Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kavicsos64 Creative Commons License 2016.04.02 0 0 13627

Hát már olyan nincs csak kamu tanfolyam amiért keményen fizetsz de tudást nem kapsz !

Előzmény: triplaharom (13626)
triplaharom Creative Commons License 2016.04.02 0 0 13626

"Már csinálják."

 

Ha továbbképzésről lenne szó, akkor még talán érthető is lehetne (Mint régen a közlekedési ankét.) De itt jogilag erősen +kérdőjelezhető az intézkedés, hiszen teljesen legális volt a képzés és az ott vizsgát tett emberek jogosítványai is. Természetesen nem a kis cégeken belüli házi vizsgákra és"kamu papírokra" gondolok, hanem a Debreceni képzési központ által kiadott, esetleg a Munkaügyi központok támogatását élvező, több hónapos képzésekre.

Előzmény: trizs77 (13625)
trizs77 Creative Commons License 2016.04.02 0 0 13625

Akkor, legalább nem vitatták el a megszerzett képesítések értékét !

Most meg azt akarják, hogy a régen megkapott jogosítványok értéküket veszítsék és drága pénzen ismét levizsgázzunk.

 

------------------

 

Nem akarják.

Már csinálják.

Évek óta.

 

Drágán.

Általában 80.000-100.000 forintért, tized- vagy huszad annyi tudásért adnak új gépkezelői (OKJ-s) bizonyítványt mint amit a régiek tudtak, miközben a régi igazolványok, bizonyítványuk érvényüket vesztik.

 

 

Előzmény: triplaharom (13624)
triplaharom Creative Commons License 2016.04.02 0 0 13624

Akkor, legalább nem vitatták el a megszerzett képesítések értékét !

Most meg azt akarják, hogy a régen megkapott jogosítványok értéküket veszítsék és drága pénzen ismét levizsgázzunk. Az ügyvéd és orvos urak miért nem kezdik elölről a tanulást ???

Előzmény: trizs77 (13623)
trizs77 Creative Commons License 2016.04.02 0 0 13623

A nehézgépkezelői, és a gépkezelői vizsgák rendszere - sajnos - bonyolult volt.

 

De sokkal, de sokkal egyszerűbb volt mint ma.

 

 

Előzmény: kavicsos64 (13621)
trizs77 Creative Commons License 2016.04.02 0 0 13622

köszi.

Előzmény: Zemiator (13620)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.04.01 0 0 13621

De mivel hogy gyakorlati tudást szerzett a hadseregben lehet többet ért mint a polgári vizsga ! És a mai értelemben vett nehézgép kezelői is értelmetlen sokszor !PL én a tszben a sz130 dózert vezethetem ,de a Bükkábrányi dózert a bányában nem ,az ott nehézgépkezelői kategória ! Ugyan mi különbség van a két traktor között !? Semmi ! Meg azt se mondja nekem senki, hogy nehezebb egy rakodógéppel vagy dózerrel közlekedni, mint egy RÁBA Steiger traktor és az utánna kötött XT tárcsa vagy kombinátor gépkapcsolattal átkelni a falun, városon !

Előzmény: trizs77 (13618)
Zemiator Creative Commons License 2016.04.01 0 0 13620
Előzmény: trizs77 (13613)
Zemiator Creative Commons License 2016.04.01 0 0 13619

Ha egy alakulat "házi vizsgáit" megfelelő komolysággal kezelték, akkor az miért ne lett volna alkalmas a civil életben ?  

Szerették a katonák , mert sokuknak egy külön szakmát adott !

Normális esetben, ezt mind a 19 megyében egyféleképp értelmezik,és nem úgy , hogy lehet akadályt gördíteni a jogosítványba bejegyzése előtt !!

Előzmény: trizs77 (13618)
trizs77 Creative Commons License 2016.04.01 0 0 13618

A hadseregben ( Magyar Néphadsereg) kb. 1985-ig biztosan, de lehet, hogy 1991-ig (??) megvolt ugyanez a szabály.

 

Hasonló, kb. 9x6 cm-es kartonlap.

Talán "Igazolás" vagy "Engedély" volt a neve ?

