Keresés

Részletes keresés

A hely szelleme Creative Commons License 2000.10.21 0 0 583
Hmmm, csak nem maga Molnár Gábor rejtezik eme nick mögött? A megfogalmazás igencsak erősen emlékeztet rá...
Előzmény: BeatlesHBBK (582)
BeatlesHBBK Creative Commons License 2000.10.20 0 0 582
2000 karácsonyára megjelenik a Halhatatlan Beatles című könyv elektronikus változata névjegykártya méretű CDRom formában. Az exkluzív kiadvány nemcsak az eredeti szöveget, de frissített adatbankot és 300 oldalnyi új információt is tartalmaz majd. A kiadvány nem titkolt célja, hogy újra megteremtse az alapokat a tíz éve sikerrel működött Halhatalna Beatles Baráti Kör 2001. évi újraélesztéséhez. Kilátásban van egy magyar Beatles honlap beindítása is.
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.19 0 0 580
Mai Népszabadság:
****
Elkelt Lennon zongorája

Kedd este a legendás londoni Hard Rock Caféban megrendezett pop- és rockereklyék árverésén 1,4 millió fontért elkelt John Lennon zongorája. Szerda délelőtt kiderült, hogy George Michael, a híres rocksztár, a Steinway új tulajdonosa.
A hangszer elválaszthatatlanul összefonódott a húsz évvel ezelőtt meggyilkolt sztár egyik legnépszerűbb szerzeményével, az Imagine-nel. Nemcsak ezen írta és rögzítette lemezre, hanem filmfelvétel is megörökítette, amint első alkalommal énekli feleségének, Yoko Onónak. A Steinway 1992-ben került egy brit gyűjtőhöz, aki februárban kölcsönadta a liverpooli Beatles Story múzeumnak. A múzeum, amely attól tartott, hogy egy amerikai vagy japán vevő kiviszi a zongorát az országból, most azt reméli, hogy George Michael továbbra is a múzeum rendelkezésére bocsátja a relikviát.

Törölt nick Creative Commons License 2000.10.17 0 0 579
Elég szomorú egy kalap alá venni Lennont és Cliff Richard-ot.
Előzmény: Törölt nick (578)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.13 0 0 577
day: 10 Oct 2000
from: Launch.com

Subject: Oasis's Noel Gallagher Not Sure About New Beatles Book

Beatlemaniacs might be grabbing for copies of The Beatles Anthology, the new book about the Fab Four, but Oasis's Noel Gallagher has reservations about it. The guitarist and massive Beatles fan says that there is a fundamental problem with the book.
"How can you write a book if John Lennon can't write his own bit on it?," he asks. "It seems a bit weird to me. But, you know, I'll buy it, as long as the photographs are good. But I don't think it's gonna shed any new light on the story. I think the story's been well documented. If anyone wants to know anything about the growth of the Beatles, just buy the Anthology CDs, really."
Gallagher adds, "I hope someone buys it for me. Doubtless I'll get about 50 copies for Christmas."
Compiled by longtime Beatles aide Neil Aspinall (who now runs the group's Apple Corps Ltd. operation) and the group's late press agent Derek Taylor, Anthology collects the interviews done with Paul McCartney, George Harrison, and Ringo Starr for the 1995 TV documentary and home-video set, and also adds material that wasn't part of the broadcasts. John Lennon is represented via quotes culled from various interviews.

