilip. Ugyanis igy óhatatlanul a zsilip alatti rész iszapolódik. Nagyon messze van kis vizeknél az áramlástól. Már pedig a Tisza nem csak a nagy vizeiről, hanem a kis vizeiről is híres, no meg a sok hordalékról.Talán másképpen kellet volna elrendezni.
Láttam már másféle elrendezést, ahol a az erőmű vize és a zsilip kamra sokkal közelebb volt.
Amennyire tudom, a turistákat a szervezett programokra Szolnokról busszal szálltották tovább, majd estére vissza a hajóra a "szállásra". Vagyis a hortobágyi ostorcsattogtatásról és a tokaji borozásról elvileg nem kellett lemondaniuk, "csak" arról a kb. 200 vadregényes folyamkilométerről.
A horgászok a Tiszán kajakosoktól is rettentően fel tudnak háborodni, sőt, a Balatonon a kikötőben horgászó horgászok a menetrendi hajó érkezésétől is rettentően fel tudnak háborodni, és nem értik, hogy miért pont ott akarnak kikötni, ahol a kikötő van.
Nem konstrukciós hiba . Ahol visszaforog a víz , ott lerakja a hordalékot . Ilyenek a medencés kikötők bejáratai , a hajózsilipek alsó előkamrái ,hídpillérek alsó végei , de megfigyelhető a természetes mederben is , élesebb tiszai sarkok alatt ezért vannak a jellegzetes homokzátonyok , és ezért épülnek/növekednek a szigetek alsó végei is .
nem értem azt a feliszapolódást. Nem konstruciós hiba? A másik kérdésem, van valakinek statisztikája, hány hajó használata, úgy egy pár évre visszamenően?
Most sem volt tele! És szerintem félreértetted amit írtam!
Te befizetnél egy útra ami Budapest-Tokaj, de a hajó az elmúlt két évben nem tudott oda eljutni valamelyik zsilip miatt?
Biztos, hogy kártérítést kérnék és panaszt tennék.
Ez kb olyan, hogy le van kötve egy szállítmány amit a kamion nem tud elvinni mert elfogyott az utolsó 30 km-en az út! A megrendelő a szállítót vagy az útfenntartót fogja felelősségre vonni?!? Szerinted?
Márpedig, ha egy szolgáltatásra a mai világban egyre több panasz van, akkor azt előbb utóbb befejezik!
Éppen ez a "zöld fal"ami megfogott engem sok egyéb mellett....
A 33-as tiszafüredi hídjától felfelé Tiszacsegéig is vannak szakaszok ahol senki és semmi nincs csak a "zöld fal". Itt le szoktam állítani a motor és a sodorvonalba beállva csorgok lefelé hallgatva a csendet.
"A horgászok az élőfolyón is lehorgonyozva ücsörögnek a folyó közepén, és rettentően fel vannak háborodva, ha valami hajó megzavarja őket!"
Ismerem a helyzetet, ott hajózom és horgászom én is. Amikor egyedül vagyok a vízen le szoktam lassítani mellettük, de amikor nagy a forgalom az élővízen értelmetlen mert folyamatos a hullámkeltés. Egyszer szeretnék a szemtanúja lenni egy ilyen áthaladásnak!
Az a véleméynem, hogy nem "szerencsétlan" társaság, mert ha az lenne, már rég nem járna arra. De az, hogy utasuk van, mégpedig telt ház minden úton, épp azt mutatja, hogy bevált a számításuk.
Mert olyat mutatnak, amit más, másik hajóstársaság -egyelőre - nem tud. A Tisza pedig szép, akárki akármit mond a zöld falról kilométereken át. Aki ezt mondja, nem hajózott még rajta.