 

A lényeg az, hogy az alakulat parancsnok technikai helyettese (civilül=főmérnök) írhatta alá és az szerepelt rajta, hogy az illető a házi vizsgák eredményeképpen, E, D, F-III, F-IV, F-V, vagy lánctalpas eszközt vezethet, holott ilyen polgári vizsgát nem tett.

 

Szerették a sorkatonák, mert ugyan valahol létezett egy KPM-HM közös rendelet erről, de a 19 megyei Autófelügyelet alá rendelt ATI, 19 féleképpen értelmezte azt.

Tehát ha elég távoli megyében laktál, akkor leszereléskor beballagtál a helyi Autófelügyelethez és ott minden külön vizsga nélkül, némi okmánybélyeg leszurkolása ellenében bepecsételték az igazi, polgári jogosítványodba azokat a kategóriákat amikről vitted magaddal a Néphadsereg kiskártyáját.

 

Ez persze törvénytelen volt, mert ez a kis kártya csak arra jogosított, hogy a Néphadsereg járműveit vezesd de pár megyei hivatal ezt kreatívan értelmezte.

 

Sokat lehetett vele nyerni :

 - időt,

 - pénzt,

 - vizsga nélküliséget.

 

 

 

Előzmény: gesszti (13617)
gesszti Creative Commons License 2016.04.01 0 0 13617

"Állami Gépállomás vezetője kiadott egy igazolást** melyben igazolta, hogy az illető vezetheti ezt a járművet."

 

Az ilyen kis sztorik miatt szeretem olvasgatni ezt a topikot, meg úgy általában a veteránosokat.

Előzmény: trizs77 (13616)
trizs77 Creative Commons License 2016.04.01 0 0 13616

Köszönöm mindkettőtöknek.

 

Igen ez az.

RS-09

 

Anno-anno nem hittem el, hogy jogosítvány nélkül lehet vezetni.

Kötöttem az ebet a karóhoz, hogy már pedig ez nem lehet.

 

Én lepődtem meg a legjobban amikor kiderült (1960-ban ??), hogy tényleg nem kell hozzá állami jogosítvány, hanem elég volt ha  Állami Gépállomás vezetője kiadott egy igazolást** melyben igazolta, hogy az illető vezetheti ezt a járművet.

 

** = Ez az igazolás nyomtatott papírból akkora volt mint ma egy bankkártya.

Első oldalon a vezető adatai voltak, a hátoldalon meg annak a területnek a megnevezése, ahol ez érvényes volt.

 

Azután az 1963-as (vagy 64-es ??) miniszteri rendelet ezt eltörölte és onnantól arra is olyan vezetői engedély kellett mint a többi traktorra.

 

 

Előzmény: zil-130 (13615)
zil-130 Creative Commons License 2016.04.01 0 0 13615

Vezető fűlke előtt lyukacsos zártszelvény?Akkor ez valami eszközhordozó masina?Mivel sok volt belőle,valószinűleg nem tőkés import gép lehetett.Ha középen volt az emlitett furatos rész,akkor talán RS-09?NDK gép,még ma is fellelhető belőle jó pár működő példány.Hátul a motor,előtte a váltó,fölötte a kormány meg az ülés,aztán onnét a gép elejéig jön az a furatos gerenda,ahová aggatták a szerszámokat.Meg hátul is volt vontatásra alkalmas szerkezete.Volt kettő,meg négy hengeres változata is,léghütéses V motorokkal.

Előzmény: trizs77 (13613)
B-csabi Creative Commons License 2016.04.01 0 0 13614

Gondolom te az Rs-09 -ről beszélsz?!,ha arról akkor van...

Előzmény: trizs77 (13613)
trizs77 Creative Commons License 2016.04.01 0 0 13613

Kérdés :

 

  "..Petro-kecske" maradt e Mo.-n épségben ?

 

Az 1960-as évek elején ez egy rendkívül elterjedt traktor volt idehaza.

Kb. az U-28-cal lehet egyidős, de annál kisebb teljesítményű.

Majd minden TSz-ben volt 4-10 db.

 

Sajnos az igazi nevét nem tudom, már nem emlékszem rá.