Törölt nick Creative Commons License 2000.10.13 0 0 576
Egy hír: szeptember 4-én az ún. "John Lennon Night" keretében Noel Gallagher (Oasis) George Martin stúdiójában Ronnie Wood (Rolling Stones) és mások társaságában rögzített két Beatles-dalt: a Tomorrow Never Knows-t és az All You Need Is Love-ot. A felvételt a Channel 4 csatorna mutatta be szeptember 30-án.
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.13 0 0 575
Miután többször is végighallgattam ezt a bizonyos Liverpool Sound Collage-ot, a véleményem róla nem egyértelműen negatív. A Free Now refrénje kifejezetten fülbemászó, s a többi felvételben is vannak érdekes részek. Afféle kísérleti zene, McCartney mostanában amúgy is görcsösen bizonygatja, hogy volt ő is annyira avantgard, mint Lennon (a 97-ben kiadott, saját maga által cenzúrázott Many Years From Now-ban száz oldalakon át meséli, kikkel volt a londoni művészvilágból kapcsolata). Afféle posztmodern Revolution Number Nine ez a lemez, a Beatles-hez annyi köze van, hogy egykori stúdiószalagokra, beszélgetés- és zenerészletekre épül, a dobgép mellett időnként megszólal Lennon, vagy néhány akkord erejéig Harrison gitárja. Azt tartom kifogásolhatónak, hogy a lemezcímkét úgy írták meg, mintha ez részben Beatles-lemez is lenne.
A rend kedvéért a műsor:
Liverpool Sound College (Paul McCartney, The Beatles, Super Furry Animals):
1. Plastic Beetle
2. Peter Blake 2000
3. Real Gone Dub Made In Manifest In The Vortex Of The Eternal Now Youth
4. Made Up
5. Free Now
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.11 0 0 574
S egy részlet a könyvből:
****************
GEORGE: Meeting Elvis was one of the highlights of the tour. It was funny, because by the time we got near his house, we'd forgotten where we were going. We were in a Cadillac limousine, going round and round along Mulholland, and we'd had a couple of 'cups of tea' in the back of the car. It didn't really matter where we were going: it's like the comedian Lord Buckley says, 'We go into a native village and take a couple of peyote buds; we might not find out where we is, but we'll sure find out who we is.'
Anyway, we were just having fun, we were all in hysterics. (We laughed a lot. That's one thing we forgot about for a few years—laughing. When we went through all the lawsuits, it looked as if everything was bleak; but when I think back to before that, I remember we used to laugh all the time.) We pulled up at some big gates and someone said, 'Oh yeah, we're going to see Elvis,' and we all fell out of the car laughing, trying to pretend we weren't silly: just like a Beatles cartoon.
JOHN: It was very exciting, we were all nervous as hell, and we met him in his big house in LA—probably as big as the one we were staying in, but it still felt like, 'Big house, big Elvis.' He had lots of guys around him, all these guys that used to live near him (like we did from Liverpool; we always had thousands of Liverpool people around us, so I guess he was the same). And he had pool tables! Maybe a lot of American houses are like that, but it seemed amazing to us; it was like a nightclub.
NEIL ASPINALL: The Colonel was there and all of Elvis's buddies, the so-called 'Memphis Mafia', and Priscilla. The first thing they did was show us their pool table that swivelled and became a craps table.
We went into this other room with a television set that seemed to be twenty foot by twenty foot. Then Brian walked in and the Colonel said, 'A chair for Mr Epstein,' and about fifteen people came with chairs.
Everybody was sitting around talking. Elvis was drinking water and I think a couple of The Beatles played guitar with him. I was up the other end of the room with Mal, talking to a couple of the other guys.
RINGO: I was pretty excited about it all, and we were lucky because it was the four of us and we had each other to be with. The house was very big and dark. We walked in and Elvis was sitting down on a settee in front of the TV. He was playing a bass guitar, which even to this day I find very strange. He had all his guys around him and we said, 'Hi Elvis.' He was pretty shy and we were a little shy; but between the five of us, we kept it rolling. I felt I was more thrilled to meet him than he was to meet me.
PAUL: He showed us in, and he was great. I mean, it was Elvis. He just looked like Elvis—we were all major fans, so it was hero worship of a high degree. He said, 'Hello lads—do you want a drink?' We sat down and we were watching telly and he had the first remote switcher any of us had ever seen. You just aimed it at the telly and—wow! That's Elvis! He was playing 'Mohair Sam' all evening—he had it on a jukebox.
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.11 0 0 573
A KIADÓ REKLÁMJA:

