Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
209. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2021. június 24. (csütörtök)
Időpont: 21:00
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ma nőnap volt. 30 km-en háromszor csak rajtam múlt, hogy nem kerültem velük - egyébként nem kívánt - közelebbi ismeretségbe.
1. Kaszásdűlő, biciklijárda a 11-es mellett. Egy hölgy állt a biciklijével keresztben a járda bringás oldalán. Kerültem volna, de ekkor barátnője fülig vigyorral, szétnézés színlelését is mellőzve gurult elém egy üzleti udvarból. A gyalogok miatt viszonylag lassan haladtam, de még így is épp', hogy el tudtam kerülni a csattanást. Mikor szóvá tettem, hogy ezt nem így kéne, hibátlan érveléssel kaptam a következőt: "Mééé, hát meg tudtál állni". Olyan stílusban, amit régebben úgy jellemeztek itt, a topic-ban, hogy a kapanyél kilógott a szájából. Olyan teremtmény lehet, aki az IQ-tesztről jövet boldogan mondja: szerencsére negatív. Nem érdemelt több szót.
2. Úgy 20 perccel később a Megyeri híd alatti bringaúton gurultam. A híd után van egy bekötő szakasz, ami a hídról hozza le a bringásokat. Lejtős, sima. Három leányzó nagyon élvezte a suhanást és az orrom előtt csapódtak a parti útra - nagyon gyorsan. Mikor az elsőt megláttam, csutkára húztam a fékeket, így még az utolsó is befért elém, nem kapott oldalba. Aztán egymást és a többi bringást kerülgették. Egyiküket megelőztem és mormogtam egy kicsit, hogy jobbkéz és egyébként is lehetett volna jobbra nézni, mire a válasz: "Dehát én benéztem!" Ja, benézted.
3. Ez egy agyhalott volt. Úgy ment át az Emőd utcán, mintha nem lenne macisajt, mintha nem járnának 14 tonnás buszok rajta, csak nézett előre, de olyan mereven, mintha valami csodát látott volna maga előtt. Kevésen múlott, hogy felökleljen, mert jobbról, egy másik autós láthatóan azt várta, hogy átmenjek előtte, ezért gyorsítottam. Aztán ez a másik autós is csak tátotta a száját, nem értette, mi volt ez.
Ennyi. Nekem szerencsém volt, mindhárom esetben egy kicsit késtem. Kollégám rosszkor volt a kereszteződésben, nem törődtek elsőbbségével. Az autós több méterre tolta a kereszteződésből az utca folytatásába. Szerencséje, hogy trike-ja van, nem borult. Így "csak" néhány bordája duplázódott.
-------------------
Nehéz jó bringás szakaszokat találni. Olyat, ahol viszonylag zavartalanul lehet tekerni.
A hajnal jó. Elérhető a sziget, vagy a főváros néhány, kevésbé forgalmas része. A hegyek nem, mert munkakezdésre be kell érni. Hétvégén a sziget kiesik, a hegyekből inkább a visegrádi, pilismaróti oldal használható, mert Hegytetőn, vagy Dömör-kapu felé faltól-falig terjedő kirándulók, póráz nélküli kutyák hajmeresztenek. Esetenként, egy-egy turistának eszébe jut megköszönni, hogy megállok, míg összeszedik a bóklászó gyerekeket, kutyákat.
-------------------
Ha már ennyit szövegeltem, tartozom egy vallomással. Ma ismét gyilkoltam.
Nem akartam, de az a lökött mókus úgy gondolta, hogy át tud futni a két kerék között. Bár üvöltöttem, nem ijedt meg.., zökkent a hátsó kerék. Nem álltam meg, nem akartam látni. Elég volt az a galambgázolás kb. tíz éve, vagy a nagy, zöld gyík 2-3 éve.
Milyen maga vagy, és mekkora a váz felsőcső hossza? A geometrián szokott elbukni a dolog, mivel a koskormány még tovább nyújt az addig sem rövid vázon.
Sziasztok! Egy tervezett átépítéssel kapcsolatban kérném a segítségetek.
Adott egy felújított SchwinnCsepel Landrider 26os MTB, amit szeretnék kicsit átalakítani. Koskormányt és vékonyabb gumit tennék rá. A fékekben nem vagyok biztos, hogy egy országúti fékkarhoz mennyire lehet hozzáigazítani a jelenlegi V fékeket. Gondolkodtam még 27.5es kerekekben, de nem biztos, hogy elférnek.
Főként városban használnam, esetleg 1-2 túrára mennék vele. Érdemes ezzel foglalkozni egyáltalán?
Sztem kis részben marketing és nagyobb részt olcsóbb gyártás... Nem kell koptatni, legömbölyíteni az alkatrészeket=olcsóbb gyártás, a marketingbullshit szerint gyorsabban reagál, akad össze a racsni gurulás után. A Váltás zajánál meg szerintem a levesestányér méretű kazetták miatt sokkal nagyobb az ugrás a fokozatok közt ill. erősebb a váltó rugója is. Én is hallom a különbséget a 24-21 váltás és a 14-13 váltás közt hátulról...
Sajna csak bullshit, tapasztalatom az, hogy felsőházas Shi agyak is kevés zsírral és túlfeszítve jönnek ki a gyárból, mindent szét kell szedni, zsírozni és beállítani használat előtt vagy hamar qka lesz...
Egyúttal megnyugtató, hogy az egytányéros rendszerrel (az idők alapján ráadásul feltételezem hogy erős emberekről van szó) sokan elvannak, és síkon mennek vele 45-tel, gurulnak 65-tel és még a 4km/ó emelkedők is mennek.
"Most azon küzdök, hogy olcsó, de már duplafalú 26"-os tárcsafékes hátsó kereket (készre fűzött) nem igazán találok."
Lassan 10 éve gyakorlatilag leálltak a 26" MTB-k gyártásával- mostanra a 24" gyerekbringa szerepét vette át. Természetesen a nagyon alacsony árcédulájú szegmensben még van, de értelmes felszereltségű, új 26-os monti felnőtteknek nincs. Talán dirt, vagy egyéb ugrálós BMX-es kategóriában van, de a zöm nem ilyen célra keres bringát. A készlethiányt ne is említsem.
Ha segít a projekten, tudok adni Shimano agyat csak felni és küllő kell.
Szerintem nincs e két pont között értelmes (terepes) helyettesítő út, mert az Inóci-vágás egy lejtős gerincút, így róla letérve mindenképpen emelkedőt fog tartalmazni a Kóspallagig választott útvonal. Még a legjobb alternatíva a Cseresznyefa-parkoló felé ereszkedő dózerút, majd a Deszkametsző-völgy aszfaltja Kóspallagig, ami erről az oldalról elviselhetően emelkedik, majd nagyon erősen és röviden visszaadja a szintet.
Passz, kisebb a hely, a 2000-es években legyártatott, nagyobb méretű raktárkészletük már nem volt jó. :)
Mennek ki a divatból a régi cuccok.
Most azon küzdök, hogy olcsó, de már duplafalú 26"-os tárcsafékes hátsó kereket (készre fűzött) nem igazán találok. Illetve van kétféle, valami Ridepositive meg egy Decathlonos.