Talán K-7 lehetett ?

 

Nem tudom ki gyártotta.

Ez egy viszonylag kicsi, univerzális traktor volt.

 

A vezető fülke előtt egy hosszú, végig lukacsos zárt szelvény volt, amire 1001, mezőgazdasági munka eszközt  lehetett felszerelni.

 

Még az akkori KPM Közúti Igazgatóságok is használták.

 

Nevét a falusiak adták, mert szerintük petróleummal üzemelt, bár ez szerintem inkább csak falusi legenda.

Kivétel nélkül mind piros színű volt.

kavicsos64 Creative Commons License 2016.03.31 0 0 13612

Neked is az agrobírót javaslom !

Előzmény: uga75 (13611)
uga75 Creative Commons License 2016.03.30 0 0 13611

Üdv.

 

Zetor Super-50 hez keresek adaagoló meghajtást. Ami a kompresszorból jön ki, és az előtöltés állító is rajta van.

triplaharom Creative Commons License 2016.03.29 0 0 13610

A Bokor-i Traktor majálisról hallottatok valamit, vagy a Veresegyházi találkozóról ?

kavicsos64 Creative Commons License 2016.03.29 0 0 13609

Agrobíró tud neked küldeni, irj neki emailt, és holnap visszahív, ha megadod a telefonodat, magyarul beszél és a magyar postával küldi ,sokszor hamarább itt van tőle az alkatrész mint a hazai cégektől ! De vigyázz van eredeti is meg utángyártott is az árakat is kérdezd meg és azután dönts !

Előzmény: Csacsi5 (13608)
Csacsi5 Creative Commons License 2016.03.29 0 0 13608

Üdv mindenkinek Zetor 5611 vezér tömb re lenne szükségem S.O.S. be ha valaki tud eladót vagy javító készlet,

 

köszönöm a segítséget így előre  

Előzmény: dutrancs (7310)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.29 0 0 13607

Sziasztok.  Warchalowski kistraktorhoz keresek váltót.

Nincs véletlenül valakinek?

Esetleg Vas megyében vagy a környéken ilyenek bontásával foglalkozó emberke?

Ránézésre ilyen a gép, de pontos adatokat most nem tudok.

http://warchalowski.at/bi_wt25b.htm

 

Köszönöm.

 

gumidani Creative Commons License 2016.03.26 0 0 13606

 Jó napot kívánok! Segítséget kérek a típus meghatározásához. Nagyon Dutra D4K-nak sejtem, de a hűtő valahogy nem stimmel. 

kavicsos64 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13605

De találtak neked nevet a géphez !

Előzmény: trizs77 (13604)
trizs77 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13604

Azért kérdeztem mert egy ismerős már vagy 10 éve dolgozik Antwerpenben a Kikötő Igazgatóságon.

 

Minap mesélte, hogy egy szolgálatában, unalmában,  a traktor****"belső engedélyüknél rákeresett a magyar szóra és 37 olyan személyt talált aki megadta, hogy magyar nemzetiségű (nem kötelező megadni) és rendelkezik 2016-ra,  érvényes kikötői engedéllyel ilyen jármű vezetésére a kikötő területén.

 

---------------------

 

*** = ez traktor az a traktor amit engedelmeddel ezentúl én is terminál traktornak fogok hívni.

Előzmény: gesszti (13602)
trizs77 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13603

köszönöm

Előzmény: gesszti (13602)
gesszti Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13602

terminal tractor - erre vannak google-s találatok, és nem is hangzik túl hülén. Magyarul, és angolul is hasonlóan hangzik.

Előzmény: trizs77 (13596)
gesszti Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13601

Vagy "kikötői traktor".

Előzmény: trizs77 (13596)
gesszti Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13600

...én simán le "vontató"-znám. Normál nyergesvontatót is sokszor traktornak hívják.

Előzmény: trizs77 (13598)
Lki1 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13599
Előzmény: trizs77 (13596)
trizs77 Creative Commons License 2016.03.21 0 0 13598

ilyen néven a google egyetlen képet se ad fel.

 

 

Előzmény: kavicsos64 (13597)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!