This extraordinary project has been made possible because Paul McCartney, George Harrison and Ringo Starr have agreed to tell their combined story especially for this book. Together with Yoko Ono Lennon, they have also made available the full transcripts (including all the outtakes) of the television and video series The Beatles Anthology. Through painstaking compilation of sources worldwide, John Lennon's words are equally represented in this remarkable volume. Furthermore, The Beatles have opened their personal and management archives specifically for this project, allowing the unprecedented release of photographs which they took along their ride to fame, as well as fascinating documents and memorabilia from their homes and offices.
What a book The Beatles Anthology is! Each page is brimming with personal stories and rare and vintage images. Snapshots from their family collections take us back to the days when John Lennon, Paul McCartney, George Harrison and Richard Starkey were just boys growing up in Liverpool. They talk in turn about those early years and how they came to join the band that would make them known around the world as John, Paul, George and Ringo. Then, weaving back and forth, they tell the astonishing story of life as The Beatles: the first rough gigs, the phenomenon of their rise to fame, the musical and social change of their heyday, all the way through to their breakup. From the time Ringo tried to take his drum kit home on the bus to their much anticipated audience with Elvis, from the making of the Sgt. Pepper album to their last photo session together at John's house, The Beatles Anthology is a once-in-a-lifetime collection of The Beatles' own memories.
Interwoven with these are the recollections of such associates as road manager Neil Aspinall, producer George Martin and spokesman Derek Taylor. And included in the vast array of photographs are materials from both Apple and EMI, who also opened their archives for this project. This, indeed, is the inside story, providing a wealth of previously unpublished material in both word and image.
Created with their full cooperation, The Beatles Anthology is, in effect, The Beatles' autobiography. Like their music, which has been a part of so many of our lives, it's warm, frank, funny, poignant and bold. At last, here is The Beatles' own story.

Törölt nick Creative Commons License 2000.10.11 0 0 572
Igen, valószínűleg ez lesz az új válogatásalbum.
A könyv akkor fog megjelenni, ha valaki lefordítja, és lesz kiadó, aki vállalkozik a kiadásra, nem hiszem, hogy Magyarországon egy ilyen méregdrága könyvet nagy példányszámban el lehetne adni.
Előzmény: Kapsel (571)
Kapsel Creative Commons License 2000.10.10 0 0 571
Üdv Mindenkinek!

Nem tudjátok véletlenül, hogy nálunk mikor fog megjelenni az új Beatles könyv az Anthology?

Továbbá a minap nézegettem a neten a közeljövőben megjelenő cd-ket és láttam egy "Beatles 1" című korongot ami majd Novemberben jön ki. Erről tudtok vmit, ez lenne az új válogatásalbum?

pinde Creative Commons License 2000.10.09 0 0 570
Jó műsor volt. Tulajdonképpen elég rövid volt, de ehhez mérten mégsem volt hiányérzetem.
Előzmény: Törölt nick (568)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.09 0 0 569
Szóval akkor ma lenne 60 éves... Gondoljunk az élőkre is: Sean pedig ma 25.
Előzmény: Törölt nick (568)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.06 0 0 568
Az az emlékfélóra szerintem nem csak Lennonról fog szólni, valami földrajzi sorozat lesz, amelynek ez a darabja Liverpoolt veszi majd górcső alá.
Előzmény: Törölt nick (567)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.05 0 0 566
HVG 2000/40. szám
2000. október 7.

Beatles-önéletrajz
Gombafejmesék

Október 5-én, több országban egyszerre jelenik meg a legendás Beatles együttes három élo tagjának közös önéletrajzi könyve ­ az elso igazi önvallomás a hatvanas évek máig népszeru bálványaitól.

A Csodálatos Négyesrol ­ Johnról, Paulról, George-ról, Ringóról ­ már szinte mindent elmondtak. Könyvek, életrajzok, elemzések, filmek, videók ezrei mesélnek 1960-as indulásukról, egy hamburgi kikötoi kocsmában, útjukról a világsiker felé, botrányaikról és 1970-es hirtelen szétválásukról. Zenéjük megorjítette a hatvanas évek fiataljait, azóta pedig meghódította az o gyermekeiket is. "Mégis mi tudtuk csak, milyen is Beatlesnek lenni!" ­ jelenti ki a most megjelent könyvben Ringo, a négyes talán legérzelmesebb tagja. A vaskos kötet The Beatles Anthology címen e hét csütörtökön jelent meg egyszerre az egész világon ­ ami ebben az esetben foként a nyugat-európai országokat és a Egyesült Államokat jelenti ­, 45-65 dolláros áron (1 dollár = 300 forint). Ez az egykori gombafejuek elso igazi önvallomása, ami túlmegy az annak idején ezerszám adott felületes interjúkon, képet ad a ma már hatvan felé ballagó hármak gondolatairól, egykori vitáiról, pályafutásuk sok, eddig ismeretlen mozzanatáról.

A kötet képanyagát több olyan felvétel is gazdagítja, amely eddig családi albumok mélyén rejtozött. A könyv tartalmaz néhányat az 1980-ban gyilkosság áldozatául esett Lennon megnyilatkozásaiból is, de igazi újdonság a világsajtóban már megjelent bo részletekbol ítélve az a legendarombolást is vállaló oszinte hang. Sokat mesélnek például a szerzok keserves hamburgi indulásukról, arról, hogyan játszottak néha egyfolytában 12 órát a kikötoi lebujban, a matrózokból és prostituáltakból álló közönségnek. Azt, hogy ok zeneileg újak, mások, mint a többi zenész, hamar megérezték. A siker azonban nem rajtuk múlt ­ mondják el oszintén ­, hanem felfedezojükön, az 1967-ben öngyilkossá lett, zseniális Brian Epsteinen, aki a liverpooli külvárosi szegénynegyedbol származó tizenéveseket kiöltöztette nyakkendos úrifiúkká, és 1962-ben elszerzodtette az EMI lemezkiadóhoz.

"Örültünk, amikor a fiatalok üvölteni kezdtek a koncertjeinken. A zaj legalább elfedte, hogy sokszor hamisan játszottunk, a hangszereink eleinte pocsékok voltak" ­ vallja be McCartney, aki most azt is elárulja, hogy a Lennon­McCartney kettos dalszerzosége csupán konvenció volt: abban állapodtak meg, így jegyzik a lemezeiket, de a dalok valójában négyük közös munkájával születtek. "Én persze azt szerettem volna, ha a sorrend McCartney--Lennon, de John sokkal erosebb egyéniség volt, és Briannel már az elején megegyezett, hogy o szerepel az elso helyen mint zeneszerzo. O volt az idosebb kettonk közül és a célratörobb is. A Lennon­McCartney végül márka lett, de ma szívesen megcserélném a sorrendet olyan daloknál, mint például a Yesterday, hogy kiderüljön, ki mit csinált igazából."

Ami a színpadi fellépéseiket egy ido után rendszeresen kíséro hisztérikus rajongást, a beatle-mániát illeti, az eleinte szórakoztatta, késobb megijesztette oket. "Egy ido után korlátokkal, rácsokkal kellett védekeznünk, már nem lehetett féken tartani a kölyköket, egyre veszélyesebb lett az egész" ­ meséli Ringo. George szerint ok négyen teljesen normálisak maradtak, de a külvilág megbolondult. Mindenhová csak rendori kísérettel mehettek, állandó csinnadratta közepette, és Amerikában ­ az 1964-es New York-i Carnegie Hall-beli fellépés után ­ az egész elviselhetetlenül nyomasztóvá vált számukra. Ezért is döntöttek úgy, hogy nem lépnek fel többet. "Ha megérkeztünk valahová, kénytelenek voltunk bezárkózni a fürdoszobába: ez volt az egyetlen hely, ahol békén hagytak bennünket" ­ meséli George. Ám azt is bevallják: elofordult, hogy a rajongó lányok közül a csinosabbakat engedték besodródni magukkal a szállodába, hogy lefeküdjenek velük.

Érdekes, amit Elvis Presleyrol, a hatvanas évek másik bálványáról mondanak. Nagy megtiszteltetésnek tartották, amikor Los Angeles-i koncertjük alkalmával meglátogathatták otthonában, hamar szót is értettek egymással. Késobb annál nagyobb csalódást okozott nekik, hogy Presley ­ FBI-kapcsolatain keresztül ­ meg akarta akadályozni lemezeik amerikai terjesztését. "Láttuk annak a feljegyzésnek egy másolatát, amiben Elvis azt bizonygatta a hatóságoknak, hogy mi Amerika-ellenesek vagyunk, kábítózunk, tehát veszélyt jelentünk az amerikai ifjúságra, ezért be kell tiltani bennünket. A sors iróniája, hogy minket gyanúsított drogozással, pedig o végezte úgy, ahogy végezte" ­ meséli Paul.

Ennél érdekesebb, amikor McCartney igyekszik tisztázni John Lennon elhíresült kijelentésének ­ "népszerubbek vagyunk Jézus Krisztusnál is!" ­ a hátterét és körülményeit. Ez a nagyképu mondat váltotta ki a Beatles legnagyobb botrányát: az Egyesült Államokban 1966-ban a keresztény egyesületek és a Ku-Klux-Klan tüntetéseket szerveztek ellenük, elégették lemezeiket, s hangversenykörútjukat végül félbe kellett szakítani. "Johnt az Evening Standard egy újságírónoje kérdezgette. A no azt fejtegette, hogy mi a fiatalok életérzésének a szószólói vagyunk. Majd a vallásra terelodött a szó, és John azt mondta, az egyházban biztosan valami baj van, ha a fiatalok elfordulnak tole. A Beatlest ma jobban ismerik, mint Jézust, s nem biztos, hogy ez jól van így. Szóval az, amit John mondott, kifejezetten egyházpárti volt, de félreértették."

A legnagyobb érdeklodésre valószínuleg mégis az tarthat számot, hogy az érintettek most eloször mesélik el a Beatles-rajongók milliói által csapásként megélt hirtelen feloszlás okát és hátterét. Egyértelmuen kiderül: nem Yoko Ono, Lennon második felesége és az azóta rákban elhunyt Linda McCartney ármánykodása vezetett a szétváláshoz, ahogyan akkoriban egyes "bennfentes" szakértok tudni vélték és terjesztették. George szerint ez már évek óta a levegoben volt: mindannyian egyre inkább kényszernek érezték a Beatles-szerepet, és más stílusok, partnerek felé kezdtek kacsingatni. O például a torontói avantgard Plastic Ono Band együttes felé, John Lennon pedig Eric Claptonnal kezdett el zenélni. "Végül 1969-ban John kertelés nélkül kimondta: »Gyerekek, vége, fejezzük be!« Némi habozás után mindnyájan igent mondtunk." A megrázkódtatás persze óriási volt. Paul felvetette, nem kellene-e megpróbálni új dolgokkal kísérletezni, de John hajthatatlan maradt. "Leesett az állunk, és csak bámultunk ­ mondja most McCartney. ­ Azt vártuk, John meggondolja magát, ahogyan az szokása volt, és azzal áll elo, csak vicc volt az egész." De nem, a dolog véglegesnek bizonyult. McCartney egy évre visszavonult skóciai birtokára, hogy megeméssze a történteket. "Úgy éreztem magam, mint akit elbocsátottak az állásából. 17 éves koromtól a Beatles töltötte ki az életemet, jó munka volt, amit egyszerre elveszítettem. Azt hittük, örökké fog tartani, de csupán tíz év lett. Sokáig nem találtam magamra." Ringo szerint "az az igazság, hogy mindannyian elértük a harmincas éveinket, megváltoztunk, nem folytathattuk az addigi életformát".

A kérdés persze az, miért csak most, három évtized ­ és önálló sikeres zenei karrierek ­ után érezték szükségesnek, hogy minderrol közösen valljanak? Ez nem derül ki az antológiából. Az viszont igen, mennyire rányomta a bélyegét a négyekre az 1980-ban merénylet áldozatául esett John Lennon személyisége. McCartney kertelés nélkül bevallja: Lennon volt közöttük a vezéregyéniség, az igazi tehetség. Paul ma arra büszke igazán, hogy sohasem éltek vissza óriási népszeruségükkel, nem vitték rossz irányba a fiatalok millióit. "Dalaink többsége szeretetrol, szerelemrol, békérol és megértésrol szólt. Talán ezért voltunk igazán nagyok."
******
CSAK HOZZÁTESZEM: AZ UTOLSÓ ELŐTTI BEKEZDÉSBEN TÉVEDÉS VAN: NYILVÁNVALÓ, HOGY HARRISON KEZDETT EL CLAPTON-NAL ZENÉLNI, ÉS LENNON "KACSINTGATOTT" A PLASTIC ONO BAND FELÉ.

Előzmény: Törölt nick (565)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.05 0 0 565
Tegnap ugyanezt elmondták a híradóban, és ismét látható volt Chapman. Amúgy egész normális, emberi külseje volt, nem nagyon változott az 1980-as fotókhoz képest, leszámítva azt, hogy vékonyabb.
Ma 38 éve jelent meg a Love Me Do. A luxemburgi rádióban (az volt akkoriban az európai slágeradó) órákkal a megjelenés után leadták a felvételt. Harrison éppen otthon hallgatta a műsort, amikor meghallotta, és izgatottan kiabálni kezdett: "We're on! We're on!", közben ki-be szaladgált a házból.
A kislemez - mint közismert - 17. lett a Melody Maker listáján, ebben közbejátszott, hogy Epstein 10 ezer darabot rendelt belőle - arról nincs pontos adat, hogy ezek vajon elfogytak-e az üzletében, vagy elraktározta őket magának. Amúgy az eredeti kislemezfelvétel - amelyen Starr dobol - sokáig ritkaságszámba ment, hiszen az összes válogatásra a nagylemezverzió került, White dobolásával. Az eredeti (ma 38 éves) Love Me Do csak 1988-ban, a Past Master Vol. 1-en vált közkinccsé.
Előzmény: Törölt nick (564)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.04 0 0 564
Lennon gyilkosa rács mögött marad

John Lennon gyilkosa továbbra is rács mögött marad. A kegyelmi kérvények ügyében eljáró New York állambeli igazságügyi illetékesek ugyanis elutasították, hogy Mark David Chapman szabadlábra kerülhessen. A most 45 éves Chapman csaknem húsz évvel ezelőtt, 1980. december 8-án lőtte agyon a legendás ex-Beatles-tagot, New York-i lakása közelében. Életfogytiglani szabadságvesztés büntetését a New York állambeli Attica fegyházban tölti.




2000.10.04 | 09:37 (Netkapu)

Előzmény: Törölt nick (563)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.04 0 0 563
Tegnap az egyik híradóban néhány villanásig látható volt Chapman.
A hely szelleme Creative Commons License 2000.09.30 0 0 561
1 aranyos kis én is cikket találtam a témában a Magyar Hírlap cédén, '96.dec-ből:

Lennon gyilkosa fenyeget

(MH) Mark David Chapman, aki 1980-ban, a New York-i utcán agyonlőtte John Lennont, és ezért húszéves börtönbüntetését tölti, cellatársának azt mondta: ha kiszabadul, elteszi láb alól Paul McCartneyt, George Harrisont és Ringo Starrt is. Egy titokzatos hang súgja, hogy végre kell hajtania ezeket a gyilkosságokat, tette hozzá a The Times szerint. Chapman cellájának a falát John Lennon ravataláról készült fotó díszíti. A gyilkos a karjára tetováltatta áldozata nevét és egy pisztoly képét.

Előzmény: Törölt nick (560)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.29 0 0 559
Felhívnám a figyelmeteket a Real Love c. kislemezen (1996) hallható Here There And Everywhere-re, ami szerint jobb, mint a Revolveren már régóta ismert változat.
Kapsel Creative Commons License 2000.09.27 0 0 558
Ezt olvassátok el:

Lennon's Killer Seeks Release

ROCHESTER, N.Y. (ABCNEWS.com) — The man who killed John Lennon wants out of prison — and intends to argue his case in his first parole hearing, set for Oct. 3.
In a rambling series of interviews with reporter Jack Jones of the Rochester Democrat and Chronicle, Mark David Chapman says in the same breath that he deserves to die for what he did but should be set free.

He claims to accept responsibility for his crime but also blames his father. He says he craves anonymity but hopes to tour the country as a Christian revivalist.

"I could have an impact, a positive impact. I could travel to different places and tell people what happened and how their answer, as well as mine, is in Jesus," he says.

"I don't know how easy that would be, but I'd try just to lead an ordinary life again," says Chapman. "Stay out of the papers. There's not many places to go once you've killed someone like John Lennon."

He also believes Lennon would want him free.

"I think he would be liberal; I think he would care. I think he would probably want to see me released," says Chapman, described as a model prisoner. "That's my opinion."

But Lennon's widow, Yoko Ono, apparently feels otherwise. The New York Post reported that Ono sent a "heartfelt" letter to the parole board asking that her husband's killer be kept in jail.

In a statement liable to further alarm Ono, who has said she fears for the couple's son, Sean, and Lennon's other son from a previous marriage, Julian, Chapman says that he's dreamt of visiting her Manhattan residence.

"I've had that dream several times," he says. "In it, Yoko Ono is friendly to me and I am, you know, accepted in the home and feel loved. To me, that's guilt, but that was a while ago. I haven't had those dreams in a long time."

Chapman shot Lennon outside his Central Park West apartment building on the night of Dec. 8, 1980. The ex-Beatle would have turned 60 next month.

Chapman spoke to Jones — author of a book on the killer and the only member of the media Chapman will speak to. The interviews will be broadcast in a Court TV special, Death of a Beatle, which airs Oct. 2. Excepts were posted on the Internet sites of the Democrat and Chronicle and London Express.

"I should have been executed, you know," says Chapman, who remains apart from the prison population. "I'm lucky to be alive. You know, I deserve to die."

In the interviews, Chapman talks of a life of depression, suicide attempts, drinking, and drug use — all building up to that fatal encounter with the rock icon. He also spoke of his imaginary world of "little people."

"I would talk with them. They were appalled when they were informed that I wanted to murder John Lennon," he says. "They didn't want me to kill anybody, and I appealed to Satan and I said, 'Give me the opportunity to kill John Lennon and I will do it.'"

He also appealed to Satan seconds before he shot and killed the musician.

"Help me devil, give me the power and the strength to do this," he pleaded. "A voice in my head said, 'Do it, do it, do it, do it.' I aimed at his back and pulled the trigger five times, and all hell broke loose in my mind."

But now, Chapman says, Christ has changed him.

"I could never dream of hurting another person that way now. It's not going to happen. It's just not going to happen."

He was able to kill Lennon because he didn't think the icon was real, he says — just an album cover.

"It all became real three years ago, where this isn't an image I blew away. This was a beating heart. … He became real for me; he stepped from the album cover," says Chapman.

"I often sit, particularly lately, [and] I think, 'Gee, I'm here, 45 years old, and I'm a living human being. I'm in jail for murder; who knows when I'll get out,'" he says. "But I'm alive, you know. Where's this other fellow at? He's not here any more; he's gone. That bothers me a great deal."

Reporter Jones says that Chapman's wife — who he married shortly before the murder — still visits him several times a year.

"She genuinely loves Mark. Maybe love isn't even strong enough a word. She worships him," he tells the Express. "Her life has consisted of working and saving her money and coming from Hawaii two or three times a year to visit Mark in prison, when they can spend up to 42 hours together as part of the family visit program."

Chapman speaks hopefully of a psychiatric interview held in wake of his upcoming parole board hearing.

"I just had my psychological evaluation from a doctor in the presence of his boss. It lasted a half an hour. We did it in the law library. He had his notebook and took notes, and I'm fine," he insists. "I think the depression is over. The mental illness is over."

But experts quoted in New York and London papers believe Chapman will never leave prison.

Törölt nick Creative Commons License 2000.09.27 0 0 557
Örömmel jelentem, hogy a McCartney c. könyv árát a kiadó - a szerzőkkel egyetértve - leszállítota 1950 Ft-ra (ez persze azoknak nem örömhír, akik már a drágább áron megvásárolták).
Lennon-McCartney Creative Commons License 2000.09.25 0 0 556
Kedves Droli !

Itt találsz pár száz Beatles-linket:http://www.sonic.net/~custom/beat.html
Jó tallózást !

Előzmény: Törölt nick (554)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.25 0 0 555
Az idén lesz 60 éve, hogy a Vezér (a négyből az egyik) megszületett, és 20 éve, hogy lelőtték. Ennek okán karácsonyra kiadják a remixelt, overdub, remaster, digitally etc. Double Fantasy-t, bonusz trekként a Walkin' On Thin Ice-szal, ami egy Ono-szám, Lennon gitározik benne, és 1980. december 8-án éppen ezen dolgoztak a stúdióban (Hit Factory), mielőtt hazaindultak.
Előzmény: Törölt nick (553)
BlueJeanBaby Creative Commons License 2000.09.08 0 0 552
Szabolcs és többiek! A Free Now-t itt hallottam: http://beatles.about.com/musicperform/beatles/blmp3-082900.htm
A site többi részét is érdemes végigböngészni.
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.08 0 0 551
Hol olvastad? Linket tudsz adni?
Előzmény: Törölt nick (550)
pinde Creative Commons License 2000.09.06 0 0 549
Ha kiengedik, nem vár rá hosszú élet. Az Anti-Chapman szekták már bizonyára olajozzák a gépfegyvereiket.
Az Oasisról: pár éve nagyon mondogatták a fiúk, hogy ők majd a Beatlesnél is népszerűbbek lesznek. És a zenei hirek által félig-meddig tudatosan próbálták összemosni a saját hirnevüket a Beatles-ével. Szerintem az egyik ars poetica-juk az volt hogy "ilyen zenét mi is tudunk csinálni, mint a Beatles". Persze nem tudtak, bár pár jó dallamot ők is irtak. Az egyik legutolsó kislemezükön a strawberryfields-es hangszin volt hallható.
Előzmény: Törölt nick (548)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.06 0 0 548
John Lennon gyilkosa szabadonbocsátható
2000. szeptember 6. 12:23
[Spiegel] Szabadon engedhetik John Lennon gyilkosát december 4-én. Az életfogytiglanra ítélt Mark Chapman csaknem 20 éve tölti börtönbüntetését a New York állambeli Atticában, így jogilag esélye lehet a feltételes szabadlábra helyezésre. A volt Beatles dalszerzo-énekes-gitárost 1980. december 8-án New York-i lakásuk elott érték a halálos lövések, nem sokkal azután, hogy Lennon dedikálta egyik lemezét késobbi gyilkosának. A ma 45 éves Chapman mintafogolynak számít az atticai börtönben, szabadon engedése azonban sokak tiltakozását kiváltotta.
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.06 0 0 546
Nahát... Akkor most már azt áruld el, hol lehet kapni.
Előzmény: BlueJeanBaby (545)
BlueJeanBaby Creative Commons License 2000.09.05 0 0 545
Ez még nem biztos! Csak célozgatott rá, hogy "...I might..." :^p
Egyébként hallotta már valaki a "Free Now"-t? Szerintem bomba jó!! Mégis csak érdemes lesz megvenni azt a Liverpool Sound Collage-t (Paulie& Super Furry Animals)...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!